Jeep Wrangler Forum banner

Hoe houdt de Bestop Sunrider stand in de barre winters?

2.4K views 5 replies 5 participants last post by  toosurreal01  
#1 ·
Het wordt mijn eerste winter met mijn Jeep en de Sunrider-hoes in Indiana. Ik was benieuwd hoe deze bestand is tegen sneeuw, temperaturen onder het vriespunt en al het strooizout/vuil. Ik denk erover om de freedom panels weer terug te plaatsen. Hoe is uw ervaring?

#2 ·
Mijn vrouw laat die van haar het hele jaar door in Colorado zitten. Ze klaagt er niet over dat het te koud is in de winter. Hij staat 's nachts in de garage, maar de sneeuwbelasting overdag heeft geen problemen veroorzaakt. Hij heeft het goed volgehouden, ik denk dat ze hem nu ongeveer 4 jaar heeft. Die van haar is de Twill-stof. Ik gebruik het spul van Bestop Protector om hem een paar keer per jaar te behandelen. Ze strooien hier de wegen niet met zout, maar gebruiken magnesiumchloride, dus ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat het goed moet komen als je hem goed wast en voor de winter behandelt. Ik kan onze auto's meestal ook een paar keer in de winter wassen, en ik weet zeker dat dat helpt.

#3 ·
Mijn vrouw laat de hare het hele jaar door in Colorado staan. Ze klaagt er niet over dat het te koud is in de winter. Hij staat 's nachts in de garage, maar de sneeuwbelasting overdag heeft geen problemen veroorzaakt. Het heeft het goed volgehouden, ik denk dat ze het nu ongeveer 4 jaar heeft. De hare is de Twill-stof. Ik gebruik het Bestop Protector-spul om het een paar keer per jaar te behandelen. Ze strooien hier de wegen niet met zout, maar gebruiken magnesiumchloride, dus ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat het goed moet komen als je het goed wast en voor de winter behandelt. Ik kan onze auto's meestal ook een paar keer in de winter wassen, en ik weet zeker dat dat helpt.
Bedankt voor de info. Ik zal wat Bestop Protector moeten bestellen.

#4 ·
Ik woon ook in Indiana.
Ik zou me geen zorgen maken over de temperatuur. Op zonnige dagen krijg je misschien betere stralingswarmte van het zachte materiaal.
Ik zou me meer zorgen maken over ijs en gruis. Dat is misschien minder een probleem bovenop het voertuig.
Als je door de stad racet, is het waarschijnlijk geen probleem. Veel snelweg- of interstatelijk rijden waar grotere voertuigen rommel naar boven gooien, zou voor mij minder wenselijk zijn.

Ik zou zeggen dat de grootste factor is of het de hele tijd in de elementen staat of bedekt is tijdens stormen.
In mijn ervaring... ijs, sneeuw, zand en gruis van winterse wegen en barre weersomstandigheden veroorzaken meer slijtage aan de zachte stof dan aan glasvezel.

#5 ·
Ik weet zeker dat het het zou overleven en prima zou zijn, maar ik woon in Wisconsin en voor de 15 minuten die het duurt om de Sunrider te verwijderen en de Freedom Panels erop te zetten en in de lente weer terug te wisselen, is het de extra slijtage waard die het zou kosten, aangezien ik het toch niet 4-6 maanden ga openen....dat ding is waarschijnlijk mijn 2e favoriete mod die ik heb gedaan, maar het is ook erg duur, dus ik wil dat het zo lang mogelijk meegaat.