Jeep Wrangler Forum banner

1 ton swap met 40's en 4 cilinders

6K views 18 replies 5 participants last post by  pushcoguy  
#1 ·
Ik heb een bericht geplaatst waarin ik vroeg naar het praktische aspect van het rijden met 40s op een 2.5L 1998 TJ... en na alle feedback realiseerde ik me dat het een vreselijk idee was. Dus hier zijn we dan, we zetten een vreselijk idee door. Ik geloof dat dit de meest relevante plek is om de build te plaatsen, want het gaat momenteel vol gas en hier zijn enkele foto's van de voortgang!

Image

Dag 1 begon om 3 uur 's ochtends op een zondag met een gebroken achteras en de band gleed er meteen uit (Bedankt C Clip :((( ).
Image
Image
Image

We gingen op kriksteunen staan en verwijderden assen, interieur en gastank.

#2 ·
Ik heb een bericht geplaatst waarin ik vroeg naar het praktische aspect van het rijden met 40s op een 2.5L 1998 TJ… en na alle feedback realiseerde ik me dat het een vreselijk idee was. Dus hier zijn we dan, we voeren een vreselijk idee uit. Ik geloof dat dit de meest relevante plek is om de build te plaatsen, aangezien deze momenteel in volle gang is en hier zijn enkele foto's van de voortgang!

View attachment 4603200
Dag 1 begon om 3 uur 's ochtends op een zondag met een gebroken achteras en de band die eruit gleed (Bedankt C Clip :((( ).
View attachment 4603201 View attachment 4603202 View attachment 4603203
Verder moesten we de voorste ventilatorkap, radiator en grille verwijderen omdat er 1 beugel was die een hoop problemen veroorzaakte en van gietijzer was gemaakt en verwijderd moest worden. Dat brengt ons waar we nu zijn. Dit weekend verwijderen we de rest van de beugels en gaan we verder met het aanbrengen van frameplaten aan de voorkant en het afsnijden van de achterkant van het frame voor een motobilt back half kit!
Image
Image

Uiteindelijk hadden we 9 40” banden en 5 velgen… oeps!

#3 ·
Wauw! Ziet eruit als een leuk project om te volgen.
Ik heb een achteras gebroken, maar het was lang niet zo spectaculair. Zat er een band op nat wegdek en de andere op droog wegdek tijdens het accelereren?

#4 ·
Wow! Looks like a fun project to follow.
I have broken a rear axle, but it was nowhere near that spectacular. Was one tire on wet pavement and the other on dry while accelerating?
Een beetje... ik ging driften met een gelast achterdifferentieel op 33s, dus het was te verwachten. Ik neem aan dat er een hele erge binding was, maar de tandwielen en de drager waren nog in goede staat.
Image

#5 ·
Vandaag hebben we het afsnijden van alle beugels aan de voorkant van het frame voltooid, wat echt 20% van de bouw voltooid is! Voor degenen die dit op een vergelijkbare Jeep willen doen, wees ervan op de hoogte dat de pandhard-beugel van gietijzer is gemaakt... dat is helemaal niet leuk om te proberen af te snijden, maar de strijd is gewonnen!

Image

Image

Morgen maken we het slijpen van het frame voor het beplating af, aangezien de besturing de standaard frame waarschijnlijk zal terugtrekken.

#6 ·
Afgelopen weekend/begin deze week de aangepaste frameplaat aan de binnen- en buitenkant van het frame aan de bestuurderszijde uitgehamerd en de passagierszijde vastgezet (hoeft alleen nog volledig gelast te worden).
Image

Image

Samen met dit werden er 2 frameplaten gemaakt voor de binnenkant van het frame aan de passagiers- en bestuurderszijde voor een aangepaste transmissie/transfercase dwarsbalk. De dwarsbalk wordt dit weekend gemaakt en daar worden de link mounts geïnstalleerd.
Image

Image

Ten slotte kon de as voor het eerst na het installeren van nieuwe kogelgewrichten volledig onder de Jeep worden geplaatst ter voorbereiding op het sturen. Helaas gaat de standaardradiator niet werken, dus ik zal op aanbeveling een op maat gemaakte radiator kopen (Griffin Universal Fit Radiators 1-26241-X dit is het onderdeel van Summit voor degenen die geïnteresseerd zijn) en er een Volvo 740 elektrische ventilator op bevestigen. Andere suggesties zijn altijd welkom!
Image

Image

Image

Image

#7 ·
Het is een beetje onhandig om zo kort na mijn laatste bericht te posten, maar ik realiseerde me net dat ik elk deel over het schoonmaken van de vooras die uit een Ford F-350 uit 2011 is gehaald, heb overgeslagen. Hoe dan ook… we hebben de achteras niet genomen omdat er helaas geen bedrijven zijn (op het moment van aankoop, ik weet niet zeker of er nu zijn) die 5.38 tandwielen maken voor de 2011 en later, dus wees je hiervan bewust voor degenen die kijken naar 2011 en later specifiek achterassen van F-2/350. Dus toen ik in Utah bij Trail Hero was, kocht ik een achteras die al verstevigd en voorzien was van tandwielen en die nog niet was aangeraakt, lol
Image

Nu naar de vooras… ELK ENKEL gietstuk en de bevestiging werden verwijderd/afgesneden tot alleen de buizen en de pompoen overbleven. Ik raad de Barnes low profile truss ten zeerste aan, die op deze as wordt gebruikt en extreem klein is en ongelooflijke prestaties heeft mogelijk gemaakt bij volledige bump.
Image
Image

De enige andere opmerking is dat je bij het opwarmen van het middengedeelte voor het lassen op de truss… probeer een thermometer te plaatsen op de graden die je begrijpt. Bij de eerste keer hebben we het per ongeluk op 400 graden verwarmd… zoals het zou moeten zijn, om te beseffen dat de lassen praktisch smolten. Dat komt omdat 400 graden Celsius meer dan 700 Fahrenheit is… oeps! Les geleerd en klaar met lassen en ik ben erg blij met het resultaat. Een acetyleensnijbrander werd gebruikt om te verwarmen, maar kan technisch gezien ook met een normale butaanbrander…

#8 ·
Gisteravond was leuk! Niet in de stad zijn voor werk is geen excuus om niet aan de jeep te werken, dus ik heb een paar uur besteed aan het leren van het aangepaste beugelontwerp op basis van een voertuig gebouwd door StellarBuilt in Sacramento. Het enige moeilijke deel wordt het verschuiven van de bevestigingspunten vanwege de framecurve (het voorste gedeelte waar het is gemonteerd, heeft een andere frame-tot-framelengte dan het achterste gedeelte). Een beetje verwarrend, maar hier is wat is ontworpen en ja, het wordt bij elkaar gehouden door een vleesstok, ik had geen bouten in het hotel…

#10 ·
Grootse voortgang dit weekend aan de verbindingen en de dwarsbalk! De dwarsbalkbeugels konden worden gefabriceerd zonder schade aan meer vleesstokken, gelukkig (hoewel er misschien 1 of 2 zijn geconsumeerd). De mockup ziet er erg vergelijkbaar uit met het origineel, alleen met verschillende afmetingen die op het frame passen en het moeilijkste deel was uitzoeken hoe je het recht kon maken met de kromming van het frame.
Image

Image

Image

Image

Hoe kom je erachter of je de dingen goed hebt gedaan en niet alleen veel tijd, materiaal en geld hebt verspild? Welnu, het 2x4 stuk metaal dat in deze beugels gaat, zou moeten passen, ervan uitgaande dat alles recht en waterpas is. EERSTE POGING!!!!! Misschien heeft de offervleesstok de dag gered?
Image

Hier is het in al zijn rechtlijnigheid en vormpassende glorie! Waarom hebben we dit gedaan? Zoals je kunt zien, zitten er een paar schattige kleine beugels op gemonteerd die de onderste en, zoals later afgebeeld, de bovenste link mounts zullen bevatten. Dit zorgt voor rechte link mounts in een optimale positie voor maximale stuffage van de as. (Ik denk niet dat dat een woord is, maar ik ga ermee door).
Image
Image

Zoals je kunt zien, zijn de mounts ingebrand, inclusief de bovenste link mount en PVC is toegevoegd om de speling te controleren. PVC is de goedkope manier om te kunnen cycelen en te testen, en opnieuw te testen en nog een keer de besturing en links te testen voordat je links koopt bij de metaalwinkel en all-in gaat. Ik ben niet erg rijk, dus ik besteed graag $30 om mezelf later $300 aan fouten te besparen. De volgende foto's zijn slechts voorlopige link mount locaties aan de aszijde, omdat ze nog een beetje scheef staan en aan verandering onderhevig zijn, maar van hieruit slechts in stappen van 1/4" zullen veranderen, zodat ik met vertrouwen kan zeggen dat we 90% klaar zijn met de voorste links.
Image

Image

Mijn volgende bericht zal de definitieve link mounts aan de aszijde zijn en de voorlopige (hopelijk) volledige stuurinrichting met, je raadt het al, een Toyota 80-serie stuurhuis! Ik zal jullie allemaal volgende week bijpraten!!

Attachments

#12 ·
Wauw... dit weekend was een beetje wild, als je wilt. Er waren veel problemen met de speling, met hoe ongelooflijk vol de as zat met de geschatte routing van de panhardstang en de pitmanarm op de stuurhuis/sleepstang. Het enige dat leek te passen, was de spoorstang. DUS in plaats van hersenkracht te gebruiken om deze problemen op te lossen, nou... doei frame :). (Opmerking: we besloten om het nummer "Beer for my Horses" te gebruiken om het proces te helpen).
Image

ACTIE FOTO WATTT!!!!
Image

Image

Oké, nou, nu het frame weg is, wat ter wereld zou er dan kunnen komen? Nou, waarom niet de as 2,5 inch omhoog brengen en een nieuw frame maken? Uiteraard. Helaas moesten we afscheid nemen van de geweldig gevormde frameplaten, maar nu kunnen we gewoon een paar schone platen uitknippen voor het nieuwe en verbeterde frame! We gingen extreem simpel... 18 graden omhoog en dan recht terug over ongeveer 0 graden.

Image

Image

Image

Dit weekend worden de nieuwe frameplaten voor binnen en buiten EN bovenop beide nieuwe framerails gemaakt, want ik zou het haten om mijn schone titel frame te buigen! Bonusfoto van hoe full stuff aan de voorkant eruit komt te zien! Zo breed als het is... twee inch wielspacers zijn nodig om de high steer arms vrij te maken, dus stel je een klein beetje extra breedte voor als je dat zou kunnen.

Image

Dat is het voor deze week... lang niet zo productief als gehoopt MAAR met deze verandering zal elke stuurcomponent passen met veel minder buigen en de links passen perfect op hun plaats door gewoon hun locatie aan de aszijde te verlagen. Vragen, opmerkingen en zorgen zijn altijd welkom! Tot volgende week :)).

#13 ·
Ok... Het is een maand geleden dat ik hier iets heb gepost en om eerlijk te zijn, komt dat door veel frustratie en achteruitgang waardoor ik me een beetje ontmoedigd voelde over onze voortgang. Maar ondanks dat hebben we officieel alle besturing en verbindingen op hun plaats gekregen en ik kan niet blijer zijn met hoe de speling is. Niets raakt of veroorzaakt problemen, behalve een stuk van 3 inch van het frame waar de onderste link-bevestiging aan de bestuurderskant tegenaan komt, wat een simpele taak is om het frame weg te slijpen tot er geen contact meer is.

Dus, laten we snel teruggaan naar waar we gebleven waren... De besturing was de grootste uitdaging, aangezien we de Toyota 80 Series-bak gebruiken, zoals vermeld, wat een buitenframe-bevestigingsbak is met een naar voren gerichte pitman-arm. Dit creëerde een kleine uitdaging met hoe de panhard-beugel aan de framekant gemonteerd moest worden. Gelukkig hadden we toegang tot een plasmasnijder en konden we een idee van een van de fabrikanten van Stellar Built nabootsen en een beugel creëren die naadloos tegen de stuurinrichting past.

Image

Afgezien hiervan hebben we de afgelopen maand de nieuwe frameplaat die we hebben geïnstalleerd, bekleed, verschillende oriëntaties van de besturing in de high steer arm geprobeerd en de gaten voor de stuurinrichting geboord. Het leek allemaal alsof we geen vooruitgang boekten, slechts 2 stappen vooruit en één stap terug. Dit alles was echter nodig, inclusief het opnieuw maken van de onderste en bovenste link-bevestigingen voor de as, want eindelijk hadden we de links op de juiste lengte en was alle besturing samengebracht om de ophanging te gaan testen!
Image

Image

Image

Om in detail te treden... onze panhardstang is PRECIES dezelfde lengte als de spoorstang. Theoretisch zou dit alle bump steer moeten elimineren, wat best spannend zou zijn, aangezien dit op de snelweg zal worden bereden. Daarnaast zijn onze hoeken vrijwel hetzelfde met deze 2 en op dit moment verwachten we dat de rijhoogte 6" hoger is dan de grond met een buikhoogte van ongeveer 20". We zullen de PSC hydro-assist gebruiken omdat we ongeveer 9,5" besturing hebben en de stuurcilinders van surplus center ons op 8" afkappen, dus helaas krijgt de budget build een paar niet zo budgetvriendelijke onderdelen. Hier zijn nog een paar foto's van hoe de besturing eruitziet, inclusief de stuurstangen, omdat we ons konden verbinden met het stuurwiel met behulp van het borgeson-kruisstuk dat rechtstreeks op de standaard jeep-stuurstang werd aangesloten en ik was aangenaam verrast hoe gemakkelijk het was.
Image

Image

Image

Image

Image

Eventuele opmerkingen, suggesties of vragen zijn altijd welkom en ik kom hopelijk terug met schoktorens, bump stops en hydro-assist in de komende 2-3 weken!

#14 ·
Ik heb een bericht geplaatst waarin ik vroeg naar het praktische aspect van het rijden met 40's op een 2.5L 1998 TJ… en na alle feedback realiseerde ik me dat het een vreselijk idee was. Dus hier zijn we dan, we voeren een vreselijk idee uit. Ik geloof dat dit de meest relevante plek is om de build te plaatsen, aangezien deze momenteel in volle gang is en hier zijn enkele foto's van de voortgang!

View attachment 4603200
Dag 1 begon om 3 uur 's ochtends op een zondag met een gebroken achteras en de band die eruit gleed (Bedankt C Clip :((( ).
We reden vroeger met 44's op onze Toyota's in de jaren 80. Zelfs op standaard assen.

#15 ·
Oké… Mijn fout, het is twee maanden geleden. Ik weet dat ik zei over een week of twee, maar het werd een beetje wild met het veranderen van banen, verjaardagen en een kort moment van overspannenheid. Ik ga vanavond twee berichten plaatsen, deze als een inhaalslag en nog een als een actueel bericht. Dus zonder verder oponthoud, laten we eens kijken naar de voltooide voorkant.

Bumpstops en schokdempers aan de passagierskant zitten erin.

Image

Chaos aan de bestuurderskant

Image

Hydro-ondersteuning komt erin gesneakt

Image

Laatste las van de vooras.

Nu moet ik bekennen. Mijn naam op dit formulier is een leugen. Ik ga nog steeds de standaard 2.5 L jeep-motor en aandrijflijn gebruiken (plus een doubler-kit voor de transfer case). Maar ik ga geen 40's gebruiken. Ik weet het, gênant. Maar ik ga 42's gebruiken! Omdat een goede vriend me vertelde: "42's kunnen niet verliezen". Dus ik ga verder met de achterste helft van het frame die in de volgende post wordt afgehakt, aangezien ik bijna geen foto's meer heb. Dus geniet van deze laatste twee.

Image

Mijn vriendin heeft een leuk bord voor de garage gekocht!! <3

Image

42's op haar…

#17 ·
Ja, dat doen ze. Ook, geweldig werk aan de lassen. Even uit nieuwsgierigheid, wat weegt zo'n 42'er?

#19 ·
Ik heb een bericht geplaatst waarin ik vroeg naar het praktische aspect van het rijden met 40's op een 2.5L 1998 TJ... en na alle feedback realiseerde ik me dat het een vreselijk idee was. Dus hier zijn we dan, we zetten een vreselijk idee door. Ik geloof dat dit de meest relevante plek is om de build te plaatsen, aangezien deze momenteel in volle gang is en hier zijn enkele foto's van de voortgang!

View attachment 4603200
We gingen op krikken staan en verwijderden assen, interieur en benzinetank.
Meneer! Dus, dit is mij overkomen... maar het was domheid, niet de "C" Clip die de schuld had. Ik verwacht niet dat je het gelooft, maar ik ben er zo mee naar huis gereden. Mijn maat hing met zijn hoofd over de achterspatbord en vertelde me welke kant ik op moest sturen om het verdomde wiel en de as op hun plaats te houden. We hebben het gehaald! Het was geen perfect rechte weg, maar er zaten maar twee scherpe bochten in... en slechts één daarvan werkte tegen ons. We hebben er een week later een nieuwe as in gezet.