Jeep Wrangler Forum banner

Rempedaal wordt soms zacht.

9.6K views 13 replies 7 participants last post by  harleydragon  
#1 ·
Sinds kort doet mijn rempedaal dit. Hij gaat helemaal naar de vloer en er gebeurt niets, maar het lampje van de parkeerrem gaat branden. Ik haal mijn voet eraf en trap de rem weer in en dan werken ze. Dus wat ik heb gedaan, is even snel pompen en dan druk uitoefenen en dan werken de remmen en is het pedaal stevig. De hoofdremcilinder gecontroleerd en die zit vol. :confused:

#4 ·
Ik zit in hetzelfde schuitje. Ik had geen idee wanneer er voor het laatst iets aan de mijne is vervangen of gerepareerd, omdat de vorige eigenaar het leek te verwaarlozen. Ik heb zo ongeveer alles aan de mijne gerepareerd of vervangen in de eerste maand of twee dat ik hem had, gewoon om te weten wanneer het voor het laatst was gedaan. Als ik jou was, zou ik gewoon de remmen vervangen. Misschien is het niet nodig, maar misschien wel. Ze vervangen zou me geruststellen als ik in jouw schoenen stond.

Oh, en lekkende remvloeistof is niet hetzelfde als lekkende olie. Je zult waarschijnlijk geen plas of druppels op de grond zien. De vloeistof wordt door de leidingen afgegeven wanneer je het pedaal indrukt. Dan zal het eruit lekken.

Je zou lucht in de remleidingen kunnen hebben. Heb je ze geprobeerd te ontluchten?

Ik heb een keer gehad dat de remmen het plotseling helemaal begaven in mijn Silverado terwijl ik op de snelweg reed. Ik kan je vertellen dat het niet leuk was.

#5 ·
De beste manier die ik ken om een ​​remlek te vinden, is om alle leidingen en fittingen eronder echt goed schoon te maken. Als ze dan droog zijn, pak dan wat voetspray (het soort dat een poeder achterlaat) en spuit al je leidingen en fittingen in. Ga dan een stukje rijden en als je terugkomt, controleer dan de leidingen en hopelijk zie je een natte plek waar het lekte. Controleer ook de wielremcilinders in de trommels, en ik heb gehoord dat de hoofdremcilinder in de rembekrachtiger lekt via de pakking aan de achterkant (hoewel het er niet naar uitziet dat dat bij jou het geval is).

#9 ·
Dus ik heb de laatste tijd niet veel met de Jeep gespeeld, dus ik kom hier nu pas aan toe. Ik merkte dat de remmen nog slechter zijn dan voorheen. Bekijk de video hieronder.

1992 Jeep YJ Brake Problems - YouTube

Als je op de rem trapt, krijg je dit luchtgeluid en gaat het motortoerental omhoog. Ik heb geprobeerd ermee te rijden en de remmen zijn niet zacht, maar ze maken nu dat geluid en de Jeep remt nauwelijks tot stilstand. Wat denk je dat het probleem zou kunnen zijn?

#14 ·
Eens, de booster is slecht, het zou ook de toeren verhogen, het luchtgeluid is typisch, ik vraag me alleen af hoe je het hoort, mijn gehoor moet slecht zijn?

Of heb je hulp bij het intrappen van de remmen terwijl je in het motorcompartiment zit?

Chef
hey chef, ik weet dat mijn gehoor slecht is, maar ik heb ze al eerder vanaf de bestuurdersstoel gehoord