Jeep Wrangler Forum banner

P0369 met slipcontrolelampje! Hulp

1 reading
19K views 7 replies 4 participants last post by  Jay1984  
#1 ·
Ik heb een Jeep Wrangler uit 2012 en hij is geweldig geweest... 97.113 mijl en we hebben onze eerste ruzie... En ik ben er vrij zeker van dat de garantie verlopen is lol.

Maar ik heb de sensor links 3 keer vervangen en kort nadat ik over een hobbelige of ruwe weg reed, poef, gaat het controlelampje van de motor aan en de slipcontrole... Dan heb ik geen vermogen en kruip ik om de snelheidslimiet te halen en het kost ons alles om het te behouden... Ik heb een afspraak gemaakt, maar ik heb geen vertrouwen in onze Jeep-dealer... Wat de serviceafdeling betreft, die is verschrikkelijk... Ik weet niet zeker of ik iets kan doen of dat ik het gewoon moet slikken en het moet inleveren.

#2 ·
Het zou een veelheid aan problemen kunnen zijn.
- nokkensensors gemarkeerd met een "D" waren af fabriek slecht
- Oliegalerijbouten los, achter de nokkenastiming op de voorkant van het kleppendeksel
- zal versleten klepgeleiders aan de voorkant veroorzaken, luister naar een motortik bij stationair draaien
- en zelfs de kop kromtrekken en nog meer problemen veroorzaken.
- nokkenastiming zelf kunnen ook los zitten.

Sommige diagnoses kunnen helpen het probleem te verkleinen.
- als een nieuwe sensor het niet oplost
- controleer het ding dat het detecteert
- controleer de bedrading terug naar de computer
Ik heb deze diagnose uitgevoerd op de nokkenassensor aan de passagierskant en een gebroken draad in de plastic huls gevonden.
https://imgur.com/gallery/xWhRTVH

Edit: nog een paar citaten
Als de nokkenassensor is gestempeld met een onderdeelnummer dat begint met "D", moet deze worden vervangen. (TSB 18-054-14)

Er is een (TSB S1618000050) voor de oliegalerijbouten die losraken. Dit kan de oliedruk naar de nokkenastiming en de kleppentrein verlagen, wat na verloop van tijd voor grote problemen kan zorgen. Verwijder gewoon de kleppendeksels en draai de twee bouten aan de voorkant van de kop achter de distributieketting-phaser vast tot 9 ft/lbs. (Olie regelklep 110 ft/lbs)

Er is een verlengde garantie (D-14-12) voor koppen die zijn gemarkeerd met "AB" als ze kromtrekken en de eerste klepgeleider uitbranden, waardoor allerlei schade ontstaat en het klinkt als een tik. Gietmarkeringen op de kop direct boven de uitlaatpijpen 2062X en lager.

#3 ·
DANK U WEL voor de hulp... Ik ben verder gegaan en heb hem naar de Jeep-dealer gebracht omdat ik nerveus werd toen hij in de noodloop ging. Ik was een beetje teleurgesteld omdat ik 97K op mijn jeep heb en de garantie 100K is, maar mijn tijd is verlopen. Ik zal een lijst sturen van wat ze zeiden dat het was, maar kortom, $1100 later belden ze en zeiden dat er een sensor onder het inlaatspruitstuk zat die ze moesten vervangen en wat bedrading die twijfelachtig leek te zijn. Ik kan haar pas hopelijk vrijdag ophalen en ik hoop dat dit het probleem oplost. Ik waardeer echter de reactie enorm!!! Als dit het niet oplost, zal ik doen wat u heeft voorgesteld. Ik moet de foto's bijwerken, want ik heb veel met haar gedaan.

#4 ·
Serieus - hoe breng je iets in rekening voor geen oplossing! Jeep Odessa is verschrikkelijk

Mijn jeep staat een hele maand in de garage, ik kreeg één telefoontje met de mededeling dat we de sensor gaan vervangen en hem vrijdag ophalen... Vrijdag komt en gaat... Ik bel en er wordt me letterlijk verteld, van de servicemonteur, dat de monteur geen idee heeft wat het zou kunnen zijn, maar dat ik op de hoogte word gehouden, er gaan 2 weken voorbij en niets... Ik ga erheen op 26-6-19 om te horen dat je een motor van $7500 nodig hebt... Dus ik vroeg hoe je van het vervangen van een sensor naar geen idee naar een hele nieuwe motor gaat... Hij kon de vraag niet beantwoorden, dus ik zei dat ik hem mee naar huis neem... Deze dealer heeft me $1124 in rekening gebracht om absoluut niets te doen!!! Niets, ik wilde huilen omdat ik geen $1124 had om voor niets uit te geven. Mijn jeep is precies zoals hij was toen ik hem inleverde. Ik ben sprakeloos omdat ik van mijn jeep hou en mezelf steeds moet vertellen dat dit gewoon verschrikkelijke zaken zijn en niet per se jeep als geheel... Maar als ik er ooit over heb nagedacht om weg te lopen van jeep, dan zou het nu zijn... Ik ben nog steeds zo geschokt.

#6 ·
Ik heb een Jeep Wrangler uit 2012 en ze is geweldig geweest... 97.113 mijl en we hebben onze eerste ruzie... En ik ben er vrij zeker van dat ze geen garantie meer heeft lol.

Maar ik heb de sensor links 3 keer vervangen en kort nadat ik over een hobbelige of ruwe weg reed, poef, gaat het controlelampje van de motor aan en de slipcontrole... Dan heb ik geen vermogen meer en kruip ik om de snelheidslimiet te halen en het kost ons alles om het te behouden... Ik heb een afspraak gemaakt, maar ik heb geen vertrouwen in onze Jeep-garage... Wat de serviceafdeling betreft, die is verschrikkelijk... Ik weet niet zeker of ik iets kan doen of dat ik het gewoon moet accepteren en het moet inleveren.
Ik werd te lang geplaagd door hetzelfde probleem. Ik heb de sensor vervangen en contact opgenomen met tal van bronnen, maar het beste advies dat ik kreeg en uiteindelijk mijn garage overtuigde om te controleren, was de bedrading naar de sensor. Deze was gecorrodeerd en slechts een paar strengen waren intact, waardoor die intermitterende open verbinding ontstond toen ik over hobbels in de weg reed en het controlelampje van de motor en het tractiecontrolelampje aangingen.

Ik hoop dat dit helpt.

#7 ·
Ik heb een Jeep Wrangler uit 2012 en hij is geweldig geweest... 97.113 mijl en we hebben onze eerste ruzie... En ik ben er vrij zeker van dat de garantie verlopen is lol.

Maar ik heb de sensor links 3 keer vervangen en kort nadat ik over een hobbelige of ruwe weg reed, poef, gaat het controlelampje van de motor en de slipcontrole aan... Dan heb ik geen vermogen meer en kruip ik om de snelheidslimiet te halen en het kost ons alles om het te behouden... Ik heb een afspraak gemaakt, maar ik heb geen vertrouwen in onze Jeep-dealer... Wat de serviceafdeling betreft, die is verschrikkelijk... Ik weet niet zeker of ik iets kan doen of dat ik het gewoon moet accepteren en het moet inleveren.
Ik werd te lang geplaagd door hetzelfde probleem. Ik heb de sensor vervangen en contact opgenomen met tal van bronnen, maar het beste advies dat ik kreeg en uiteindelijk mijn garage overtuigde om te controleren, was de bedrading naar de sensor. Deze was gecorrodeerd en slechts een paar strengen waren intact, waardoor die intermitterende onderbreking ontstond toen ik over hobbels in de weg reed, waardoor het controlelampje van de motor en het tractiecontrolelampje aangingen.

Ik hoop dat dit helpt.
P0369 oplossingen

Attachments