Jeep Wrangler Forum banner

Aftermarket trekhaak bedrading

5.2K views 4 replies 3 participants last post by  dchemphill1  
#1 ·
Dus ik heb er vandaag een van deze op geplakt:
Ziet er geweldig uit en ging zonder problemen. (ha!) Nu heb ik natuurlijk bedrading nodig voor dit ding. Dus, aan jullie allemaal - welke moet ik nemen? Hoe gemakkelijk is de installatie? (Ik ben redelijk handig met elektronica, zolang de instructies maar redelijk duidelijk zijn)

Dus, ik zag dit:

Die beweert "niet knippen, niet splitsen, plug and play". Heeft iemand anders er een van deze gebruikt en kan zijn mening geven?

Ik heb de Jeep een week, wil dit niet verpesten en het moeten vervangen door iets anders als ik me realiseer dat ik het verknald heb en een waardeloze kabelboom heb gekocht.

Bedankt jongens!

#2 ·
Ik koos voor een robuuste aftermarket trekhaak en bedradingsset van Rugged Ridge. Zeer eenvoudige installatie... je moet de achterlichten verwijderen en de kabelbomen aansluiten... daarna de stroomdraad naar de accu leiden... ik heb de mijne langs het hoofdframe van de jeep geleid. Ze leveren tie-wraps.

#3 ·
Ze hebben ook de Mopar-versie, die ook het leggen van extra draden vereist, omdat deze niet alleen een vier platte aansluiting heeft, maar ook een 7-pins aansluiting. Niet nodig, tenzij je aanhangerremmen nodig hebt.

#4 ·
Ik hoop dat je het plaatje dat de 4 platte contactdozen vasthoudt, hebt geïnstalleerd of bewaard. Veel andere trekhaak hebben dat als onderdeel van de trekhaak.

Hier is de Quadratec bedradingskit:

Hoewel die op mijn JK uit de fabriek kwam, heb ik een vergelijkbare kit op mijn TJ geïnstalleerd. Als je nieuwsgierig bent, kun je naar beneden scrollen in de Quatratec-lijst en het installatieblad downloaden.

Ze hebben ook de Mopar-versie, die ook extra draden moet aanleggen, omdat deze niet alleen een vier platte aansluiting heeft, maar ook een 7-pins aansluiting. Niet nodig, tenzij je aanhangerremmen nodig hebt.
Ja, ik heb de plaat geïnstalleerd die de bedradingsstekker vasthoudt. Ironisch genoeg ben ik het in eerste instantie vergeten lol, maar had het nog niet vastgedraaid, dus... Ik kan beweren dat ik het niet ben vergeten, toch? toch?

Dus ik heb het CURT-harnas besteld. Ik zal posten als het binnenkomt en ik het installeer. Hopelijk verloopt het zonder problemen.