Jeep Wrangler Forum banner

Teleurstellend gebrek aan hoofdruimte op JL

1 reading
31K views 61 replies 39 participants last post by  RubiconSS  
#1 ·
Ik heb JL een paar dagen geleden bekeken en het lijkt erop dat de hoofdruimte niet beter is dan in JK. Ik kon de stoelrails op JK aanpassen om de stoel te verlagen, maar op JL lijkt er meer ruimte te worden gebruikt door de transmissie of andere componenten, dus het is misschien niet mogelijk.

Hier is de vorige thread met de foto's van mijn hoofd en de aangepaste stoelrails:
http://www.wranglerforum.com/f274/i-want-to-lower-my-seats-in-my-2010-wrangler-54106.html

Het lijkt erop dat er geen Wrangler meer voor mij is.

Attachments

#3 ·
Verrek, je moet een lange kerel zijn. Ik ben 1,90 m en ik heb met de soft top en de hard top gereden en beide hadden enorm veel hoofdruimte voor mij.

Mijn zorg is echter dat de "sportbar", als ze het nog zo noemen, lager is dan de top zelf, dus bij een crash zou ik mijn hoofd tegen de bar kunnen stoten.

Samenvattend: Dagelijks rijden, het is perfect. Bij een crash kan het verschrikkelijk zijn.

• Like
Reactions: Bjorn
#4 ·
Yup, dat zei ik in een andere thread. Ik ben niet eens lang, gemiddeld zo en ik voel me gedrongen. De afgesneden hoeken van de voorruit aan de binnenkant geven de illusie dat de cabine ook krapper is. Kijk ook naar het kniegebied, de middenconsole staat nog dichter bij mijn rechterbeen dan in de JK. Het lijkt erop dat het hele middengebied waar de versnellingspook zit, breder is geworden. Ik vind dat de JL veel krapper aanvoelt dan de JK in die specifieke gebieden. Ik ben niet eens een groot persoon en ik vind het catastrofaal, tot het punt dat ik tijdens het offroaden en over hobbels rijden een beetje wagenziek begin te worden. Ik heb gewoon het gevoel dat alles zo dicht bij me is en dat ik mijn hoofd of benen ergens tegen ga stoten en ik vind het helemaal niet leuk. Kan me niet voorstellen hoe het is voor jullie langere mensen!

#10 ·
Ja, dat zei ik in een andere thread. Ik ben niet eens lang, gemiddeld zo niet en ik voel me gedrongen. De afgesneden hoeken van de voorruit aan de binnenkant geven ook de illusie dat de cabine krapper is. Kijk ook naar het kniegebied, de middenconsole staat nog dichter bij mijn rechterbeen dan in de JK. Het lijkt erop dat het hele middengebied waar de shifter zich bevindt, breder is geworden. Ik vind dat de JL veel krapper aanvoelt dan de JK in die specifieke gebieden. Ik ben niet eens een groot persoon en ik vind het catastrofaal, tot het punt dat ik offroad ga en over hobbels rijd, dat ik een beetje wagenziek begin te worden. Ik heb gewoon het gevoel dat alles zo dicht bij me is en dat ik mijn hoofd of benen ergens tegenaan ga stoten en ik vind het helemaal niet leuk. Kan me niet voorstellen hoe het is voor jullie langere mensen!
Man, je zou een TJ of een CJ moeten rijden... dat is claustrofobisch!

#5 ·
Ik ben misschien een van de gelukkigen waarbij het NIET hebben van een JK vóór mijn JL me blind heeft gemaakt voor de problemen met de hoofdruimte of het benauwde gevoel, naast andere klachten. Ik ben 1,88 m lang en voel me prima op of naast de weg (tot nu toe). Ik blijf gewoon mijn roze bril opzetten en zeggen dat ik me niet benauwd voel of risico loop op letsel bij een ongeval en dat elke ervaring uniek is en zal variëren.

#6 ·
Dat staat echter los van de hoeveelheid hoofdruimte.

#11 ·
Ik geef toe dat mijn 2012 JKU een stuk comfortabeler was op lange reizen dan mijn 2018 JLU. Ze gingen achteruit qua algemeen comfort.

Dat staat echter los van de hoeveelheid hoofdruimte.
Ik ben wel een beetje verrast. Hoewel mijn 2018 recon, net als mijn vorige jk's, erg comfortabel voor me waren op lange roadtrips, dacht ik dat de JLU dat nog meer zou zijn.

owns 2024 jeep wrangler rubicon
#7 ·
Vergeet niet dat de voorste aandrijflijn zich aan de bestuurderszijde bevindt in alles na CJ. In JK zit de transfer case bump echter redelijk ver naar voren. Dus ik kon de rails aan de voorkant hoger en aan de achterkant lager maken, waardoor ik de benodigde hoogte kreeg waar mijn kont zit. Ik ben vergeten een foto te maken, maar het lijkt erop dat JL niet zo gemakkelijk te modificeren zal zijn. Ironisch genoeg ben ik beter geworden met de lasser in de jaren dat ik mijn 2010 JK had, dus ik zit me achter mijn oren te krabben of ik een ingewikkelder rail voor JL kan fabriceren. Maar het is moeilijk om te ontwerpen zonder eerst de jeep te kopen.

Of je het nu gelooft of niet, het was een redelijk gemakkelijke pasvorm voor mij in TJ. Het is al een tijdje geleden, maar ik denk dat er geen soundbar was, alleen een rolkooi.

Ik ben 1,95 m lang en heb een binnenbeenlengte van 91 cm, 104 kg.

#8 ·
Side note, draag je hetzelfde shirt in je avatar als op je hoofdruimtefoto?

#14 ·
Side note, are you wearing the same shirt in your avatar as your headroom photo??
LOL maar moest de hoed op de stoel leggen. Waar is het geweer?

#13 ·
Ik ben 1,93 m lang en mijn problemen waren nooit de hoofdruimte in de JK of JL, maar waar mijn benen rustten tijdens het rijden. In de JK stootte ik altijd met mijn rechterknie tegen het dashboard/de middenconsole, wat het rijden zonder cruise control pijnlijk maakte. Met de JL is dat voor mij geen probleem.

#16 ·
Ja, ik denk dat ze de Sportbar hebben verlaagd voor een betere akoestiek, misschien? De hoogte is oké voor mij, maar ik ben 1,78 m en heb een voorhoofd in plaats van een vijfhoofd. Ik denk dat ik geluk heb gehad dit leven.

#17 ·
Ik zou een lange lijst kunnen maken van auto's die ik door de jaren heen heb gewild, maar niet succesvol kon besturen omdat ik 1,95 m ben, met een lange torso. In sommige kon ik niet eens zitten zonder de hele tijd mijn hoofd te kantelen, en veel met zo weinig beenruimte dat mijn knieën tegen het stuur klemden.

Het zou zuigen als toekomstige Wranglers aan de lijst zouden worden toegevoegd, maar er zal wel iets anders zijn om in te spelen. Ik pas prima in mijn JK, ook al is het een beetje krap.

#18 ·
Als je de werkelijke cijfers erbij pakt, heeft de JL een lichte toename in hoofdruimte ten opzichte van de JK. Maar het heeft een afname in heup- en schouderruimte. Volgens de cijfers is hij iets hoger en langer, maar smaller. Dit is wat het van binnen zo krap laat aanvoelen. Ik denk dat de hoofdruimte minder aanvoelt, ook al is het meer, omdat de stoelen anders zijn.

• Like
Reactions: 1597058
#19 ·
Als je de werkelijke cijfers bekijkt, heeft de JL een lichte toename in hoofdruimte ten opzichte van de JK. Maar het heeft een afname in heup- en schouderruimte. Volgens de cijfers is hij iets hoger en langer, maar smaller. Dit is wat het van binnen zo krap aanvoelt. Ik denk dat de hoofdruimte minder aanvoelt, ook al is het meer, omdat de stoelen anders zijn.
Ik denk dat het feit dat de middenconsole hoger is, ook maakt dat het nog krapper aanvoelt dan het in werkelijkheid is.

#22 ·
Ik ben 1,95 m en was enthousiast om "te upgraden" naar de LJ.... SUPER TELEURGESTELD mijn hoofd raakt de soundbar. Ik ben het ermee eens dat de stoel absoluut hoger zit dan de JK. Super balen..... twijfel over het proberen te vinden van een overgebleven 2-deurs Recon....:atomic:

#24 ·
Ik heb JL een paar dagen geleden bekeken en het lijkt erop dat de hoofdruimte niet beter is dan in JK. Ik kon de stoelrails op JK aanpassen om de stoel te verlagen, maar op JL lijkt er meer ruimte te worden gebruikt door de transmissie of andere componenten, dus het is misschien niet mogelijk.

Hier is de vorige thread met de foto's van mijn hoofd en de aangepaste stoelrails:
http://www.wranglerforum.com/f274/i-want-to-lower-my-seats-in-my-2010-wrangler-54106.html

Het lijkt erop dat er geen Wrangler meer voor mij is.
Mijn vrouw en ik zouden beweren dat er genoeg ruimte is voor het hoofd....

#25 ·
Ik ben 1,93 m en ik vond genoeg ruimte. Toen ik er voor het eerst in een zat op de autoshow, was het een probleem, maar ik ontdekte dat het de stoelverstelling was die het verschil maakte. Kostte een paar pogingen, maar toen ik het eenmaal had, was het "ruimte voor dagen"!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#27 ·
6'2" 260 pond en ik pas er redelijk goed in. Ik had een krapper gevoel verwacht, maar er is genoeg ruimte voor mij. Mijn rechterbeen zou graag wat meer ruimte willen, omdat mijn knie tegen de 4wd-selectiehendel zit, tenzij op de snelweg met cruise control aan. Ik vond de stoelen breed genoeg en er was genoeg ruimte om achterover te leunen tijdens het rijden en toch niet op de schoot van mijn dochter achter me te zitten. Mijn hoofd komt wel dicht bij de sportbeugel en het deurkozijn, maar ik ben er nog niet tegenaan gestoten tijdens het offroaden.

#28 ·
Hierbij foto's van de linker- en rechterkant van de JL4 (ik neem aan dat de JL2 hetzelfde is -- die is hier nog niet aan dealers geleverd). Je kunt zien dat de linkerzijrail grotendeels vrij is om te laten zakken, maar de rechterkant is een uitdaging. De JK had ook zo'n bult in de bodem van de bak, maar die was niet zo vervelend.

Attachments

#41 ·
Bijgevoegd zijn foto's van de linker- en rechterkant van de JL4 (ik neem aan dat de JL2 hetzelfde is -- die is hier nog niet uitgebracht aan dealers). Je kunt zien dat de linkerzijrail grotendeels vrij is om te laten zakken, maar de rechterkant is een uitdaging. JK had ook zo'n bult in de bodem van de bak, maar die was niet zo hinderlijk.
Is het alleen aan mij, of lijkt het erop dat er ventilatieopeningen onder de voorstoel zitten voor de verwarming van de achterpassagiers? Als dat alles is wat de bult is, dan zou je die moeten kunnen verwijderen en vervolgens het stoelframe lager kunnen aanpassen.

#29 ·
Ik denk dat ik dit project op een compleet andere manier ga aanpakken dan ik deed op JK. De volgende probleemgebieden waren:

- het duurde te lang - ik reed 4 jaar met de oude stoel en deed mijn armen en rug pijn, om nog maar te zwijgen van de mogelijkheid om in die tijd van achteren te worden aangereden; Voor JL streef ik naar maximaal 6 maanden

- er was te veel handmatige montage op JK, ik heb in principe alles met het oog bekeken; ga het nu meten en een blauwdruk voor anderen publiceren

- Ik heb een extra set rails gebruikt en deze aangepast; het introduceerde onnodige moeilijkheden en beperkte mijn opties...

- In het bijzonder, omdat ik de originele rails heb aangepast, moest ik de stoelrails te ver naar achteren verplaatsen. Als gevolg hiervan kan mijn vrouw de pedalen op de aangepaste jeep niet bereiken. Dit moet worden opgelost.

Het zou me in lijn moeten brengen met de versie van Mr. killeroffroad
http://www.wranglerforum.com/f274/i...m.com/f274/i-want-to-lower-my-seats-in-my-2010-wrangler-54106.html#post17467386

#31 ·
Ik ben 6' en ik moest de stoel naar beneden draaien om me comfortabel te voelen in mijn nieuwe JL. Toen ik hem kocht, wist ik niet eens, totdat ik met een paar dingen had zitten klooien, dat de hendel aan de linkerkant werkt als een hydraulische krik. Omhoog krikken, de stoel gaat omhoog, omlaag krikken en hij gaat omlaag.

Ik heb hem een paar keer naar beneden gedraaid en de stoel zakte flink en nu pas ik gemakkelijk.

#35 ·
Ik ben 6' en ik moest de stoel naar beneden draaien om me comfortabel te voelen in mijn nieuwe JL. Toen ik hem kocht, was ik me er niet eens van bewust totdat ik met een paar dingen had lopen klooien dat de hendel aan de linkerkant werkt als een hydraulische krik. Omhoog krikken, de stoel gaat omhoog, omlaag krikken en hij gaat omlaag.

Ik heb hem een paar keer naar beneden gedraaid en de stoel zakte flink en nu pas ik er gemakkelijk in.
Bij het lezen van deze thread, dat is wat in me opkwam. Degenen die klagen over een gebrek aan hoofdruimte, hoe hoog (of laag) heeft u uw stoel versteld? Ik bedoel, heeft u hem helemaal omhoog gedraaid, of heeft u hem helemaal naar beneden naar de vloer gedraaid?

#32 ·
6'3" hier met een langere torso. Ik haat ook het gebrek aan hoofdruimte in de JL. Ik zat in een Sahara en mijn hoofd raakte de soundbar met de stoel verlaagd en 80% naar achteren geschoven. Zichtlijnen waren ook slecht omdat ik naar de bovenkant van de voorruit staarde en veel hardtop zag. Voelde gevaarlijk als ik van achteren werd aangereden en een dealbreaker. Enige oplossingen?

#33 ·
6'3" hier met een langere torso. Ik haat ook het gebrek aan hoofdruimte in de JL. Ik zat in een Sahara en mijn hoofd raakte de soundbar met de stoel verlaagd en 80% naar achteren geschoven. Zichtlijnen waren ook slecht omdat ik naar de bovenkant van de voorruit staarde en veel hardtop zag. Voelde gevaarlijk als ik van achteren werd aangereden en een dealbreaker. Oplossingen?
Ik zal dit zeggen, als ik zeg dat ik een Sahara ben, leek het kleiner en zat ik zeker krap. Ik kon de stoel ook niet meer echt manoeuvreren, maar de Rubicon voelde veeeel ruimer aan! Ik weet niet of er een verschil is in de realiteit, maar het voelde zeker zo aan!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk