Jeep Wrangler Forum banner

Hulp nodig, Injectoren #1 en #6 werken niet!

7.3K views 20 replies 4 participants last post by  Digger84  
#1 ·
Ik heb een 2001 TJ 4.0 automaat. Hij loopt in het begin geweldig, maar zodra de motor warm wordt, begint hij te sputteren! Codes geven misfires aan op cilinders #1 en #6. Mijn monteur heeft alles nagelopen en zei dat het op de computer leek. Heb een gereviseerde ECU gekregen en het probleem blijft bestaan. Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen veroorzaken? Zou het aan de injectoren zelf kunnen liggen? Lijkt me vreemd dat ze zouden stoppen met werken alleen omdat ze warm zijn geworden!

#6 · (Edited)
Controleer de bedrading van de brandstofinjector op slijtage/kortsluiting naar aarde waar deze rond de draadbout aan de achterkant van het kleppendeksel loopt. Die bout is van schroefdraad voorzien en de draden kunnen ertegenaan schuren en dan kortsluiting naar aarde veroorzaken.

#7 ·
OK, dus ik ken mijn monteur en hij is een goede vriend van me! Hij heeft alles getest en vertelde me dat de injectoren niet functioneerden. Niet alleen op basis van de codes! Hij heeft ook de bobine getest en daar was geen probleem. Ik vertrouw hem 100% en aangezien ik mijn eigen onderdelen koop, probeert hij niets te verkopen! Zoals ik al zei, ik heb de ECU vervangen, maar het probleem blijft bestaan, dus ik heb $150 voor niets uitgegeven! Tenzij de ECU die ik heb gekregen hetzelfde probleem heeft als de originele! Ik ben nu de weg kwijt!

#10 ·
OK, dus ik ken mijn monteur en hij is een goede vriend van me! Hij heeft alles getest en vertelde me dat de injectoren niet functioneerden. Niet alleen op basis van de codes! Hij heeft ook de bobine getest en daar was geen probleem. Ik vertrouw hem 100% en omdat ik mijn eigen onderdelen koop, probeert hij niets te verkopen! Zoals ik al zei, ik heb de ECU vervangen, maar het probleem blijft bestaan, dus ik heb $150 voor niets uitgegeven! Tenzij de ECU die ik heb gekregen hetzelfde probleem heeft als de originele! Ik ben nu de weg kwijt!
Heb je de FI-bedrading niet gecontroleerd op schade, zoals voorgesteld in bericht #6 hierboven? Dat is een veelvoorkomende oorzaak van problemen met de injectoren.

#8 ·
Controleer de bobineregel zoals in de video wordt getoond

Vergeet niet dat de bobineregel de cilinders altijd in paren aansteekt en 1-6 een van de drie paren is
Injectoren zijn sequentieel dus geen koppeling

Ook een set noid-lampjes zal vertellen of injectoren een openingsgrondpuls krijgen

Doe een paar snelle, kosteloze tests voordat je onderdelen naar iets gooit

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#11 ·
Doe een paar snelle, kosteloze tests voordat je onderdelen naar iets gooit

Injectoren zijn getest met noid-lampjes! De ontstekingsrail is ook getest. Zodra de motor warm wordt, stoppen de noid-lampjes op #1 en #6 met branden. De kabelboom is gecontroleerd door zowel mijn monteur als mijzelf en is intact! We hebben uitgebreid getest, dus ik ben niet "zomaar onderdelen aan het gooien"!

#12 ·
Spoelen gaan niet zelden kapot als ze heet zijn.

Echte gemakkelijke test
Verwissel de injector kabelboom 1 met 2 en 5 met 6 en kijk of de miss-codes naar 2 en 4 gaan.
Ik durf te wedden dat het niet verschuift.

Als het de injector kabelboom is, zou het moeten verschuiven, maar als het de vonk is, zal het niet verschuiven.

Als ik hoefgetrappel hoor, denk ik aan paarden, niet aan zebra's.

Houd er rekening mee dat de brandstoftiming echt de opening van de inlaatklep is, niet de injectorvolgorde, dus zou het oké moeten zijn, zo niet perfect, met de injector kabelboom stekkers verwisseld.

Kost niets en duurt alleen lang genoeg om het op te warmen.

#13 ·
Spoelen vallen niet zelden uit als ze heet zijn

Echte gemakkelijke test
Verwissel de injector kabelboom 1 met 2 en 5 met 6 om te zien of de miss codes naar 2 en 4 gaan
Ik durf te wedden dat het niet beweegt

Als het de injector kabelboom is die vuurt, zou het moeten bewegen, maar als het vonk is, zal het niet bewegen

Als ik hoefgetrappel hoor, denk ik aan paarden, niet aan zebra's

Houd er rekening mee dat de brandstoftiming echt de opening van de inlaatklep is, niet de injectorvolgorde, dus zou het goed moeten werken, zo niet perfect, met de injector kabelboom stekkers verwisseld

Kost niets en duurt alleen lang genoeg om het op te warmen

Ik zal het proberen en kijken, maar we hebben de ontstekingsrail getest en deze heeft alle 6 punten met een mooie blauwe vonk afgevuurd. Het enige wat ik kan bedenken is dat het probleem net toevallig verdween toen we het testten! Ik zal posten wat er gebeurt.

#15 ·
Codes verplaatst naar 2 en 4! Ik heb elke centimeter van de draden terug naar de ECU getraceerd en er is niets kapot, versleten of wat dan ook! Ik denk dat ze gewoon mijn ECU hebben geverfd en teruggestuurd! Hoe kan een andere precies hetzelfde probleem hebben! Ik ben hier nu zo geërgerd over! :atomic:

#16 ·
Codes verplaatst naar 2 en 4! Ik heb elke centimeter van de draden terug naar de ECU getraceerd en er is niets kapot, versleten of wat dan ook! Ik denk dat ze gewoon mijn ECU hebben geverfd en teruggestuurd! Hoe kan een andere dezelfde exacte problemen hebben! Ik ben hier nu zo geërgerd over!

#17 ·
Nog één ding dat je zou kunnen proberen voordat je de Pcm opnieuw vervangt

Elke injector krijgt zowel een constante plus 12 als een pulserende massa om hem af te vuren

Kijk welke ontbreekt
Als de constante plus 12 ontbreekt, is het niet de pcm en een vrij eenvoudige oplossing

Als de pulserende massa ontbreekt, is het ofwel de pcm of de individuele injector draad of de aansluitingen ervan

Niet zo moeilijk om een nieuwe tijdelijke draad van pcm pin naar injector te trekken om de kabelboom absoluut uit te sluiten

#19 ·
Alle zes injectoren krijgen dezelfde constante plus 12 van hetzelfde circuit, dus als een of twee injectoren de constante 12 niet krijgen, spring het dan gewoon over van een constante plus 12 draad van een injector die goed werkt.

#20 ·
Het probleem waren de injectorconnectoren. Bij nadere inspectie zag ik wat corrosie in de connector. De injectoren hadden veel corrosie opgebouwd, dus ik heb ze gewoon allemaal vervangen door de 4-gaats upgrades. Probleem is tot nu toe verdwenen!