Jeep Wrangler Forum banner

Service transmissie waarschuwing

3.6K views 11 replies 8 participants last post by  JeepGuy425  
#1 ·
Ik heb een regear gedaan op mijn 23 wrangler sport s, 3.6 v6, 6 versnellingen handgeschakelde versnellingsbak. Nadat ik de regear had gedaan, heb ik een proefrit gemaakt. Het voertuig ging in de noodloop. Ik kwam er achteraf achter dat ik de instellingen voor de versnelling en de bandenmaat in de computer moest veranderen. Ik heb een Tazer gekocht en ik probeer hem te gebruiken, maar de waarschuwing voor de transmissieservice blijft verschijnen, dus ik kan het menu voor de Tazer niet zien. Ik heb alles geprobeerd wat ik gelezen heb om te voorkomen dat de waarschuwing verschijnt. Helaas heb ik geen geluk gehad.

#2 ·
Jks, het maakte niet uit welke overbrengingsverhouding het had op een handgeschakelde versnellingsbak. De automatische Jks moeten worden geprogrammeerd voor versnellingen. De bandenmaat op JKs zou geen fout veroorzaken, alleen de verkeerde snelheidsweergave. Dat heb ik getest. Je kunt zien dat hij 40's heeft als hij op 35's staat en de verandering van versnelling in de automaat heeft geen invloed op het vermogen, maar maakt de snelheid gewoon veel te hoog. Dus bij een JL handgeschakelde versnellingsbak moeten ze de differentieeloverbrengingsverhouding programmeren, anders gaat hij in de noodloop? Vraag me af waarom. Misschien heeft het te maken met die koppeling. Moet wel een JL-ding zijn. Vroeger was dit zo simpel dat een holbewoner het kon doen.

#4 ·
Jks, het maakte niet uit welke overbrengingsverhouding het had op een handgeschakelde versnellingsbak. De automatische Jks moet worden geprogrammeerd voor versnellingen. De bandenmaat op JKs zou geen fout veroorzaken, alleen de verkeerde snelheidsweergave. Dat heb ik getest. Je kunt zien dat hij 40's heeft als hij op 35's staat en de versnellingswissel in de automaat verandert niet, heeft geen invloed op het vermogen, maar maakt de snelheid gewoon erg onjuist.

Dus op een JL handgeschakelde versnellingsbak moeten ze de overbrengingsverhouding van de differentieel programmeren, anders gaat hij in de noodloop? Vraag me af waarom. Misschien heeft het te maken met die koppeling. Moet wel een JL-ding zijn. Vroeger was dit zo simpel, dat kon een holbewoner.

#3 ·
Ik heb een regear gedaan op mijn 23 wrangler sport s, 3.6 v6, 6 versnellingen handgeschakelde transmissie. Nadat ik de regear had gedaan, heb ik een proefrit gemaakt. Het voertuig ging in de noodloop. Ik kwam er achteraf achter dat ik de instellingen voor de versnelling en de bandenmaat in de computer moest veranderen. Ik heb een Tazer gekocht en probeer hem te gebruiken, maar de waarschuwing voor de transmissieservice blijft verschijnen, dus ik kan het menu voor de Tazer niet zien. Ik heb alles geprobeerd wat ik heb gelezen om te voorkomen dat de waarschuwingsmelding verschijnt. Helaas heb ik geen succes gehad.
Moet de tazer een extra apparaat hebben om toegang te krijgen? Ik dacht dat na jk de jl een andere beveiligingslaag toevoegde die meer bedrading vereist.

#6 ·
Heeft de tazer een extra apparaat nodig om toegang te krijgen? Ik dacht dat na jk de jl een andere beveiligingslaag toevoegde die meer bedrading vereist.
Ik heb te maken met een man uit Indiana die veel regears op jeeps doet en de Tazer is wat hij zonder problemen gebruikt. Hij denkt dat het in een situatie is waarin een dealer de TCM moet wissen.

#9 ·
#11 ·
DerrickVest, welkom op het forum!

Ik heb mijn 2022 Willys Sport, handgeschakeld, ook bijna twee jaar geleden laten overbrengen naar 4.56, en afgezien van het feit dat de versnellingsindicator bovenop het dashboard in het midden na het overbrengen niet werkte (maar inmiddels is gerepareerd), heb ik nog nooit problemen gehad met waarschuwingslampjes of -indicaties. En mijn kilometerteller en snelheidsmeter lezen precies de juiste waarde af.

Ik weet wel, als het ertoe doet, dat de monteur die mijn overbrenging heeft gedaan, de computer heeft hergeconfigureerd voor de nieuwe overbrengingsverhouding met behulp van een JScan, niet een Tazer of miniTazer.

#12 · (Edited)
Hetzelfde is me deze week overkomen. Gloednieuwe '25 Sport handgeschakelde versnellingsbak met fabrieksmatige 3.45 overbrenging, minder dan 200 mijl, opgewaardeerd naar 4.88 met 37s bij Jeeper's Den in Orlando. Ging onmiddellijk in de noodloop met transmissiefouten. Ricky brengt hem naar een nabijgelegen dealer om te zien wat er aan de hand is. Dit is de 5e Jeep die ze voor mij hebben opgetild en de 3e die ze opnieuw hebben uitgerust - dit is de eerste keer dat dit is gebeurd (met mij). Stellantis moet dit oplossen. Ik ben nauwelijks de laatste persoon die zijn handgeschakelde Jeep wil liften/opnieuw wil uitrusten. Ik zal meer info plaatsen zodra ik het heb. Ik denk dat het verstandig zou zijn om een thread te hebben waarin de exacte stappen worden beschreven om dit op te lossen.

Update: Vandaag opgehaald, geen idee wat ze hebben gedaan, maar ik zag dat ze een Tazer gebruikten om het op te lossen. Ik weet dat Jeepers Den het naar een lokale dealer heeft gebracht en dat ze konden helpen. Ongeveer 35 mijl naar huis gereden, onder de 55 gehouden vanwege de inloopperiode van de nieuwe overbrenging. Deed het geweldig.