Jeep Wrangler Forum

Jeep Wrangler Forum (http://www.wranglerforum.com/)
-   WF New Member Check In (http://www.wranglerforum.com/f12/)
-   -   Hey Y'all! (http://www.wranglerforum.com/f12/hey-yall-12485.html)

shameless 10-18-2007 01:52 AM

Hey Y'all!
 
I'm seth, I dont yet have a jeep. I used to have a 95 wrangler but it met its fate between two other vehicles. I'm joining so that I can do more homework on what kind of jeep I want to get. I think I want an old willys but at the same time you cant get as many parts for them as you can the newer jeeps. I hope to learn as much as possible here. thanks for the read!

nregas1 10-18-2007 01:54 AM

welcome. plenty of good info here.

shameless 10-18-2007 11:33 AM

thanks for the welcome nregas1, glad to hear theres plenty of info. I'm still leaning toward a vintage mb or a willys cj versus a newer one. I guess its just going to come down to whatever deals I come across when the time is right.

cherokee980 10-18-2007 12:40 PM

welcome...ask lots of questions...these folks here are TOPS!!!!

02Prove 10-18-2007 01:24 PM

Howdy

rebelBullDawg325 10-18-2007 04:53 PM

welcome aboard, i noticed the ya'll. where bouts you from below the mason dixon?

gordon 10-18-2007 07:28 PM

Welcome to WF!
This sounds like an add but there is nothing
like a wrangler.

debruins 10-18-2007 08:12 PM

Welcome to WF!!!
:Wavey:
CJ parts are easily found MB parts not so much, personally i would go with a 70's CJ5 for the 6 cyl engines

btu ur phylosiphy of whatever come along is good!

check out www.earlycj5.com/forums/

Texapple 10-18-2007 10:36 PM

welcome to WF

amy 10-18-2007 11:14 PM

Welcome to WF. :D
Good looking dog in your avatar. Is it yours?

RatherBNarizona 10-18-2007 11:56 PM

welcome to WF!

shameless 10-19-2007 12:50 PM

Quote:

Originally Posted by amy (Post 150598)
Welcome to WF. :D
Good looking dog in your avatar. Is it yours?

Yep thats ace, my american pit bull terrier. My mom got a jeep recently and I had to drop the tank on it, ace rode in it all day while I ran parts, then we went home, he didnt want to get out. so at least I know when I get another Jeep, I'll have a riding buddy.

as for the Y'all, rebelbulldog. I grew up in south eastern ohio. (might as well be the heart of west virginia.) You can tell where somebodys from in ohio by their accent. lol

shameless 10-19-2007 12:51 PM

another thing, is it possible to get a hard top for a cj-5? I cant find them anywhere.

debruins 10-19-2007 08:46 PM

yup, they're rare and thus expensive, and REALLY heavy (made of stainless i believe not fiberglass)

ill try ot find a link

debruins 10-19-2007 08:52 PM

idk how close u are to this
(i cant do geography)
http://www.earlycj5.com/classifieds/...uct/1023/cat/8
http://www.earlycj5.com/classifieds/...duct/937/cat/8
http://www.earlycj5.com/classifieds/...uct/1024/cat/5
http://boston.craigslist.org/sob/pts/449020500.html
MANY on CL, just look where u are

and for new...
http://aj.testing.chilitech.net/Prod...l.aspx?pid=199

shameless 10-20-2007 02:35 PM

another thing about CJ5's, I'm 6'5" how much room does the old cj5's have in the drivers seat area? I have a feeling that I'm going to be better off with a cj7 or a yj. I've even considered an early model bronco or scout, but I'd rather stay jeep.

debruins 10-20-2007 03:34 PM

i would ask over at earlycj.com/forums but i know some of then over there cut out part of the wheel well and moved the seat back. i can tell you that im 6' 1" and i ahve no problem once im behind the wheel, that hard part is getting in b/c it is lifted and the steering wheel sticks out

however a CJ7 may be a better option. i would personally find a CJ5 near you and get in it, see how it feels, oyu dont need to test drive it to know it wil be WAY too cramped

btw my 6' 3" uncle can drive it just fine, but idk how it would be if it was ur DD

joshuasv 10-20-2007 04:59 PM

Hello!
 
Hi from another newbee!


All times are GMT -5. The time now is 08:23 AM.