Jeep Wrangler Forum banner

ABS-remsysteem

45K views 94 replies 49 participants last post by  H8SPVMT  
#1 ·
Ik had onlangs mijn ABS-lampje, remlicht en tractiecontrolelampje op mijn dashboard. Dus alle drie kleine en ik bracht het naar de dealer. Ze concludeerden dat ik een ABS-module nodig heb en dat deze tot maart volgend jaar niet op voorraad is. Ze zeggen dat veel mensen op dat onderdeel wachten. Ik vraag me gewoon af hoe gevaarlijk het is om er zonder te rijden, aangezien ik tot vorig jaar op het onderdeel moet wachten? Wacht er ook iemand anders op een ABS-module?

#2 ·
Ik had onlangs mijn ABS-lampje, remlicht en tractiecontrolelampje op mijn dashboard. Dus alle drie kleine en ik bracht het naar de dealer. Ze concludeerden dat ik een ABS-module nodig heb en dat deze tot maart volgend jaar niet leverbaar is. Ze zeggen dat veel mensen op dat onderdeel wachten. Ik vraag me gewoon af hoe gevaarlijk het is om er zonder te rijden, aangezien ik tot vorig jaar op het onderdeel moet wachten? Wacht er ook iemand anders op een ABS-module onderdeel?
Je zou gewoon standaard rembekrachtiging moeten hebben zonder de abs-module... waarmee wij oude knarren decennia lang (veilig) rondreden vóór de uitvinding van abs.

#3 ·
Ik wacht op de ABS-module, maar ik had grote elektrische problemen. Ze begonnen een paar maanden geleden en zijn geleidelijk erger geworden. Ik verlies de stuurbekrachtiging, de snelheidsmeter en allerlei waarschuwingslampjes op het dashboard gaan branden. Rijden zonder automatische remmen is niet het ergste, maar ik zou het in de gaten houden om er zeker van te zijn dat er geen andere problemen ontstaan.

#4 ·
Ik had onlangs mijn ABS-lampje, remlicht en tractiecontrolelampje op mijn dashboard. Dus alle drie kleine en ik bracht het naar de dealer. Ze concludeerden dat ik een ABS-module nodig heb en dat deze tot maart volgend jaar niet op voorraad is. Ze zeggen dat veel mensen op dat onderdeel wachten. Ik vraag me gewoon af hoe gevaarlijk het is om er zonder te rijden, aangezien ik tot vorig jaar op het onderdeel moet wachten? Wacht er ook iemand anders op een ABS-moduleonderdeel?
Stardust8200, ik heb net mijn jeep teruggekregen na het vervangen van de hulpaccu en de ABS-module, en het heeft het probleem niet opgelost. Hier zijn de waarschuwingslampjes die af en toe
Image

aangaan en me problemen bezorgen.

#8 ·
Stardust8200, ik heb net mijn jeep teruggekregen na het vervangen van de hulpaccu en de ABS-module, en het heeft het probleem niet opgelost. Hier zijn de waarschuwingslampjes die af en toe View attachment 4546995
aangaan en me problemen bezorgen.
Dit lijkt meer op de typische PCM-fout, of de TIPM (zekeringkast), in plaats van een geïsoleerd model.

#5 ·
Ik had onlangs mijn ABS-lampje, remlicht en tractiecontrolelampje op mijn dashboard. Dus alle drie kleine en ik bracht het naar de dealer. Ze concludeerden dat ik een ABS-module nodig heb en dat deze tot maart volgend jaar niet op voorraad is. Ze zeggen dat veel mensen op dat onderdeel wachten. Ik vraag me gewoon af hoe gevaarlijk het is om er zonder te rijden, aangezien ik tot vorig jaar op het onderdeel moet wachten? Wacht er ook iemand anders op een ABS-moduleonderdeel?
Ik laat de mijne deze week repareren. Er is een plek die uw ABS-regeleenheid neemt en deze repareert voor veel minder dan een gloednieuwe zal kosten, en ze geven er een jaar garantie op. Als het binnen dat jaar defect raakt, repareren ze het opnieuw gratis. Als het niet te repareren is, krijgt u een nieuwe printplaat of krijgt u de volledige reparatie terugbetaald. Ik hoop dat de mijne door hen gerepareerd kan worden - ik kan er geen nieuwe betalen.

De plek is UpFix, link hier - UpFix

#44 ·
Ik laat de mijne deze week repareren. Er is een plek die uw ABS-regeleenheid neemt en deze repareert voor veel minder dan een gloednieuwe zou kosten, en ze geven er een jaar garantie op. Als het binnen dat jaar faalt, repareren ze het opnieuw gratis. Als het niet te repareren is, krijgt u een nieuwe printplaat of krijgt u de reparatie volledig terugbetaald. Ik hoop dat de mijne door hen gerepareerd kan worden - ik kan me geen nieuwe veroorloven.

De plek is UpFix, link hier - UpFix
Module Masters heeft 5 jaar garantie

#6 ·
Stardust8200, ik heb net mijn jeep teruggekregen na het vervangen van de hulpaccu en de ABS-module, en het heeft het probleem niet opgelost. Hier zijn de waarschuwingslampjes die af en toe View attachment 4546995 aangaan en me problemen bezorgen.
Heb je het probleem ooit gevonden??? Onze 2018 JLU staat nu in de garage met deze problemen en wacht op vervanging van de ABS-module… $1300 😡

#11 ·
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn 2013 Wrangler. De dealer vertelde me dat als ze het backorder-onderdeel konden krijgen, het me meer dan $ 800,00 plus installatie zou kosten. Hij zei ook dat in de notities voor het niet-beschikbare backorder-onderdeel staat: "Wachten op verdere engineering". Ik vraag me af hoeveel andere JK-eigenaren dezelfde ervaring hebben? Ik heb ook het gevoel dat de defecte ABS-modules in onze Jeeps een terugroepactie van de dealer zouden moeten zijn of misschien zelfs een class-action rechtszaak.

#13 ·
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 2013 Wrangler. De dealer vertelde me dat als ze het backorder onderdeel konden krijgen, het me meer dan $800,00 plus installatie zou kosten. Hij zei ook dat de aantekeningen voor het niet-beschikbare backorder onderdeel vermelden: "Wachten op verdere engineering". Ik vraag me af hoeveel andere JK-eigenaren dezelfde ervaring hebben? Ik heb ook het gevoel dat de defecte ABS-modules in onze Jeeps een terugroepactie van de dealer zouden moeten zijn of misschien zelfs een collectieve rechtszaak..
Welkom op het forum.

#15 ·
Had hetzelfde probleem op mijn 2015. Alleen ik bracht het naar een lokale garage en ze zeiden voorsensor. Ik verving de wielsensor en dat verhielp de dashboardlichtcircus. Nu gaat het airbaglampje willekeurig aan. OBDJScan vertelt me dat de gordelspanner defect is.

Oh, zo veel plezier. . . . .verdomde elektronica!

#16 ·
Nou, het lijkt erop dat ik precies hetzelfde probleem heb met mijn 2014 Sahara. Mijn ABS-, rem- en tractiecontrollampjes begonnen rond mei 2023 te branden en ik bracht hem in juni 2023 naar de dealer en ontdekte dat de ABS-module vervangen moet worden en dat het onderdeel tot maart 2024 niet op voorraad is. Dus hier zijn we in maart 2024 en nog steeds geen onderdeel en de klantenservice stuurt me wekelijkse updates die al bijna een jaar niet zijn veranderd. Dit is wat ze zeggen,

"Hallo,

Op dit moment werken we nog steeds actief samen met onze bedrijfsbronnen en leveranciers om de tijdsspanne van het onderdeel dat uw voertuig nodig heeft, te verbeteren. Op dit moment hebben we geen vaste ETA. We zullen u wekelijks op de hoogte houden, tenzij we eerder een positieve update krijgen. Onze oprechte excuses voor de vertraging. Wees ervan verzekerd dat we er alles aan doen om dit voor u te versnellen."

Ik krijg steeds te horen dat het in technische wacht staat zonder ETA in zicht. Nu staat mijn Jeep weer in de garage omdat ik hem afgelopen maandag wilde starten en de motor wel aansloeg maar niet pakte. De accu is goed, dus daar ligt het niet aan. De dealer zegt dat ze al een week proberen het probleem te reproduceren en natuurlijk start hij prima voor hen, dus ik denk alleen maar spinnen 🤷‍♀️

#66 ·
Nou, het lijkt erop dat ik precies hetzelfde probleem heb met mijn 2014 Sahara. Mijn ABS-, rem- en tractiecontrolelampjes begonnen rond mei 2023 te branden en ik bracht hem in juni 2023 naar de dealer en ontdekte dat de ABS-module vervangen moet worden en dat het onderdeel tot maart 2024 niet op voorraad is. Dus hier zijn we in maart 2024 en nog steeds geen onderdeel en de klantenservice stuurt me wekelijkse updates die al bijna een jaar niet zijn veranderd. Dit is wat ze zeggen,

"Hallo,

Op dit moment werken we nog steeds actief samen met onze bedrijfsbronnen en leveranciers om de tijdsspanne van het onderdeel dat uw voertuig nodig heeft, te verbeteren. Op dit moment hebben we geen vaste ETA. We zullen u wekelijks op de hoogte houden, tenzij we eerder een positieve update krijgen. Onze oprechte excuses voor de vertraging. Wees ervan overtuigd dat we er alles aan doen om dit voor u te versnellen."

Ik krijg steeds te horen dat het in Engineering-hold staat zonder ETA in zicht. Nu staat mijn Jeep weer in de garage omdat ik hem afgelopen maandag wilde starten en de motor wel ronddraaide maar niet aansloeg. De accu is goed, dus daar ligt het niet aan. De dealer zegt dat ze al een week proberen het probleem te reproduceren en natuurlijk start hij prima voor hen, dus ik denk gewoon spinnen 🤷‍♀️
Koop er een online.

#18 · (Edited)
Wat is het nieuwe onderdeelnummer?

68259556AC of 68259556AD?

Sommige Mopar-sites tonen het AD-onderdeel nog niet?

owns 2004 Jeep TJ Rubicon
#19 ·
Hallo Vanhalo, Het onderdeelnummer dat ik nodig heb is 68145835AE ABS-systeemmodule. Ik heb online gezocht en een aantal niet-Mopar-onderdelenleveranciers gevonden die het op voorraad hebben, maar ik aarzel om die route te volgen, omdat ik bang ben mijn Mopar Lifetime-garantie te verliezen die de totale vervangingskosten dekt.

#20 ·
Hoi Vanhalo, Het onderdeelnummer dat ik nodig heb is 68145835AE ABS-systeemmodule. Ik heb online gezocht en een paar niet-Mopar-onderdelenleveranciers gevonden die het op voorraad hebben, maar ik aarzel om die route te volgen, omdat ik bang ben mijn Mopar Lifetime-garantie te verliezen die de totale vervangingskosten dekt.
ja, houd het bij OEM.

owns 2004 Jeep TJ Rubicon
#24 ·
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 2012 Jeep Wrangler. Code C2200. Ik las hier of ergens dat je het kon schoonmaken en dat het zou kunnen werken. Geen succes met de mijne via de schoonmaakroute. Alle drie de lampjes blijven de hele tijd branden. ABS, remmen en tractiecontrole. Cruise control werkt niet. Sprak met mijn lokale dealer, hetzelfde als de opmerkingen in de andere berichten. Technische beoordeling, backorder, etc. Heeft iemand een site die ze kan repareren en wat zijn de geschatte kosten voor die route? Op dit moment is dat de enige route die je volgens mij kunt volgen.

#25 ·
Heb je ooit je ABS-module gekregen? Ik heb er een nodig voor mijn 2014 Wrangler, ze zeggen 15 mei

#26 ·
Heb je ooit je ABS-module gekregen? Ik heb er een nodig voor mijn 2014 Wrangler, ze zeggen 15 mei
Ik stuur de mijne naar Module Master. Ik heb online wat onderzoek gedaan naar wie ik moet gebruiken om het onderdeel te repareren. Deze lijkt de beste te zijn. Verwijder het onderdeel, verzend het naar hen. $250 plus verzend- en administratiekosten. Ze zeggen dat het ongeveer 7 dagen duurt. 5 jaar garantie.

#27 ·
Ik ben opgegroeid met Jeeps en met Jeeps bedoel ik CJs en Wranglers. Momenteel bezitten we 2 TJs en een JKU. Ik verkeer al sinds oktober vorig jaar in een staat van ongeloof. Het is al erg genoeg dat het ABS-probleem geen terugroepactie is. U heeft een onderdeel ontworpen dat blijkbaar in een zeer hoog tempo defect raakt en in ons geval de auto onbestuurbaar heeft gemaakt. Oké prima, we moeten het onderdeel kopen, maar daarvoor was het volgens de meeste berichten 1 tot 3 maanden niet leverbaar.

#29 ·
Ik ben opgegroeid met Jeeps en met Jeeps bedoel ik CJs en Wranglers. Momenteel bezitten we 2 TJs en een JKU. Ik verkeer sinds oktober vorig jaar in een staat van ongeloof. Het is al erg genoeg dat het ABS-probleem geen terugroepactie is. U heeft een onderdeel ontworpen dat in een zeer hoog tempo lijkt te falen en in ons geval de auto onbestuurbaar maakte. Oké, prima, we moeten het onderdeel kopen, maar daarvoor was het volgens de meeste berichten 1 tot 3 maanden niet op voorraad.
Ik ben het helemaal met u eens. Het is erg teleurstellend hoe Jeep met dit zeer veel voorkomende probleem omgaat. Al met al denk ik dat het neerkomt op een chip of iets dergelijks in de ABS-module.

Na veel onderzoek heb ik een locatie gevonden die ze repareert. Module Masters. Ze zitten in Moskou, ID. Lijkt een geweldig bedrijf te zijn. Stuur het op, $250. 5 jaar garantie. Je hoeft het niet te laten programmeren. De mijne zou volgende week weer thuis moeten zijn. Al met al ben ik $325 kwijt. Verzending beide kanten op, vervangende bouten (een paar gestript) en de reparatie. Ik zal dit bericht updaten zodra ik het erop heb. Hopelijk was het de juiste beslissing, eigenlijk was het de enige beslissing in mijn ogen.

#31 ·
Ik heb een 2015 Jeep Sahara en heb nu een update op 15 juni 2024 voordat het onderdeel terug is van backorder. Alle drie de lampjes blijven de hele tijd branden. ABS, remmen en tractiecontrole. Bij mij brandt echter het controlelampje van de motor en ik moet het forceren om maar 30 mph te gaan - hoe kunnen we Jeep dit als een terugroepactie voor het onderdeel laten beschouwen?

#35 ·
Ik heb een 2015 Jeep Sahara en heb nu een update op 15 juni 2024 voordat het onderdeel terug is van backorder. Alle drie de lampjes blijven de hele tijd branden. ABS, remmen en tractiecontrole. Bij mij brandt echter het controlelampje van de motor en ik moet het forceren om maar 30 mph te rijden - hoe kunnen we Jeep dit als een terugroepactie voor het onderdeel laten beschouwen?
Ik heb een 2014 Jeep Rubicon. Ik wacht al 2 jaar op de ABS-module. Ik reed er prima mee tot ongeveer 6 weken geleden en toen kon ik niet harder dan 30 mph rijden zonder dat mijn RPM's op 5.000 stonden. Heb hem laten wegslepen en ontdekte dat dit allemaal gerelateerd is aan de ABS-module. Mij werd verteld dat het onderdeel beschikbaar zou zijn op 15-05-24, het kwam binnen maar slechts 1 stuk. Blijkbaar zijn er 2 stukken nodig om de ABS-module te vervangen. Dus mijn nieuwe datum is 19-06-24. Ik heb er geen vertrouwen in dat deze datum zal resulteren in het stuk dat nodig is om de reparatie uit te voeren. Ik heb een levenslange MaxCare-garantie en het werk wordt 100% gedekt na mijn eigen risico, maar deze hele situatie is belachelijk en ze geven er niets om de klanten die geen voertuig hebben. Dit zou niet alleen een terugroepactie moeten zijn, maar er moet ook meer gedaan worden. Iemand binnen de Jeep/Chrysler/Mopar-organisatie zou het juiste moeten doen. Als uw voertuig niet meer kan rijden, zouden ze een huurauto moeten verstrekken... maar niemand geeft erom het juiste te doen.

#34 ·
Ja, nog steeds in backorder. Ik heb gisteren geprobeerd 68259556AC bij de dealer te kopen, maar zonder succes. Ik heb ook geprobeerd er een te bestellen via een van de Mopar Online onderdelenwebsites en ze hebben mijn bestelling vandaag geannuleerd om dezelfde reden.

Het lijkt erop dat er op dit moment een paar beperkte opties zijn:
  1. Vervang de batterij als de tests laag zijn; sommigen hebben dit gemeld als een oplossing. Blijkbaar veroorzaakt een bijna lege batterij chaos in de elektronica van de Jeep.
  2. Reinig de ABS-module connectorcontacten; sommigen hebben dit gemeld als een oplossing bij gebruik van Deoxit. Ik heb CRC Electrical Contact Cleaner geprobeerd zonder succes.
  3. Stuur de ABS-module op om gerepareerd te worden (bij Module Master, bijvoorbeeld).
  4. Vervang de ABS-module door een gebruikt exemplaar (ebay?).
  5. Wacht tot Mopar het onderdeel uitbrengt.
Ik denk dat ik de Module Master-route zal volgen voor een reparatie/revisie, aangezien mijn registratie in juni verloopt en ik dit jaar voor een smoginspectie moet verschijnen. Ik denk niet dat ze mijn Jeep zullen goedkeuren met alle dashboardlampjes aan, vooral de CEL.

#39 ·
Ik had hetzelfde probleem met mijn ABS-module als jullie allemaal hierboven beschrijven op mijn 2012 Jeep Wrangler JK. Ik had geluk en vond Module Master online. $250, plus verzendkosten, alles is weer normaal. Beste beslissing die ik heb genomen. Ik zal ze zeker weer gebruiken. Geweldige groep om mee samen te werken. Ik had de mijne een keer verwijderd en geprobeerd schoon te maken, de koppen van de bouten waren gestript, ze stuurden me een boutvervanging voor ongeveer $7. 5 jaar garantie.

#72 ·
Ik had hetzelfde probleem met mijn ABS-module als jullie hierboven beschrijven op mijn 2012 Jeep Wrangler JK. Ik had geluk en vond Module Master online. $250, plus verzendkosten, alles is weer normaal. Beste beslissing die ik heb genomen. Ik zal ze zeker weer gebruiken. Geweldige groep om mee samen te werken. Ik had de mijne een keer verwijderd en geprobeerd schoon te maken, de koppen van de bouten waren gestript, ze stuurden me een boutvervanging voor ongeveer $7. 5 jaar garantie.
Heb hetzelfde probleem op mijn 2017. Net Module Masters gebeld en ze gaven $450 plus verzendkosten. Hoe lang geleden heb je het voor $250 gekregen en werkte het prima?

#41 ·
Ik wacht nu, het is in beoordeling, wacht sinds februari

#42 ·
Ik was het wachten beu en moest dit probleem oplossen zodat ik de keuring voor de registratie van dit jaar kon doorstaan.

Ik heb mijn ABS-module op 1 juni naar Module Master gestuurd. Aangekomen op 4 juni. Ze hebben hun magie gedaan en ik heb mijn module vandaag ontvangen. De gerepareerde unit aangesloten en C2200 gewist en geen problemen met de ECU.

#45 ·
Nou, net de oproep gekregen, het lijkt erop dat de engineer de datum heeft verschoven tot 17 juli voor de abs-module. Ik weet zeker dat ze op die dag hetzelfde zullen doen. Het begint oud te worden, ik vraag de dealer naar de inspectie en ze zeiden dat als ze weten dat je dat probleem hebt, ze het zullen goedkeuren omdat ze weten dat het niet jouw schuld is. Dat is dus goed om te weten.

#48 ·
Vraag???? Werkt jullie abs-module soms wel en soms niet? De reden dat ik het vraag is omdat de mijne een beetje meer begint te werken dan niet. Het grappige is dat ik problemen heb met mijn aftermarket radiomodule die de stuurwielbediening bedient. Ik heb gemerkt dat wanneer ik de zekering van de stuurwielbedieningsmodule eruit trek (omdat dat de enige manier is om mijn radio weer aan te krijgen), mijn abs-module soms weer begint te werken nadat ik het contact heb uitgeschakeld en opnieuw heb gestart. Hij gaat nooit uit tijdens het rijden, het is na het opnieuw opstarten.

#53 ·
Vraag???? Werkt jullie abs-module soms wel en soms niet? De reden dat ik het vraag is omdat de mijne een beetje meer begint te werken dan niet. Het grappige is dat ik problemen heb met mijn aftermarket radiomodule die de stuurwielbediening bedient. Ik heb gemerkt dat wanneer ik de zekering van de stuurwielbedieningsmodule eruit trek (omdat dat de enige manier is om mijn radio weer aan te krijgen), mijn abs-module soms weer begint te werken nadat ik het contact heb uitgeschakeld en opnieuw heb gestart. Hij gaat nooit uit tijdens het rijden, het is pas na het opnieuw opstarten.
Ik denk dat wat er gebeurt is dat een van de defecten in de ABS-module een beschadigde soldeerverbinding op de printplaat is en wat je beschrijft is een intermitterend contact dat optreedt bij die soldeerverbinding. Ik heb er nog nooit een uit elkaar gehaald, maar dat is mijn hypothese op basis van wat ik van deze modules heb gezien op foto's en video's die er zijn.