Jeep Wrangler Forum banner

Veerwegbegrenzers en fabrieksbovenveerisolator

38K views 41 replies 17 participants last post by  m998dna  
#1 ·
Oké, dus elke foto en installatievideo die ik heb gezien voor het toevoegen van afstandhouders voor de voorste schroefveren, hergebruikt altijd de fabrieksbovenste veerisolator (d.w.z. de fabriekspuck) tussen de schroefveer en de nieuwe afstandhouder die wordt toegevoegd.

Nu hergebruikt mijn dealer ze helemaal niet. Ze hebben verklaard dat er problemen kunnen zijn met het goed plaatsen van de spiraalveer.

Dus accepteer ik dit als “waar” of vraag ik hen om ervoor te zorgen dat ze ze gebruiken?

Zal mijn rijkwaliteit ook verslechteren door de fabrieksbovenste veerisolator niet te gebruiken?

Ik probeer hier gewoon te leren en te begrijpen...

Afbeelding van de Rubicon Express-website die laat zien hoe hun 1,75” afstandhouder wordt geïnstalleerd:

Image

Door de dealer geïnstalleerde RE 1,75” afstandhouder op mijn JKU:

Image

#4 ·
Deze dealer heeft veel liftkits geïnstalleerd en ze doen dit voor allemaal. De week dat ik de mijne liet doen, was het hun 4e van de week.

#8 ·
Okay, so every picture and install video I have seen for adding front coil spring spacers is always reusing the factory upper spring isolator (i.e., factory puck) between the coil spring and the new spacer being added.

Now my dealership does not reuse them at all. They have stated there maybe issues with the coil seating properly.

So I accept this as “true” or ask them to make sure they are using them?

Also, by not using the factory upper spring isolator will my ride quality suffer?

Just trying learn and understand here…

Picture from Rubicon Express website showing their 1.75” spacer being installed:

Dealership installed RE 1.75” spacer on my JKU:
Leuk. Uw dealer heeft uw verwachte lift van 1,75" effectief verlaagd naar een lift van 1,25"....

Ik weet niet zeker wat de dealer met al die fabrieksisolatoren doet, misschien vind je ze op ebay..

Om serieuzer te zijn, ik zou geen 1,75" spacers installeren om iets op te tillen, zelfs mijn grasmaaier niet .. IMO was je veel beter af geweest met het investeren in een nieuwe set 10A veren en je zou een fabrieksmatige ~1,5" tot 2" lift hebben..

Maar het lijkt erop dat de daad al is verricht...

.

#9 ·
Mooi. Uw dealer heeft uw verwachte lift van 1,75" effectief verlaagd naar een lift van 1,25"....

Ik weet niet zeker wat de dealer doet met al die fabrieksisolatoren, misschien vind je ze op ebay..

Serieuzer, ik zou geen 1,75" spacers installeren om iets op te tillen, zelfs mijn grasmaaier niet.. Naar mijn mening was je veel beter af geweest met het investeren in een nieuwe set 10A-veren en je zou een fabrieksmatige lift van ~1,5" tot 2" hebben..

Maar het lijkt erop dat de daad al is verricht...
Ik bewaar over het algemeen OEM-onderdelen na installaties, dus ik heb de isolatoren. :thumb:

Ik vind het uiterlijk van mijn JKU met 1,25" voorlift niet mooi (correct vermeld door u en ook bekendgemaakt door de dealer vóór de installatie, "netto zal 1,25 inch lift zijn om het waterpas te zetten") dus ik probeer te bepalen wat ik hierna moet doen.

Vervang de RE 1,75" spacers door Teraflex 1" spacers zonder de isolatoren OF krijg RE 0,75" spacers of TF 0,5" spacers en gebruik de isolatoren?

Ik denk aan fabrieksisolator met TF 0,5" spacer.

Image

#15 ·
Not trying to be a Smart A$$ but are you sure that is a 1.75 spacer? It looks awful thick and the Jeep looks like it has more lift than that.
Ja, het is 1,75". Ik heb een paar op voorraad bekeken en ze gemeten.

#13 ·
Ik zal zeggen dat op een kunststof type spacer je coil niet weet of de isolator er is of niet. Op een aluminium spacer zou ik zeggen dat ik een isolator zou willen, maar op een kunststof/urethaan spacer denk ik niet dat het zo belangrijk is. Als je coils losraken en rondstuiteren, gebruik je sowieso schokdempers die te lang zijn voor spacers. Ik weet dat bij AEV spacer kits de achterste spacer de originele isolatoren weglaat. De instructies van Daystar spacer zeggen dat je de isolator op zijn plaats moet laten en de spacer zo moet plaatsen, wat me vertelt dat het geen groot probleem is.

owns 2024 jeep wrangler rubicon
#16 ·
Ik zal zeggen dat op een kunststof type spacer je spoel niet weet of de isolator er is of niet. Op een aluminium spacer zou ik zeggen dat ik een isolator zou willen, maar op een plastic/urethaan spacer denk ik niet dat het zo belangrijk is. Als je spoelen losraken en rondbonken, dan gebruik je sowieso schokdempers die te lang zijn voor spacers. Ik weet dat bij AEV spacer kits de achterste spacer de standaard isolatoren weglaat. Daystar spacer instructies zeggen dat je de isolator op zijn plaats moet laten en de spacer zo moet plaatsen dat het me vertelt dat het geen groot probleem is.
Bedankt voor het inzicht.

#14 ·
Je wilt de isolator om een paar redenen.

A. Het geeft je een extra halve inch of zo aan hoogte.

2. Het verzacht de rit en voorkomt dat de veer wegglijdt.

D. Ik heb een paar gevallen gezien van de afstandhouders die na verloop van tijd aan één kant samendrukken, zodat ze schuin staan.

#17 ·
2. het verzacht de rit en voorkomt dat de veer rondglijdt.
Ik heb het ze gevraagd en ze zeiden dat het de schokdemper is, niet de spiraalveer, die zorgt voor een "zachter rijgedrag", dus het hebben van de fabrieksisolatoren zal het niet per se zachter maken - volgens hen.

*schouderophalen*

#18 ·
En bedankt iedereen voor de antwoorden. Goede info en nuttig.

#20 ·
Je wilt absoluut de fabrieksisolatoren daarin hebben. Ten eerste, ze zijn ongeveer 1/2" die je verliest zonder ze te hebben, maar nog belangrijker, ze beschermen de spacer tegen de veer. Ja, ik heb uit eerste/tweede hand ervaring dat de veer het hardere rubber in de spacer kan beschadigen. De veer is niet perfect plat aan de bovenkant en de isolator zorgt daarvoor.

#21 ·
Je wilt absoluut de fabrieksisolatoren daarin hebben. Ten eerste zijn ze ongeveer 1/2" die je verliest zonder ze te hebben, maar nog belangrijker, ze beschermen de spacer tegen de veer. Ja, ik heb uit eerste/tweede hand ervaring dat de veer het hardere rubber in de spacer kan beschadigen. De veer is niet perfect plat aan de bovenkant en de isolator zorgt daarvoor.

Hier heb je het:

http://www.wranglerforum.com/f202/installation-issue-with-coil-spacers-1416306.html
Bedankt, ja, mijn gedachte was spiraalveer --> fabrieksisolator --> spacer --> frame.

Als ik het me goed herinner, is de positie van de dealer dat het zelfs met de isolator tussen de spiraalveer en de spacer nog steeds niet goed zal zitten, omdat je nu een extra item (spacer) hebt dat een deel van de veeringbelasting op zich neemt. Ik denk dat meer componenten een grotere kans op problemen geven.

#25 ·
Bedankt m998dna! :thumb: Dus als ik het goed begrijp, zou het gebruik van een spacer van 0,5 inch met de fabrieksisolator (netto is 1 inch totale lift) hetzelfde 'aanvoelen' als het gebruik van een spacer van 1 inch en geen isolator met de Mopar-lift.

#29 ·
Veel beter.... voor mij.
Had Teraflex 1" spacers geïnstalleerd zonder de fabrieksisolatoren.

#30 · (Edited)
Veel beter.... voor mij.

Had Teraflex 1" spacers geïnstalleerd zonder de fabrieksisolatoren.[/IMG]
Gewoon nieuwsgierig wat je motiveerde om al die vragen te stellen en dan te beslissen om tegen de aanbevelingen in te gaan?

#31 ·
Welnu, de dealer zou ze niet installeren en zie bericht #13 van jadmt. Het lijkt erop dat hoewel het 'beter' zou zijn om ze te hebben, het geen problemen zou veroorzaken (hoop ik). Mijn lokale dealer heeft ruim 100 van de Mopar-kits geïnstalleerd en niet één had de fabrieksisolator hergebruikt. Als je de kansen speelt, zou de dealer zijn installatieprocedures hebben gewijzigd als er problemen terugkwamen (nogmaals, een 'ik hoop').

#33 · (Edited)
Welnu, de dealer zou ze niet installeren en zie bericht #13 van jadmt. Het lijkt erop dat hoewel het 'beter' zou zijn om ze te hebben, het geen problemen zou veroorzaken (hoop ik). Mijn lokale dealer heeft ruim 100 van de Mopar-kits geïnstalleerd en niet één had de fabrieksisolator hergebruikt. Als je de kansen speelt, zou de dealer zijn installatieprocedures hebben gewijzigd als er problemen terugkwamen (nogmaals, een 'ik hoop').

:beerdrinking:
OK... fair genoeg, maar de instructies geven aan om de isolatoren op hun plaats te laten bij het installeren van de Mopar 2" lift. Ik weet niet precies waarom u of uw dealer afwijkt van de Mopar installatie-instructies - de veerconstanten compenseren al voor meer gewicht aan de voorkant bij gebruik van de fabrieksisolator.

Zoals ik al zei, zijn spacers doorgaans een verlenging van het frame, niet de veer.

Attachments

#32 ·
Ik had dit elders gepost, maar in verband hiermee had ik een Terflex Budget Boost geïnstalleerd op mijn 2015 JKU-HR, en de bovenste isolatoren werden niet gebruikt. De werkplaats heeft ze na de installatie weggegooid. Meer recentelijk heb ik een upgrade uitgevoerd naar een Terflex 3" kit (nieuwe veren), en de werkplaats had de isolatoren nodig tijdens de installatie, toen alles uit elkaar werd gehaald. Isolatoren waren moeilijk te vinden, en ik heb uiteindelijk $100 betaald om ze per FedEx naar Helena te sturen. Dus, wat je ook doet, houd de jouwe vast :rant:

#34 ·
Alleen de tijd zal me vertellen of dit volledig verkeerd was om te doen (de fabrieksisolatoren niet gebruiken).

#35 ·
Volgens de dealer worden de isolatoren alleen gebruikt als je geen andere spacers toevoegt. Voor hen, zodra je een extra "lift" toevoegt met een spacer, gaan ze ze niet gebruiken.

Maar ik begrijp je, m998dna.

Alleen de tijd zal me leren of dit helemaal verkeerd was om te doen (de fabrieksisolatoren niet gebruiken).
Het komt goed. Ik heb gereden met isolatoren bovenop de spacer, onder de spacer en zonder de isolator. Zolang je geen stalen of aluminium spacers gebruikt, zullen je veren het verschil niet merken. Sommige spacers centreren de veer zelfs beter dan de isolator. Ik gebruik een 1/2" TF spacer op de veer in mijn setup en de TF spacer heeft eigenlijk een taps toelopende conus die de veer gecentreerd houdt in de ophanging. Hij zit er al minstens 40.000 mijl in, misschien meer, bij 3 verschillende voorveerveranderingen en doet nog steeds zijn werk.

owns 2024 jeep wrangler rubicon
#36 ·
Tijdens een TF 1.5-installatie hebben we ze per ongeluk bovenop laten liggen. De eigenaar zei dat hij een krakend geluid hoorde, dus kwam hij terug om het weer uit elkaar te halen. Het kostte letterlijk een half uur om de isolatoren eruit te trekken en ze tussen de spoel en de spacer te plaatsen. Het bleek iets anders te zijn, maar het was in ieder geval gedaan. De spoel had na een week al een afdruk op de spacer achtergelaten.

#38 ·
Johnny -- Ik vond de look met 1,75" Rubicon Express-spacers niet mooi. Ik kon me niet voorstellen dat ik meer dan 1" totale extra lift zou krijgen met een spacer, tenminste met de 33" banden die ik heb.

Zie bericht #9 voor de foto met de RE-spacers.

#39 ·
Misschien moet de OP de aanbeveling van de fabrikant volgen. Ik had een 2" superlift spacer lift. Ze zeggen specifiek geen hergebruik van de isolator. Nadat ik een lier en een bumper had toegevoegd, verving ik de voorkant door een 2,5" Teraflex voorste spacer. Teraflex vereist dat je de isolatoren gebruikt. Ik heb geen problemen gehad met beide liften door de aanbeveling van de fabrikant te volgen.
Ik zou niet luisteren naar wat de boobs bij de dealer zeggen, ze installeren gewoon. Bel uw spacerfabrikant of ga online en download instructies.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk