Jeep Wrangler Forum banner

SPOD Special Edition...Touchscreen vs. Schakelaars

23K views 57 replies 36 participants last post by  FFEMT510  
#1 ·
Ik ben al lange tijd op zoek naar schakelaars. SPOD sprak me nooit echt aan, omdat ze maar zes schakelaars hadden. Nu heeft de nieuwe SE er 8. Beter. Heb naar Switch Pros gekeken (eerlijk gezegd, ik vind het gewoon niet leuk) en 12 Volt Guy (altijd wachttijden omdat hij zo volgeboekt is). Dus SPOD lijkt het antwoord te zijn.

Ik kan echter niet beslissen of ik voor touchscreen of schakelaars moet gaan. Heeft iemand de SE en de een boven de ander gekozen? Zo ja, waarom? Zo niet, waar zou je dan voor gaan? Of een ander systeem?

#4 ·
Ik heb onlangs de 6-schakelaar sPod gekocht. Ik zou voor de 8 zijn gegaan als ik dacht dat ik hem nodig zou hebben, maar voorlopig heb ik nog niet bedacht wat ik ga toevoegen om 5 en 6 te gebruiken. Ik heb afgelopen weekend op een beurs met het touchscreen gespeeld, het is mooi. Het heeft een paar coole functies, zoals een stroboscoop en een dimmer. Het had gewoon niet dezelfde gestroomlijnde pasvorm als de schakelaars. Als je een plek kunt vinden om hem te monteren die er niet lelijk uitziet, kan het leuk zijn om hem te hebben.
Mijn 2 cent

#5 ·
Mijn spod touchscreen komt hier morgen aan. Voor mij is het grootste nadeel van het touchscreen de montage. Ik ben het ermee eens dat de schakelaars geweldig boven de spiegel gemonteerd zijn en eruitzien als af fabriek. Maar ik hou van een aantal van de extra functies van de SE, dus we zullen zien. Ik zal foto's etc. plaatsen op mijn bouwthread nadat ik terug ben van de Cowboys/Patriots-wedstrijd.

#6 ·
Ik weet niet of ik een touchscreen op de trail prettig zou vinden. Wat ik prettig vind aan de schakelaars is dat ik tijdens het stuiteren op de trail positieve feedback heb, aanraking, terwijl ik een obstakel passeer om mijn lichten aan en uit te zetten. Ik denk dat het touchscreen die feedback niet zal geven en dat het voor de vinger gemakkelijker is om over het scherm te glijden, waardoor de lichten niet worden in- of uitgeschakeld zoals gewenst. Niet alleen dat, maar als je met schakelaars naar de console reikt, kun je tellen hoeveel schakelaars je moet oversteken om te weten welk apparaat je activeert, zonder je ogen van de trail te halen. Begrijp me niet verkeerd, mooie mod, mooie update, maar, mmm, ik denk dat de schakelaars de juiste keuze zijn.

#11 ·
Weet niet of ik een touchscreen op de trail zou willen. Wat ik leuk vind aan de schakelaars is dat ik tijdens het stuiteren op de trail positieve feedback heb, aanraking, terwijl ik een obstakel passeer om mijn lichten aan en uit te zetten. Ik denk dat het touchscreen die feedback niet geeft en het voor de vinger gemakkelijker is om op het scherm te glijden, waardoor de lichten niet worden in- of uitgeschakeld zoals gewenst. Niet alleen dat, als je met schakelaars naar de console reikt, kun je tellen hoeveel schakelaars je hebt om te weten welk apparaat je activeert zonder je ogen van de trail te halen. Begrijp me niet verkeerd, leuke mod, leuke update maar, mmm, ik denk dat de schakelaars de juiste keuze zijn.
wat de voordelen betreft, vind ik het fijn dat er 8 schakelaars zijn, de dimmogelijkheid en het feit dat het solid state is en ik er een kan resetten via het touchscreen als er ooit een storing is. wat de nadelen betreft, is het touchscreen, zoals Dak zei, niet zo responsief als een gewone schakelaar en je kunt het niet voelen, je moet naar het touchscreen kijken.

#9 ·
Ik heb deze discussie gehad en koos voornamelijk voor de schakelaars omdat ik niet zo enthousiast was over de montageopties voor het aanraakscherm. Het leek me dat er geen plek was om het te plaatsen waar iemand het niet gewoon uit kon trekken als de deuren eraf waren.

#17 ·
Ik heb de mijne (aanraakscherm) toegevoegd met een paar ram mounts boven de achteruitkijkspiegel. Het is helemaal niet opdringerig. Wat betreft het gebruiksgemak, ik heb geen probleem gehad om ze aan en uit te zetten.
Hé, kun je een paar foto's plaatsen van hoe je het boven de spiegel hebt gemonteerd? Ik dacht erover hetzelfde te doen als de mijne binnenkomt. Kun je me ook vertellen wat je hebt gebruikt om het te monteren? Bedankt!

#12 ·
Vorige week deze discussie gehad toen ik op de stand van Spod stond op de Off-Road Expo. Ik ben echt fan van het dimmen, de stroboscoop, de 8 schakelaars en de coolheid van de SE. Uiteindelijk heb ik voor de 6 schakelaars gekozen, omdat ik, zoals anderen al hebben aangegeven, het gevoel van echte schakelaars prettig vind en er niet naar hoef te kijken. Ook toen ze zeiden dat het touchscreen een zeer korte garantieperiode heeft (ik geloof 30 of 60 dagen), was dat voor mij de doorslaggevende factor.

#13 ·
Persoonlijk kom ik uit een tijdperk waarin 'touchscreens' een voorbijgaande technische droom zijn die nog niet bewezen is in een omgeving die zo blootgesteld is als een Jeep-bedieningscentrum.

Ik heb me al vaker vergist, maar 'touchscreens' zijn niet wat ik zoek voor bewezen bedieningsoppervlakken die over de snelle rijstroken van de ruige Oregon Outback stuiteren.

#15 ·
Persoonlijk kom ik uit een tijdperk waarin 'touchscreens' een voorbijgaande technische droom zijn die zich nog niet bewezen heeft in een omgeving die zo blootgesteld is als een Jeep-bedieningscentrum.

Ik heb me al vaker vergist, maar 'touchscreens' zijn niet wat ik zoek voor bewezen bedieningsoppervlakken die over de snelle rijstroken van de ruige Oregon Outback stuiteren.
Als hardloper, en gewend aan touchscreen GPS-horloges die kilometers en kilometers moeten doorstaan in hitte, kou, wegen, paden, vallen, regen, bloed, noem maar op, was het geen probleem voor mij om op de touchscreen-wagen te springen. Ik weet dat ze werken. Of kunnen. Maar als de reputatie van sPOD iets waard is, maak ik me geen zorgen. En dat doen ze zeker.

#14 ·
UPDATE: Uiteindelijk ben ik de weg van het touchscreen gegaan. Bedankt, Krawl, voor de geweldige deal! Jason belde me gisteravond na sluitingstijd terug om de deal rond te maken en ik ben erg blij. Volgens het trackingnummer zou het volgende week woensdag moeten aankomen.

Wat de beslissing voor mij maakte, was de veelzijdigheid van het touchscreen versus de eenrichtingsinstallatie van de schakelaars. Op de schakelaarpositie ben ik gewoon bang dat mijn CB in de weg zal zitten. Voorlopig ben ik van plan het touchscreen op mijn A-stijl te plaatsen met de A-stijlbevestiging. Onopvallend, gemakkelijk te bereiken en te zien. Schakelaars lijken veel handiger voor het gevoel en om een schakelaar in een oogwenk om te kunnen zetten. Tenzij je offroad-verlichting op openbare wegen gebruikt, zie ik echter niet dat het verschil in reactietijd van een fractie van een seconde overdreven impactvol is. Dus in deze ronde overtreft de veelzijdigheid van de plaatsing het gemak van schakelaars.

Dan zijn er de functies die het touchscreen heeft en die geen schakelpaneel heeft.
1. Spanning uitlezing om de batterij in de gaten te houden. We zullen moeten zien hoe dit werkt met de dubbele batterij-opstelling. Ik heb het g-scherm met de Genesis-kit, dus... dit zou interessant moeten zijn.
2. Bron temperatuur uitlezing. Gewoon meer goed om te weten.
3. Elke schakelaar kan worden geprogrammeerd voor dimmen en momentaan, naast de flits en stroboscoop die op de reguliere zitten.
4. Elke schakelaar kan op maat worden gelabeld. Besloten om de luchtsper te schakelen naar de eerste schakelaar? Nu kunt u het label eenvoudig wijzigen.

Ik heb het nog niet in handen gehad om er echt mee te spelen, maar dit is gewoon wat ik heb gezien op basis van het onderzoeken van het model.

Ik waardeer zeker alle input en geldige punten. Hopelijk helpen alle meningen anderen in deze boot.

#16 ·
Even mijn mening:
Betrouwbaarheid: Technisch gezien zijn fysieke schakelaars beter... maar in werkelijkheid? Touchscreens zijn tegenwoordig behoorlijk duurzaam... dus meestal geen probleem, tenminste niet genoeg om een keuze op te baseren...
Coolheidsfactor (inclusief veelzijdigheid): Touchscreen wint zonder dat de fysieke schakelaars een gevecht aangaan of zich zelfs maar klaarmaken en de ring in gaan...
Tactiele gevoel: Fysieke schakelaars voelen gewoon beter aan, en als je midden in iets zit en je moet "X" aanzetten, kun je dat doen zonder ooit je ogen af te wenden van waar je je op concentreert... dwz als je weet dat "X" de middelste schakelaar is, kun je er gewoon naar reiken en erop drukken... met een touchscreen moet je stoppen met wat je aan het doen bent en ernaar kijken... dit is een groot pluspunt voor een schakelaar en een groot minpunt voor een touchscreen, genoeg om persoonlijk niet eens een touchscreen voor deze toepassing te overwegen...
Maar over het algemeen vind ik touchscreens wel leuk... alleen hier niet...

#18 ·
Verbazingwekkend dat zo'n rijke verscheidenheid aan keuzes bestaat in zo'n overvloedige selectie van leveranciers.

#22 ·
Ik heb de oude 6-schakelaarversie (zonder LED) met de knop die de onderste lampen aanzet om ze in het donker te lokaliseren, wat ik niet leuk vind omdat het licht in de "aan"-indicator overloopt.

Ik had die versie niet echt nodig, want het zijn maar 6 schakelaars en ik weet zonder te kijken wat ze allemaal doen. Ik denk dat een ander LCD-scherm gewoon teveel is. Je hebt al een telefoon en een radio die je af en toe de ogen afleiden...

#25 ·
Ik heb nagedacht over de SPOD en het touchscreen versus schakelaars en toen ik naar alternatieven zocht, keek ik naar de opties van Painless en Switch-Pros ... Terwijl ik bleef lezen over de problemen met het installeren van de niet-fysieke (contura) schakelaaroplossingen, kwam ik steeds weer terug bij de SPOD en de fysieke schakelaars.

Het schoot me net te binnen ... heeft iemand er al over nagedacht om het touchscreen IN de zonneklep van de bestuurder aan de achterkant te installeren? Klap gewoon de zonneklep omlaag en druk op de knop die je wilt ... klap hem terug ... hij is ook verborgen / uit het zicht wanneer hij niet in gebruik is.

#26 ·
Na het lezen van tientallen berichten over wat effectief de beste manier is om dingen aan/uit te zetten, heb ik wetenschappelijk geconcludeerd dat de meeste mensen houden van het tactiele gevoel van BIG ASS BUTTONS met technokleuren en dwaze stickers van spek. Maar, HOUDEN NIET van de omvangrijke grootte van het systeem en de montage van draden. Aan de andere kant houden kinderen tegenwoordig van LCD's. Dat gezegd hebbende, ben ik door de Jeep Gods geroepen om ALLE systemen te MASH-UP en de ......... "one" te creëren. Zie,,,,, [coming soon to a kick-starter near you]

#27 ·
Welnu, voor het geld, het gemak en de ondersteuning is SPod niet te verslaan!!!!
Het touchscreen is een erg mooie functie en zorgt voor een zeer professionele en eenvoudige installatie.
Ik heb een Daystar-schakelaar gebruikt om mijn sireneschakelaars te installeren en mijn ram mount daaraan bevestigd, zodat mijn touchscreen zich direct binnen handbereik en buiten direct zicht bevindt.
Geweldige functies en opties.

Attachments

#31 ·
Kan niet concurreren met Old School, maar ik kan mijn labels veranderen wanneer ik wil:happyyes: Gaf me ook ruimte om mijn radio te monteren!
rechtsom...

Attachments

#32 ·
Ik denk dat dit net zo'n goede plek is om te vragen....
Ik heb me net geregistreerd, maar ik ben al een tijdje af en toe aan het rondneuzen. Zou iemand geïnteresseerd zijn in het maken van een eigen versie van het sPOD-touchscreen of in het verkrijgen van iets vergelijkbaars tegen lagere kosten? Ik ben een nerd van beroep en hobby en ben bezig met het bouwen van zoiets. Ik zou binnenkort een prototype af moeten hebben.
Ik vraag me af of het de moeite waard is om een site te bouwen voor kits, how-to's en geassembleerde producten, of dat ik gewoon een nog langdradiger bericht moet plaatsen over hoe ik het heb gedaan en alleen van de vruchten van mijn arbeid moet genieten.

#35 ·
Ik denk dat dit net zo'n goede plek is om te vragen.... Ik heb me net geregistreerd, maar ik ben al een tijdje af en toe aan het rondkijken. Zou iemand geïnteresseerd zijn in het maken van een eigen versie van het sPOD-touchscreen of iets vergelijkbaars tegen lagere kosten? Ik ben een nerd van beroep en hobby en ben bezig geweest met het bouwen van zoiets. Ik zou binnenkort een prototype af moeten hebben. Ik vraag me af of het de moeite waard is om een site te bouwen voor kits, how-to's en geassembleerde producten, of dat ik gewoon een nog langdradiger bericht moet plaatsen over hoe ik het heb gedaan en alleen van de vruchten van mijn arbeid moet genieten.
Ik heb erover nagedacht om een doe-het-zelf-versie te maken en heb gekeken wat anderen hebben gedaan. Een snelle zoekopdracht naar diy spod levert een aantal interessante threads op. Ik vond deze best informatief - Hooz's DIY sPOD-ish Project