Jeep Wrangler Forum banner

Ugh. Ik heb een inbussleutel in het ontluchtingsrooster laten vallen. Gelieve advies!

3.2K views 13 replies 6 participants last post by  LilBlueTJBaja  
#1 ·
Hé jongens,

Gisteravond was ik bezig met het installeren van wat KC-lampen op mijn bumper. Ik ben ook een GCD-schakelaar aan het installeren en dacht dat ik de rand en het schakelpaneel eraf zou halen en het grondig zou schoonmaken terwijl ik er toch mee bezig was. Ik was mijn 67-houder aan het verwijderen met de meegeleverde inbussleutel en, OP DE EEN OF ANDERE MANIER, gleed hij uit mijn hand en naar beneden in wat ik denk dat het ontwasemingsrooster was (er is een kans dat hij ertussen is gevallen). EEN HELE INBUSSLEUTEL. De meeste threads die ik heb gelezen, gaan over het laten vallen van een schroef of iets dergelijks. Ik ben zo boos. Hoe kan ik hem terugkrijgen? Ben ik de klos?

Als het iets is dat te doen is, maar tijdrovend, krijg ik dan problemen als ik hem daar laat liggen tot ik meer tijd heb om hem terug te halen?

Bedankt 😭

#3 ·
Allereerst bedankt voor de tijd die u heeft genomen om te antwoorden!

Ik zal dat meteen bestellen.

Dit klinkt onwetend (omdat ik dat ben), maar zou het kwaad kunnen om hiermee rond te rijden totdat ik het kan ophalen? Ik moet mijn moeder dit weekend helpen met dingen en maandagochtend werken 😭 Slechtste scenario is dat het naar de bodem zakt totdat ik het eruit kan vissen, toch?

Nogmaals bedankt, Jerry! Helemaal vereerd, je bent als een TJ tech held!

Er zijn een paar flexibele slangen met een kleine diameter en een magnetische punt die klein genoeg zijn om daar in te passen, dat zou ik proberen. Amazon.com : flexibele magnetische pick-up tool

#4 ·
Kan ik niet zeggen, maar afhankelijk van de hoek van de sleutel zou hij mogelijk verder naar beneden kunnen glijden tijdens het rijden. Wat niet rampzalig zou zijn, maar wel zou kunnen betekenen dat hij voor altijd verdwenen is en ook voor altijd kan rammelen.

#7 ·
Bewerken...Ik ben te laat voor het feest...Ik zie dat je het hebt. Geweldig gedaan. Ik laat mijn originele post hieronder toch staan...kan van pas komen.

Is er een kans dat je de ventilatiekap kunt verwijderen om goed naar beneden te kijken? Als je je oog niet over het gat kunt krijgen om te kijken, kun je een van die kleine camera's gebruiken die je aan je telefoon kunt bevestigen. Ik laat de hele tijd gereedschap en schroeven in voertuigen vallen, probeer dit gewoon te zien als een uitdagend avontuur. Het gaat weer gebeuren. Ja, een magnetische ophaaltool is iets dat we allemaal ook moeten hebben. Ook een van die lange, dunne ophaalgereedschapklauwen. Ik heb deze. General Tools 70399 Lighted Steel Claw Mechanical Pick-Up Tool, 36 inch https://a.co/d/h9bKPQN

Ook handig bij het terughalen van kleerhangers van achter wasmachines.

#8 ·
Welnu, ik ben geen ingenieur en ik heb ook nog nooit in een Holiday Inn geslapen. Mijn zorg zou zijn of het in de blazer kan komen en de ventilator kan blokkeren. Ik weet het gewoon niet, maar ik zou dat niet riskeren. Ik zou naar Harbor Freight gaan en een van de flexibele magnetische ophaalgereedschappen kopen en het eruit halen voordat ik ga rijden.

Dat ben ik gewoon........

#13 ·
Nou, ik ben geen ingenieur en ik heb ook nog nooit in een Holiday Inn geslapen. Mijn zorg zou zijn of het in de blazer kan komen en de ventilator kan blokkeren. Ik weet het gewoon niet, maar ik zou dat niet riskeren. Ik zou naar Harbor Fright gaan en een van de flexibele magnetische ophaalgereedschappen kopen en het eruit halen voordat ik ga rijden.

Dat ben ik gewoon........
Ja! Dat was ook mijn grote angst. Gelukkig viel het er direct uit de onderkant van de ventilatieopening op mijn voet terwijl ik het probeerde te pakken! 😂

#12 ·
Direct onder het ontdooiventilatiegat bevinden zich de deuren voor de dashboard- en vloerventilatieopeningen. Als de inbussleutel helemaal naar beneden is gevallen, is hij mogelijk in de vloerventilatieopening terechtgekomen, die losgemaakt kan worden van de hoofdeenheid van de HVAC-unit.

Hier is een foto die ik heb opgeslagen van een artikel dat ik vond toen ik mijn verwarmingskern wilde vervangen.

Image

Ik weet niet hoe gemakkelijk het zou zijn om de twee schroeven te verwijderen van de posities die met het dashboard zijn aangegeven. Als u ze kunt verwijderen, wordt de vloerventilatieopening vervolgens naar de achterkant van het voertuig getrokken om deze van de voorste borgclip te verwijderen, die hier wordt getoond.

Image

U kunt de ventilatieopening dan mogelijk naar één kant schuiven. Als het er niet in zit, kunt u mogelijk een inspectiespiegel gebruiken en kijken of het überhaupt zichtbaar is in de unit.

#14 ·
Direct onder het ontdooiventilatie zitten de deuren voor de dashboardventilatoren en vloerventilatoren. Als de inbussleutel helemaal naar beneden is gevallen, kan hij zijn weg hebben gevonden in de vloerventilatie, die losgemaakt kan worden van de hoofdeenheid van de HVAC.

Hier is een foto die ik heb opgeslagen van een artikel dat ik vond toen ik mijn kachelradiator wilde vervangen.

View attachment 4603082

Ik weet niet hoe gemakkelijk het zou zijn om de twee schroeven te verwijderen van de posities die worden aangegeven met het dashboard op zijn plaats. Als je ze kunt verwijderen, wordt de vloerventilatie dan naar de achterkant van het voertuig getrokken om hem te verwijderen van de voorste borgclip, die hier wordt getoond.

View attachment 4603083

Je zou dan de ventilatieopening naar één kant kunnen schuiven. Als het er niet in zit, kun je misschien een inspectiespiegel gebruiken en kijken of het überhaupt zichtbaar is in de unit.
Daar is het uiteindelijk terechtgekomen, denk ik! Het viel er recht uit de ventilatieopening aan de bestuurderskant toen ik begon rond te snuffelen om het te vinden. Ik had geluk en hoefde niets anders los te schroeven! 😮‍💨 Bedankt voor de hulp!!!