Jeep Wrangler Forum banner

AEV Spacer Lift vs. Suspension Lift — alleen voor gebruik op de weg

3.9K views 7 replies 5 participants last post by  aldo90731  
#1 ·
Ik overweeg om een AEV Spacer Lift te kopen voor mijn nieuwe Sport S, omdat ik alleen op de weg rijd. De AEV 2" Spacer Lift (onderdeelnummer N0721000AB) voor ~$400 lijkt te doen wat ik nodig heb: de Jeep twee inch verhogen om 35" banden te kunnen gebruiken. Als ik niet van plan ben om off-road te rijden, is er dan een andere reden om de extra kosten te maken voor een volledig veersysteem met nieuwe schokdempers, nieuwe veren, enz., als de rit die het standaardvoertuig biedt comfortabel genoeg is?

Bedankt voor uw gedachten.

#3 ·
Ik denk erover om een AEV Spacer Lift te kopen voor mijn nieuwe Sport S, omdat ik alleen op de weg rijd. De AEV 2" Spacer Lift (onderdeelnummer # N0721000AB) voor ~$400 lijkt te doen wat ik nodig heb: de Jeep twee inch verhogen om 35" banden te kunnen gebruiken. Als ik niet van plan ben om off-road te rijden, is er dan een andere reden om de extra kosten van een volledig veersysteem met nieuwe schokdempers, nieuwe veren, enz. te betalen, als de rit die het standaardvoertuig biedt comfortabel genoeg is?

Dank u voor uw gedachten.
Welkom op het forum.

Zorg ervoor dat de caster opnieuw wordt gecontroleerd na de 2" lift. Misschien heb je daar genoeg lift om een ​​beetje onvoorspelbaar rijgedrag te creëren. Duurder maar ik geef de voorkeur aan de Mopar 2" lift kit die de hoeken corrigeert.

#4 ·
Als je kijkt naar 2” of 2,5” lifts in het algemeen van minst duur naar meest duur, zul je zien dat de duurdere lifts met veel extra componenten komen, zoals draagarmen en verstelbare spoorstangen. Die componenten bieden niet alleen voordelen off-road, maar beïnvloeden ook de handling op de weg.

Ongeacht of je een veerverhoging of spacers kiest, je moet nog steeds langere schokdempers of schokdemperverlengers kopen.

Om de juiste ophangingsgeometrie te behouden, moet je ofwel draagarmen of geometrie correctie beugels toevoegen. Dit beïnvloedt zowel de manier waarop de ophanging hobbels absorbeert als het gevoel van de besturing.

Als je geen verstelbare spoorstang en/of spoorstang verplaatsingsbeugels toevoegt, zullen de assen niet gecentreerd zijn op het voertuig en zul je merken dat de band aan de ene kant van de Jeep verder uitsteekt dan aan de andere kant.

Er zijn veel Jeeps die "budget" lifts hebben en veel mensen zijn tevreden met de resultaten, maar er is een merkbaar verschil bij het rijden in een van die Jeeps in vergelijking met een Jeep die een complete en goed ontworpen lift heeft geïnstalleerd.

Slechts mijn $.02, maar ik heb $50k uitgegeven om mijn Jeep te kopen. Ik ga niet inleveren op rijgedrag en handling om $1k of $2k te besparen op de lift.

#5 ·
Voor de JL 2020 en 2021 raad ik de Mopar 2" liftkit ten zeerste aan, zoals ik hierboven al zei. Zoals hierboven vermeld, zijn er veel problemen die moeten worden opgelost als je een voertuig gaat liften. Ik weet niet zeker of de dealers nog steeds deals aanbieden voor de Mopar liftkit, maar je kunt er een krijgen bij een Jeep-outlet zoals Northridge of Quadratec en deze laten installeren door een lokale garage. Ik denk dat ik $1.400 heb betaald voor mijn 2020 JL liftkit. Ik heb hem zelf geïnstalleerd, wat kan als je de juiste krikken, assteunen, grote sleutels en een momentsleutel hebt. De kit wordt geleverd in een hele coole doos die ik nog steeds heb.

#6 ·
Ik heb spacer lifts gedaan toen ik 12 jaar geleden begon met Wranglers. Ze zijn een goedkope manier om grotere banden te monteren en meer bodemvrijheid te krijgen terwijl je leert off-road te gaan.

De belangrijkste beperking van spacer lifts is dat je niet veel articulatie krijgt.

Ik kreeg mijn eerste echte lift op mijn 2013 JK Rubicon 2-deurs. Als je dat eenmaal hebt gedaan, kun je gewoon niet meer terug naar spacer lifts.

Mijn JL Sahara heeft een Mopar lift. Het rijdt zoveel beter dan af fabriek; absorbeert echt oneffenheden in de weg; en de articulatie is fenomenaal. Maar het sturen werd wat onbetrouwbaarder. Kan aan de 35-inch banden liggen. Ik moet misschien de stuur-TSB uitvoeren voordat de garantie over een jaar afloopt.

Ik denk dat voor het beoogde doel van de OP een spacer lift prima zou moeten werken.