Jeep Wrangler Forum banner

Uitschakelen van dat STOMME "Sleutel in contact"-alarm

37K views 27 replies 13 participants last post by  Ericshere03  
#1 ·
Zoals velen van jullie, moet dat stomme herhaalde piepen terwijl de sleutel in het contact zit, worden GEDOOD :atomic: ... Heeft iemand ENIG inzicht over hoe dit te doen?

Methode 1, deursensor loskoppelen - Dan werken de lichten niet
Methode 2, deur vergrendelen wanneer open - onhandig en ik ga de deursluiting niet omdraaien als ik de post controleer
Methode 3, de luidspreker uit de cluster verwijderen - Ik heb geen bezwaar tegen andere bings en WIL het knipperlichtgeluid
Methode 4, chimebuster - Gewoon NEE.
Oude TJ-methode, sleutels vallen er na een paar duizend kilometer uit, gooi ze gewoon in de middenconsole als ACC aan staat of koppel de "key sense"-sensor los.

Ik heb geprobeerd een NIEUW contactslot te kopen en de sensor binnenin te modificeren om altijd te denken dat de sleutel is verwijderd, jeep is slim en in ELKE positie behalve UIT gebruikt de jeep twee andere posities om aan te nemen dat de sleutel erin zit... Met andere woorden, jeep in ACC en sleutelsensor uitgeschakeld, jeep schreeuwt nog steeds over een sleutel in het contact. Alleen hier werkt het in de uit-stand, waarin ik mijn sleutel toch uitschuif als ik in de garage ben.

Ik vind het grappig, ik kan de gong voor de veiligheidsgordel uitschakelen, die me in de ogen van de verzekering kan doden... maar ik kan geen gong uitschakelen voor het laten zitten van de sleutel in het contact...... het lijkt erop dat verzekeringen en wetgeving MEER bezorgd zijn over een gestolen auto dan dat ik door de voorruit vlieg...

IN ELKE GEVAL, als er een dealer-override is, zou ik mijn lokale dealer totaal omkopen om de TIPM te programmeren om te ZWIJGEN.

Bedankt jongens.

#2 ·
Het klinkt alsof je hier verder mee bent dan wie dan ook. Als je het niet kunt verslaan door te knoeien met een reserve contactschakelaar, klinkt het als een probleem van nullen en enen, en dus ver buiten mijn bereik.

#11 ·
Een ding dat ik zou kunnen doen, is misschien een draad uit de connector trekken:

Pin 1 Key Sense Return
Pin 2 Key sense

Maar ik heb het gevoel dat het trekken van de key sense (paarse draad) problemen zou kunnen veroorzaken, maar het proberen waard...
Ik kan hier even reageren...geen woordspeling bedoeld.

Toen ik mijn Jeep kocht, was de paarse draad bij de connector gebroken.

Ik had niet de "deur open"- of "sleutel in contact"-geluiden, maar ik had ook geen binnenverlichting met de deur open, de radio ging niet uit als ik de deur opendeed, en ik had geen "je hebt je lichten laten branden, idioot"-alarm.

Uiteindelijk heb ik de draad weer aan de kabelboom gesoldeerd en heb ik last van de "deur open"-bel.

Verzonden vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

#5 ·
Wat gebeurt er als de deuren eraf zijn, werkt de bel dan nog?

#9 ·
#13 ·
Oh, ja, ik denk dat als je die thread tot Post #7 leest, je zou zien dat het niet gaat over het gebruik van de chimebuster, maar over hoe je het dashboardcluster eruit kunt trekken en de zoemer kunt uitschakelen.

Je lijkt echt behulpzaam te zijn.
Oh.

Het spijt me.

Ik heb die thread eigenlijk helemaal gelezen.

Maar weet je wat?

In Methode 3 in DEZE post plaatste de OP ook "ik heb geen problemen met andere bings en WIL het klikgeluid van het knipperlicht".

Weet je wat dat betekent? Je hebt DEZE thread nog steeds niet gelezen. Dus voordat je iemand afkraakt die probeert te zeggen dat ze niet behulpzaam zijn, wat dacht je ervan om je due diligence te doen en DE OORSPRONKELIJKE POST TE LEZEN OM TE ZIEN WAT ZE WILLEN BEREIKEN!!!!!!!!!!

#14 ·
Je bent echt een troll. Ga terug en lees je niet-productieve input. Tot nu toe heb je alleen maar geklaagd en geen daadwerkelijke technische input geleverd.

Ik ga het dashboard verwijderen, de zoemer verwijderen en dan kijken wat er gebeurt. De post voor het verwijderen van de zoemer is oud, de persoon die het gepost heeft zit niet meer op dat forum, dus er is niet echt informatie over welke geluiden er wel of niet worden geproduceerd.

#15 ·
Welk jaar is je Jeep? De mijne is volgens mij uit 2016. Piep komt van de tweeter aan de bestuurderskant van de soundbar. Toen ik mijn speakers verving, merkte ik dat die zijn eigen bron heeft van de woofer. De woofer en tweeter aan de passagierskant deelden de draad. Ik heb de piep sindsdien niet meer gehoord omdat ik die niet heb aangesloten.

#16 ·
Dit is dus net iets anders dan wat in het JK-Forum werd beschreven. Dit komt uit mijn 2014.

U-vormige plastic bekleding onder de stuurkolom klikt los van de bovenrand het dichtst bij de stuurkolom en is aan de onderkant scharnierend. Als dat eenmaal is verwijderd, kun je de twee (één per kant) 7 mm kopbouten aan elke kant van de stuurkolom zien. Deze moeten worden verwijderd om het grote sierstuk te verwijderen dat de dashboardcluster, radio, raambediening, enz. omgeeft.

Daarnaast zit er een 7 mm kopbout onder de beschermende voering van het dashboardvak en een achter de raambediening in het midden van het dashboard.

Attachments

#17 ·
volgende

Als je die 4 schroeven hebt verwijderd, wordt de grotere dashboardbekleding alleen nog maar met clips vastgehouden en trekt er recht af.

Er zijn vier 7 mm schroeven die het dashboardcluster op zijn plaats houden en die moeten worden verwijderd. Er zijn drie elektrische plugverbindingen aan de bovenkant van het dashboardcluster die moeten worden verwijderd.

Attachments

#18 ·
laatste

Zodra de dashboardcluster eruit is, moeten de witte plastic lipjes rond de rand en twee lipjes in de buurt van het midden worden losgemaakt. Dit is veel gemakkelijker als alles warm is en met twee paar handen.

De zoemer bevindt zich op dezelfde locatie als getoond in de JK-Forum post, maar bij mij zat hij enigszins vastgelijmd en had hij twee gesoldeerde verbindingen. Ik draaide en trok een beetje en hij brak vrij gemakkelijk af.

Herassemblage omgekeerd van de stappen.

Totaal acht schroeven die verwijderd moeten worden. Zeer eenvoudig en duurde minder dan 30 minuten.

Resultaten:
Geen sleutel in contact alarmgeluid
Geen deur- of achterklep open alarmgeluid
Geen koplampen aan alarmgeluid
Knipperlichten maken nog steeds een hoorbaar klikgeluid.

Vergeet niet de batterij los te koppelen voordat u dit werk doet. Ik heb de foto's gemaakt tijdens de herassemblage.

Attachments

#25 ·
Zodra het dashboard eruit is, moeten de witte plastic lipjes rond de rand en twee lipjes in het midden worden losgemaakt. Dit is veel gemakkelijker als alles warm is en met twee paar handen.

De zoemer zit op dezelfde locatie als in de JK-Forum post, maar bij mij zat hij enigszins vastgelijmd en had hij twee gesoldeerde verbindingen. Ik heb hem iets gedraaid en getrokken en hij brak vrij gemakkelijk af.

Herassemblage omgekeerd van de stappen.

Totaal acht schroeven die verwijderd moeten worden. Zeer eenvoudig en duurde minder dan 30 minuten.

Resultaten:
Geen sleutel in contact alarmgeluid
Geen deur- of achterklep open alarmgeluid
Geen koplampen aan alarmgeluid
Knipperlichten maken nog steeds een hoorbaar klikgeluid.

Vergeet niet de batterij los te koppelen voordat u dit werk doet. Ik heb de foto's gemaakt tijdens de herassemblage.
Dat is intens!

#20 ·
Maakt niet uit over mijn bericht. Hoorde de bel vandaag. Raakte er zo aan gewend dat ik het gewoon overstem.
LOL en goed gedaan! Ik behandel het gewoon alsof de vrouw praat, weet je... niet in staat om het stil te krijgen... gewoon mee omgaan!

#26 ·
Toevoeging op het bovenstaande:

Geen gordelalarm. Dashboardlampje knippert nog steeds, alleen geen bijbehorend geluid.
Fijn om te horen dat de richtingaanwijzer het nog steeds doet, ik denk dat er ergens anders een andere luidspreker zit... ik ZAL deze route misschien volgen, reed in een oudere auto en de zaligheid van het aanzetten en geen knipperende lichten, geen zeurende zoemers...

#27 ·
Het spijt me als ik dit gemist heb, maar waarom wilt u de sleutel in de gong verwijderen? Misschien mis ik iets, maar ik begrijp niet waarom dit een probleem is. Als u de deuren wilt openen met de sleutel in het contact, draait u de sleutel naar de aan-stand zonder de auto daadwerkelijk te starten en de gong zal 3 of 4 keer klinken en dan niet meer totdat u de sleutel verwijdert of terug in de accessoirestand zet.

Wat betreft degenen die zich ergeren aan de gordelgong, er zijn een aantal berichten op deze site die het 4-stappenproces hebben om het BeltAlert-systeem op de meeste FCA-voertuigen uit te schakelen.

Kijk hier en hier.

#28 ·
Nou, ik heb de chime-speakerectomie uitgevoerd... Ik mis het niet... ook de hoofdsteunen achter verwijderd, de headunit vervangen door een fabrieksradio zonder touchscreen, nog steeds Sirius en Uconnect, maar de Uconnect-knoppen op de radio en het stuurwiel (originele onderdelen) verwijderd... ik denk dat ik alle ergernissen heb verwijderd, oh ook de waarschuwingslabels van de zonnekleppen en de softtop... ik heb het gevoel dat ik nu in een Jeep rijd, geen minivan... Volgende missie zijn LED's (zonder weerstanden)