Jeep Wrangler Forum - Reply to Topic
Jeep Wrangler Forum

Go Back   Jeep Wrangler Forum > JK Jeep Wrangler Forum > JK General Discussion Forum > Couple of weeks with my JKSU 2012

Join Wrangler Forum Today


Thread: Couple of weeks with my JKSU 2012 Reply to Thread
Title:
  
Message:
Post Icons
You may choose an icon for your message from the following list:
 

Register Now

In order to be able to post messages on the Jeep Wrangler Forum forums, you must first register.
Please enter your desired user name, your email address and other required details in the form below.
User Name:
If you do not want to register, fill this field only and the name will be used as user name for your post.
Password
Please enter a password for your user account. Note that passwords are case-sensitive.
Password:
Confirm Password:
Email Address
Please enter a valid email address for yourself.
Email Address:

Log-in

Human Verification

In order to verify that you are a human and not a spam bot, please enter the answer into the following box below based on the instructions contained in the graphic.



Additional Options
Miscellaneous Options

Topic Review (Newest First)
02-21-2012 01:56 AM
Vanne Yeah no worries, but will have to be after I get back from the uk. Doh!!
02-20-2012 12:47 PM
JKashat
Quote:
Originally Posted by Vanne View Post
Yep DRL's

Yeah about the decals, that's how it came stock from Jeep Dubai. Also all the aftermarket great Including the lift is under Jeep factory warranty , peace of mind.
Any shots of the DRL's on? Can you get the part numbers for the DRL's? Are they added to the Jeeps once they are imported to Dubai or do they made that way? Those are cool.
02-19-2012 02:27 AM
Vanne Also, already have some things in mind for when I get home from the uk.

Thinking about swapping the red indicator lenses out for clear ones and have to do the "aluminum mesh" stuff inside the front grill to protect it from rocks and *cough* camels. not sure if I'll buy a kit or just home depot it....
02-19-2012 02:20 AM
Vanne
Quote:
Originally Posted by JKashat
What are those rectangular things on the front of your front fenders just above the end of the front bumper? Are those Daytime Running Lights (DRL's)? They look sweet. Nice looking Jeep. Just my opinion but I don't care for the Sahara and COD stickers together. Oh yeah, and I love the Factory front bumper that the non-US JK/JKU's get. I wish they were an option or factory on US models. Reminds me of a plastic AEV, lol.
Yep DRL's

Yeah about the decals, that's how it came stock from Jeep Dubai. Also all the aftermarket great Including the lift is under Jeep factory warranty , peace of mind.
02-18-2012 10:49 PM
Pic sick ride... gotta start on mine... gotta save up first
02-18-2012 10:18 PM
firehawk ,hi much water in Dubai!!
02-18-2012 10:14 PM
lolpetewtf about that snorkel...
02-18-2012 10:06 PM
JKashat What are those rectangular things on the front of your front fenders just above the end of the front bumper? Are those Daytime Running Lights (DRL's)? They look sweet. Nice looking Jeep. Just my opinion but I don't care for the Sahara and COD stickers together. Oh yeah, and I love the Factory front bumper that the non-US JK/JKU's get. I wish they were an option or factory on US models. Reminds me of a plastic AEV, lol.
02-17-2012 11:56 AM
Goatshed Sweet ride!!
02-17-2012 11:49 AM
Vanne

hope that suffices... for views of the bumper. also, just as a heads up, the mopar lift that was installed by Jeep Dubai is a much, much better ride than the stock JK that we testdrove. although the ride is a little harder, it has much, much less body roll.
02-17-2012 11:36 AM
Blackened Nice looking Jeep. Can we get a photo directly from the side? From that angle that front bumper looks different than other euro bumpers I have seen.
02-17-2012 08:38 AM
JKU12 Are those the same stock wheels that come on the 12 JKU Sport? I think I might have to powder coat mine black. Looks great.
02-17-2012 08:12 AM
M5ivan Looks great! Love the hood
02-17-2012 04:45 AM
kjeeper10 Awesome, she is a beaut

Yes- the US bumper is different.
Funny, sometimes I see people in the US asking about yours.
02-17-2012 04:26 AM
Vanne
Couple of weeks with my JKSU 2012

Had the Sahara now for about 3 weeks...



and fromt the front....



Oh yeah, the extra bits....

2.5inch Mopar lift
AEV Hood
Chrome Hood latches
AEV 2012 Snorkel
33" MT Tires
Rear Parking sensors
Sill kit
Chrome lights module
Windows Tints
Grab handels
730RHR/Heated seats
------------------------------------------------------------------------------

Still stoked everyday i turn the key in the ignition. It runs like a dream and drives even better. It feels solid on the road and it gives a safe viewing distance on the crazy Dubai roads. The Pentastar has plenty of accelaration to be able to get out of a tight spot (on the sealed stuff) and has plenty of torque to get into the dunes.

Its a total package and both my wife and I are very pleased with our purchase. (first new car ever btw) We love the outdoors and thats why we bought the Jeep, and will be using it a lot to go camping over the next couple of years. (desert camping yeah!! only in winter though and have lined up a few overnighter trips down across the desert in a few weeks. (hopefully still not super hot then)

Also love the boot. Its got enough space for our stroller and has very easy access. just love it, and whats even better is that the wife loves it.

if i had to sum it up in a few words, Solid, great car. comes well recommended.

I do have one question, how come our front bumper is different that the ones on the US stock? Am looking to maybe upgrade the front bumper. AEV have a few nice ones

We were driving home late a couple of nights ago with kid snoozing in the back and the radio on softly and she leans in and whispers in my ear. "Love the car babe, excellent choice."

Posting Rules
You may post new threads
You may post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off


All times are GMT -5. The time now is 05:05 PM.



Jeep®, Wrangler, Liberty, Wagoneer, Cherokee, and Grand Cherokee are copyrighted and trademarked to Chrysler Motors LLC.
Wranglerforum.com is not in any way associated with the Chrysler Motors LLC