Jeep Wrangler Forum banner

LED-achterlichtassemblage slechte betrouwbaarheid en nog slechtere verantwoordelijkheid van Jeep

1 reading
10K views 47 replies 20 participants last post by  JTPhoto JK  
#1 ·
Ik heb een Jeep Wrangler Rubicon uit 2021. Ik heb een probleem en Jeep laat me in de steek. De lokale servicemanager weigert me na meer dan een week terug te bellen.

Hier is de achtergrond. Toen ik de Jeep kocht, gaf ik ongeveer $1500 uit aan een "LED-verlichtingsupgrade". Bij ongeveer 39.000 mijl (3.000 mijl na de garantie) is een simpele achterlicht stuk.... Het onderdeel (geen arbeid, alleen het onderdeel)... kost $900 !!!!! Er is zichtbaar water in de lichtunit. Geen schade, alleen een slechte afdichting. De servicemanager is helemaal niet van plan om er met me over te praten. Hun positie... geen garantie... $900... niet hun probleem,...

Laten we eens rekenen. $1.500 voor de upgrade. Ongeveer $900 per 40.000 mijl (x2, aangezien $900 voor één kant is en ze allemaal kapot gaan). Redelijke levensverwachting ongeveer 200.000 mijl, dus je vervangt beide kanten ongeveer 5 keer. Deze Jeep heeft blijkbaar $10.000 achterlichten. Geweldig... Ik ben een levenslange Jeep-eigenaar en heb er talloze gehad. Dit is misschien mijn laatste Jeep. Super ongelukkig. Noch de lokale servicemanager, noch de klantenservice van Jeep wil er met me over praten.... Ik neem aan dat dit betekent dat ze zich er terdege van bewust zijn dat dit een bekend defect is.

Jeep, als je $900 rekent voor een achterlicht, dan kan het maar beter langer meegaan dan het frame.

#2 ·
Ik heb een 2021 Jeep Wrangler Rubicon. Ik heb een probleem en Jeep laat me in de steek. De lokale servicemanager weigert me terug te bellen na meer dan een week.

Hier is de achtergrond. Toen ik de Jeep kocht, heb ik ongeveer $1500 uitgegeven aan een "LED-verlichtingsupgrade". Bij ongeveer 39.000 mijl (3.000 na de garantie) is een simpele achterlicht stuk.... Het onderdeel (geen arbeid, alleen het onderdeel)... kost $900 !!!!! Er is zichtbaar water in de lichtunit. Geen schade, alleen een slechte afdichting. De servicemanager is helemaal niet van plan om er met me over te praten. Hun standpunt... geen garantie... $900... niet hun probleem,...

Laten we wat rekenen. $1.500 voor de upgrade. Ongeveer $900 per 40.000 mijl (x2 aangezien $900 voor één kant is en ze allemaal kapot gaan). Redelijke levensverwachting ongeveer 200.000 mijl, dus je vervangt beide kanten ongeveer 5 keer. Deze Jeep heeft blijkbaar $10.000 achterlichten. Geweldig... Ik ben een levenslange Jeep-eigenaar en heb er talloze gehad. Dit is misschien mijn laatste Jeep. Super ongelukkig. Noch de lokale servicemanager, noch de klantenservice van Jeep wil er met me over praten.... Ik neem aan dat dit betekent dat ze zich ervan bewust zijn dat dit een bekend defect is.

Jeep, als je $900 rekent voor een achterlicht, dan kan het maar beter langer meegaan dan het frame.
Geen problemen hier met mijn 2020 led achterlichten. Misschien kan @JeepCares helpen

#3 ·
Uw Jeep had een garantie van 36.000 mijl, toch? Het lampje begaf het na 39.000 mijl, toch? Volgens mijn berekening is dit geen garantie- of dealerprobleem. Hoe kunnen ze weten dat u de afdichting op een bepaald moment in het leven van de Jeep niet op de een of andere manier hebt beschadigd?

#34 · (Edited)
Uw Jeep had een garantie van 36.000 mijl, toch? Het licht viel uit na 39.000 mijl, toch? Volgens mijn berekening is dit geen garantie- of dealerprobleem. Hoe kunnen ze weten dat u op een bepaald moment in de levensduur van de Jeep de afdichting niet op de een of andere manier hebt beschadigd?
De toon van uw antwoorden op deze thread vertelt me dat u sympathie heeft voor de BS-tactieken van de dealer versus de klantenondersteuning. Dat is vreemd voor mij als gebruiker - waar is uw loyaliteit? Misschien wilt u niet zo zijn, aangezien u een JLUR bezit, en ik vermoed dat u ook het LED-pakket heeft? Zo niet, dan heeft u geluk.

Ik heb 7 Mazda's, een Toyota en een Lexus gehad en ik weet een en ander over "Good Will Warranty"-dekking, waarbij een dealer deze hoffelijkheid aan een klant verleent wanneer er een duur probleem, of een probleem dat bekend is, met het voertuig van een klant optreedt. Mazda heeft zojuist het touchscreen op de CX-5 GTR van mijn vrouw vervangen, 5.000 mijl na de all-in garantie, omdat het scherm aan het desintegreren was en het een bekend probleem was. (Bovendien zijn we goede vaste klanten geweest.) Deze lekkende Mopar OE LED-achterlichtassemblage is een actueel bekend probleem, met name de rechterachtereenheid, waarbij vocht lekt bij een defect in de hitte las van de plastic gietstukken. Ik durf te gokken dat Chrysler Jeep zich bewust is van dit probleem en dat er achter gesloten deuren over wordt gesproken, om te doen alsof het probleem niet bestaat, waardoor de klant in de problemen komt. Deze bijgevoegde foto is een DUIDELIJKE indicatie dat dit op bedrijfsniveau gebeurt. Stel je voor dat je voertuig onderdelen heeft die uit productie gaan... terwijl er nieuwe Wranglers van de lopende band rollen met precies hetzelfde LED-pakket, voor slechts $ 1.800. Dit is zo dubieus voor mij.

Image

#4 ·
Controleer of uw verbinding niet is gecorrodeerd.
Zeer eenvoudig te vervangen indien nodig.

Scrol naar beneden voor de video.

#5 ·
Welkom op het forum. Ik weet niet zeker of één onderdeel dat defect is, gelijk staat aan een terugkerend probleem. Bekend defect?

#35 ·
Welkom op het forum. Ik weet niet zeker of één onderdeel dat defect is, gelijk staat aan een terugkerend probleem. Bekend defect?
Dit begint een bekend probleem te worden, dat er iets mis is met de heat welds voor de rode kunststoffen op de RECHTER zijkant van de lamp, waardoor er sneller vocht kan binnendringen dan de kleine bruine "ademhalers" aan de achterkant van de unit kunnen afvoeren. Jeep doet alsof ze hier niets van weten. En dit is modeljaar na modeljaar... hetzelfde probleem. Waar die fabriek ook is die deze lampen maakt, er zit waarschijnlijk één kerel op een machine die de hele dag achter het stuur in slaap valt. Maar hij zit op de machine die de achterlichten aan de passagierskant maakt... stel je voor.

#6 ·
Wees niet zo snel om uit de Jeep te springen. Ik had een Ford Ranger uit 2021, die achterlichten zijn nog duurder. Het zijn de sensoren in de achterlichten die vaak voorkomen in nieuwe voertuigen die het hoge prijskaartje veroorzaken.

Als het alleen een afdichtingsprobleem is en de garantie is verlopen, weet ik dat ik het zelf zou oplossen. $10 RTV of siliconen en klaar. Geen dealer drama of verspilde tijd om met ze te praten voor mij.

#36 ·
Wees niet zo snel om van Jeep te springen. Ik had een Ford Ranger uit 2021, die achterlichten zijn nog duurder. Het zijn de sensoren in de achterlichten die vaak voorkomen bij nieuwe voertuigen die de hoge prijs veroorzaken.

Als het alleen een afdichtingsprobleem is en de garantie is verlopen, weet ik dat ik het zelf zou oplossen. $10 RTV of siliconen en klaar. Geen dealer drama of verspilde tijd om met ze te praten voor mij.
Deze units zijn niet typisch - er is geen schuimrubberen afdichting zoals bij een typisch voertuig. De unit is ontworpen om warm te worden gelast en gelijmd en niet te kunnen worden onderhouden, met de LED-printplaat en ondersteunende elektronica in de behuizing, die niet kan worden geopend om iets te repareren. Water komt in een mislukte warmte las, kan er niet uit en veroorzaakt corrosie van de elektronica, waardoor de LED's doorbranden. Het is een vreselijk ontwerp. Ik haalde de rechter achterlamp van mijn zoon van zijn Jeep, trok de ventilatiekappen eraf, zette de föhn van mijn vrouw op de buitenkant om de boel te verwarmen, liet de stofzuiger op de ventilatiepoorten draaien en deed dit meer dan een uur lang steeds opnieuw. Ik heb hem met succes gedroogd en superlijm in de bovenste naad van het rode plastic gedruppeld, in de hoop dat het in een zichtbare scheur zou sijpelen. Het werkte een paar maanden, toen kwam het water weer binnen en toen viel de stadslichtlamp uit. De richtingaanwijzer en het remlicht werken nog steeds, maar momenteel kunnen we de keuring niet doorstaan. PITA!!

#16 ·
PS - Volgens Quadratec bevat hun $377 Mopar achterlicht de dodehoekmonitor.

Volgens hun aanbieding:

Houd uw Jeep Wrangler JL veiliger met het Mopar LED-achterlicht aan de bestuurderszijde, inclusief Lane Change Avoidance. Deze veiligheidsvoorziening is een sensor in het achterlicht die het discreet en praktisch maakt. Een premium functie met heldere LED-technologie die de achterkant van uw Jeep 's nachts verlicht. Mopar biedt dit aan als een eenvoudige plug-and-play installatie, zodat u snel weer op weg bent.

#17 ·
PS - Volgens Quadratec bevat hun Mopar-achterlicht van $377 de dodehoekmonitor.

Volgens hun vermelding:

Houd uw Jeep Wrangler JL veiliger met het Mopar LED-achterlicht aan de bestuurderszijde, inclusief Lane Change Avoidance. Deze veiligheidsvoorziening is een sensor in het achterlicht die het discreet en praktisch maakt. Een premium functie met heldere LED-technologie die de achterkant van uw Jeep 's nachts verlicht. Mopar biedt dit aan als een eenvoudige plug-and-play installatie, zodat u snel weer op de weg bent.
Weet niet zeker waar je dat ziet. Screenshot van de link van $377 aan de passagierskant die u heeft verstrekt…
Image

Geeft plug-and-play installatie zonder BSM aan

#20 ·
Wat betreft de op, hier komt de eerste post die het merk en het onderdeel afkraakt vanwege een defect. Dat gebeurt wel eens, dat snap ik. De reparatie is ook niet goedkoop, dat snap ik ook. Verbazingwekkend hoe hij ervan uitgaat dat hij elke 40.000 kilometer lichten gaat vervangen omdat één lamp kapot gaat. Ook geërgerd omdat de dealer iets niet gratis vervangt, ruim buiten de garantievoorwaarden.

#40 ·
Wat betreft de OP, die hier zijn eerste bericht plaatst waarin hij het merk en het onderdeel afkraakt vanwege een defect. Dat gebeurt, ik snap het. Ook de reparatie is niet goedkoop, dat snap ik ook. Verbazingwekkend hoe hij ervan uitgaat dat hij elke 40.000 km lichten moet vervangen omdat één licht uitvalt. Ook geërgerd omdat de dealer iets niet gratis vervangt dat ver buiten de garantieparameters valt.
Ik ben al jaren actief op veel autofora. Dit Wrangler-forum is echter iets anders. Voor een "community" van eigenaren die elkaar de kleine "Jeep Wave" geven en eendjes op elkaars voertuigen plaatsen, vreten jullie elkaar behoorlijk op bij dit soort berichten.

Toegegeven, de OP heeft een "PTG" (Posted then Ghosted) gepleegd, maar zijn probleem is reëel, frustrerend, duur en lijkt geen bekende oplossing te hebben. Ik ben hier om dezelfde reden, en de JL van mijn zoon is 3 modeljaren ouder. Vocht in het achterlicht aan de passagierskant, waardoor het standlicht in de lamp defect raakte. Jeep doet hier heel vaag over, het onderdeel lijkt niet meer in productie te zijn en hoe meer ik zoek, hoe meer ik ontdek dat dit een wijdverbreid probleem is.

#21 ·
Het is een moeilijke situatie. We hebben niet alle details en waren er niet toen het gebeurde. Ik gok dat dit een mengeling was van hoge verwachtingen van klanten in combinatie met slechte klantenservice van de dealer.

Het is moeilijk om iemand te bekritiseren die hoge verwachtingen heeft, gezien de prijs van deze Jeeps.

Dit is mijn persoonlijke mening over het bezit van een Jeep: deze voertuigen zitten aan de absolute limiet van wat ik comfortabel vind om te betalen om ze te bezitten en te onderhouden. Als ik onverwachts dure onderdelen zou moeten vervangen, zou het niet lang duren voordat ik over de rand zou worden geduwd.

Het was echter niet altijd zo. Toen ik voor het eerst met Jeeps in aanraking kwam, meer dan 25 jaar geleden, waren Wranglers voor arbeiders en studenten. Tegenwoordig zijn Wranglers het domein van makelaars, tandartsen en aannemers. Als ik de prijzen zie die Jeep tegenwoordig met een strak gezicht hanteert, springen mijn ogen uit hun kassen.

Ik heb het geluk gehad om een ​​erg mooie, probleemloze JL te krijgen. Maar tenzij er iets dramatisch gebeurt, zie ik geen andere Wrangler in mijn toekomst. Zeker niet tegen deze prijzen en de heersende houding bij Jeep-dealers.

#23 ·
Het is een moeilijke situatie. We hebben niet alle details en waren er niet toen het gebeurde. Ik gok dat dit een mengeling was van hoge klantverwachtingen in combinatie met slechte klantenservice van de dealer.

Het is moeilijk om iemand te bekritiseren die hoge verwachtingen heeft gezien de prijs van deze Jeeps.

Dit is mijn persoonlijke mening over Jeep-bezit: deze voertuigen zitten aan de absolute limiet van wat ik comfortabel vind om te betalen om te bezitten en te onderhouden. Als ik onverwacht dure onderdelen zou moeten vervangen, zou het niet veel kosten om me over de rand te duwen.

Het was echter niet altijd zo. Toen ik voor het eerst met Jeeps in aanraking kwam, meer dan 25 jaar geleden, waren Wranglers voor arbeiders en studenten. Tegenwoordig zijn Wranglers het domein van makelaars, tandartsen en aannemers. Als ik de prijzen zie die Jeep tegenwoordig met een strak gezicht rondgooit, springen mijn ogen uit hun kassen.

Ik heb het geluk gehad een zeer mooie, probleemloze JL te krijgen. Maar tenzij er iets dramatisch gebeurt, zie ik geen andere Wrangler in mijn toekomst. Zeker niet tegen deze prijzen en de heersende houding bij Jeep-dealers.
Xs 2. Hier ben ik ook.

#22 ·
Om terug te komen op de OP, kort nadat ik mijn Jeep eind september vorig jaar terugkreeg, merkte ik tijdens een zeer regenachtige periode, toen ik mijn standaard achterlichtlampen wilde vervangen door LED-lampen, ook water in de achterlichtbehuizing, met name aan de passagierskant.

Dit stoort me sindsdien, maar aangezien we nu net in de lente dooiperiode komen en alles tot afgelopen herfst constant bevroren is geweest (ook op mijn Jeep, die buiten geparkeerd staat), heb ik nog niet opnieuw in de achterlichtbehuizing naar water gekeken. Maar ervan uitgaande dat ik er weer water in vind, wat is dan de oplossing? De achterlichtassemblage zelf leek geen enkele duidelijke waterdichting of weerafdichting te hebben toen ik hem afgelopen herfst verwijderde, waardoor ik me afvroeg of ik er zelf een soort weerstripping op moet aanbrengen. Of moet ik (durf ik) hem naar een dealer brengen om te laten doen wat ze zouden kunnen doen?

Hebben de achterlichtassemblages normaal gesproken een afdichting tegen water? Want de mijne leek dat zeker niet te hebben, en blijkbaar ook niet die van de OP.

#24 ·
Terugkomend op de OP, kort nadat ik mijn Jeep eind september vorig jaar terugkreeg, merkte ik tijdens een zeer regenachtige periode, toen ik mijn standaard achterlichtlampen verving door LED-lampen, ook water in de achterlichtbehuizing, met name aan de passagierskant.

Dit stoort me sindsdien, maar aangezien we nu pas in de lente dooiperiode komen en alles consequent bevroren is geweest buiten tot afgelopen herfst (ook op mijn Jeep, die buiten geparkeerd staat), heb ik nog niet opnieuw in de achterlichtbehuizing naar water gekeken. Maar ervan uitgaande dat ik er weer water in vind, wat is dan de oplossing? De achterlichtassemblage zelf leek geen enkele vorm van duidelijke waterdichting of weerafdichting te hebben toen ik hem afgelopen herfst verwijderde, waardoor ik me afvroeg of ik er zelf een soort weerstripping op moet installeren. Of moet ik (durf ik) het naar een dealer brengen om te laten doen wat ze ook zouden kunnen doen?

Hebben de achterlichtassemblages normaal gesproken een afdichting tegen water? Want de mijne leek het zeker niet te hebben, en blijkbaar ook niet die van de OP.
De onderdelen worden meestal gelijmd/warmteverzegeld, waarbij de enige pakking die is die de lamphouder op de stekker afdicht.

#25 ·
Ik heb een 2021 Jeep Wrangler Rubicon. Ik heb een probleem en Jeep laat me in de steek. De lokale servicemanager weigert me na meer dan een week terug te bellen.

Hier is de achtergrond. Toen ik de Jeep kocht, besteedde ik ongeveer $1500 aan een "LED-verlichtingsupgrade". Na ongeveer 39.000 mijl (3.000 mijl na de garantie) is er een eenvoudige achterlicht defect... Het onderdeel (geen arbeid, alleen het onderdeel)... kost $900 !!!!! Er is zichtbaar water in de lichtunit. Geen schade, alleen een slechte afdichting. De servicemanager is niet van plan om er met me over te praten. Hun positie... geen garantie... $900... niet hun probleem,...

Laten we wat rekenen. $1.500 voor de upgrade. Ongeveer $900 per 40.000 mijl (x2, aangezien $900 voor één kant is en ze allemaal zullen falen). Redelijke levensverwachting ongeveer 200.000 mijl, dus je zult beide kanten ongeveer 5 keer vervangen. Deze Jeep heeft blijkbaar $10.000 achterlichten. Geweldig... Ik ben een levenslange Jeep-eigenaar en heb er talloze gehad. Dit is misschien mijn laatste Jeep. Super ongelukkig. Noch de lokale servicemanager, noch de klantenservice van Jeep wil er met me over praten.... Ik neem aan dat dit betekent dat ze zich ervan bewust zijn dat dit een bekend defect is.

Jeep, als je $900 in rekening gaat brengen voor een achterlicht, dan kan het maar beter langer meegaan dan het frame.
Wow, dat is een trieste situatie.

Jeep is eigendom van Stellantis. Stellantis is een conglomeraat van verschillende Europese autofabrikanten met een lange geschiedenis van slechte kwaliteit en vreselijke klantenservice. Neem twijfelachtige kwaliteit, slechte garantieondersteuning en klantenservice, en gooi er dan nog belachelijke prijzen voor nieuwe voertuigen op Jeep-producten bij en de onvermijdelijke doodsspiraal is begonnen.

Tussen eind 2000 en 2021 kocht ons rafting- en Jeep-tourbedrijf vijf Gladiators en een Ram dually van de lokale dealer, in totaal ongeveer $300.000. We hebben ze al tientallen jaren als klant, en ik heb persoonlijk drie nieuwe Jeeps van hen gekocht. We hadden onlangs een defecte achterrem op een van de Gladiators in Moab, veroorzaakt door vastzittende remklauwsledes die niet waren gesmeerd bij de montage. De dealer vertelde mijn baas geen garantie, punt, "Ga weg!" Toen konden ze geen onderdelen leveren. We begrijpen de problemen met de toeleveringsketen tegenwoordig, maar ze hadden geen gevoel van urgentie, het was gewoon "in de rij staan". We moesten remklauwen, remblokken en rotoren van NAPA halen om de Gladiator weer in gebruik te nemen. Op dit punt zijn we klaar met Jeep, en waarschijnlijk ook met Ram. Nieuwe tourvoertuigen zullen waarschijnlijk omgebouwde Toyota's zijn. Mijn volgende voertuig zal zeker geen Jeep zijn.

#28 ·
Wow, dat is een trieste situatie.

Jeep is eigendom van Stellantis. Stellantis is een conglomeraat van verschillende Europese autofabrikanten met een lange geschiedenis van slechte kwaliteit en vreselijke klantenservice. Neem twijfelachtige kwaliteit, slechte garantieondersteuning en klantenservice, en gooi er dan belachelijke prijzen voor nieuwe voertuigen op Jeep-producten bij en de onvermijdelijke doodsspiraal is begonnen.

Tussen eind 2000 en 2021 kocht ons rafting- en Jeep-tourbedrijf vijf Gladiators en een Ram dually van de lokale dealer, in totaal ongeveer $300.000. We hebben ze al tientallen jaren als klant, en ik heb persoonlijk drie nieuwe Jeeps van hen gekocht. We hadden onlangs een defect aan de achterrem van een van de Gladiators in Moab, veroorzaakt door vastzittende remklauwschuivers die bij de montage niet waren gesmeerd. De dealer vertelde mijn baas geen garantie, punt, "Ga weg!". Toen konden ze geen onderdelen leveren. We begrijpen de problemen met de toeleveringsketen tegenwoordig, maar ze hadden geen gevoel van urgentie, het was gewoon "sluit aan in de rij". We moesten remklauwen, remblokken en rotors van NAPA halen om de Gladiator weer in gebruik te nemen. Op dit punt zijn we klaar met Jeep, en waarschijnlijk ook met Ram. Nieuwe tourvoertuigen zullen waarschijnlijk omgebouwde Toyota's zijn. Mijn volgende voertuig zal geen Jeep zijn, dat is zeker.
Dat is een dealerprobleem. Niet Jeep. Ik hoop dat uw lokale Toyota-dealer beter is, anders zit u in hetzelfde schuitje.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#26 · (Edited)
Had dit probleem met mijn 19 Sahara....had water in het LED-achterlicht aan de passagierskant bij 80.000 mijl vanwege een slechte afdichting. De dealer wilde $809,99 voor een fabrieksvervanging van de LED. Hun nieuwe achterlichtassemblage wordt geleverd met een nieuwe dodehoekdetectiesensor....De verkoper vertelde me dat ze de assemblage niet zonder de sensor verkopen, dus ik kon de mijne niet opnieuw gebruiken. Dus ging ik online en bestelde een paar flush mount Oracle LED's van Quadratec voor $350 verzendkosten. Super eenvoudig om de BSM-sensoren opnieuw in te brengen en te installeren en geen codes of berichten.

#29 ·
Sorry, maar dat is een onderscheid zonder verschil.

Als de meeste Jeep-dealers waardeloos zijn, dan zal de ervaring van het bezit waarschijnlijk waardeloos zijn.

Ik heb al meer dan 30 jaar Chryslers, Dodges en Jeeps gehad: ik heb nog nooit zo'n erbarmelijke dealerservice gezien als tegenwoordig. De onverschilligheid, arrogantie en incompetentie van Jeep-dealers is onbeschrijfelijk.

Het doet me pijn om dit te zeggen, maar dit zijn waarschijnlijk de laatste voertuigen die ik van Chrysler/FCA/Stellantis zal kopen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben dol op mijn huidige voertuigen, maar de prijzen van Jeep staan totaal niet in verhouding tot de productkwaliteit en de dealerservice die je krijgt.

#30 ·
Sorry, maar dat is een onderscheid zonder verschil.

Als de meeste Jeep-dealers waardeloos zijn, dan zal de ervaring van het bezit waarschijnlijk waardeloos zijn.

Ik heb al meer dan 30 jaar Chryslers, Dodges en Jeeps: ik heb nog nooit zo'n erbarmelijke dealerservice gezien als tegenwoordig. De onverschilligheid, arrogantie en incompetentie van Jeep-dealers is onbeschrijflijk.

Het doet me pijn om dit te zeggen, maar dit zijn waarschijnlijk de laatste voertuigen die ik van Chrysler/FCA/Stellantis zal kopen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben dol op mijn huidige voertuigen, maar de prijzen van Jeep staan ​​in geen verhouding tot de productkwaliteit en de dealerservice die je krijgt.
Helemaal mee eens.

#31 ·
Ik vind het leuk hoe deze OP's klagen en dan nooit meer terugkomen.

• Like
Reactions: AirForceAngler
#32 ·
Ik heb een 2021 Jeep Wrangler Rubicon. Ik heb een probleem en Jeep laat me in de steek. De lokale servicemanager weigert me terug te bellen na meer dan een week.

Hier is de achtergrond. Toen ik de Jeep kocht, heb ik ongeveer $1500 uitgegeven aan een "LED-verlichtingsupgrade". Na ongeveer 39.000 mijl (3.000 mijl na de garantie) is er een simpele achterlicht kapot.... Het onderdeel (geen arbeid, alleen het onderdeel)... kost $900 !!!!! Er is zichtbaar water in de lichtunit. Geen schade, alleen een slechte afdichting. De servicemanager is helemaal niet van plan om er met me over te praten. Hun positie... geen garantie... $900... niet hun probleem,...

Laten we wat rekenen. $1.500 voor de upgrade. Ongeveer $900 per 40.000 mijl (x2, aangezien $900 voor één kant is en ze allemaal kapot gaan). Redelijke levensverwachting ongeveer 200.000 mijl, dus je zult beide kanten ongeveer 5 keer vervangen. Deze Jeep heeft blijkbaar $10.000 achterlichten. Geweldig... Ik ben een levenslange Jeep-eigenaar en heb er talloze gehad. Dit is misschien mijn laatste Jeep. Super ongelukkig. Noch de lokale servicemanager, noch de klantenservice van Jeep willen er met me over praten.... Ik neem aan dat dit betekent dat ze zich er terdege van bewust zijn dat dit een bekend defect is.

Gast, je zou een update voor iedereen moeten plaatsen. Misschien zelfs een paar van je meer b*itchy reageerders moeten zeggen dat ze op moeten rotten.

#41 ·

Hier is de achtergrond. Toen ik de Jeep kocht, gaf ik ongeveer $1500 uit aan een "LED-verlichtingsupgrade". Na ongeveer 39.000 mijl (3.000 mijl na de garantie) is er een simpele achterlicht stuk.... Het onderdeel (geen arbeid, alleen het onderdeel)... kost $900 !!!!! Er is zichtbaar water in de lichtunit. Geen schade, alleen een slechte afdichting. De servicemanager is helemaal niet van plan om er met me over te praten. Hun standpunt... geen garantie... $900... niet hun probleem,...

Laten we wat rekenen. $1.500 voor de upgrade. ongeveer $900 per 40.000 mijl (x2 aangezien $900 voor één kant is en ze allemaal kapot zullen gaan). Redelijke levensverwachting ongeveer 200.000 mijl, dus je zult beide kanten ongeveer 5 keer vervangen. Deze Jeep heeft blijkbaar $10.000 achterlichten. Geweldig... Ik ben een levenslange Jeep-eigenaar en heb er talloze gehad. Dit is misschien mijn laatste Jeep. Super ongelukkig. Noch de lokale servicemanager, noch de klantenservice van Jeep wil er met me over praten.... Ik neem aan dat dit betekent dat ze zich er terdege van bewust zijn dat dit een bekend defect is.

Het is vrij simpel, je hebt een slecht licht en je hebt geen garantie meer. De servicemanager vertelt je wat hem verteld wordt. Je hebt geen garantie meer en ze zullen het niet dekken. Door de toon van dit bericht ben ik niet verbaasd dat hij je niet terugbelt.

#43 ·
Ik heb een 2021 Jeep Wrangler Rubicon. Ik heb een probleem en Jeep laat me in de steek. De lokale servicemanager weigert me terug te bellen na meer dan een week. Hier is de achtergrond. Toen ik de Jeep kocht, besteedde ik ongeveer $1500 aan een "LED-verlichtingsupgrade". Bij ongeveer 39.000 mijl (3.000 mijl na de garantie) is een simpele achterlicht stuk.... Het onderdeel (geen arbeid, alleen het onderdeel)... kost $900 !!!!! Er is zichtbaar water in de lichtunit. Geen schade, alleen een slechte afdichting. De servicemanager is niet van plan om er met me over te praten. Hun positie... geen garantie... $900... niet hun probleem,... Laten we wat rekenen. $1.500 voor de upgrade. Ongeveer $900 per 40.000 mijl (x2 omdat $900 voor één kant is en ze allemaal kapot gaan). Redelijke levensverwachting ongeveer 200.000 mijl, dus je zult beide kanten ongeveer 5 keer vervangen. Deze Jeep heeft blijkbaar $10.000 achterlichten. Geweldig... Ik ben een levenslange Jeep-eigenaar en heb er talloze gehad. Dit is misschien mijn laatste Jeep. Super ongelukkig. Noch de lokale servicemanager, noch de Jeep klantenservice wil er met me over praten.... Ik neem aan dat dit betekent dat ze zich er terdege van bewust zijn dat dit een bekend defect is. Jeep, als je $900 voor een achterlicht rekent, dan kan het maar beter langer meegaan dan het frame.
Ik heb een 2022 Sahara met 11.000 mijl. LED-achterlicht ging uit. Ik heb het optionele serviceplan. De lokale Jeep-dealer zegt dat lampen niet onder de garantie vallen!

#44 ·
Ik heb een 2022 Sahara met 11.000 mijl. LED-achterlicht ging kapot. Ik heb het optionele serviceplan. De lokale Jeep-dealer zegt dat lampen niet onder de garantie vallen!
Welkom op het forum!
Ja, lampen zijn onderhoudsartikelen........

#48 ·
Als het inderdaad LED's zijn, moet hij op de threadlink hieronder klikken. Het legt in meer detail uit waarom LED's niet uitgesloten zouden moeten worden van de garantie.

Achter LED-fout en dealer zegt niet gedekt?
Ik ben het ermee eens dat als het LED's zijn, het gedekt zou moeten zijn, maar als een dealertechnicus zegt dat het een lamp is, zou ik hopen dat hij het weet.