Jeep Wrangler Forum banner

Beginner met vragen! Conversie van een 2WD naar 4WD

9K views 29 replies 12 participants last post by  legitposter  
#1 ·
Wat is er aan de hand, mensen!! Ik ben nieuw in de jeep-scene. Ik heb ongeveer 6 maanden geleden een 07 wrangler Sahara bemachtigd en tot mijn geluk was het GEEN 4x4. Dit was in het begin erg ontmoedigend, aangezien het de bedoeling van het bezitten van een jeep naar mijn mening tenietdoet, maar toen ik het onderzocht, kwam ik erachter dat de conversie niet zo duur is als ik had aangenomen. Dus nu ben ik op zoek naar de onderdelen die nodig zijn voor de swap. Ik weet dat veel van jullie jeep-eigenaren upgraden en/of VEEL meer weten dan ik en alle input zou worden gewaardeerd. Enige gedachten over waar ik naar moet zoeken en wat een redelijke prijs zou zijn?

#3 ·
Een 4x4-conversie is geen normale aanpassing, omdat de meeste Jeepers hier al de 4x4 Jeep hebben. Ik heb nog nooit persoonlijk een 2wd wrangler gezien. Maar zoals hierboven vermeld, kan het er goedkoop uitzien op het prijskaartje; maar de complicaties die er mogelijk mee gepaard gaan, zijn naar mijn mening de moeite niet waard. Je hebt een hele nieuwe vooras nodig die de mogelijkheid heeft om een aandrijfas te accepteren en uiteraard een differentieel heeft (gewoon nieuwsgierig, hoe ziet je vooras er eigenlijk uit? Zoals ik al zei, nog nooit een niet-4wd wrangler gezien, plaats er foto's van als je het niet erg vindt, een beetje nieuwsgierig). En je hebt een selecteerbare tussenbak nodig met 4wd hi- en low-opties erop, zodat je de voorste aandrijfas kunt inschakelen om de voorwielen aan te drijven. De hi- en low-opties zijn belangrijke functies als je in de lastigere situaties terechtkomt.