Jeep Wrangler Forum

Jeep Wrangler Forum (http://www.wranglerforum.com/)
-   Illinois Jeep Forum (http://www.wranglerforum.com/f107/)
-   -   Badlands trip (http://www.wranglerforum.com/f107/badlands-trip-80953.html)

ratuna 02-18-2011 11:01 PM

Badlands trip
 
I'm itching to go to the Badlands. But I've never been to an offroad park before tho and was hoping to go with an experienced Jeeper or 2. So who wants to go and when?

Vanimal00000 02-18-2011 11:09 PM

I would love to go, all I need some new tires and a day to put my lift on. I'm about 2 hours north in indiana. 10 miles off lake michigan

moe 02-18-2011 11:41 PM

April 8,9&10... Theres two of us headin over there. Check the "whos from Illinois" thread, a cpl of them are kickin around gettin a group to head over there.

mitymouse 02-18-2011 11:56 PM

im in the elkhart in. area and wouldnt mind heading down in a few weeks.

ratuna 02-19-2011 11:18 AM

Quote:

Originally Posted by Vanimal00000 (Post 1065953)
I would love to go, all I need some new tires and a day to put my lift on. I'm about 2 hours north in indiana. 10 miles off lake michigan

Do you think you'd be ready in a couple of weeks?

Quote:

Originally Posted by mitymouse (Post 1066097)
im in the elkhart in. area and wouldnt mind heading down in a few weeks.

Sounds good. I'd like to go before that April trip and try to make it out for that trip also. My brother wants to get his kids out there with the quads also but he is still trying to find another one for the lil guy and something for himself.

jdhallissey 02-20-2011 01:33 AM

I want to go really soon. Finishing up the jeep tomorrow so I am ready to make one last trip there before I head west. I have been all over that damn park and then some too!

ratuna 02-20-2011 02:03 AM

Quote:

Originally Posted by jdhallissey (Post 1068165)
I want to go really soon. Finishing up the jeep tomorrow so I am ready to make one last trip there before I head west. I have been all over that damn park and then some too!

What trails do you normally run on there? Do you do the orange or red, or just stick to green? Looking at pics and vids I think I'm only going green for awhile.

jdhallissey 02-20-2011 02:17 AM

I have been everywhere in that park on 33's with 4in of lift. I made it up axle breaker too under my own power no winch. You can follow me all around that park and you will not have a issue. Now there are some rock walls you couldn't get up. But really green is not a easy trail by any means lol. Orange is actually more easy now then green.

I run red but that is not hard. It is one wall really. But you need lockers to get up that wall.

jdhallissey 02-20-2011 02:22 AM

When are you planning on doing this trip? I am up for a day trip too.

ratuna 02-20-2011 05:11 PM

Quote:

Originally Posted by jdhallissey (Post 1068198)
When are you planning on doing this trip? I am up for a day trip too.

Not sure yet, just testing the waters to see who wants to go when. I'm starting the electrical work on my brothers basement next weekend so I have to wait a couple of weeks now till thats done or at least waiting for drywall. March 26th I think is my first open Saturday coming up.
How does that day sound?

BigEZ 02-21-2011 01:14 AM

you Hoosiers on here check the Indiana thread, theres a bunch of us going June 12.
You Illini are welcome too :)

jdhallissey 02-21-2011 01:30 AM

I really want to make a trip sooner but badlands is getting kind of well it is boring to me unless I have guys that have not gone. I can run threw the park in 6 or so hours.

Jeep-YJ-91 02-27-2011 05:10 PM

Whenever you guys have a for sure date I would be more than happy to join ya'll. I just bought my YJ in January and I wanna take it wheeling really really bad. haha

crikeyjeepturtles 02-27-2011 05:45 PM

I'm interested in going. I'm running stock now but I wanna see how it handles before I slap on a 4in. lift and some 33s...and can you believe the gas prices?!?! This might be my only time goin if gas is above $3.50 a gal. this summer

Jeep-YJ-91 02-27-2011 06:50 PM

Yea man send some pics when you get your tires on. Take a look at my pic...I just put my 33's on and they fit pretty good with a 1.5 inch shackle lift. I wanna put a 2.5 suspension lift on next for a total of 4 inches.

But we gotta get that badlands trip together this spring!!!


All times are GMT -5. The time now is 12:15 PM.