Jeep Wrangler Forum banner

Remlichtschakelaar stekker

25K views 34 replies 6 participants last post by  Ohio_Jeep_Jack  
#1 ·
Remlichtschakelaar stekker, geen remlichten. OPGELOST!

Ik heb het hele internet afgezocht en kan geen foto vinden van de remlichtschakelaar stekker achter het rempedaal.
Ik heb geen remlichten, en toen ik de schakelaar achter het rempedaal verving, merkte ik dat een paarse draad met witte streep uit de kabelboom hing en niet was aangesloten op de stekker.
Er zijn twee paarse/witte draden, maar ik kan niet achterhalen waar de kapotte draad aan vastzit? Ik zie nergens waar ik hem uit zou kunnen hebben getrokken?

Ik kan me niet voorstellen dat het een doodlopende draad is.

Heeft iemand een foto of kan er snel een foto maken, ik zou voor altijd dankbaar zijn.

Attachments

#4 ·
Ik heb het hele internet afgezocht en kan geen foto vinden van de remlichtschakelaarstekker achter het rempedaal.
Ik heb geen remlichten en toen ik de schakelaar achter het rempedaal verving, merkte ik dat er een paarse draad met witte streep uit de kabelboom hing en niet was aangesloten op de stekker.
Er zijn twee paarse/witte draden, maar ik kan niet achterhalen waar de kapotte draad aan vastzit? Ik zie nergens waar ik hem uit zou kunnen hebben getrokken?

Ik kan me niet voorstellen dat het een doodlopende draad is.

Iemand een foto of kan snel een foto maken? Ik zou voor altijd dankbaar zijn.

Weet niet zeker of dat nuttig is. Dat is op een 98 zonder cruise control momenteel geïnstalleerd. Onbekend of het af fabriek aanwezig was.

Verzonden vanaf mijn SAMSUNG-SM-G930A met Tapatalk

#5 ·
View attachment 3431010

Weet niet zeker of dat nuttig is. Dat is op een 98 zonder cruise control momenteel geïnstalleerd. Onbekend of het af fabriek had.

Bedankt Superduty, maar mijn stekker is anders. Ik heb er 8 draden op zitten. Tot nu toe ben ik erachter gekomen dat de hete draad die teruggaat naar de remlichten op mijn 05 wit is met een bruine streep. Ik heb stroom terug naar mijn derde remlicht, maar niet naar de twee achterlichten.
Om de een of andere reden heeft Chrysler de kleur veranderd van de draad die uit de hoofdbundel komt en naar het achterlicht gaat. Ik ben bezig met het volgen van de remlichtdraad in de bundel.
Wat een nachtmerrie......

Ik sta op het punt om een halve eikel te zijn en de bedrading van het derde remlicht aan te boren...:rant:

#6 ·
Dubbelt die paarse witte mogelijk op met de andere paarse witte die nog in de stekker zit? Vergelijkbaar met de groen-witte draad?

Weet je waar de paarse witte naartoe gaat?

Ik gok dat ze daar bij de stekker aan elkaar moeten worden gekoppeld. Je zou waarschijnlijk een scotch lok draadklem kunnen gebruiken om hem aan te sluiten.

#11 ·
Dubbelt die paars-witte mogelijk op met de andere paars-witte die nog in de stekker zit? Vergelijkbaar met de groen-witte draad?

Weet je waar de paars-witte naartoe gaat?

Ik gok dat ze daar bij de stekker aan elkaar moeten worden gekoppeld. Je zou waarschijnlijk een scotch lok draadklem kunnen gebruiken om hem aan te sluiten.

Ik weet nog niet zeker waar de paarse draden naartoe gaan. De groene draden hebben een dubbele metalen uiteinde in de stekker voor de twee draden, de paarse niet, het is gewoon een enkele metalen stekker zoals de rest?
Mijn maat vroeg me dezelfde vraag, maar zelfs hij kan niet bedenken waar die afgesneden paarse draad naartoe gaat. Hij is niet lang genoeg om de stekker te bereiken, maar er is geen spoor van waar hij naartoe zou kunnen zijn gegaan?

Dit komt rechtstreeks uit de 2005 Jeep Wrangler Service Manual. Een paarse draad met een witte chaser is "Brake Switch Output" en moet zich in pin 4 bevinden.

Ik zal het morgen traceren en kijken wat ik kan vinden. Bedankt

#10 ·
Hartelijk dank voor de hulp. Ik heb een barbecue om naartoe te gaan en ik ga een auto van een vriend lenen en de verdomde Jeep thuis laten....

Ik ben morgenochtend weer terug en de diagrammen zullen zeker helpen.

#13 ·
You might put 12 v to that wire and see if your brake lights come on.

You've checked fuse for brake lights?

Sent from my SAMSUNG-SM-G930A using Tapatalk
Je zou 12 V op die draad kunnen zetten en kijken of je remlichten aangaan.

Heb je de zekering voor de remlichten gecontroleerd?

Ik heb gisteren, toen ik voor het eerst ontdekte dat de lichten niet werkten, de zekering doorgebrand.

Ik heb hem vervangen en de nieuwe zekering is sindsdien niet meer gesprongen.

#14 ·
De violette (paarse)/witte draad is een van de 4 voor de snelheidsregeling, indien aanwezig. Ik denk dat de doorgesneden draad oorspronkelijk gekoppeld was aan de andere draad van die kleur, net als de groen/witte draden in de bovenste sleuf (mijn FSM toont daar slechts 1 draad, zoals hierboven getoond). Echter, alleen de wit/beige & grijs/rode draad (pinnen 5 & 6 onderaan op uw foto) zijn daadwerkelijk voor de remlichten. Om de schakelaar te testen, trekt u gewoon de connector los en controleert u de grijs/rode draad op 12V stroom (van zekering 2 in de zekeringkast achter het dashboardkastje) en als dat goed is, overbrugt u van daar naar de wit/beige draad. Als u dan remlichten krijgt, is de schakelaar defect. Zo niet, dan ligt het probleem elders. Zo niet de schakelaar, controleer dan of het middelste remlicht werkt, zelfs als de andere 2 het niet doen. Als u de middelste wel hebt werken, meld dit dan en ik kan u verder adviseren.

#16 ·
Als je de middelste aan de praat krijgt, meld het dan en ik kan je verder adviseren.
Ik heb wel stroom van de zekeringkast die in de stekker van de grijs/rode draad gaat. Wanneer de schakelaar wordt geactiveerd, stuurt deze stroom naar de wit/bruine draad. Schakelaar is gloednieuw. Stroom gaat helemaal naar achteren via de wit/bruine draad, maar achter het achterlicht aan de bestuurderskant komen vier draden uit de kabelboom naar het achterlicht en geen enkele is wit/bruin, dus ik gok dat een van die draden is afgetapt op de wit/bruine draad om stroom naar het remlicht te krijgen?

Ik heb wel stroom naar de twee pinnen die op de achterklep passen en daar eindigt het. De pinnen zijn verwijderd van de klep samen met het complete derde remlicht, draad en alles.

Ik ben er vrij zeker van dat als je dit doet, je richtingaanwijzers helemaal in de war raken.

Ik heb niet naar een bedradingsschema gekeken, maar lopen de remlichten niet ook via de multifunctionele schakelaar? Zo ja, dan ligt je probleem misschien niet eens bij de remlichtschakelaar.
Bedoel je de richtingaanwijzerhendel? Ik ben er niet bekend mee, dit is mijn eerste Chrysler. Het is mogelijk.

#18 ·
Even terug naar de basis. Hoe lang hebben de remlichten het niet gedaan?

Is er iets aan de jeep gedaan vanaf het moment dat ze werkten tot het moment dat ze stopten met werken?

Ik weet niet zeker hoe lang ze al uit zijn. Ze werkten toen ik Ohio verliet en twee weken geleden naar Orlando reed. Ik reed de hele nacht en kon ze zien oplichten.
Ik ben hier nu twee weken en heb vloeistoffen vervangen, bougies vervangen en de gasklep gereinigd. Ik ontmoette afgelopen vrijdag een paar vrienden voor de lunch en een vriend reed een paar kilometer achter me. Hij zei dat mijn remlichten aan en uit gingen terwijl ik bij een paar rode lichten stond, maar aangezien het een handgeschakelde auto is en ik mijn voet niet altijd op de rem houd als ik stilsta, heb ik nooit echt nagedacht over wat hij zei.
Toen stond de Jeep stil tot afgelopen donderdag toen ik de nieuwe uitlaat en wielen/banden monteerde. Ik zei tegen mijn vriend dat hij een blokje om moest rijden zodat ik de nieuwe uitlaat kon horen, en toen hij de oprit opreed, merkte ik dat de remlichten niet werkten.
Het eerste wat ik controleerde was de zekering, die was doorgebrand, dus ik heb hem vervangen en nog steeds geen lichten. Vanmorgen heb ik een nieuwe remlichtschakelaar gekocht en nog steeds geen remlichten. Zekering is nog steeds goed.

#19 ·
Er gaat stroom door de nieuwe remlichtschakelaar en naar de achterkant van de Jeep via de wit/bruine draad.
Ik heb beide achterlichten van de carrosserie van de Jeep verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, dus ze krijgen beide een goede massa.
Alle andere lichten werken naar behoren, achterlichten, achteruitrijlichten, richtingaanwijzers, 4-weg en stroom naar de derde remlichtpinnen. Alleen geen remlichten??

#20 ·
Ik weet niet zeker waar de draden naar de achterlichten lopen, maar is het mogelijk dat een van hen is gesmolten door de nieuwe uitlaat? Of dat er iets bekneld is geraakt door de uitlaat.

OF, is het waarschijnlijker dat het probleem zich voordeed toen je vriend ze zag aan en uitgaan bij het licht? Vóór de uitlaat.

#23 ·
Ik weet niet zeker waar de draden naar de achterlichten lopen, maar is er een mogelijkheid dat een van hen is gesmolten door de nieuwe uitlaat? Of dat er iets bekneld is geraakt door de uitlaat.

OF, is het waarschijnlijker dat het probleem zich voordeed toen je vriend ze aan en uit zag gaan bij het licht? Vóór de uitlaat.
De draden lopen aan de bestuurderskant net onder de deuropening helemaal naar achteren, dan door een rubberen doorvoertule achter de rolbeugel naar beneden achter het linker achterlicht. 4 draden komen dan uit de kabelboom naar het licht, de kabelboom loopt door naar het rechterlicht.
Ik heb de kabelboom over de hele route gevolgd en niets beschadigd gezien.

Het verwarrende is dat 1 draad het sap van de remlichtschakelaar naar de achterkant van de Jeep voert. En dat sap maakt de reis helemaal naar de derde remlichtpinnen bij de achterklep, maar niet de achterlichten?

Het is nergens in de buurt van de uitlaat. Ik denk dat dit begon vóór de uitlaat.
Ik ga de multifunctionele schakelaar (richtingaanwijzerschakelaar) onderzoeken en kijken of er een correlatie is.
Bij het zoeken naar connector pin out en afbeelding probeer hier

Mopar Connection Repair Kit

http://connectors.com

Verzonden vanaf mijn iPod touch met Tapatalk
Bedankt, opgeslagen in mijn Jeep-bestand

#21 ·
Ik zou me waarschijnlijk een tijdje concentreren op de wijzigingen en reparaties die zijn uitgevoerd vanaf het moment dat ze werkten tot het moment dat ze het niet meer deden.

De schuldige zal daar hoogstwaarschijnlijk worden gevonden.

#24 ·
Volgens het bedradingsschema (link) dat Digger heeft gepost, loopt de witte/beige remlichtdraad wel door de multifunctionele schakelaar.
Ik ga mijn multiswitch uit elkaar halen en wat onderzoek doen. Als ik de remlichten al is het maar een seconde kan laten branden als ik ermee knoei, dan ligt daar het probleem.
Het is een onderdeel van $50 via Rockauto. En het zou ook het probleem moeten oplossen van de knipperlichten die af en toe niet annuleren.
Ik zal rapporteren wat ik vind.

#28 ·
Mijn ervaring met aftermarket multifunctionele schakelaars is dat ze crap zijn

Ook herinner ik me dat er op de 03-06 twee verschillende zijn voor met en zonder mistlampen/schakelaar

Verzonden vanaf mijn iPod touch met Tapatalk
Ik ben het ermee eens, ik zal nooit meer Duralast-artikelen van Autozone kopen. Absolute rommel.
De schakelaar die ik vond was AIRTEX/WELLS 1S2949 op Rockauto. $50 met mistlampen. Ik ben niet zeker van de kwaliteit, maar ik zal het proberen.

#30 ·
Ik ben nog steeds een beetje benieuwd waarom die draad daar gewoon aan de stekker hangt. Maar aangezien je het probleem hebt gevonden, is er niet veel reden om je daar druk over te maken.

Jij en ik allebei. Zodra het stopt met regenen, ga ik de nieuwe remlichtschakelaar terug op de beugel klikken en elke lamp, enz. testen.

Die draad gaat niet in die stekker, voor zover ik kan zien. Ik ben bijna bang om er stroom op te zetten, uit angst dat ik iets terugvoer en een ander elektrisch probleem veroorzaak.

Als alles werkt, inclusief het annuleren van de cruisecontrol met het rempedaal, zal ik gewoon proberen te vergeten dat die draad überhaupt bestaat. Ik hoop dat iemand met een 05-06 met cruisecontrol langskomt en een foto van zijn harnas plaatst.

Attachments

#31 ·
#33 ·
Als je de FSM nog niet hebt, raad ik je aan deze te downloaden voor toekomstig gebruik.

http://www.jeepslimited.com/index.p...ep-wrangler-tj-tj-1997-2006/tj-service-manuals/135-2004-tj-service-manual-51-mb

Als dat niet werkt, moet je een account aanmaken en het dan downloaden.

Jeeps Limited - Over

Dan zou je in de bedradingsschema's je mysterieuze draad en waar deze naartoe gaat moeten kunnen vinden.
Dit is een absoluut geweldige bron! Bedankt voor het plaatsen.
Ik heb elk schema doorzocht en het enige dat ik kan zien dat een violet/witte draad laat zien, is de cruise control annulering, maar ik zie maar één draad, niet twee.
Ik krijg schele ogen.... Ik blijf zoeken.
Ik heb een proefrit gemaakt en de cruise werkt prima.

#34 ·
Weten dat je de macht hebt over wat het middelste remlicht zou zijn, zegt dat de schakelaar goed is. Die draad wordt gesplitst en gaat ook naar de multifunctionele schakelaar. Vandaar gaat hij door de schakelaar en naar de l & r achterlichten. Dat komt omdat de remlichten ook als richtingaanwijzers worden gebruikt. Dus de m-f schakelaar schakelt het remlicht uit en laat het knipperen bij het signaleren of beide lichten als de alarmlichten aan staan. Dus een slechte m-f schakelaar of een slechte draadverbinding ermee kan ervoor zorgen dat de l & r remlichten niet meer werken, maar wel de signalen en alarmlichten laten werken.

#35 ·
Ik had wat kleine LED's liggen, dus vanmorgen (ik geef toe dat ik me verveelde) heb ik een op het dashboard gemonteerde led aangesloten die me laat weten of/wanneer mijn remlichten werken.
Ik heb de remlichtdraad in de kabelboom afgetapt die het linker remlicht van stroom voorziet, niet het derde remlicht dat nog steeds constant stroom heeft ondanks een defecte multifunctionele schakelaar.
Het is gewoon voor mijn gemoedsrust en geeft me in de toekomst een seintje als een nieuwe MF-schakelaar kapot gaat.
Ik zal de blauwe led waarschijnlijk vervangen door een zwakkere rode, maar deze had ik liggen.

Attachments