Verzonden vanaf mijn SM-N950U met Tapatalk
Ik ben het ermee eens. Ik vind ze heftig bij 10-15, maar soepel bij ongeveer 40-45 en sneller.Je zegt 10 mph, heb je niet geprobeerd sneller te gaan? Het soort wasbord dat ik vaak in de woestijn tegenkom (waar ik vaak vele tientallen kilometers afleg en 10 mph eeuwig zou duren) is vaak het soepelst bij 40+ MPH, soms zelfs sneller tot 60ish. De banden hebben geen tijd om in de lage plekken te zakken en zweven gewoon van hoog naar hoog. Natuurlijk geef je tractie/stuurcontrole op, dus YMMV op je comfortniveau, maar op lange rechte/vlakke stukken vind ik het niet gevaarlijk.
Ik rijd 5 dagen per week met vrachtwagens... Ford, GM, Toyota... wat ze op dat moment ook in de pool hebben... en de achterkant is overal op ALLE ervan op wasborden.Zal de jku dit gewoon nooit goed aankunnen? De Civic rijdt er prima op, maar ik kan niet alles in de Civic vervoeren.......
Hebben FJs of Tacoma dit probleem? Eindventilatie.....
Verzonden vanaf mijn SM-N950U met Tapatalk
Mijn jeep is de voorkant en de achterkant is overal. Ik vraag me af of de Grand Cherokee er goed mee om kan gaan.Ik rijd 5 dagen per week met vrachtwagens... Ford, GM, Toyota... wat ze op dat moment ook in de wagenpark hebben... en de achterkant is overal op ALLE van hen op wasborden.
De vering van vrachtwagens (en jeeps) is geen spons zoals bij een Caddy of Civic, dus ze kunnen niet goed omgaan met wasborden.
Als je lange afstanden op wasborden (of gewoon ruwe paden) met hogere snelheden aflegt, dan heb je reservoirschokdempers nodig - daar zijn ze voor gemaakt, hoewel de meeste mensen ze gebruiken omdat ze er cool uitzien.Oververhit je je schokdempers niet als je 30+ op wasborden rijdt?
Ik heb deze weg eigenlijk getest met goedkope Pro Comp schokdempers en veren. Ook met evo pluche veren met Falcon 3.3 schokdempers met alle zachte en alle harde instellingen.Het beste wat ik heb gevonden voor wasbordwegen is een goede set aftermarket schokdempers. Jaren geleden, toen ik een Toyota pickup had, was het verschrikkelijk. Ik zette er een paar Rancho 5000's op en het was als een andere truck op wasborden. Dat is 30 jaar geleden. Ik ben er zeker van dat schokdempers sindsdien een lange weg hebben afgelegd.
Ik denk niet dat onafhankelijke ophanging er echt veel mee te maken heeft, aangezien beide wielen op een bepaalde as tegelijkertijd over wegbrede hobbels klimmen. Ze reageren samen in tegenstelling tot onafhankelijk.Onafhankelijke ophanging VS starre assen zijn totaal verschillende beesten. Je zult diep in de tienerjaren moeten zitten om dat ding glad te strijken. De Corolla van mijn dochter handelt wasborden beter af dan mijn jeep.
Het is geen honkbalveld.drag some chain link fence with some old tires on it. Washboard gone.
Ik ben altijd van de tegenovergestelde mening geweest - de band draait een beetje vrij als hij stuitert, waardoor hij een beetje achter zich ophoopt. Maar de hoop ervoor is ook logisch, waarschijnlijk een combinatie van de twee.Een oude rot vertelde me ooit... een band duwt een kleine hoeveelheid zand/grind voor zich uit, tot het punt dat hij er uiteindelijk overheen rijdt... en de cyclus herhaalt zich... met voldoende verkeer - wasborden.
Dat lijkt me logischer dan wat ik ooit heb gehoord.
Gezien dat, zou ik *denken* dat het vooral zo zou zijn onder remomstandigheden.
*schouderophalen*.
Ik zal hoogstwaarschijnlijk volgend weekend weer op deze weg rijden. Ik zal proberen de voorste stabilisatorstang los te koppelen en de druk te verlagen tot misschien 22Blijf je uit de bump stops? (Zijn ze correct ingesteld?)
Heb je al een lagere druk geprobeerd?
Welke versie van de King shocks heb je met succes gebruikt?King Shocks!!! Wonderwerkers!! Ik kan niet genoeg zeggen over hoe ze de rit van mijn JK hebben veranderd... Ik heb ook de AEV geometrie correctie beugels geïnstalleerd die veel hielpen om de impact niet over te brengen op het frame. Doet een veel betere job om het op de veren en schokdempers (Kings!!) te houden, werkt geweldig!