Jeep Wrangler Forum banner
  • Hey everyone! Enter your ride HERE to be a part of September's Ride of the Month Challenge!
1 - 9 of 9 Posts

·
Registered
Joined
·
76 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Soooo my steering wheel is on all sideways and I wanna take it off and fix it but im stuck. I took the horn cover off all the way to the ring for the horn part idk. Does anyone know what I gotta do?
 

·
Founder, ThumbJeeps
Joined
·
4,062 Posts
yeah, the drag link ends to the pitman arm on the bottom of the steering box.

They are opposing threads, loosen the safety nuts and turn the actual drag link. As you turn, it will make it longer and shorter causing your pitman arm to move slightly, thus straightening the steering wheel, or causing it to be more off center in which you turn the opposite way ;)

I have to do this adjustment every time I rotate my tires. I cannot stand my wheel being off center. As well, usually you have to do it at least twice. You can have someone watch the wheel or turn the link and get is dead on. But the first time you drive you might find your tires were a little off center. Drive it straight again and park w/the tires centered but the wheel crooked and re-adjust until your cool w/the position.

I also use grease on my threads for the drag link to keep it from rusting up on me. Its a pain when the threads are all crappy on the link ends and it does not want to turn easy.
 

·
Registered
Joined
·
1,445 Posts
Hope this isn't too off topic here, I just did a lift on my 95yj, it seems to be pretty well aligned still, doesnt pull left or right or anything, but my wheel is now 90 degrees off, will adjusting the drag link throw anything else off? should I get an alignment from a shop and let them get it strait?
 

·
Registered
Joined
·
76 Posts
Discussion Starter · #8 ·
Ok I don't wanna look like an idiot but not seeing it I have no idea what these things are. can someone post some pics please?:)
 
1 - 9 of 9 Posts
Top