Jeep Wrangler Forum banner

Heb ik echt kluisjes nodig? Laten we de discussie beginnen.

38K views 42 replies 30 participants last post by  Jack FFR1846  
#1 ·
Als ik een lier heb, heb ik dan echt lockers nodig????

Oké. Dus als geld geen probleem is, maar dat is het wel. Heb ik dan echt lockers nodig?

Ik denk dat luchtlockers het beste zijn, sommigen zeggen de andere e-lockers, Detroit lockers, hoe je ze ook wilt noemen... Trouwens, ik kom uit Dtown.

Dus hebben wij/ik lockers nodig of kan ik gewoon met een mall crawler door de woestijn rijden?

Help me alsjeblieft, ik ben van plan deze Jeep van mij opnieuw te versnellen, zodat ik terug kan naar de standaard brandstof kilometers en mogelijk wat koppel en al het andere kan winnen. We weten allemaal dat als je tegelijkertijd lockers toevoegt, het eigenlijk alleen de onderdelen zijn. En als je het niet weet, ga dan ergens anders heen binnen $100 of $200 of zo als ze je iets willen aanrekenen... maar ik moet betalen voor de ARB lockers/etc.

Als ik alleen maar heuvels oprijd, geen grote rotsen, heb ik dan lockers nodig... Ik wil wel wat tractie in de sneeuw... maar ik heb een betrouwbare lier en bergingsmateriaal. Help!!!!!

Ik ga met de Jeep dwars door het land in de woestijn rijden, plezier hebben en in wat bergachtig gebied, maar ik heb mijn standaard Grand Cherokee op dezelfde plekken gereden. GCherokee is nieuwer 2018.

#2 ·
Een sperdifferentieel kan helpen om niet vast te komen zitten, maar aan de andere kant, als je vastzit en vastzit, zit je echt vast.
Ik heb waarschijnlijk bijna 10 jaar open/open gereden... zonder een lier (een takel zorgt zeker voor veel werk). Een 4x4 met behoorlijke articulatie komt op veel plaatsen open/open.
Pas toen ik begon met rotsen te berijden, waar 1 of 2 banden tegelijkertijd van de grond konden komen, besefte ik dat ik tractiehulpmiddelen nodig had. Ik koos voor True-Tracs, en hoewel ik van die dingen hield voor lichte tot matige trails, waren ze gewoon niet de oplossing voor waarvoor ik ze had gekocht.
Sperdifferentiëlen maakten het rijden over rotsen zoveel controleerbaarder/veiliger. Ik hoef nu zelden momentum/stoot te gebruiken, en op veel plaatsen waar de Jeep voorheen momentum verloor/stopte, blijft hij nu gewoon doorgaan.

Als je niet van plan bent om situaties te berijden waarbij de wielen vaak van de grond komen, dan zou ik open/open rijden als $ een probleem is... of een True-Trac of 2 erin gooien. Ze zijn geweldig met 3 of meer wielen op de grond, en geweldig in de sneeuw.

EDIT: auto/mechanische sperdifferentiëlen hebben hun sterke/zwakke punten... Ik geef de voorkeur aan selecteerbare voor de trails die ik rijd, en geniet er zeker van om ze uit te schakelen voor het leven op de weg.
En een standaard basis Wrangler is veel capabeler offroad dan alle WK2's.

#3 ·
Ga je naar plaatsen waar je kluisjes nodig zou kunnen hebben, is de vraag. Zo niet, nee. Zo wel, ja.

Natuurlijk is het mogelijk om zonder ze te rijden op sommige terreinen, maar als je op terrein bent dat ze nodig heeft en je hebt alleen een lier - dan ben je "die kerel" op al je trail runs, de "trail plug" terwijl iedereen eromheen staat te wachten tot je je omhoog hijst.

#5 ·
De behoefte aan iets wordt bepaald door het gebruik. Dit gezegd hebbende, raad ik mensen altijd aan om te beginnen met open wielen. Je kunt veel doen in een open Jeep en je zult ook beter worden in het kiezen van lijnen. Meestal leidt dit tot het proberen van moeilijker terrein en uiteindelijk kom je misschien op paden waar je dan minstens één locker nodig hebt. Ik geloof dat deze aanpak het beste is, omdat je leert off-road te rijden en zelfvertrouwen hebt zonder op de locker te leunen als kruk, maar hem gebruikt als een hulpmiddel wanneer dat nodig is.

Ik probeer graag zoveel mogelijk zonder mijn locker.

Kortom, nee, je hebt geen locker nodig. Wat betreft het aspect van de lier, ik heb gemerkt dat je hem meer gebruikt om anderen te redden dan jezelf.

#6 ·
Niet bekend met dessert wheeling om te weten hoeveel lockers "nodig" zijn. Ze helpen in slechte tractie omstandigheden. Er zijn hier trails die een auto zou kunnen beklimmen als het droog is, maar voeg regen toe en je komt nergens zonder lockers of een lier. Ik heb een 4x4 met open differentiëlen vast zien zitten met 2 wielen op het asfalt. Nu zullen nieuwere Jeeps met tractiecontrole de remmen op een draaiend wiel toepassen om vermogen te sturen naar het wiel met tractie.

IMHO is de belangrijkste oorzaak van kapotte aandrijflijn onderdelen wanneer wiel(en) spinnen en dan plotseling tractie krijgen. Dit schokt de hele aandrijflijn. Wheeling met anderen die open differentiëlen hebben, gebruiken ze momentum of hoge wiel toeren om door/over dingen te komen. En ze doen het met de open differentiëlen, maar ik zou liever de lockers gebruiken, langzamer rijden en de aandrijflijn niet zo veel belasten.

#7 ·
Als ik een lier heb, heb ik dan echt lockers nodig????
Je lier is maar zo goed als het aantal plaatsen waar je hem op kunt aansluiten.

Ik weet niets van de rotsen, maar hierboven in de sneeuw gebruik ik de lier 2 of 3 keer per week (meestal om anderen eruit te trekken) en de lockers waarschijnlijk 2 of 3 keer per maand in de hut waar de wegen niet worden geploegd. Ik beschouw beide dan ook als een noodzaak in plaats van een aanwinst.

#28 ·
Je lier is maar zo goed als het aantal plaatsen waar je hem op kunt aansluiten.

Ik weet niets van de rotsen, maar hierboven in de sneeuw gebruik ik de lier 2 of 3 keer per week (meestal om anderen eruit te trekken) en de lockers waarschijnlijk 2 of 3 keer per maand in de hut waar de wegen niet worden geploegd. Ik beschouw beide daarom als een noodzaak in plaats van een aanwinst.
Als ik veel tijd doorbreng in de Mojave-woestijn, merk ik dat open woestijnen en wassingen over het algemeen niet veel plaatsen hebben om verbinding mee te maken. Lockers zijn zeer wenselijk op die plaatsen.

#8 ·
Nee, ja, misschien. Alles hangt af van de paden waarop je je meestal bevindt, OF het soort paden waarvoor je je jeep wilt bouwen. Ik zou zeggen, leer rijden zonder lockers. Als je besluit om te locken, ga dan voor een selecteerbare en plaats deze in de achteras.

Ook op met sneeuw bedekte straten, als dat de sneeuw is waar je het over hebt, is een open diff beter.. omdat lockers je de neiging hebben om naar één kant te trekken.. sneeuwpad, werkt natuurlijk veel beter.

• Like
Reactions: Firebourne
#12 ·
Ook op met sneeuw bedekte straten, als dat de sneeuw is waar je het over hebt, is een open differentieel beter... omdat sperren je de neiging hebben om je naar één kant te trekken... sneeuwpad, werkt natuurlijk veel beter.
Ja, en nee.
Het hangt van de situatie af.
Met sperren aan, wanneer je wegbreekt, breken alle 4 de wielen zo ongeveer tegelijkertijd weg en ga je in de richting van de kruin in de weg, dus je moet voorzichtig zijn met het gaspedaal. Open differentieel is inderdaad minder gevaarlijk onder dit soort omstandigheden omdat je minder snel sets... of MEERDERE sets wielen tegelijkertijd zult laten wegbreeken.

Maar als je vast komt te zitten of vast komt te zitten, is het vrij cruciaal dat alle 4 de wielen tegelijkertijd en met dezelfde snelheid samenwerken om je eruit te krijgen.

#9 ·
Ik zal beginnen.
Heb je het nodig? Nee
Persoonlijk heb ik net de Detroit Trutrac laten installeren toen ik Willys opnieuw liet vertanden. Ik wilde het niet meemaken dat mijn achterdifferentieel vaker dan nodig geopend moest worden. $$$

Voor de meeste van mijn scenario's denk ik dat een Trutrac nuttig zal zijn.

Als je in echte gladde omstandigheden rijdt, kan een onervaren bestuurder in een oogwenk in echte problemen komen.

Als je GC het heeft gehaald, zal een standaard Wrangler geen problemen hebben.

• Like
Reactions: cthusker
#20 ·
Als geld een probleem is, zou ik nee zeggen. Als je het geld hebt, zou ik ja zeggen. Ik heb mijn jeep gebouwd, niet alleen voor wat ik doe, maar ook voor wat ik in de toekomst zou kunnen doen. Ik zou het hatelijk vinden om geen sperren te installeren tijdens een regear, om twee jaar later te beslissen dat ik sperren wil.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mijn gedachten staan hierin.

#19 ·
Zoals gezegd, het hangt af van het gebruik. Ik heb veel YouTube-video's bekeken waarin lockers nodig zouden zijn. Mijn Jeeps worden gebruikt voor offroad jagen, kamperen, enz. en op geen van de plaatsen waar ik ooit kom, zijn lockers nodig. Als je de vraag stelt, betwijfel ik of je ze nodig hebt.
Kon het meer eens zijn met deze aanpak bij het beslissen of lockers echt nodig zijn. Ik ga niet offroad, maar wil meer tractie voor sneeuw/ijs en misschien modder. Dus als ik de overbrenging verander, laat ik alleen een TrueTrac installeren voor de achterkant. Eerlijk gezegd denk ik niet dat het nodig of noodzakelijk is voor de vooras, die toch maar een 30 is. Om het zacht uit te drukken, niet de stoerste asopstelling. Misschien zou het vanuit ego-oogpunt leuk zijn om te hebben, maar als je het nooit gebruikt, lijkt het me een verspilling van geld. Het is een van die items: als je van plan bent je jeep te gebruiken op plaatsen waar het nodig is, geef dan het geld uit. Als je het niet gaat gebruiken, waarom zou je je dan druk maken, tenzij je gewoon wilt zeggen dat je lockers gebruikt!

#14 ·
#15 ·
Nee, je hebt geen "kluisjes" "nodig". Een lier helpt bij zelfherstel alleen als je een goed bevestigingspunt hebt. Als je met vrienden rijdt, kom je waarschijnlijk op de een of andere manier met hun hulp los. Kluisjes stellen je in staat om moeilijkere trails te doen, net als 40s. Het is aan jou om te bepalen hoe moeilijk de trails zullen zijn die je in de toekomst zult aanpakken.

#16 ·
Het hangt er allemaal vanaf wat voor soort wheeling je doet. Ik ben in situaties geweest waarin twee wielen van de grond waren en waar de heuvel steil was en het grind los. Het verschil tussen lockers en een lier is dat lockers je kunnen helpen de heuvel op of over de rotsen te komen. Een lier kan dat niet. Het enige wat een lier kan doen, is je achteraf helpen, niet van tevoren. Ik heb genoeg voorbeelden gezien waarbij de Rubicons een heuvel opkwamen en de Sports omhoog gesleept of met een lier omhoog moesten worden getrokken.

#17 ·
Ik zal me mengen, ik heb 4 eerdere Jeeps gehad zonder sperren en met behulp van een combinatie van voorwaartse beweging de meeste obstakels kunnen overwinnen, maar wel een behoorlijk hobbelige rit en dat belast de componenten. Kocht mijn eerste JKUR in 2013 en bezocht een aantal van de nogal ruwe en technische trails om bij favoriete vis-/campingplekken te komen... vergrendeld en kon langzaam kruipen, wat een verschil.
Ik denk dat het afhangt van wat voor soort omstandigheden je verwacht tegen te komen, voor Colorado zijn de sperren een goede keuze, tenzij je alleen maar in winkelcentra rondrijdt.

#18 ·
Had echte tracs voor en achter op mijn standaard assen voor ongeveer 2 jaar met 37's. Mensen dachten altijd dat ik lockers had vanwege hoe goed ze werkten en waar ik naartoe ging! Nu ik lockers voor en achter heb met Dana 60's, is het VEEL capabeler! Ik kan een band in de lucht hebben en me geen zorgen hoeven maken over het nodig hebben van de BLD of wiel-snelheid om me vooruit te bewegen, ik kan gewoon gemakkelijk over de meeste dingen kruipen.

• Like
Reactions: Mike H.
#22 ·
Ik kreeg lockers een jaar nadat ik mijn huidige Jeep had, omdat ik een mooie Willys had gebouwd en naar een trailsysteem in het noorden van Georgia ging met een vriend die een geweldige, goed gebouwde LJ Rubicon heeft, maar nog nooit offroad was geweest, tenminste niet in de rotsen.

Kwam bij de grote klim, een reeks rotsstappen, met zanderig vuil eromheen. Ik nam een geweldige lijn, maar elke keer als ik over de rotsen probeerde te komen, zorgde mijn combinatie van geen lockers en een 2,72 t-case ervoor dat ik ofwel te veel gas moest geven, te snel moest gaan en de band met de minste tractie moest laten spinnen, OF de Jeep moest laten afslaan door te proberen langzaam genoeg te gaan om te voorkomen dat hij ging spinnen. Ik moest 3 keer lieren om de heuvel op te komen.

Toen was het de beurt aan mijn vriend. Ik spotte hem helemaal naar boven (dus hij nam dezelfde lijn als ik had gedaan, wat betekende dat zijn resultaat helemaal Jeep was, niet zijn vaardigheid.) Hij kroop gewoon langzaam die heuvel op en liep naar believen de rotsen op. Het was een perfecte demonstratie van de waarde van langzaam gaan (4:1 t-case/4.10 versnellingen) EN lockers, om te voorkomen dat de band die op los zand staat alle kracht van die diff steelt. Ik heb mijn Jeep direct daarna voorzien van andere versnellingen/lockers/t-case.

Dus.... om op uw punt te komen, ik kwam uiteindelijk de heuvel op door mezelf omhoog te lieren. Ik zat niet vast en zou dat ook niet zijn geweest, zelfs niet als ik alleen op die trip was geweest (zoals ik meestal ben.) Maar het zorgde voor een lange klim. Het was veel beter toen ik het volgende jaar terugkwam met een nieuwe set versnellingen en lockers.

• Like
Reactions: Mikester86
#24 ·
Open vs. locker video. De eerste minuut of zo is het open differentieel dat probeert uit het moddergat te komen. De laatste is een gloednieuwe Rubicon die nauwelijks modder krijgt.

#25 ·
Had een voorste locker en een achterste limited slip in mijn TJ. Na een trip om rotsen te beklimmen en een paar dagen op het strand, zou ik terughoudend zijn om terug te gaan naar open differentiëlen. Rubicon heeft lockers op beide assen.

Attachments

#26 ·
Geloof niet dat iemand betwist dat "lockers" een jeep aanzienlijk capabeler maken in bepaalde situaties. Als je met je jeep aan het rijden bent waar lockers nodig zijn, haal ze dan zeker. Aan de andere kant, als je je jeep niet in die situaties brengt, wat is dan het nut? Sommige aanpassingen zijn gewoon leuk om te hebben geïnstalleerd en misschien zijn lockers er daar een van.

Als je echt lockers nodig hebt, haal ze dan of als je gewoon het gevoel hebt dat je zou willen kunnen zeggen dat je ze hebt.... haal ze dan! Ik zou ze gemakkelijk volgende maand kunnen laten installeren bij het opnieuw afstellen, maar de manier waarop mijn jeep wordt gebruikt, zijn ze gewoon niet nodig. Vandaar dat het geld dat niet aan lockers wordt besteed, in de toekomst voor andere mods zal worden gebruikt.

#27 ·
Wensen en behoeften

Je hebt geen kluisjes NODIG, je hebt geen zonnebril NODIG, net zoals je geen set sleutels NODIG hebt als je een verstelbare moersleutel hebt die zich aan verschillende maten aanpast. In feite heb je niet eens een Jeep of grotere banden NODIG als je alleen maar van plan bent om over brandwegen te rijden.

Stel dat je een vriend hebt die alleen olie ververst. Hij begrijpt misschien niet dat er meer geavanceerde gereedschappen nodig zijn of zelfs nuttig kunnen zijn bij het uitvoeren van klussen die hij persoonlijk niet heeft gedaan of niet weet hoe hij ze moet doen. Op dezelfde manier is een verstelbare moersleutel een hulpmiddel dat bepaalde klussen kan klaren, en lockers zijn een "hulpmiddel" voor moeilijkere klussen/situaties. Hoewel een verstelbare moersleutel veel klussen kan klaren, heb je soms een ringsleutel nodig om de moeilijkere klus te klaren. En dan is er nog de factor gemak van het hebben van het juiste gereedschap voor de juiste klus. Ik denk dat de echte vraag zou kunnen zijn hoe bereid ben je om meer geavanceerde gereedschappen te gebruiken om moeilijkere klussen (trails) te klaren of om gereedschappen te omarmen die je leven gemakkelijker zouden maken?

#29 ·
#30 ·
Hier is hoe de ingenieurs van de OEM de prestaties van een standaard JK beschrijven:

https://blog.fcanorthamerica.com/2008/02/11/jeep-brake-traction-control-explained/

Kortom, het OEM-brake-lock-differentieel kan potentieel net zo effectief zijn als een locker, als je je rijstijl aanpast, om je toepassing van het gaspedaal te verdubbelen om het vermogensverlies door brake-lock-differentiatie te compenseren.
Disclaimer uit het artikel...BLD is geen vervanging voor lockers. Deze man papegaait gewoon de partijlijn.

Ik neem liever vier banden die allemaal mechanisch vergrendeld zijn dan een algoritme in een zwarte doos dat probeert uit te zoeken welke elektronen waarheen moeten worden gestuurd.

#31 ·
Als je het vraagt, waarschijnlijk niet.

Mijn rubi kwam met voor- en achterdiffs, ik ben er mee vast komen te zitten in de modder, en ik heb rotsen en diepe modder gekropen zonder ze.

Ze helpen zeker in bepaalde situaties.

Voor mij woon ik in een woestijn en vind ik alleen steile heuvels en diepe moddergaten om in te spelen (zuidelijk CA), en diffs helpen met steile heuvels na de regen en ook in wat modder.

Verder heb ik veel trails en rotsen gedaan die alleen 4lo vereisten.