Jeep Wrangler Forum banner

10W-30 Conventionele hoge kilometerstand

1.6K views 13 replies 10 participants last post by  Yakman  
#1 ·
Heb dit ook op andere forums geplaatst. Sorry als dit onlangs is besproken, in 2025. Ik ben gewoon op zoek naar actuele, mogelijk bijgewerkte info. Zo ja, wijs me dan op de thread. Maar... is er 10W-30 conventionele olie voor hoge kilometerstand? Mijn 2000 TJ 4.0 heeft af en toe een druppel van de achterste hoofdafdichting en ik wilde olie voor hoge kilometerstand proberen. Zo niet, zal de gemengde olie voor hoge kilometerstand mogelijk helpen met de druppel? Ik ben gewaarschuwd geen synthetische olie te gebruiken en heb dat ook nooit gedaan.

#2 ·
Dit ook op andere forums geplaatst. Sorry als dit de laatste tijd is besproken, zoals in 2025. Ik ben gewoon op zoek naar actuele, mogelijk bijgewerkte info. Zo ja, wijs me dan op de thread. Maar...is er 10W-30 conventionele motorolie met hoge kilometerstand? Mijn 2000 TJ 4.0 heeft af en toe een druppel uit de achterste hoofdafdichting en ik wilde olie met een hoge kilometerstand proberen. Zo niet, zal de gemengde olie met een hoge kilometerstand dan mogelijk helpen met de druppel? Ik ben gewaarschuwd om geen synthetische olie te gebruiken en heb dat ook nooit gedaan.
U zou de datasheet van de fabrikant moeten raadplegen om de samenstelling van de basisolie te bevestigen. Hoe dan ook, er is niets te vrezen met de aanbiedingen met een hoge kilometerstand in die kwaliteit. De aanbiedingen van Pennzoil/Quaker State zijn goed, net als Valvoline High Mileage Maxlife. De winter loopt ten einde, maar afhankelijk van waar u woont, kan een 5W30 geschikter zijn voor uw starttemperaturen.

#5 ·
Castrol 10w-30 voor hoge kilometerstand is $10 goedkoper bij Walmart dan bij AutoZone. Zelfde parkeerplaats. lol

#7 ·
Ik denk dat het niet gebruiken van synthetische olie een fabeltje is. Ik heb synthetische olie gebruikt in de 4.0 van mijn 94 Cherokee sinds hij nieuw was. Ik heb nog nooit problemen gehad met olie.
Ah ja, ik wist dat het wondermiddel zou opduiken. Niets mis met het gebruik van synthetische olie in een nieuwe motor, maar als hij oud en moe is, betwijfel ik het gebruik. Een voertuig met 140.000 mijl dat in zijn levensduur onbekende oliën heeft gebruikt, zou beter af zijn met een conventionele olie voor hoge kilometerstand. Ik gebruik Pennzoil high mileage, maar het merk is echt aan jou.

#8 ·
@one bullet, Ik ben onlangs in mijn LJ overgestapt van Pennzoil 5w-30 naar 10w-30 high mileage. Ik ben echter ook overgestapt op volledig synthetisch. Ik volg The Motor Oil Geek op YouTube en heb deze video over high mileage oliën bekeken. Ik waardeer zijn video's omdat ze meer datagestuurd zijn, en ook omdat hij het vereenvoudigt voor mijn simpele brein.

#11 ·
Dank voor de video lotushunter. Ik denk dat wat ik echt wil, een olie is die mijn af en toe voorkomende RMS-druppel vertraagt of stopt. Synthetische blend of conventioneel.
Ik heb 120K mijl met VR1 20w50 gereden. Ik ben overgestapt op Mobil 1 synthetisch en de RMS begon te lekken.

Ik denk niet dat er olie is die uw achterste hoofdafdichting zal helpen om te stoppen met lekken.

.02

#10 ·
Ik gebruik Mobil 1 High Mileage 10w40 in mijn 1991 4.0L HO. Mopar oliefilter.

De achterste hoofdafdichting is vervangen bij 120.000 mijl. Hij heeft nu 180.000 mijl.

De 4.0L heeft piston slap... dus maak je geen zorgen over dikke olie.

#14 ·
Ik gebruik Kirkland Synthetic 5W-30 in mijn 2001 TJ 4.0. Het heeft een lichte lekkage - ongeveer een druppel per maand op de garagevloer en het is een beetje nat eronder. Het is al tien jaar zo. Het was misschien erger toen ik dino-olie gebruikte; dat is lang geleden. Ik zet er een kleine kartonnen doos onder met gebruikte papieren handdoeken van toen ik de ramen schoonmaakte; zoals ik al zei, het is geen grote lekkage. Het is mijn dagelijkse auto.