Jeep Wrangler Forum banner

2018 Jeep Wrangler Orange

2.2K views 20 replies 17 participants last post by  RoadiJeff  
#1 ·
De lak van mijn 18 Orange Jeep vervaagt met de dag. Hoe kan ik dit laten repareren, zal Jeep het opnieuw doen?

#2 ·
Welkom op het forum. Hoe ver is de lak beschadigd? Is de blanke lak weg? Is de lak regelmatig in de was gezet? In welk klimaat leeft hij? Nee, Jeep zal het niet opnieuw doen. Een paar foto's kunnen het forum helpen u te begeleiden. Ik zou beginnen met een consult met een detailer, zij kunnen u vertellen of de lak te redden is of een verloren zaak.

#3 ·
Als de Jeep in de zon staat, zal hij verbleken. Sommige kleuren zijn gevoeliger voor verbleken door de zon dan andere. De enige manier om het te repareren is de Jeep opnieuw te spuiten. De meeste autoschadeherstelbedrijven zullen niet alleen een schilderbeurt uitvoeren, omdat ze hun geld verdienen met het vervangen van onderdelen. Zoek naar een bedrijf dat restauratiewerkzaamheden uitvoert in plaats van alleen schadeherstel.

#5 ·
Wauw, ik heb altijd gedacht dat Jeep een goed product was. Ik heb gewacht tot ik 55 was om mijn droom Jeep te kopen, een oranje softtop. Ik heb de death wobble twee keer moeten repareren, waarschijnlijk zal het weer nodig zijn. Gemiddeld eens per jaar en ik offroad niet eens. De lak is vreselijk vervaagd. Jeep is de grootste fout die ik heb gemaakt sinds mijn eerste huwelijk. Ik zal deze POS inruilen en vanaf nu BRONCO gaan rijden.

#7 ·
Wow, ik dacht altijd dat Jeep een goed product was. Ik heb gewacht tot ik 55 was om mijn droom Jeep te kopen, een punkin oranje soft top. Ik heb de death wobble twee keer moeten repareren, waarschijnlijk zal het weer nodig zijn. Gemiddeld een keer per jaar en ik offroad niet eens. De verf is vreselijk vervaagd. Jeep is de grootste fout die ik heb gemaakt sinds mijn eerste huwelijk. Ik zal deze POS inruilen en vanaf nu BRONCO gaan.
Ik deel uw mening. Als de Jeeps goed lopen, zijn het leuke voertuigen. Maar het FEIT dat ze zo slecht gemaakt zijn, is voor mij genoeg voor een one-and-done.

#9 ·
Welkom uit Arizona!

#10 ·
De Jeep Wrangler is een goed product, niet geweldig maar goed, misschien zelfs beter dan goed. Je twee belangrijkste problemen houden rechtstreeks verband met gebrek aan onderhoud en verwaarlozing. Ik betwijfel of de bronco het beter zal doen onder vergelijkbare omstandigheden. Succes, Lee

#11 ·
Rood en oranje zijn erg gevoelig voor vervaging. Een grondige detailbeurt kan het er misschien weer goed uit laten zien, het is niet zo oud. Ik wil niemand beschuldigen, maar het klinkt alsof de lak niet erg goed is onderhouden. Doe of laat lakdecontaminatie, kleien, polijsten en sealen/waxen. Je zult misschien verrast zijn.

#13 ·
Ik gok dat de OP een vergelijkbaar probleem heeft.

owns 2004 Jeep TJ Rubicon
#14 ·
Preventief waxen is wat lak doet standhouden. Elk voertuig dat buiten aan de elementen wordt blootgesteld, zal vervagen. Sommige kleuren zijn erger dan andere. Ik heb een zwarte 2018 die er nog steeds gloednieuw uitziet, hij brengt 50/50 door tussen de garage en buiten. Ik wax hem twee keer per jaar en laat hem schoonmaken direct na een offroad-trip.

#16 ·
Ik kan er helemaal naast zitten, ik weet het echt niet, maar ik neem aan dat er een paar verffabrikanten zijn en als je een Bronco in dezelfde kleur onder dezelfde omstandigheden zou hebben, zou de verf er waarschijnlijk hetzelfde uitzien. Ik denk niet dat Jeep zijn eigen verf maakt, toch?

#17 ·
Ik kan er helemaal naast zitten, ik weet het echt niet, maar ik neem aan dat er een paar verffabrikanten zijn en als je een Bronco in dezelfde kleur onder dezelfde omstandigheden zou hebben, zou de verf er waarschijnlijk hetzelfde uitzien. Ik denk niet dat Jeep zijn eigen verf produceert, toch?
ik zou er niet van staan te kijken als het een handelsmerk is zoals TN Vol oranje.

owns 2004 Jeep TJ Rubicon
#18 ·
Ik heb 45 voertuigen gehad en mijn 2014 Wrangler is de slechtste auto die ik heb gehad sinds een 10 jaar oude 1976 BMW 530i toen ik in het midden van de jaren 80 net van de universiteit kwam. Ik verkocht de Jeep in 2021 en zei luidkeels vaarwel, voordat ik hem in 2023 prompt terugkocht omdat ik het niet kon verdragen om hem niet te hebben. Hij heeft slechts 45.000 mijl gereden en de hele motor heeft er maar 30.000, aangezien Jeep hem verving bij 15.000 na een catastrofale storing.

Er zijn in de loop der jaren een heleboel problemen geweest, maar de twee chronische problemen zijn dingen waar ik me gelukkig geen zorgen over hoef te maken, maar de meeste mensen hebben niet zoveel geluk.

1) De softtop lekt, dat heeft hij altijd gedaan. Vroeger, toen hij nieuw was, heb ik veel tijd besteed aan het lezen hier en het uitproberen van veel hacks om hem af te dichten. Sommige werkten beter dan andere, maar geen enkele loste het probleem op. Gelukkig was ik in 2015 de doorweekte vloerbedekking beu en trok ik alles eruit, evenals alle afvoerpluggen, en verving ik het door BedTred. Er komt water van bovenaf binnen, loopt er aan de onderkant uit, het is allemaal goed. En ik parkeer hem in mijn garage als ik er niet in rijd, dus het is niet zo dat hij nat wordt elke keer dat het regent.

2) Een controlelampje van de motor waar ik twee maanden mee bezig ben geweest toen ik hem terugkocht, inclusief het naar de dealer brengen die hem 5 dagen hield en het niet kon oplossen. Hij staat nog steeds aan. Ik woon in een provincie met emissietests, maar heb gelukkig een huis aan het strand dat in een provincie ligt die niet test, dus ik registreer hem daar gewoon als 'functioneel gelegen' in die provincie. Een extra stap elk jaar, maar geen probleem.

#19 ·
OP, kunt u ons vertellen of u de Jeep in de was heeft gezet? Zo ja, wat heeft u gebruikt en hoe vaak per jaar heeft u hem in de was gezet en bent u de oorspronkelijke eigenaar? Ik vraag dit omdat ik een beetje een detailfreak ben en mijn voertuigen om de een à twee maanden in de was zet. Ik ben gewoon informatie aan het verzamelen. Als u een auto, ongeacht het merk, niet in de was zet, zal deze vervagen en/of lakproblemen vertonen.