Jeep Wrangler Forum banner

OEM-zijstap-moeren

20K views 19 replies 13 participants last post by  salkilani5262  
#1 ·
Heeft iemand de zijtreden aftermarket of van een particuliere verkoper gekocht? Ik probeer me suf te zoeken naar iemand die weet waar ik het over heb als ik vraag of de "nutserts" bij de montagehardware zijn inbegrepen. Omdat dit het geval is, hebben de meeste particuliere verkopers geen idee dat ze nodig zijn om de treden te installeren, dus mijn vraag is: kunnen de juiste maat nutserts worden gekocht bij een ijzerhandel of een winkel als Lowes/HD? Kan iemand mij vertellen wat de boutmaat of draadmaat is, zodat ik de nutserts kan vinden voordat ik de treden koop, om er vervolgens achter te komen dat ik de nutserts niet kan krijgen? Heel erg bedankt!

#2 ·
Ik neem aan dat je het waarschijnlijk over de clips aan de onderkant hebt. Ja, ik zou ze geen nutcert noemen, dat is waarschijnlijk de verwarring. Je kunt het beste naar je plaatselijke Ace of bouwmarkt in de bevestigingsmiddelenafdeling gaan. Ik geloof dat ze metrisch 8x1,25 zijn. Als je daar geen geluk hebt, zou ik mijn tijd niet verspillen, maar gewoon naar de dealer gaan. Ik weet dat ze ze hebben. Ik weet dat ik de mijne hergebruikt heb toen ik mijn PSC-schuifregelaars monteerde.

#3 ·
Heeft iemand nutserts gezegd! Als ik in mijn leven nooit meer nutserts hoef te installeren, ben ik een gelukkig man. Moest 16 gaten boren en nutserts installeren voor mijn OR FAB-zijpantser. Ik was een zenuwachtig wrak bij elk gat dat ik boorde en die nutserts zijn niet gemakkelijk vast te zetten met de tool. Sorry OP, kan je niet helpen, maar succes.

#4 ·
Heeft iemand de zijtreden aftermarket gekocht of van een particuliere verkoper? Ik probeer me suf te zoeken naar iemand die weet waar ik het over heb als ik vraag of de "nutserts" bij de montagehardware zitten. Omdat dit het geval is, hebben de meeste particuliere verkopers geen idee dat ze nodig zijn om de treden te installeren, dus mijn vraag is: kunnen de juiste maat nutserts worden gekocht bij een ijzerhandel of een Lowes/HD-achtig bedrijf? Kan iemand mij vertellen wat de boutmaat of draadmaat is, zodat ik de nutserts kan vinden voordat ik de treden koop, om er vervolgens achter te komen dat ik de nutserts niet kan krijgen? Hartelijk bedankt!
Je zou ze niet nodig moeten hebben met een 2013. Je zou ingebouwde schroefdraad moeten hebben. Kijk eens. Mijn 2013 JKU heeft ze ingebouwd en ik had alleen de bouten nodig om rubi rails te plaatsen. Mijn Jeep werd geleverd met de zijtreden en ik heb gewoon de hardware van de treden gebruikt om mijn rubi rails te monteren, omdat ze op dezelfde gaten worden gemonteerd. Ik geloof dat 2013 het eerste jaar was dat de schroefdraad werd ingebouwd.

#7 ·
Je zou ze niet nodig moeten hebben met een 2013. Je zou draden ingebouwd moeten hebben. Kijk eens. Mijn 2013 JKU heeft ze ingebouwd en ik had alleen de bouten nodig om rubi rails te plaatsen. Mijn Jeep kwam met de zijtreden en ik heb gewoon de hardware van de treden gebruikt om mijn rubi rails te monteren, omdat ze op dezelfde gaten worden gemonteerd. Ik geloof dat 2013 het eerste jaar was dat de draden werden ingebouwd.
Zoals Big Fran zei, heb je ze misschien niet nodig voor je 2013, omdat de draden in het frame ingebouwd kunnen zijn. Als dat het geval is, heb je alleen de bouten nodig.

Als dat niet het geval is, kan het zijn dat je wat verwarring veroorzaakt met je terminologie. Toen ik gebruikte zijtreden op mijn 2009 installeerde, hadden ze U-moeren nodig, geen Nutserts. Het is mogelijk dat Jeep de montagemethode op een gegeven moment heeft veranderd in Nutserts, maar ik herinner me niet dat ik dat heb gehoord.

In beide gevallen zou je geen probleem moeten hebben om beide te krijgen bij een goede hardware-/autoshop. Of, in het slechtste geval, bij de dealer.

U-moer - glijdt in een opening om een bout in te kunnen schroeven. Geen speciale krimptang vereist.

Nutsert - wordt in een gat gestoken en gekrompen, vergelijkbaar met een gipsplaatanker. Voorzien van schroefdraad om een bout te accepteren. Vereist een speciale krimptang.

#6 ·
Ik weet precies wat een 'nutsert' is... en ze zijn waardeloos. Zelfs als ze goed werken voor de installatie (en dat zullen ze waarschijnlijk niet... dus koop extra), hoop ik dat je je rails over 5 of 10 jaar niet hoeft te verwijderen. Het is fiftyfifty dat ze in de frame rail zullen draaien. Wie dan ook dacht dat deze waardeloze bevestigingsmiddelen een goed idee waren, zat fout! Gewoon mijn $.02 :D Succes!

#9 ·
Ja, de u-moeren zijn wat ik van Autozone heb gekregen.
Hartelijk dank voor het ophelderen daarvan - ik had geen idee hoe die dingen heetten, dus ik gebruikte gewoon de term "nutserts" of "boutclips". Nu weet ik dat het U-moeren zijn - bedankt!
@ the Kolector - weet je welke maat ze hadden die je hebt gekocht? Ik zal later mijn frame controleren om te zien of het voorgeboord is, maar ik wil het graag weten voor het geval het niet zo is. Ter info: mijn Jeep werd NIET geleverd met zijgemonteerde accessoires, dus daarom neem ik aan dat ik de U-moeren nodig heb. Bedankt allemaal!

#10 ·
Ik heb net buisvormige treeplanken op mijn '13 gezet en de dorpels zijn voorzien van schroefdraad. De kit die ik kocht had zowel de platen voor niet-schroefdraad gaten als aparte hardware voor de nieuwere.

#11 ·
@ Big Fran - bedankt voor het vermelden! Ik ben net naar buiten gegaan en heb gekeken, en jawel, ik heb de schroefdraad direct in het frame ingebouwd! Geweldig! Ik zou er nooit aan gedacht hebben om te kijken totdat ik eronder ging om ze te installeren, aangezien de Mopar-instructies aangeven dat de U-Nuts vereist zijn. Tenminste, ik heb geleerd wat een U-Nut is, lol! Ik hou van dit forum, haha!

#13 ·
@ Big Fran - bedankt voor het vermelden! Ik ben net naar buiten gegaan en heb gekeken, en ja hoor, ik heb de schroefdraad direct in het frame ingebouwd! Geweldig! Ik zou er nooit aan gedacht hebben om te kijken totdat ik eronder ging om ze te installeren, aangezien de Mopar-instructies zeggen dat de U-moeren vereist zijn. Tenminste, ik heb geleerd wat een U-moer is, lol! Ik hou van dit forum, haha!
Geweldig!!!

Een van de andere dingen die ik heb gevonden met de 2013 is dat de knelnaad bij de achterste wielopening in de fabriek al is bijgesneden. :)

#15 ·
Ik weet niet precies welke maat bouten je gaat gebruiken, ik heb een set gekocht van e-bay, ze waren voor skid plate mounts, hoewel ze uitstekend werkten op mijn aftermarket treeplanken. Ik heb het frame geboord en daarna de nutserts tool gemaakt. Het werkte perfect en is zeer heavy duty.

Hier is de link als je er een zoekt:

Jeep Wrangler Nutserts Repair Broken YJ TJ Transmission Skid Plate Holding Nut | eBay

Ik hoop dat dit je zal helpen.

#16 ·
Ik heb onlangs gebruikte OEM-zijsteppen/opstapjes op mijn 2009 JK geïnstalleerd en dit draadje heeft me enorm geholpen.

De zijsteppen waren afkomstig van een 2015 JK. De 2015 had schroefdraad voor M8-bouten ingebouwd in het frame, maar de 2009 niet.
Dus ik heb M8-1.25 U-moeren of U-type speed nuts (zie foto) bij AutoZone gehaald en ze werkten perfect.

Attachments