Als je kijkt naar 2” of 2,5” lifts in het algemeen van minst duur naar meest duur, zul je zien dat de duurdere lifts met veel extra componenten komen, zoals draagarmen en verstelbare spoorstangen. Die componenten bieden niet alleen voordelen off-road, maar beïnvloeden ook de handling op de weg.
Ongeacht of je een veerverhoging of spacers kiest, je moet nog steeds langere schokdempers of schokdemperverlengers kopen.
Om de juiste ophangingsgeometrie te behouden, moet je ofwel draagarmen of geometrie correctie beugels toevoegen. Dit beïnvloedt zowel de manier waarop de ophanging hobbels absorbeert als het gevoel van de besturing.
Als je geen verstelbare spoorstang en/of spoorstang verplaatsingsbeugels toevoegt, zullen de assen niet gecentreerd zijn op het voertuig en zul je merken dat de band aan de ene kant van de Jeep verder uitsteekt dan aan de andere kant.
Er zijn veel Jeeps die "budget" lifts hebben en veel mensen zijn tevreden met de resultaten, maar er is een merkbaar verschil bij het rijden in een van die Jeeps in vergelijking met een Jeep die een complete en goed ontworpen lift heeft geïnstalleerd.
Slechts mijn $.02, maar ik heb $50k uitgegeven om mijn Jeep te kopen. Ik ga niet inleveren op rijgedrag en handling om $1k of $2k te besparen op de lift.