Jeep Wrangler Forum banner

Wat is er echt nodig om de Rubicon Trail te rijden?

23K views 22 replies 20 participants last post by  SteadFastRanger  
#1 ·
Ik kijk vanavond naar Top Gear en vroeg me af wat het meest effectieve voertuig en de meest effectieve voertuigconstructie zouden zijn om de Rubicon Trail succesvol te bedwingen?

#2 ·
Eerst heb je vrienden nodig. Ren de Rubicon nooit alleen. Als je echt aan het racen bent, kan de Rubicon in één dag worden gelopen. Dit betekent weinig stoppen voor foto's en geen schade. De tijd van het jaar beïnvloedt ook de benodigde uitrusting. Een ARB-koeler zou fijn zijn. Zeker wat rock sliders nodig. Olie- en gastankbeschermplaten zouden fijn zijn. LED-rocklights zouden ook fijn zijn in geval van vertragingen. Lockers helpen ook. Goede banden helpen ook. Ik heb de Rubicon twee keer gedaan. De eerste keer was met TSL Swampers. De tweede keer was met BFG Mud Terrains (oude stijl nu). TSL's zijn verschrikkelijk op natte rotsen. TSL's hebben verschrikkelijke weggedrag. De BFG's zijn superieur op de weg en op natte rotsen. Ik heb de offroad-garantie op de BFG's gekocht. De BFG-zijwand is lang niet zo sterk als de TSL-zijwand. De garantie zorgt daarvoor.

Het absolute minimum zouden rock sliders zijn. Draag 10w40 olie. Voor de inline 6cyl kan de 10w40 in de motor. Het kan ook in de diff's. 10w40 lijkt op 80/90 versnellingsbakolie. Spoel de diff's wel door als je terug bent in de bewoonde wereld. Versnellingsbakolie kan NIET in de motor. Ik heb ook een boordlasser die ik beide keren op de Rubicon trail heb gebruikt. Beide keren op andere rigs. Verdeel de uitrusting onder je vrienden.

Ik heb de Google Maps streetview van TopGear op de Rubicon toegevoegd. Alle ondersteunende rigs lijken Jeeps te zijn. Meestal JK's. Jeeps assisteren Top Gear

#3 ·
Ik heb de Rubicon afgelopen augustus gedaan en we waren met z'n drieën. We hadden allemaal 2014 Rubicons. Eén 2-deurs en twee 4-deurs. We reden allemaal op 35's en hebben nooit problemen gehad. Niemand heeft een kras opgelopen. De 2-deurs had een 3,5" AEV lift en ik had een 2,5" Rockkrawler lift en de andere 4-deurs een 2,5" AEV lift. We hebben helemaal geen problemen gehad. Lieren waren niet nodig. Ik heb een Yeti-koeler en die hield het ijs de hele tijd vast (we hebben 2 nachten op de trail doorgebracht). Mijn maat probeerde wel een kras in zijn auto te maken, maar dat lukte niet.

#4 ·
Ik heb wat onderzoek gedaan naar de Rubicon met betrekking tot de staat van het pad en de vereisten voor voertuigen. Ik ben tot de conclusie gekomen dat velen die advies geven op verschillende forums en zeggen dat je 2-3" lift, 33+ banden, lockers, enz. nodig hebt, nog nooit op de Rubicon zijn geweest. De Jeepers Jamboree reed met standaard CJ's met kleine, smalle banden op de Rubicon in de tijd vóór liften, lockers en enorme banden. Het pad zou nu gemakkelijker zijn dan toen, met de verwijdering of aanpassing van sommige obstakels. Jeep heeft verschillende niet-Wrangler-modellen erdoorheen gereden en geen daarvan is zo capabel als een Wrangler. Ik hoor dat ze waar mogelijk bypasses hebben genomen. In zijn boek raadde Mark Smith, een van de oprichters van de Jeepers Jamboree, 31" MTR's aan voor de Rubicon, klein naar internet wheeler-standaarden. Gezien al het "advies" op internet is het een wonder dat de oude rotten überhaupt succesvol met hun Jeeps een typische onverharde weg af konden rijden. Ik ben van plan om in 2017 naar de Rubicon te gaan, een van die bucketlist-dingen zoals motorrijden naar Alaska (gedaan in 2012). Ik hoop een plek te krijgen bij de Jeepers Jamboree als ze de minimale vereiste van 2 personen per voertuig willen opheffen. Zo niet, dan ga ik alleen. Ik weet dat het niet verstandig is, maar ik ga niet wachten tot een paar van mijn vrienden besluiten dat ze mee kunnen gaan en dan op het laatste moment afhaken. Ik ben er zeker van dat de Rubicon genoeg verkeer heeft, zodat er wel iemand langskomt als ik een probleem heb. Tijdens sommige van mijn solo motoravonturen heb ik urenlang geen ander voertuig gezien. Ik ben niet bang voor de Rubicon.

#5 ·
Ik heb wat onderzoek gedaan naar de Rubicon met betrekking tot de staat van het pad en de vereisten voor voertuigen. Ik ben tot de conclusie gekomen dat velen die advies geven op verschillende forums en zeggen dat je een lift van 2-3" nodig hebt, 33+ banden, lockers, enz. nog nooit op de Rubicon zijn geweest. De Jeepers Jamboree reed met standaard CJ's met kleine, smalle banden op de Rubicon in de tijd vóór liften, lockers en enorme banden. Het pad zou nu gemakkelijker zijn dan toen, met de verwijdering of aanpassing van sommige obstakels. Jeep heeft verschillende niet-Wrangler-modellen door de trail gereden en geen van hen is zo capabel als een Wrangler. Ik hoorde dat ze waar mogelijk bypasses namen. In zijn boek beveelt Mark Smith, een van de oprichters van de Jeepers Jamboree, 31" MTR's aan voor de Rubicon, klein naar internet wheeler-standaarden. Gezien al het "advies" op internet is het een wonder dat de oude rotten überhaupt succesvol met hun Jeeps een typische onverharde weg af konden rijden. Ik ben van plan om in 2017 naar de Rubicon te gaan, een van die bucketlist-dingen zoals motorrijden naar Alaska (gedaan in 2012). Ik hoop een plek te bemachtigen bij de Jeepers Jamboree als ze de minimale vereiste van 2 personen per voertuig willen opheffen. Zo niet, dan ga ik alleen. Ik weet dat het niet verstandig is, maar ik ga niet wachten tot sommige van mijn vrienden besluiten dat ze mee kunnen, om dan op het laatste moment af te haken. Ik ben er zeker van dat de Rubicon genoeg verkeer heeft, zodat er wel iemand langs zal komen als ik een probleem heb. Tijdens sommige van mijn solo motoravonturen heb ik urenlang geen ander voertuig gezien. Ik ben niet bang voor de Rubicon.
je moet je herinneren dat ze tijdens de jamboree een leger aan mensen hebben die rotsen stapelen en uitstekende spotters.er zijn een paar moeilijke secties zonder bypasses. Niets verschrikkelijks, maar sommige zou ik niet willen doen in een JK op 32's. Een TJ op 32-33's rijden is anders dan een 4-deurs jk.. We deden het in augustus en zagen niet veel jeeps. er was een andere kleine groep die verstoppertje met ons speelde, maar van de andere kant kwamen we niemand tegen tot we er eigenlijk uit waren. Ik weet dat jeepers goed zijn in het helpen, maar ik weet niet zeker of ik daarop zou vertrouwen, want als je helemaal fubarred bent, zou je veel vragen van iemand die misschien maar een dag of twee heeft om de trail te rijden en 2000 mijl heeft gereisd om er te komen. Zet je jku op met 35's en het komt goed. We deden de trail midden in de week wat leuk was omdat we de plek voor onszelf hadden. Het is episch en je zult het geweldig vinden.

• Like
Reactions: Jason_in_DLH
#6 ·
Ik ben het ermee eens, groot verschil tussen een JK en JKU. Ik heb een JK op 32's met 1,5" lift, nou 1" nu heb ik een lier en bumper aan de voorkant toegevoegd. Afgelopen zomer in CO ben ik overal geweest waar JKU's met liften en 35's gingen. Dit was voordat ik de veren/schokdempers verving en de lier en bumper toevoegde. Ik had het gemakkelijker op de krappe plaatsen en geen grotere problemen in de rotsachtige gebieden. Ik ben niet van plan om meer te liften of banden groter dan 33" te plaatsen, ik wil het niet moeilijker maken om in te stappen.

#7 ·
Ik heb de Rubicon een paar keer gereden. De eerste keer was met een '99 XJ in 2009 met open differentiëlen en 31" banden. Hoewel ik schade opliep en zwoer dat nooit meer te doen, deed ik het zonder al te veel problemen. Ik heb hem gereden met een andere XJ op 33" banden en vergrendeld en ben de hele trail zonder enig probleem afgelopen.

XJ wielbasis is 102" en ik had voldoende speling. Een vergelijkbaar gebouwde Wrangler zal niet veel problemen hebben, maar hogere banden en lockers zullen je in staat stellen meer in de sluizen te spelen.

#9 ·
Ik ben er nog nooit geweest, maar hoop er volgend jaar heen te gaan. Ik had een TJ met 31's, standaard sperdifferentieel en een voorste locker. Van wat ik heb gelezen, zou ik het kunnen halen, maar het zou minder stressvol en leuker zijn met 33's. Ik heb nu 33's en voel me er een stuk beter bij. Nu wil ik gewoon sparen voor tandwielen om het nog minder stressvol en aangenamer te maken. Ben net terug van een familievakantie die ons door de omgeving van Lake Tahoe voerde en het was prachtig en ik kan niet wachten om de trail te rijden!

#11 ·
Ik hoop deel te nemen aan Jeepers Jamboree 2019. Ik heb een 2006 Wrangler Unlimited LJ met 31" banden en geen lockers. Ik heb alleen de bodemplaten die de Unlimited heeft en geen andere bepantsering. Ik heb een lier toegevoegd. Ik ben een beetje nerveus of ik wel genoeg gebouwd ben om dit te doen.
Ik heb TJs en YJs op 31" banden de Rubicon zien voltooien, maar de rigs hadden aanzienlijke carrosserieschade. Ik betwijfel ernstig of je de ervaring leuk zult vinden, aangezien je ernstige problemen zult hebben in sommige secties en over obstakels gehesen moet worden. Je zou echt een kleine lift en 33" banden moeten installeren met minstens een voorste locker.

#14 ·
keek vanavond naar topgear en vroeg me af wat het meest effectieve voertuig en voertuigbouw zou zijn om de rubicon trail succesvol te verslaan?
We reden meestal standaard jeeps, Land Cruisers en ik had een 1972 Bronco door de Rubicon bijna elk weekend in de jaren 60 en 70. Dat was lang voordat ze de grote sluis en een paar andere plekken dynamietten om ze gemakkelijker te navigeren. Ikzelf en vier andere jeepers sleepten 20.000 lbs zak cement de Cadillac Trail af en bouwden de dansvloer in Rubicon Springs in de vroege jaren 1970. (we maakten veel trips) Mark Smith en vrienden brachten de steaks en het bier mee. Het gaat niet zozeer om de voertuigen, maar vooral om de bestuurders. Ik was jarenlang de reparatiecommissie (ikzelf en een vriend) in de Rubicon. Had een boordlasser en repareerde toen bijna alles wat je maar kunt bedenken. Ik woonde in Tahoe en was zo ongeveer 24/7 oproepbaar (we gebruikten toen CB-radio's) en ik heb echt genoten van die dagen. En ja, we reden er vele malen in 2wd, gewoon voor de lol (hoewel we op een paar plaatsen vals speelden)

#20 ·
Ben er nog nooit geweest, maar naar @Stylin punt...
Image

Verzonden vanaf mijn SM-G975U met Tapatalk
Het lijkt erop dat de CJ een nog eerdere CJ (MJ?) over die rotsen trekt. De voorplaat op de CJ is een 4 Wheel Magazine plaat. Ik vraag me af of dat een 4 Wheel Magazine Jeep is.

Succes, L.M.

#22 ·
De Rubicon oversteken en met de Jamboree naar de Rubicon gaan zijn twee verschillende dingen

Vrienden die het pad kennen
Probeer het niet in één dag te doen, vertraag en geniet ervan, als je niet uit de buurt komt, maak er dan een run van 2-3 dagen van
33's en een locker
Volg de reflectoren
Voer de beren niet