Jeep Wrangler Forum banner

Quiksteel Extreme Uitlaatspruitstuk Reparatie (MISLUKT)

11K views 37 replies 8 participants last post by  JonStevens  
#1 ·
Ik heb dit een aantal jaren geleden met succes gebruikt. Ik ga hier proberen mijn kapotte uitlaatspruitstuk ermee te repareren.

Attachments

#2 ·
Mijn uitlaatspruitstuk was bijna volledig rond de basis van een van de buizen gescheurd. Ik heb er een van Craigslist gehaald, waarvan de man zei dat hij niet gescheurd was, voor $30. Ik heb het gecontroleerd toen ik het kocht en geen scheuren gezien. Toen ik het wilde monteren, keek ik nog eens en zag een superdunne haarlijn. Hoe dan ook, niemand is overleden, dus ik mag deze handleiding maken.

Ik heb het gebied geschuurd met fijn schuurpapier en afgeveegd met lakverdunner en laten drogen.

Attachments

#3 ·
De volgende stap is het mengen van de Quiksteel en het aanbrengen ervan. Je wilt niet treuzelen, want dit spul begint vrij snel hard te worden. Meng het tot het de consistentie van glazuur heeft, slechts 20 seconden of zo.

Ik heb het toen aangebracht met een kleine platte schroevendraaier. Het is ongeveer 3/16-1/4 dik bij de scheurlijn. Toen het begon uit te harden, maakte ik mijn vinger nat en ging terug en maakte het taps toelopend op de randen.

Attachments

#7 ·
De laatste stap zegt dat je moet uitharden met een warmtebron op 250 graden, maar zegt niet hoe lang. Misschien bedoelen ze 15 minuten, zoals het uitharden op het voertuig? Ik heb het 1 uur lang op 250 graden laten uitharden. Ik zet de oven uit en laat het er 's nachts in staan.

Attachments

#10 ·
Oké, dus ik heb ongeveer 22 uur gewacht. En toen startte ik het en liet het 15 minuten stationair draaien voordat ik het uitzette en liet afkoelen.

Ik heb alle 3 de genezingsprocedures gedaan....

We zullen zien.

#11 ·
Ik hoop dat dit voor je werkt, Jon. Ik zou geïnteresseerd zijn om je resultaten te zien. In de loop der jaren heb ik vele pogingen gedaan zonder succes (voorverwarmen, afdekken en vullen met gas, de scheur afschuinen, mig, tig, stick, enz. enz.).

#13 ·
Ik hoop dat dit voor je werkt, Jon. Ik zou geïnteresseerd zijn om je resultaten te zien.
In de loop der jaren heb ik vele pogingen gedaan zonder succes (voorverwarmen, afdekken en vullen met gas, de scheur afschuinen, mig, tig, stick, enz. enz.).
Ik heb veel Youtube-recensies bekeken met weinig succes. Ik heb het een paar jaar geleden gebruikt en het borrelde op, ik heb het opnieuw gedaan en het werkte.

#12 ·
Om je niet te ontmoedigen, maar gezien de hoeveelheid werk zou ik een nieuw spruitstuk kopen... Je kunt er een krijgen voor minder dan $100 aan je deur.

#15 ·
Lol.... geef waarschijnlijk je adres aan 1a auto wanneer je ze via PayPal betaalt.....

Hopelijk werkt dit goed genoeg om je tevreden te stellen.

#18 ·
Rustig aan, killer... de enige reden dat ik het noemde, was voor het geval je niet wist dat een vervangend onderdeel zo goedkoop te krijgen was en misschien je plan wilde wijzigen voordat je het werk deed om het terug te plaatsen.....

Je bent niet de eerste die de standaard spruitstuk probeert te repareren..... veel mensen hebben gelast, gesoldeerd, gekit, gewikkeld, enz...... Absoluut niets mis met het maken van een write-up.

Ik probeer je zeker niet te ontmoedigen om je eigen ding te doen....

#19 ·
Dit is om de een of andere reden een veelvoorkomend probleem met Jeep-uitlaatspruitstukken. Ik had hetzelfde probleem, dus ik kocht een roestvrijstalen spruitstuk en heb sindsdien geen probleem meer gehad. Ik weet niet zeker of het metaal dat Jeep gebruikt, waardeloos is of wat.

#20 ·
Ja, Jeeps zijn niet de enige spruitstukken die zo scheuren. Veel klassieke voertuigen hebben last van dit probleem. (Heeft waarschijnlijk te maken met de constante warmte/afkoelcycli?)
Sommige mensen beweren dat ze ze kunnen solderen. Van wat ik begrijp? Ik denk dat het spruitstuk verdomd schoon moet zijn (wat logisch is als je ooit hebt geprobeerd oude pijp opnieuw te solderen). Wat op zich al veel werk is.

#21 ·
De kitreparatie van de operator heeft MOGELIJK een voordeel als één kant losbreekt van de kit en in het gat drijft dat het heeft achtergelaten en grotendeels afgedicht blijft....

#23 ·
Sorry dat het bij je is mislukt, maar laat je niet door Dorman ongerust maken... ze zijn echt goed gemaakt... veel beter dan OEM.... Ik gebruik echter nooit de pakking die erbij zit... Ik haal lokaal een Felpro.

#24 ·
Ik bekijk het Banks 51327 Torque Tube System, het kost $400 en de Dorman $200, in principe.

Mijn gedachten
Mandrel bochten versus compressie bochten, iedereen is het erover eens dat mandrel de juiste weg is, toch? Nou, die kleine kreukeldingen in de dorman MOETEN slechter zijn voor het uitlaatsignaal dan compressie bochten.

Ik weet dat de 4.0 geen krachtpatser is, en dat is precies de reden waarom ik denk dat ik elk voordeel dat ik kan krijgen, moet behouden.

Ik zou het haten om $200 uit te geven en er spijt van te krijgen.

#26 ·
Ik bekijk het Banks 51327 Torque Tube System, het kost $400 en de Dorman $200, in principe.

Mijn gedachten
Mandrel bochten versus compressie bochten, iedereen is het erover eens dat mandrel de juiste weg is, toch? Welnu, die kleine kreukeldingen in de dorman MOETEN slechter zijn voor het uitlaatsignaal dan compressie bochten.

Ik weet dat de 4.0 geen krachtpatser is, en dat is precies de reden waarom ik denk dat ik elk voordeel dat ik kan krijgen, moet behouden.

Ik zou het haten om $200 uit te geven en er spijt van te krijgen.
Die "die kleine kreukeldingen" zijn flex joints. Jeep voegde ze toe rond 1997 nadat ze al die problemen hadden met de vroege manifolds die scheurden. Ze zijn een goede zaak omdat ze wat flex toestaan wanneer ze opwarmen en afkoelen.

Roestvrijstalen headers scheuren ook, roestvrij staal lijkt een slechte keuze te zijn als het gaat om 4.0 headers. Vele jaren geleden was er een peiling over gescheurde headers en manifolds en Doug Thorley header had geen gemelde storingen. Ze waren de zwaarst gebouwde headers met de dikste wandbuis die je kon kopen en ze waren niet van roestvrij staal. Ze waren verchroomd en roesten uiteindelijk wel, maar ze waren gebouwd als een bakstenen huis.

De mijne zit al ongeveer 15 jaar op mijn jeep en is nog niet gescheurd. Het slechte nieuws is dat Doug Thorley ze niet meer maakt, ze zijn overgestapt op roestvrij staal.

Als ik vandaag mijn manifold zou moeten vervangen, zou ik een Dorman nemen en alles van roestvrij staal overslaan. Ik merkte sowieso geen vermogenswinst van mijn Doug Thorley.

#27 ·
Ik denk ook niet dat Dorman iets maakt, ze verkopen gewoon spullen onder hun merk en verhogen de prijs. Als je op eBay kijkt, kun je de Dorman-type spruitstukken vinden voor een fractie van de prijs. Ik ben er zeker van dat ze allemaal uit dezelfde fabriek in China komen.

#30 ·
De turbulentie waar je je zorgen over maakt, is een ingebeeld probleem...

#31 ·
2 stickers, denk ik. En het is allemaal relatief, we geven allemaal een beetje uit waar anderen dat niet zouden doen en besparen waar anderen zouden uitgeven. Turbulentie, tegendruk en katten zijn een beetje meer een realiteit voor Californiërs die elk jaar proberen door de smogtests te komen, lol. Alle winsten of vermijdingen zijn welkom.

#32 ·
Hoe dan ook...... veel succes en veel plezier met je jeep.