Jeep Wrangler Forum - Reply to Topic
Jeep Wrangler Forum

Go Back   Jeep Wrangler Forum > TJ Jeep Wrangler Forum > TJ General Discussion Forum > Keep my jeep? Or sell and build MY OWN.

Join Wrangler Forum Today


Thread: Keep my jeep? Or sell and build MY OWN. Reply to Thread
Title:
  
Message:
Post Icons
You may choose an icon for your message from the following list:
 

Register Now

In order to be able to post messages on the Jeep Wrangler Forum forums, you must first register.
Please enter your desired user name, your email address and other required details in the form below.
User Name:
Password
Please enter a password for your user account. Note that passwords are case-sensitive.
Password:
Confirm Password:
Email Address
Please enter a valid email address for yourself.
Email Address:

Log-in

Human Verification

In order to verify that you are a human and not a spam bot, please enter the answer into the following box below based on the instructions contained in the graphic.



Additional Options
Miscellaneous Options

Topic Review (Newest First)
01-12-2011 11:02 PM
c.m.martin1009
Quote:
Originally Posted by Buckeye LJ
Keep what you've got! If you're gonna make money by selling it to someone else you might as well just take that money you would make and dump it into the jeep right now! You're already ahead of the game because you saved money when you bought the thing
True true! Think i could find some Dana 44s at the chrysler junkyard near my house? Haha that'd be great
01-12-2011 10:28 PM
Buckeye LJ Keep what you've got! If you're gonna make money by selling it to someone else you might as well just take that money you would make and dump it into the jeep right now! You're already ahead of the game because you saved money when you bought the thing
01-12-2011 10:11 PM
c.m.martin1009
Quote:
Originally Posted by -BranDON-
55k miles? Nice. I bought mine a few months ago ('03 with 57k miles) and I found several jeeps that were already lifted but I had to remind myself that part of the reason i was buying one was so that I could do the mods and learn a lot. I love my jeep -it's stock and I'm about to do a lot to it. But I agree with these other guys, if I had one that was already lifted I would just make more changes to make it exactly what I want. Good luck.
Congrats on the buy! And yeah.. I only would If I could make money off the deal
01-12-2011 09:52 PM
-BranDON- 55k miles? Nice. I bought mine a few months ago ('03 with 57k miles) and I found several jeeps that were already lifted but I had to remind myself that part of the reason i was buying one was so that I could do the mods and learn a lot. I love my jeep -it's stock and I'm about to do a lot to it. But I agree with these other guys, if I had one that was already lifted I would just make more changes to make it exactly what I want. Good luck.
01-12-2011 09:14 PM
c.m.martin1009 Haha and it only has 55k miles on it!
01-12-2011 08:28 PM
Wrangler06
Quote:
Originally Posted by c.m.martin1009 View Post
Hmmm I guess y'all are right haha I do love my current jeep
eaxctly ;]
01-12-2011 07:16 AM
c.m.martin1009 Hmmm I guess y'all are right haha I do love my current jeep
01-12-2011 12:20 AM
Wrangler06
Quote:
Originally Posted by work in progress View Post
so why dont you take the jeep you have install the parts you want sell the lift on it gets some money back on this whole deal and you will have the jeep you wanted built the way you wanted and even got some return from the old parts. just my $.2
I agree, take some of the parts off of your current jeep that you dont like and sell them..use the money to get parts you do like ;]
01-12-2011 12:05 AM
Bubba68CS
Quote:
Originally Posted by c.m.martin1009 View Post
The main reason I would sell it is to make money off the sell cause I bought it way underpriced and can sell it for alot more. But that's true
The question is are you going to be able to find another steal to actually make money on the deal...or are you just going to get enough out of yours to buy another stock Jeep?

I'd build what you have. You've got a good starting point...no sense going backwards just to throw a couple grand back into it to get back to the same point.
01-12-2011 12:03 AM
04-Rubi I say if you have the money to build your new jeep up to at least what you have on the current jeep, go for it! No one ever fantasizes the experience of sitting in a mechanics office waiting for some stranger to mod their jeep.
01-11-2011 11:56 PM
The Yeti
Quote:
Originally Posted by c.m.martin1009 View Post
Yeah haha I was thinking about that too. Good luck with the 8.8!
Thanks! Good luck with what ever you decide to do!
01-11-2011 11:48 PM
MikeMTJ I say just build on what you got. It's a good starting ground if you ask me. I loved building my jeep up, but I wouldn't mind already having some mods done before hand. Who says you still can't build your own jeep with what ya got. Just think of it as going into a knife fight with a gun.
01-11-2011 11:46 PM
c.m.martin1009
Quote:
Originally Posted by The Yeti
I got my jeep stock and have done a ton of work on it and wouldn't have it any other way. I am in the process of building an 8.8 ford axle for the rear. but remember. when you are doing your numbers on paper, it is almost always gonna cost more to actually do it. I have found that after lift, tires, bumpers, and many other mods, that how much you think it's gonna cost and how long you think it's gonna take are usually much lower than actual. but then again that's just my experience you can end up lucky and it work out fine. Just be ready for all the nickel and dime stuff
Yeah haha I was thinking about that too. Good luck with the 8.8!
01-11-2011 11:45 PM
c.m.martin1009
Quote:
Originally Posted by work in progress
so why dont you take the jeep you have install the parts you want sell the lift on it gets some money back on this whole deal and you will have the jeep you wanted built the way you wanted and even got some return from the old parts. just my $.2
The main reason I would sell it is to make money off the sell cause I bought it way underpriced and can sell it for alot more. But that's true
01-11-2011 11:38 PM
The Yeti I got my jeep stock and have done a ton of work on it and wouldn't have it any other way. I am in the process of building an 8.8 ford axle for the rear. but remember. when you are doing your numbers on paper, it is almost always gonna cost more to actually do it. I have found that after lift, tires, bumpers, and many other mods, that how much you think it's gonna cost and how long you think it's gonna take are usually much lower than actual. but then again that's just my experience you can end up lucky and it work out fine. Just be ready for all the nickel and dime stuff
01-11-2011 11:33 PM
work in progress so why dont you take the jeep you have install the parts you want sell the lift on it gets some money back on this whole deal and you will have the jeep you wanted built the way you wanted and even got some return from the old parts. just my $.2
01-11-2011 11:21 PM
c.m.martin1009
Quote:
Originally Posted by gotpepsi

But would it be as great as your jeep you currently own? Instead of selling your jeep and putting the money to mod a stock jeep, you can save up and add dana 44s, sense you already have the tires and lift.

But nothing beats the satification of building your own. Just have no regrets, sayin stuff like "damn, my other jeep woulda made it past that" would suck!
Yeah I guess so but I want a long arm lift which would be alot nicer than my pro comp one... And 35s opposed to 33s and Dana 44 idk haha
01-11-2011 11:18 PM
gotpepsi
Quote:
Originally Posted by c.m.martin1009 View Post
I just know I could find a cheap stock tj and use the great sum of money left over to add to it
But would it be as great as your jeep you currently own? Instead of selling your jeep and putting the money to mod a stock jeep, you can save up and add dana 44s, sense you already have the tires and lift.

But nothing beats the satification of building your own. Just have no regrets, sayin stuff like "damn, my other jeep woulda made it past that" would suck!
01-11-2011 10:59 PM
c.m.martin1009 I just know I could find a cheap stock tj and use the great sum of money left over to add to it
01-11-2011 10:56 PM
c.m.martin1009 Urg haha such a hard choice. Thanks for the opinions
01-11-2011 10:46 PM
djw97tj
Quote:
Originally Posted by gotpepsi View Post
hum... having the satisfaction of building your own jeep the way you like it is a great pleasure, however having one already built just means you can hit the trails sooner. I bought my jeep stock, and added tires on it so far, alpine speakers. Its my jeep and i like adding things to it, but i would trade it for a built jeep anyday. You could always just add more to the jeep you already own, that way it becomes more geared toward you and not the orginial owner. Also because you know the sounds, squeaks, and creeks of your current jeep you would trust it more to get you from point a to point b. I would keep the built jeep and add to it... but thats just me
x2
01-11-2011 10:45 PM
Tackelbarry If you are already thinking about it, it means you already know the answer. I always buy my own and build it the way I want. Satisfaction. YMMV
01-11-2011 10:41 PM
gotpepsi hum... having the satisfaction of building your own jeep the way you like it is a great pleasure, however having one already built just means you can hit the trails sooner. I bought my jeep stock, and added tires on it so far, alpine speakers. Its my jeep and i like adding things to it, but i would trade it for a built jeep anyday. You could always just add more to the jeep you already own, that way it becomes more geared toward you and not the orginial owner. Also because you know the sounds, squeaks, and creeks of your current jeep you would trust it more to get you from point a to point b. I would keep the built jeep and add to it... but thats just me
01-11-2011 10:26 PM
c.m.martin1009
Keep my jeep? Or sell and build MY OWN.

I unfortunately bought my jeep already built up with a lift and tires and it kind of makes me sad because I would love to do it how I want it and not the last owner.

Here's the options: I bought the tj for Pretty cheap, the kid didn't even know what to ask for on it and his dad pretty much forced him to sell it, so let's just say I got a great deal.
I could sell this jeep in a year or so for alot more than I bought it for (I'm hoping, from what I can tell I definitely could. Kelly Blue book says so also) and I could go out and try to find a stock tj and build it up with the remaining money to what I want. Then it'll be my own jeep. I'm talking Dana 44s with lockers and lift and tires and such. My Dana 35 and 30 make me uneasy now.
I just wish I could have the satisfaction of my own jeep!

Opinions? Sorry for the long paragraphs.

Posting Rules
You may post new threads
You may post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off


All times are GMT -5. The time now is 08:47 PM.



Jeep®, Wrangler, Liberty, Wagoneer, Cherokee, and Grand Cherokee are copyrighted and trademarked to Chrysler Motors LLC.
Wranglerforum.com is not in any way associated with the Chrysler Motors LLC