Jeep Wrangler Forum - Search Results
Jeep Wrangler Forum

Go Back   Jeep Wrangler Forum > Search Forums

Join Wrangler Forum Today


Showing results 1 to 25 of 249
Search took 0.37 seconds.
Search: Keyword(s): ; Posts Made By: Dr. Venture
Forum: YJ Tech Forum 11-01-2013, 07:44 AM
Replies: 2
Views: 354
Posted By Dr. Venture
well what i did was jam the cable all in toward...

well what i did was jam the cable all in toward the tb. then i pulled it back enough to take off all the slack right to the tb. road tested last night around and it feels more like a beast now on...
Forum: YJ Tech Forum 10-31-2013, 08:56 AM
Replies: 2
Views: 354
Posted By Dr. Venture
93 YJ throttle cable adjustment

Does anyone have a picture of how they have the TB cable set?

I have been going crazy with the shift patterns.

every time i feel as if i get the cable right it starts to shift suddenly when...
Forum: Off-Topic 11-02-2012, 02:01 PM
Replies: 0
Views: 187
Posted By Dr. Venture
YJ takes on Hurricane Sandy!

Hurrican Sandy Driving around. - YouTube (http://youtu.be/rIG_kbnGVeA)

GoPro Hurricane Sandy's Aftermath - YouTube (http://youtu.be/wyiA2eOD6wI)
Forum: YJ General Discussion Forum 10-31-2012, 10:30 PM
Replies: 14
Views: 727
Posted By Dr. Venture
Lol, i do way over 80 in my jeep. It did in fact...

Lol, i do way over 80 in my jeep. It did in fact hold up very nicely i must say.
Forum: YJ General Discussion Forum 10-29-2012, 07:48 AM
Replies: 14
Views: 727
Posted By Dr. Venture
Can Best Top Soft Tops withstand 80 mph winds?

I have to be driving around for work next few days, and was wondering if my soft top can withstand the forceful winds of Sandy. Or will i be riding around topless?..lol!
Forum: YJ Tech Forum 10-22-2012, 11:15 PM
Replies: 7
Views: 642
Posted By Dr. Venture
well if you lived in NJ, i'd get a 24 pack for...

well if you lived in NJ, i'd get a 24 pack for ya! lol
Forum: YJ Tech Forum 10-21-2012, 08:06 PM
Replies: 7
Views: 642
Posted By Dr. Venture
Well MY BAD, wasnt the Pump. Although i did...

Well MY BAD, wasnt the Pump. Although i did exchange it for the BIGGER one.

of all the damn things it was my Distributor Pick up.

problem solved.
Forum: YJ Tech Forum 10-18-2012, 12:56 PM
Replies: 7
Views: 642
Posted By Dr. Venture
Here is the problem. That SMALL crap pump...

Here is the problem.

That SMALL crap pump Qtec sold me (which i knew would have been crap) is starving my engine from fuel.

I let it run in idle and gave it gas and of course it was popping. SO...
Forum: YJ Tech Forum 10-17-2012, 03:18 PM
Replies: 7
Views: 642
Posted By Dr. Venture
92 Jeep Problems!!! (cuts out/Misses) Feeling!

SO i am Done with the Fuel pump and new gas tank Install. I have a NEW Qtec complete fuel pump assem. (pumps a lil small compared to the OE but they say it works)

Every things fine and dandy go...
Forum: YJ Tech Forum 10-12-2012, 07:10 AM
Replies: 8
Views: 465
Posted By Dr. Venture
from what i can gather i believe it says "good...

from what i can gather i believe it says "good work, keep up the maintenance!"
Forum: YJ Tech Forum 10-04-2012, 03:49 PM
Replies: 8
Views: 465
Posted By Dr. Venture
Welded it up, and undercoated amazingly well all...

Welded it up, and undercoated amazingly well all over after a fresh coat of primer. Now awaiting my fuel pump assem and i'll finally be done. I also took the time to replace the rear bushings for the...
Forum: YJ Tech Forum 10-04-2012, 03:48 PM
Replies: 8
Views: 465
Posted By Dr. Venture
http://i279.photobucket.com/albums/kk159/DoctorVen...

http://i279.photobucket.com/albums/kk159/DoctorVenture/Jeep/0C0D8EC7-4B53-4BB6-8E22-6455C7B60F84-777-000000BD1275ED4A.jpg...
Forum: YJ Tech Forum 10-04-2012, 03:46 PM
Replies: 8
Views: 465
Posted By Dr. Venture
So the Jeeps still not done. i have to purchase a...

So the Jeeps still not done. i have to purchase a entire fuel pump assem.
Forum: YJ Tech Forum 09-27-2012, 12:03 PM
Replies: 8
Views: 465
Posted By Dr. Venture
lol,. yes i knew it was going, but pulled a...

lol,. yes i knew it was going, but pulled a Cramer to see how far i could go..haha!

and the record is 4 months +1 sitting.
Forum: YJ Tech Forum 09-27-2012, 11:05 AM
Replies: 8
Views: 465
Posted By Dr. Venture
92 Fuel pump left me on the road side..

So i come back from a month vacay in Greece and on my way to the GF's my car makes the NJ TP, and part of RT 9 going toward the Amboys. Just about 1/2 mile before my exit Jeep Stumbles and dies.
...
Forum: YJ General Discussion Forum 09-27-2012, 09:56 AM
Replies: 26
Views: 4,122
Posted By Dr. Venture
Well im back form vacay. I did some research and...

Well im back form vacay. I did some research and the best top Sunrider fits my current 1/2 doors, and the original soft top full soft doors. So thats the best choice for me considering having to buy...
Forum: YJ General Discussion Forum 07-12-2012, 01:27 PM
Replies: 13
Views: 402
Posted By Dr. Venture
I have an ER top, that i've used once and it...

I have an ER top, that i've used once and it wasnt even for an ER. Just had left the Jeep top down at the GF's and her father actually put it on for me while we were away. (nice guy)

but this is...
Forum: YJ General Discussion Forum 07-12-2012, 12:35 PM
Replies: 13
Views: 402
Posted By Dr. Venture
awesome, just purchased it! haha, thanks!!

awesome, just purchased it! haha, thanks!!
Forum: YJ General Discussion Forum 07-12-2012, 12:25 PM
Replies: 13
Views: 402
Posted By Dr. Venture
yeah it'll be parked in my back yard. So less my...

yeah it'll be parked in my back yard. So less my neighbors become nosy it should be ok.
Forum: YJ General Discussion Forum 07-12-2012, 12:21 PM
Replies: 13
Views: 402
Posted By Dr. Venture
I live in NJ...so this summer will be Crazy...

I live in NJ...so this summer will be Crazy Humid, probably a week here and there of rain and just sun and heat.
Forum: YJ General Discussion Forum 07-12-2012, 12:13 PM
Replies: 13
Views: 402
Posted By Dr. Venture
Cab Cover???

I'll be going away to Greece for the next month and would like to purchase an all weather cab cover if possible to protect the jeep while i am gone. Last time i went and came back no one bothered to...
Forum: YJ Tech Forum 06-15-2012, 03:55 PM
Replies: 52
Views: 9,260
Posted By Dr. Venture
Hey if its for free then its for me..lol But...

Hey if its for free then its for me..lol

But when you say ditch the front axle are you
meaning RWD only?

then what would the point be in having a 4x4 light?
Forum: YJ Tech Forum 06-15-2012, 02:19 PM
Replies: 52
Views: 9,260
Posted By Dr. Venture
track what down? all the vacuum lines are about...

track what down? all the vacuum lines are about 3-4 feet long and are all wrapped in one tube. only line that veers off is the one that comes off the intake manifold to create the vacuum. it is very...
Forum: YJ Tech Forum 06-14-2012, 10:09 AM
Replies: 52
Views: 9,260
Posted By Dr. Venture
might just be me being lazy, but all you guys...

might just be me being lazy, but all you guys have to do is just take the vacuum plug off and slice a thin section off, then plug it back onto the pipes again. I had changed my front axles to CV...
Forum: Classifieds Archive 05-22-2012, 12:11 PM
Replies: 3
Views: 478
Posted By Dr. Venture
Price drop!!

Price drop!!
Showing results 1 to 25 of 249

 
Forum Jump

All times are GMT -5. The time now is 07:02 AM.



Jeep®, Wrangler, Liberty, Wagoneer, Cherokee, and Grand Cherokee are copyrighted and trademarked to Chrysler Motors LLC.
Wranglerforum.com is not in any way associated with the Chrysler Motors LLC