Jeep Wrangler Forum banner

De eenvoudige manier om de hulpaccu te verwijderen!

47K views 50 replies 23 participants last post by  w00ty w00t w00t  
#1 ·
Ik weet niet zeker hoeveel mensen op de hoogte zijn van deze methode om bij de hulpaccu te komen. U hoeft niet de hele hoofdaccu, zekeringkast, elektrische hub te demonteren of de band te verwijderen en de spatbord en voering eruit te trekken. Ik heb deze twee drukknopen verwijderd
20230220_161507.jpg
en de wielkastvoering omgevouwen zodat deze vastzat op de bovenkant van de band....toen ik op de grond lag naast de passagiersband...recht omhoog kijkend in de motorruimte heeft u toegang tot het hulpaccucompartiment.
20230220_141410.jpg
U hebt een 10 mm dop nodig om de drie bouten te verwijderen die de doos op zijn plaats houden. En een kleine 10 mm sleutel om de batterij los te koppelen....Ik heb de mijne in ongeveer 15 minuten eruit gehaald....zo lang omdat ik een kleinere sleutel voor de batterij moest uitschuiven en vinden...Ik heb de draden en de afdekking terug in de doos gestoken en weer vastgemaakt....geen hulpaccu meer. Ik had al de negatieve draad van de hoofdaccu losgekoppeld en zekering #42 eruit getrokken. U zou er op deze manier een opnieuw kunnen installeren als u dat wilt. Best slim en hoefde alleen maar twee pinnen op de wielkast te verwijderen.

#5 ·
Weet niet zeker hoeveel mensen op de hoogte zijn van deze methode om bij de hulpaccu te komen. Je hoeft niet de hele hoofdaccu, zekeringkast, elektrische hub te demonteren of de band te verwijderen en de spatbord en voering te verwijderen. Ik heb deze twee drukknopen verwijderd
20230220_161507.jpg

en de wielkastvoering omgevouwen zodat deze vastzat op de bovenkant van de band....dan liggend op de grond naast de passagiersband...recht omhoog kijkend in de motorruimte heb je toegang tot het hulpaccucompartiment.
20230220_141410.jpg

Je hebt een 10 mm dop nodig om de drie bouten te verwijderen die de doos op zijn plaats houden. En een kleine 10 mm sleutel om de batterij los te koppelen....Ik heb de mijne in ongeveer 15 minuten eruit gehaald....zo lang omdat ik eruit moest glijden en een kleinere sleutel voor de batterij moest vinden...Ik heb de draden en de afdekking terug in de doos gestopt en weer vastgemaakt....geen hulpaccu meer. Ik had al de negatieve draad van de hoofdaccu losgekoppeld en zekering #42 verwijderd.
Je zou er op deze manier een opnieuw kunnen installeren als je wilt. Best slim en hoefde maar twee pinnen op de wielkast te verwijderen.
Ja, ik heb daar gekeken, het ziet er vrij eenvoudig uit.

#7 ·
De manier waarop het dubbele batterijsysteem werkt, is dat wanneer de hulpaccu begint te falen, deze de hoofdaccu leegtrekt.

Wanneer de tijd komt om de hulpaccu te vervangen, moet je ook van plan zijn om de hoofdaccu te vervangen. Wat dit een beetje een discussiepunt maakt, nietwaar?
Ik besloot ermee te stoppen omdat ik in een jaar tijd 2 hulpaccu's had... dus ik heb dat systeem gewoon verwijderd en gebruik alleen de hoofdaccu.

#8 ·
Dus wacht even, je kunt het er gewoon uithalen en niet vervangen? Ik heb mijn start/stop niet uitgeschakeld. Ik druk gewoon elke keer op de Avengers-knop als ik de motor start. Hoe zou dat werken zonder de hulpaccu?

#10 ·
Dus, wacht even, je kunt hem er gewoon uithalen en niet vervangen? Ik heb mijn start/stop niet uitgeschakeld. Ik druk gewoon elke keer als ik de motor start op de avengers-knop. Hoe zou dat werken zonder de hulpaccu?
Er zijn een paar methoden om de hulpaccu te verwijderen. Mijn plan is om de hulpaccu te verwijderen, de pluspool ervan te verbinden met de hoofdaansluiting en gewoon de minpool van de hulpaccu af te plakken. Van wat ik heb gelezen is dat de beste manier voor mijn 2018 JL.

#9 · (Edited)
De 1e mod voor elke JL-eigenaar zou moeten zijn om de hulpaccu te verwijderen uit te schakelen (tenzij je een e-torque hebt), volgens persoonlijke getuigenis hier.
Totdat uw garantie verloopt.

Ik vraag me af of Stellantis weet hoe onpopulair de 12v-batterij is?

owns 2004 Jeep TJ Rubicon
  • Like
Reactions: Chugiakguy
#14 ·
De 1e mod voor elke JL-eigenaar zou moeten zijn om de hulpaccu te verwijderen uit te schakelen (tenzij je een e-torque hebt), volgens persoonlijke getuigenis hier.
Totdat uw garantie verloopt.

Ik vraag me af of Stellantis weet hoe onpopulair de 12v-accu is?
U bedoelt nadat uw garantie is verlopen. Het uitschakelen/verwijderen van de accu terwijl uw voertuig onder garantie valt, vraagt om allerlei problemen.

Stellantis weet van niets. Mensen hebben links en rechts problemen met de accu en dealers blijven het probleem verkeerd diagnosticeren.

#22 · (Edited)
Ik heb het teruggebracht naar de originele staat, maar ik heb nog veel meer mods waar ze zich druk over kunnen maken.

owns 2004 Jeep TJ Rubicon
  • Like
Reactions: Chugiakguy
#23 ·
Waarom kun je het dan niet gewoon uitschakelen en terugzetten voor een bezoek aan de dealer?
Dat zou je zeker kunnen doen. Maar tijdens de tijd dat de hulpaccu is losgekoppeld, moet je ervoor zorgen dat deze opgeladen en volledig functioneel blijft. Best wel een gedoe.

• Like
Reactions: vanhalo
#28 ·
Weet niet zeker hoeveel mensen op de hoogte zijn van deze methode om bij de hulpaccu te komen. Je hoeft niet de hele hoofdaccu, zekeringkast, elektrische hub uit elkaar te halen of de band te verwijderen en de spatbord en voering eruit te trekken. Ik heb deze twee drukknopen verwijderd
20230220_161507.jpg

en de wielkastvoering omgevouwen zodat deze vastzat op de bovenkant van de band....dan liggend op de grond naast de passagiersband...recht omhoog kijkend in de motorruimte heb je toegang tot het hulpaccucompartiment.
20230220_141410.jpg

Je hebt een 10 mm dop nodig om de drie bouten te verwijderen die de doos op zijn plaats houden. En een kleine 10 mm sleutel om de batterij los te koppelen....Ik heb de mijne in ongeveer 15 minuten eruit gehaald....zo lang omdat ik eruit moest glijden en een kleinere sleutel voor de batterij moest vinden...Ik heb de draden en de afdekking terug in de doos gestopt en weer vastgemaakt....geen hulpaccu meer. Ik had de negatieve draad al losgekoppeld van de hoofdaccu en zekering #42 eruit getrokken.
Je zou er op deze manier een opnieuw kunnen installeren als je wilt. Best slim en hoefde maar twee pinnen op de wielkast te verwijderen.
Heb je uiteindelijk de negatieve draad van de hoofdaccu laten zitten? Heb je problemen gehad met alleen op de hoofdaccu te rijden?

#29 ·
Heb je uiteindelijk de negatieve draad van de hoofdbatterij losgekoppeld? Heb je problemen gehad met alleen de hoofdbatterij?
Welkom op het forum!
Als je de MOD gaat uitvoeren en de hulpaccu wilt verwijderen, is het een goed idee om een nieuwe hoofdbatterij te installeren. AGM H7.

#32 ·
Op mijn 2020 is mijn hulpaccu net leeg gegaan. Ik heb zekering #42 verwijderd en vervolgens de geïsoleerde elektrische tape en tie-wrap van de negatieve kabel van de hulpaccu verwijderd. Mijn scanner detecteerde geen codes en ik ben naar de dealer gereden en heb een vriend de Jeep laten scannen, maar er verschijnt niets. Ik gebruik geen Tazer, onthoud gewoon om Start/Stop uit te schakelen na het starten van de Jeep.

#33 ·
Op mijn 2020 is mijn hulpaccu net leeg gegaan. Ik heb zekering #42 verwijderd en vervolgens isolerende elektrische tape gebruikt en de negatieve kabel van de hulpaccu uit de weg gebonden.
Mijn scanner pikte geen codes op en reed naar de dealer en liet een vriend de Jeep scannen, er verschijnt niets.
Ik gebruik geen Tazer, onthoud gewoon dat ik na het starten van de Jeep Start/Stop moet uitschakelen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja, je hebt gelijk... als je de knop niet indrukt, werkt het nog steeds met de hoofdaccu. Ik heb jscan gekregen en zal start-stop daar permanent mee uitschakelen.

#36 ·
Ik wil mijn hulpaccu verwijderen, deze zorgt ervoor dat mijn jeep niet start.
Wat moet ik na verwijdering met de overgebleven draden doen? Ergens in stoppen?
Ik had de negatieve kabel bij de hoofdbatterij afgeplakt en opzij geduwd. Ik heb de hulpaccu verwijderd en de kabel laten zitten voor het geval ik de batterij ooit weer wil terugplaatsen. Er wordt geen circuit gecreëerd, dus ze kunnen daar gewoon blijven liggen... je kunt ze allemaal afplakken als je wilt.

#38 ·
Ik heb de zekering #42 verwijderd en de negatieve draad losgekoppeld en afgeplakt. Nu werkt mijn afstandsbediening niet meer. Heeft iemand anders dit meegemaakt?
Welkom op het forum!
Ik heb nog nooit klachten gehoord bij het doen hiervan. Sterker nog, dit is een vrij gebruikelijke praktijk geworden.

• Like
Reactions: drbgddy_1419
#41 ·
Ter info: de sleutel is om uw hoofdbatterij te vervangen wanneer u deze "mod" uitvoert als u dit doet als gevolg van een probleem met de hulpbatterij. De kans is ZEER groot dat tegen de tijd dat u op de hoogte wordt gebracht van een probleem met de hulpbatterij, deze al schade heeft aangericht aan uw hoofdbatterij.

Dus, wanneer (niet als) u een "ESS niet beschikbaar" melding krijgt met betrekking tot het opladen, zijn uw 2 opties IMO: 1) VERVANG BEIDE batterijen door aftermarket batterijen van hogere kwaliteit (O'Reilly Super Start is wat ik vandaag zou gebruiken), of 2) Isoleer de hulpbatterij door de negatieve pool van de hoofdbatterij los te koppelen en te isoleren, de F42 zekering te verwijderen en ALLEEN de hoofdbatterij te vervangen door een aftermarket batterij van hogere kwaliteit.

Voel u vrij om het naar de dealer te brengen voor reparatie onder garantie, maar weet dat het zeer onwaarschijnlijk is dat ze het probleem zullen oplossen, en u zult er snel weer zijn. Zelfs als ze WEL beide batterijen vervangen, zullen ze OEM Mopar-batterijen plaatsen.

Als u zich zorgen maakt over de garantie, moet u BEIDE batterijen vervangen door aftermarket-eenheden van hogere kwaliteit en afzien van de "mod" om deze uit het systeem te verwijderen.

Ook het verwijderen en/of uitschakelen van de hulpbatterij schakelt ESS niet uit, de hierboven genoemde mod haalt gewoon een parasitaire 12V-bron uit de vergelijking. Uw ESS zal nog steeds werken zoals het is ontworpen, het zal gewoon uw hoofdbatterij gebruiken in plaats van de "extra capaciteit" van de hulpbatterij te hebben.

IMO, als u de hulpbatterij isoleert of uitschakelt en u brengt deze naar een dealer, is het zeer waarschijnlijk dat ze het niet eens zullen opmerken, tenzij dat deel uitmaakt van waarvoor u het heeft binnengebracht.

#43 ·
Weet niet zeker hoeveel mensen op de hoogte zijn van deze methode om bij de hulpaccu te komen. Je hoeft niet de hele hoofdaccu, zekeringkast, elektrische hub uit elkaar te halen of de band te verwijderen en de spatbord en voering eruit te trekken. Ik heb deze twee drukknopen verwijderd
20230220_161507.jpg

en de wielkastvoering omgevouwen zodat deze op de bovenkant van de band vastzat....dan op de grond liggend naast de passagiersband...recht omhoog kijkend in de motorruimte heb je toegang tot het hulpaccucompartiment.
20230220_141410.jpg

Je hebt een 10 mm dop nodig om de drie bouten te verwijderen die de doos op zijn plaats houden. En een kleine 10 mm sleutel om de batterij los te koppelen....Ik heb de mijne in ongeveer 15 minuten eruit gehaald....zo lang omdat ik een kleinere sleutel voor de batterij moest uitschuiven en vinden...Ik heb de draden en de afdekking terug in de doos gestopt en weer vastgemaakt....geen hulpaccu meer. Ik had al de negatieve draad van de hoofdaccu losgekoppeld en zekering #42 eruit getrokken.
Je zou er op deze manier een kunnen terugplaatsen als je wilt. Best handig en hoefde maar twee pinnen op de wielkast te verwijderen.
Dus er is geen reden om de hulp-pluskabel naar de hoofd-plus te hoeven vissen?

#44 ·
Dus er is geen reden om de hulpkabel naar de hoofdkabel te vissen?
Ik niet, maar ik heb de overleden hulpaccu fysiek op zijn plaats gelaten. Als je de negatieve verwijdert, haal je hem uit de lus. Als/wanneer ik het fysieke karkas van die POS verwijder, zal ik waarschijnlijk de + kabel naar de hoofdaccu verplaatsen? Al was het maar om hem vast te zetten en niet aangesloten te zijn op iets waar hij niet op aangesloten hoort te zijn? Ik weet het niet, zal wel even kijken wanneer ik eindelijk daar beneden ga graven.

#51 · (Edited)
Bij mijn Jeep Wrangler uit 2020 (3.0L diesel) hoefde ik alleen maar zekering 42 te verwijderen. Verwijder de hoofdaccu uit het compartiment (inclusief de plastic afstandhouder die hem op zijn plaats houdt en het vilt eromheen) en wikkel de kabels in met tape. Ik heb de hoofdkabel losgekoppeld van de lipconnector. Ik duwde ze uit de weg zodat ze niet steeds terug zouden kruipen. Onder de accu zit een paneel met 2 schroeven. Verwijder de schroeven en het paneel dat eraan vastzit. Daar is je hulpaccu. Schroef de kabels los en tape ze zoals voorheen voor de hoofdaccu. Je kunt de hulpaccukabels uit de weg halen, want er zit een groef waar ze in passen. Vergeet niet de lipjes van de oude hulpaccu te verwijderen om ze met de nieuwe te gebruiken. Leg het oude vilt rond de hulpaccu en plaats deze op zijn plaats. Bevestig de kabels opnieuw. Plaats het paneel met de 2 schroeven terug. Plaats de hoofdaccu terug met de lipconnector aan de + kant. Bout de accu vast met de afstandhouder. Plaats het vilt terug. Bevestig de + en - kabels aan de hoofdaccu. Plaats zekering 42 terug. Je zou je Jeep weer moeten laten draaien. Proost!