Jeep Wrangler Forum banner
1 - 19 of 19 Posts

D Robs

· Registered
15 JK Willys
1,663 Posts
Discussion starter · #1 ·
Laten we doen alsof u geen thuislaadstation heeft en geen commercieel laadstation zult gebruiken.
Zal het laten draaien van de motor en het gebruik van regeneratief remmen de batterij ooit volledig opladen?

Wat zijn de nadelen van het niet hebben van een volledig opgeladen EV-batterij?

Ik denk dat als je hem niet oplaadt, hij gewoon als een hybride loopt, zoals een Prius. Het helpt waarschijnlijk nog steeds met MPG. Anders zou het een echt zwaar stuk papier zijn.

• Like
Reactions: TheLast929
Ik denk dat als je hem niet oplaadt, hij gewoon als een hybride werkt, zoals een Prius. Het helpt waarschijnlijk nog steeds met MPG. Anders zou het een heel zwaar presse-papier zijn.
Dit is correct.

Laten we doen alsof je geen oplaadstation voor thuis hebt en geen commercieel oplaadstation zult gebruiken.
Zal het laten draaien van de motor en het gebruik van regeneratief remmen de batterij ooit volledig opladen?

Wat zijn de nadelen van het niet hebben van een volledig opgeladen EV-batterij?
Je zou de Level 1-oplader kunnen gebruiken die in je standaard stopcontact past. Dit is wat ik doe.

En ja, je zou de batterij bijna volledig kunnen opladen door de motor te laten draaien en regen te gebruiken. Je zou naar de "E-Protect"-modus moeten overschakelen om de computer te vertellen de batterij te sparen in plaats van hem te gebruiken.

We hebben onlangs een nieuwe 2023 4xe JLU Willys gekocht.
Door onderzoek en daadwerkelijk in de auto te rijden, heb ik tot nu toe het volgende ontdekt. Uw ervaringen kunnen verschillen door modeljaar en rijvariaties.
Image

De EERSTE regel van de auto is dat hij doet wat HIJ wil! Hij ZAL batterij en benzine gebruiken in ELK van de 3 modi als hij daar zin in heeft.
Als de "Hybrid"-modus is geselecteerd, geeft de auto prioriteit aan efficiëntie en prestaties. De ICE lijkt vaak te starten en met veel minder pedaaldruk dan de elektrische modus. Hij zal de batterij echter zoveel mogelijk gebruiken.
De "Electric"-modus geeft prioriteit aan het gebruik van de batterij en niet aan het gebruik van de ICE. Ik geloof/voel dat je het gaspedaal echt moet intrappen om de motor aan te zetten. Dit is de modus waarin we regelmatig rijden.
"E-SAVE" is vreemd. Ik heb het gevoel dat het alleen benzine zou moeten zijn, maar dat is het NIET! Als je naar je "Hybrid Pages" op de U-connect gaat, kun je selecteren wat de auto in deze modus moet doen. Je kunt Batterij opslaan OF Batterij opladen. We hebben de auto NIET kunnen laten opladen tot boven de 95% en met beide selecties werkt de auto als een hybride en schommelt het batterijniveau tot wel 85%, maar gaat weer omhoog. En afhankelijk van de batterijlading en de rijomstandigheden kan de motor uitschakelen en rijd je een paar % elektrisch voordat hij weer aanslaat.
De ENIGE manier om de motor positief aan te houden, is door de automatische transmissie in de handmatige optie te zetten.
Er zijn nog andere nuances, zoals de selectie van regeneratie, maar daar wacht ik nog even mee!
Image

Oh, de vraag? Ja, je kunt ermee rijden zonder hem ooit aan te sluiten.

Ik ga waarschijnlijk verhuizen naar een appartement en kan niet opladen op de parkeerplaats buiten (tenzij ik betaal om een ​​oplader te installeren). Dus ik zal het meestal ijskoud houden (heel weinig opladers in de buurt).

Ik ga waarschijnlijk verhuizen naar een appartement en kan niet opladen op de parkeerplaats buiten (tenzij ik betaal om een ​​oplader te installeren). Dus ik zal het meestal ijskoud maken (heel weinig opladers in de buurt).
Er zijn twee apps die ik aanbeveel als je voor het eerst op zoek gaat naar laadstations.
De 1e is Plug Share. Het geeft je een snel overzicht van laadstations bij jou in de buurt en welk bedrijf ze exploiteert. Vertrouw niet op de prijzen in de apps, tenzij de opmerkingen over een specifieke locatie ze vermelden. Het lijkt erop dat sommige eigenaren van onroerend goed toeslagen rekenen of andere vreemde “regels” hebben.
Mijn favoriet is VOLTA
Momenteel zijn de meeste van hun L2-laders GRATIS!
Het is meestal maximaal 2 uur en meestal zijn ze bezet, maar ik heb een paar keer geluk gehad.

De dealer waar ik kocht (ze verkopen de meeste jeeps in NJ, gelegen aan een belangrijke snelweg) vertelde me dat ze aanbevelen om hem minstens een keer per week aan te sluiten en volledig op te laden om problemen te voorkomen. Ik heb geen informatie ontvangen om dat te ondersteunen, maar ik ga het toch doen, het lijkt logisch.

Vanaf 2024 krijgt de 4xe een generator om op te laden tijdens stationair draaien/rijden, maar de huidige worden alleen opgeladen via de oplader of regeneratief remmen.
gaat terug naar het oude gezegde…koop nooit de 1e generatie van iets.

Ik heb een 2024, dat kan ik bevestigen. Ik heb de powerbox afgelopen weekend gebruikt, hij werkte goed, maar je moet de ontsteking op accessoire zetten om hem aan te zetten, er staat niets in de handleiding over hoe je hem moet gebruiken of anderszins. Heb niet genoeg stroom verbruikt om de motor te laten draaien, mijn batterij was op 87%.

Heeft u daar een bron voor? Ik wacht tot mijn 2024 gebouwd is en dit is de eerste keer dat ik dit lees.
Ik heb het niet bij de hand. Ik heb het gelezen in een van de persberichten die @BlueBabySound heeft geplaatst. Het is de reden waarom de 2024's de Powerbox-functie hebben gekregen waarmee je een extern apparaat kunt gebruiken.

Ik heb het niet bij de hand. Ik heb het gelezen in een van de persberichten die @BlueBabySound heeft geplaatst. Het is de reden waarom de 2024's de Powerbox-functie hebben gekregen waarmee je een extern apparaat kunt gebruiken.
Uit het persbericht:

"De bestuurder kan ook kiezen tussen Battery Save en Battery Charge tijdens eSave via de Hybrid Electric Pages in de Uconnect-monitor"

Nieuw voor 2024 biedt de Wrangler 4xe de Jeep 4xe Power Box, die vier 120-volt stopcontacten heeft met een totaal vermogen van 30 ampère, waardoor het accupakket externe apparaten van stroom kan voorzien

De belangrijkste output van de Wrangler 4xe-aandrijflijn omvat 375 pk (280 kW), 470 lb.-ft. (637 Nm) koppel en 49 MPGe van de volgende componenten:
  • 2.0-liter turbomotor I-4
  • Op de motor gemonteerde motor-generator-eenheid
  • Op de transmissie gemonteerde motor-generator-eenheid geïntegreerd in de achttraps automatische transmissie
  • 400-volt, 17-kWh, 96-cell lithium-ion, nikkel-mangaan-kobalt accupakket
Met de E Selec-modi van de Jeep Wrangler 4xe kan de bestuurder de hybride aandrijflijn aanpassen aan elke rit, of het nu gaat om de behoeften van de meeste dagelijkse ritten in volledig elektrische werking, een avondje in de stad of het rustig verkennen van de natuur off-road.
  • Hybride: De standaardmodus combineert koppel van de 2.0-liter motor en de elektromotor. In deze modus gebruikt de aandrijflijn eerst batterijvermogen en voegt vervolgens aandrijving van de 2.0-liter turbomotor I-4 toe wanneer de batterij de minimale laadtoestand bereikt
  • Elektrisch: De aandrijflijn werkt alleen op emissievrije elektrische stroom totdat de batterij de minimale lading bereikt of de bestuurder meer koppel vraagt (zoals volgas), waardoor de 2.0-liter motor wordt ingeschakeld
  • eSave: Prioriteert aandrijving van de 2.0-liter motor, waardoor de batterijlading wordt bespaard voor later gebruik, zoals EV off-roaden of stedelijke gebieden waar verbrandingsaandrijving beperkt is. De bestuurder kan ook kiezen tussen Battery Save en Battery Charge tijdens eSave via de Hybrid Electric Pages in de Uconnect-monitor

Uit het persbericht:

"De bestuurder kan ook kiezen tussen Battery Save en Battery Charge tijdens eSave via de Hybrid Electric Pages in de Uconnect-monitor"

Nieuw voor 2024 biedt de Wrangler 4xe de Jeep 4xe Power Box, die vier 120-volt-aansluitingen heeft met een totaal vermogen van 30 ampère, waardoor het accupakket externe apparaten van stroom kan voorzien

De belangrijkste output van de Wrangler 4xe-aandrijflijn omvat 375 pk (280 kW), 470 lb.-ft. (637 Nm) koppel en 49 MPGe van de volgende componenten:
  • 2.0-liter turbomotor I-4
  • Op de motor gemonteerde motor-generator-eenheid
  • Op de transmissie gemonteerde motor-generator-eenheid geïntegreerd in de achttraps automatische transmissie
  • 400-volt, 17-kWh, 96-cell lithium-ion, nikkel-mangaan-kobalt accupakket
Met de E Selec-modi van de Jeep Wrangler 4xe kan de bestuurder de hybride aandrijflijn aanpassen aan elke rit, of het nu gaat om de behoeften van de meeste dagelijkse ritten in volledig elektrische werking, een avondje uit of rustig de natuur off-road verkennen.
  • Hybride: De standaardmodus combineert koppel van de 2.0-liter motor en elektromotor. In deze modus gebruikt de aandrijflijn eerst de batterijvoeding en voegt vervolgens aandrijving van de 2.0-liter turbomotor I-4 toe wanneer de batterij de minimale laadtoestand bereikt
  • Elektrisch: De aandrijflijn werkt alleen op emissievrije elektrische stroom totdat de batterij de minimale lading bereikt of de bestuurder meer koppel vraagt (zoals volgas), waardoor de 2.0-liter motor wordt ingeschakeld
  • eSave: Prioriteert aandrijving van de 2.0-liter motor, waardoor de batterijlading wordt bespaard voor later gebruik, zoals EV off-roaden of stedelijke gebieden waar verbranding wordt beperkt. De bestuurder kan ook kiezen tussen Battery Save en Battery Charge tijdens eSave via de Hybrid Electric Pages in de Uconnect-monitor

• Ik heb artikelen gevonden die die generatorunit op de eerste 4xe's hebben. Ik denk niet dat het nieuw is voor 2024.

Er zijn twee apps die ik aanbeveel als je voor het eerst op zoek gaat naar laadstations.
De eerste is Plug Share. Het geeft je een snel overzicht van laadstations in de buurt en welk bedrijf ze exploiteert. Vertrouw niet op de prijzen in de apps, tenzij de opmerkingen over een specifieke locatie dit vermelden. Het lijkt erop dat sommige eigenaren van onroerend goed toeslagen rekenen of andere vreemde "regels" hebben.
Mijn favoriet is VOLTA
Momenteel zijn de meeste van hun L2-laders GRATIS!
Meestal is het maximaal 2 uur en meestal zijn ze bezet, maar ik heb een paar keer geluk gehad.
Hoe lang duurt het om de 4xe op te laden met een level 2-lader?

1 - 19 of 19 Posts