Jeep Wrangler Forum banner

Beginner met vragen! Conversie van een 2WD naar 4WD

9K views 29 replies 12 participants last post by  legitposter  
#1 ·
Wat is er aan de hand, mensen!! Ik ben nieuw in de jeep-scene. Ik heb ongeveer 6 maanden geleden een 07 wrangler Sahara bemachtigd en tot mijn geluk was het GEEN 4x4. Dit was in het begin erg ontmoedigend, aangezien het de bedoeling van het bezitten van een jeep naar mijn mening tenietdoet, maar toen ik het onderzocht, kwam ik erachter dat de conversie niet zo duur is als ik had aangenomen. Dus nu ben ik op zoek naar de onderdelen die nodig zijn voor de swap. Ik weet dat veel van jullie jeep-eigenaren upgraden en/of VEEL meer weten dan ik en alle input zou worden gewaardeerd. Enige gedachten over waar ik naar moet zoeken en wat een redelijke prijs zou zijn?

#3 ·
Een 4x4-conversie is geen normale aanpassing, omdat de meeste Jeepers hier al de 4x4 Jeep hebben. Ik heb nog nooit persoonlijk een 2wd wrangler gezien. Maar zoals hierboven vermeld, kan het er goedkoop uitzien op het prijskaartje; maar de complicaties die er mogelijk mee gepaard gaan, zijn naar mijn mening de moeite niet waard. Je hebt een hele nieuwe vooras nodig die de mogelijkheid heeft om een aandrijfas te accepteren en uiteraard een differentieel heeft (gewoon nieuwsgierig, hoe ziet je vooras er eigenlijk uit? Zoals ik al zei, nog nooit een niet-4wd wrangler gezien, plaats er foto's van als je het niet erg vindt, een beetje nieuwsgierig). En je hebt een selecteerbare tussenbak nodig met 4wd hi- en low-opties erop, zodat je de voorste aandrijfas kunt inschakelen om de voorwielen aan te drijven. De hi- en low-opties zijn belangrijke functies als je in de lastigere situaties terechtkomt.

Dan moet je je zorgen maken over vreemde spelingproblemen met de nieuw geïnstalleerde aandrijfas bij volledige doorzakking, volledige bump en volledige flex. Ik heb geen idee of de Jeep-ingenieurs de onderkant van 2wd jeeps op dezelfde manier hebben ontworpen als de 4wd-modellen (nogmaals, nog nooit een gezien).

Is dat allemaal logisch? Ik probeer je niet te ontmoedigen, maar er is hier veel om te overwegen en of het echt de moeite waard is om je tijd, geld en de onvermijdelijke ergernis te investeren om te converteren of dat het slimmer is om gewoon te verkopen en er een met 4wd te kopen...

En ik moet het vragen, wist je niet dat het 2wd was voordat je het kocht? Gewoon nieuwsgierig.

#5 ·
Ja. En dat alles wat ik hierboven heb opgesomd, omvat niet het veranderen van het interieur en mogelijk het herprogrammeren van de computer om te herkennen dat je hem hebt omgebouwd naar 4wd. Te veel werk in mijn ogen, vooral als je er een met 4wd kunt krijgen en dan het geld kunt besteden aan een lift en/of banden.

#6 ·
Hier is een idee van wat je zou tegenkomen. Ik heb niet de hele thread gelezen, maar deze man gaat iets verder dan de plicht met de aangepaste Dana 60's; het geeft je echter een reality check van wat dit inhoudt.

#7 ·
Welnu, ik moet vragen wat uw budget is? Ik neem aan dat u de 2wd goedkoop hebt gekocht, toch?

Moet zeggen dat alles hierboven correct is, tenzij u een serieuze build wilt doen. En uiteindelijk, voor wederverkoop, zal het nog steeds een 2wd Vin hebben, dus het maakt niet uit dat u er 4wd van hebt gemaakt. Maar ik heb er nog geen gezien, maar ik durf te wedden dat u ook de transmissie moet veranderen om de transfer case te accepteren, ook uw standaard achterste aandrijfas is nu niet goed omdat u de kortere 4wd achteras nodig hebt. En dan, zoals hierboven gezegd, voor transmissie en transfer case bedrading, montagebeugels, voor dit alles ECM interieurpanelen, moet waarschijnlijk de bak voor de 4wd shifters snijden. U moet ook een tandwielafgestemde vooras-assemblage krijgen. Ik durf te wedden dat uw 2wd 3.21 versnellingen heeft om daarbij te blijven in een 4wd build, wat resulteert in totale ontevredenheid in offroad prestaties. Dus misschien wilt u ook een achteras-assemblage overwegen.

Het is te doen, maar arbeidsintensief. Als u een rock buggy of iets van die aard zou bouwen, dan zou het meer te doen zijn, omdat u hoogstwaarschijnlijk aandrijfassen en al die goede dingen zou vervangen.

Mijn suggestie: verkoop het en koop een 4wd of geniet er gewoon van voor wat het is en blijf op onverharde wegen en snelwegen.

#17 ·
En opnieuw veel verkeerde info op een forum van degenen hierboven

Afhankelijk van waar je de onderdelen vandaan haalt en als je sommige ervan upgradet en het werk doet, kan het tussen de 900 en 2000 kosten.

Het kostte me 1200 en 500 aan upgrades, hier is mijn conversiedraad, stel gerust vragen 2wd conversion build thread - JKowners.com : Jeep Wrangler JK Forum
Geweldig gedaan. Als de OP jouw capaciteiten, gereedschap, toewijding, interesse en vrije tijd heeft, zou dat heel goed kunnen werken.

Voor de meeste mensen is dat gewoon niet het geval. De eerdere berichten waarnaar je verwijst, hebben de onderliggende aanname dat arbeidskosten zijn ingebouwd. Naar mijn mening was dat duidelijk uit de context van de discussie.

#11 ·
Ik ga hier gewoon mijn 0,02 cent toevoegen om zelfgenoegzame redenen. Je zou hier gemakkelijk voor minder dan een paar duizend vanaf kunnen komen. Het is al eerder gedaan. Dat gezegd hebbende, tenzij je van plan bent deze Jeep voor altijd te houden, zou ik er nu vanaf stappen. Hoeveel werk/tijd/geld je er ook in steekt om hem om te bouwen, op papier heb je nog steeds een Jeep met 2-wielaandrijving. De inruil- of particuliere verkoopprijs zal niet in de buurt komen van het terugverdienen van je geld. Maar goed, ik zal de 3.000+ die ik in de mijne heb gestoken ook nooit meer terugzien. Succes en houd ons op de hoogte.

#12 ·
Ik ga hier gewoon mijn .02 toevoegen om zelfbevredigende redenen. Je zou hier gemakkelijk voor minder dan een paar duizend dollar uit kunnen komen. Het is al eerder gedaan. Dat gezegd hebbende, tenzij je van plan bent deze Jeep voor altijd te houden, zou ik er nu vanaf stappen. Hoeveel werk/tijd/geld je er ook in steekt om hem om te bouwen, op papier heb je nog steeds een Jeep met twee wielen. De inruil- of particuliere verkoopprijs zal niet in de buurt komen van het terugverdienen van je geld. Maar goed, ik zal de 3.000+ die ik in de mijne heb gestoken ook nooit meer terugzien. Succes en houd ons op de hoogte.
3K? Ik hoop dat mijn vrouw dit draadje niet leest. Ik heb haar ervan overtuigd dat dit een eindeloos project is.:)

#13 ·
Ik tag dit even om te kijken wat er gebeurt.

En om een observatie te delen: Hebben jullie ooit gemerkt dat elk webforum over voertuigen met parttime 4WD-modellen threads heeft over het ombouwen van een 2WD-versie naar 4WD?

Soms denk ik dat er een geheime genootschap is van mensen die maar één doel hebben: vragen hoe je 2WD naar 4WD kunt ombouwen op forums. Ik stel me voor dat het rijke dertigers zijn die elkaar ontmoeten in chique bestuurskamers om te plannen hoe ze het internet willekeurig kunnen bestrooien met vragen over 4WD-ombouw.

- Gewoon een beetje gek doen
- Succes voor de OP en foto's als het gebeurt!

#15 ·
Een nieuwe Dana 30 vooras zou je 3500 kosten, alleen al voor de complete as.

Je zou gemakkelijk een wrak van een jeep kunnen kopen voor veel minder....

Je vooras ziet er identiek uit aan mijn 4x4, behalve de grote pompoen die ontbreekt.... Ik denk dat ik het zou kunnen doen. En ik ben geen goede monteur.

Koop een wrak van een jeep en raak bevriend met een redneck....lol

#16 ·
Je hebt helemaal gelijk. Het is niet zo dat het moeilijk is, en het met een vriend doen zou het nog leuker maken. Maar de OP moet zijn opties afwegen. Heb je de tijd en toewijding om alle benodigde mods te doen? De jeep zal waarschijnlijk volledige weekenden (mogelijk meer) buiten gebruik zijn op een moment dat de tussenbak vervangen moet worden, de uitgaande as van de transmissie vervangen moet worden en de as vervangen moet worden als de basismodificaties. Toegegeven, de as wordt een bout-on als hij een D30 of D44 uit een andere JK krijgt, maar de tussenbak vereist dat er een dwarsbalk wordt toegevoegd. Of hij zou gewoon door kunnen gaan en een TT kunnen doen terwijl hij er toch niet is, denk ik.

Er zijn veel opties en geweldige mogelijkheden hier om echt een geweldige rig te bouwen. Maar er is ook veel toewijding bij betrokken. Als hij zich over zijn hoofd laat lopen, is er geen manier om een half kapotte 2wd jeep te verkopen... Ik probeer niemand bang te maken, maar geef gewoon de realiteit van de situatie weer.

#18 ·
Jaker jk

Eerlijk gezegd, een D30 voor $150 is vrij onrealistisch, een beetje zoals verkeerde/misleidende informatie op een forum. Tenzij je een vriend hebt die de zijne eruit heeft gehaald, krijg je er geen voor $150... De meeste worden voor aanzienlijk meer dan dat verkocht. En waarom zou je een D30 inbouwen? Waarom niet gewoon voor de D44 gaan? Ze zullen qua kosten vergelijkbaar zijn en je kunt zelfs een 44 vinden met al een locker geïnstalleerd.

#19 ·
De omwisseling is makkelijker dan je je kunt voorstellen, het plaatsen van de tussenbak duurde 4 uur en het kostte meer tijd om de aandrijfassen te plaatsen dan de bak.

De as was niet van een vriend, ik zag hem te koop op de forums, hij had geen tandwielen of assen.

Dus de behuizing was 150 en de assen waren 150, dus 300 in totaal.

Ik zou naar een 44 gaan, maar de kosten waren gek en toen ik destijds onderdelen verzamelde, waren er niet veel assen die rondreden, niet zoals nu.

Ik heb het niet allemaal in een weekend gedaan, een maand de as, een andere maand de tussenbak.

#20 ·
Ik dacht dat de zaak makkelijker zou zijn. Maar hoeveel hebben die tandwielen en de installatie en setup van de tandwielen u in de vooras gekost?

#22 ·
It had a carrier in it and since it was a loose axle , it cost 425 to regear it to 5.13
Dat is veel goedkoper. Maar je moet ook een regear voor de achterkant meerekenen.

Ik probeer hier geen ruzie te maken. Ik geef gewoon een paar basisfeiten om ervoor te zorgen dat de OP volledig geïnformeerd is.

#23 ·
Nee, je hebt gelijk over voor en achter, maar ik heb ze niet tegelijk gedaan, ik heb de achterkant een jaar eerder opnieuw uitgerust.

Maar afhankelijk van welke versnellingen hij heeft, hoeft hij het misschien niet te doen, een man die ik help, vond een voorkant met dezelfde versnellingen, dus hij hoefde het niet te doen.

#24 ·
Nee, je hebt gelijk over voor en achter, maar ik heb ze niet tegelijkertijd gedaan, ik heb de achterkant een jaar eerder opnieuw uitgerust.

Maar afhankelijk van welke versnellingen hij heeft, hoeft hij het misschien niet te doen, een man die ik help, vond een voorkant met dezelfde versnellingen, dus hij hoefde het niet te doen.
Dit is waar. Maar het is meer dan waarschijnlijk dat hij 3.21 versnellingen had en van wat ik hoor, zijn die waardeloos met 35's (hoewel ik voornamelijk een TJ-man ben, dus ik heb geen directe ervaring met de versnellingen in JK's)

#28 ·
Mij is verteld dat de jeep een Dana 44 achteras heeft met een 4.10 overbrengingsverhouding. Ik vond een gloednieuwe Dana 44 vooras zonder tandwielen voor iets meer dan duizend dollar en nieuwe voor- en achter aandrijfassen voor ongeveer 600 dollar voor beide. Ik weet zeker dat het gemakkelijker en goedkoper zou zijn om een jeep met achteras te vinden. Ik heb geen diepe zakken, dus deze build zou geen haast zijn. Eigenlijk wil ik gewoon rondkijken en de benodigde onderdelen kopen als ik goede deals vind en dan de conversie doen als ik heb wat ik nodig heb. Ik wil geen rockcrawler bouwen, maar gewoon iets om plezier mee te hebben en licht offroad te rijden. Dat gezegd hebbende, wil ik deze liever houden dan in te ruilen.

#29 ·
Ik weet dat dit een ouder draadje is, maar ik dacht dat ik mijn duit in het zakje zou doen voor eventuele nieuwe kijkers.
Ik heb ook een 2WD en heb hem gekocht voor $14.900. De prijs van een gebruikte 4x4 was ongeveer $22k. Van alle andere conversieberichten in de buurt passen de onderdelen er precies op.
D30 compleet - $350
NP241J - $550 + $50 verzendkosten
Voor- en achterste aandrijfassen - $80
Ik heb nog ongeveer $600 aan onderdelen te gaan. Met minder dan $1700 aan onderdelen zit het nog steeds ver onder een 4WD.
Ik denk dat het de moeite waard wordt, want ik ben van plan het nog geruime tijd te houden.

#30 ·
Ik weet dat dit een ouder draadje is, maar ik dacht dat ik mijn twee centen zou toevoegen voor eventuele nieuwe meningen.
Ik heb ook een 2WD en heb hem gekocht voor $14.900. De prijs van een gebruikte 4x4 was ongeveer $22k. Van alle andere conversieberichten die er zijn, passen de onderdelen er precies op.
D30 compleet - $350
NP241J - $550 + $50 verzendkosten
Voor- en achterste aandrijfassen - $80
Ik heb nog ongeveer $600 aan onderdelen te gaan. Met minder dan $1700 aan onderdelen zit het nog steeds ver onder een 4WD.
Ik denk dat het de moeite waard wordt, want ik ben van plan hem nog een hele tijd te houden.
Als de onderdelen er precies op passen, dan maakt alles onder de $2K dit waarschijnlijk de beste mod die een 2WD-eigenaar ooit aan zijn Wrangler zou kunnen doen.

Laten we ook niet vergeten hoe lang mensen Wranglers houden als ze er verliefd op worden. $2K werk voor minimaal 6 jaar extra offroad plezier is het zeker waard. En 6 is een minimum, meer als 10.