Ok... Het is een maand geleden dat ik hier iets heb gepost en om eerlijk te zijn, komt dat door veel frustratie en achteruitgang waardoor ik me een beetje ontmoedigd voelde over onze voortgang. Maar ondanks dat hebben we officieel alle besturing en verbindingen op hun plaats gekregen en ik kan niet blijer zijn met hoe de speling is. Niets raakt of veroorzaakt problemen, behalve een stuk van 3 inch van het frame waar de onderste link-bevestiging aan de bestuurderskant tegenaan komt, wat een simpele taak is om het frame weg te slijpen tot er geen contact meer is.
Dus, laten we snel teruggaan naar waar we gebleven waren... De besturing was de grootste uitdaging, aangezien we de Toyota 80 Series-bak gebruiken, zoals vermeld, wat een buitenframe-bevestigingsbak is met een naar voren gerichte pitman-arm. Dit creëerde een kleine uitdaging met hoe de panhard-beugel aan de framekant gemonteerd moest worden. Gelukkig hadden we toegang tot een plasmasnijder en konden we een idee van een van de fabrikanten van Stellar Built nabootsen en een beugel creëren die naadloos tegen de stuurinrichting past.
Afgezien hiervan hebben we de afgelopen maand de nieuwe frameplaat die we hebben geïnstalleerd, bekleed, verschillende oriëntaties van de besturing in de high steer arm geprobeerd en de gaten voor de stuurinrichting geboord. Het leek allemaal alsof we geen vooruitgang boekten, slechts 2 stappen vooruit en één stap terug. Dit alles was echter nodig, inclusief het opnieuw maken van de onderste en bovenste link-bevestigingen voor de as, want eindelijk hadden we de links op de juiste lengte en was alle besturing samengebracht om de ophanging te gaan testen!
Om in detail te treden... onze panhardstang is PRECIES dezelfde lengte als de spoorstang. Theoretisch zou dit alle bump steer moeten elimineren, wat best spannend zou zijn, aangezien dit op de snelweg zal worden bereden. Daarnaast zijn onze hoeken vrijwel hetzelfde met deze 2 en op dit moment verwachten we dat de rijhoogte 6" hoger is dan de grond met een buikhoogte van ongeveer 20". We zullen de PSC hydro-assist gebruiken omdat we ongeveer 9,5" besturing hebben en de stuurcilinders van surplus center ons op 8" afkappen, dus helaas krijgt de budget build een paar niet zo budgetvriendelijke onderdelen. Hier zijn nog een paar foto's van hoe de besturing eruitziet, inclusief de stuurstangen, omdat we ons konden verbinden met het stuurwiel met behulp van het borgeson-kruisstuk dat rechtstreeks op de standaard jeep-stuurstang werd aangesloten en ik was aangenaam verrast hoe gemakkelijk het was.
Eventuele opmerkingen, suggesties of vragen zijn altijd welkom en ik kom hopelijk terug met schoktorens, bump stops en hydro-assist in de komende 2-3 weken!