Jeep Wrangler Forum banner

Is deze Ford 9" goed voor een swap?

16K views 33 replies 6 participants last post by  Garret  
#1 ·
Ik ben op zoek geweest naar een nodulaire Ford 9" en kwam een Nodulaire Ford 9" 31 spline open diff tegen uit een 1973 Torino. Ik heb gelezen dat deze as 59,25" of 61,25" breed is, dus het komt in de buurt van mijn standaard as (60,5"). Er staat dat hij de heavy duty dikwandige behuizing heeft en 3,25" asbuizen met platte bovenkanten. Is dit het type Ford 9" as waarmee ik moet beginnen met bouwen voor mijn jeep? Ik zal waarschijnlijk een schijfremconversie doen en een sperdifferentieel plaatsen. Omdat hij een overbrengingsverhouding van 2,75 heeft, zal ik hem opnieuw vertanden om hem aan te passen aan mijn 4,56 tandwielen of mogelijk beide assen opnieuw vertanden naar 4,88.

#2 ·
Je kunt elke as plaatsen die je wilt, zolang je de pinion conversie en remonderdelen kunt betalen/vinden. De 9 is misschien niet super gebruikelijk in Jeeps, maar zou kunnen werken, heb je geen interesse in de 8.8's? Tonnen aanwezig en beugelsets zijn ook gemakkelijk verkrijgbaar voor een eenvoudige omwisseling, je kunt ze vinden met 3.75 versnellingen en LS ook, zelfs als je de LS niet leuk vindt, verkoop het... waarschijnlijk betaalt het de as.

#3 ·
Je kunt elke as plaatsen die je wilt, zolang je de pinion conversie en remonderdelen kunt betalen/vinden. De 9 is misschien niet super gebruikelijk in Jeeps, maar zou kunnen werken, je houdt niet van de 8.8's? Tonnen aanwezig en beugelsets zijn ook gemakkelijk verkrijgbaar voor een eenvoudige omwisseling, je kunt ze vinden met 3.75 versnellingen en LS ook, zelfs als je de LS niet leuk vindt, verpand het... waarschijnlijk om de as te betalen
Ik heb momenteel 4.56 versnellingen, dus de overbrengingsverhouding maakt niet uit, aangezien ik toch opnieuw moet schakelen om overeen te komen. Ik was van plan om de 8.8 swap te doen, maar ik zou liever vanaf het begin voor een sterkere as gaan en mijn broer en ik zijn bekend met de 9" assen (re-gearing, locker, etc.) dus ik ben daar meer vertrouwd mee, zolang ik een goede beugelset ervoor kan vinden. Voor alles wat ik van ECGS.com wilde, zou het 3000 dollar kosten voor een volledig gebouwde 8.8 as. Ik zou liever een 9" bouwen en hem sterker en goedkoper hebben.

#5 ·
9 inch nodulair van de juiste breedte is een juweeltje, vooral als het boutpatroon overeenkomt met je velgen

Versnellingswisselingen zijn eenvoudig dankzij het verwijderbare derde lid.

Schijfremmen niet nodig, maar 9 inch van Versailles heeft schijven.

Verzonden vanaf mijn iPod touch met Tapatalk

#6 ·
Ja, 8.8 ECGS is geen deal als je eenmaal dingen gaat toevoegen............ Artec heeft een paar mooie truss- en bracket-systemen, maar ik heb geen beugels gezien die voor de 9" zijn gesneden, elk bracket-systeem voor een grote as is voldoende voor jou (neem de dichtstbijzijnde kleinere maat), je moet misschien die buisradius aanpassen/bewerken, als je niet bang bent om te lassen... beugels trimmen is een eitje.

#8 ·
Update

Nu vertelde die man me dat er op de as staat dat het een 28-spline is en 55 3/4" meet vanaf de ankerplaat. Nu heb ik wat hulp nodig om te beslissen of dit het waard is. Ik zou het goedkoop kunnen krijgen, maar hoe moeilijk is het om van 28 spline naar 31 spline te converteren bij het toevoegen van een locker en regearing? Zou ik niet gewoon 31 spline assen nodig hebben en zou ik de assen in een 5x4.5 boutpatroon kunnen krijgen zodat ik mijn wielen kan gebruiken. Ik ben bezorgd over de asbreedte. Is de 55 3/4" ankerplaatmeting correct voor een TJ? Aangezien ik ervan uitga dat de totale asbreedte ongeveer 60" is??

Attachments

#12 ·
Nadat ik met hem aan de telefoon had gezeten om metingen te verrichten, ontdekten we dat het de Torino (New Style) grote lagering is! Ik heb het gekocht voor $175! Nu moet ik er een build voor bedenken en beslissen met welke spline ik wil eindigen.
Gaaf project! Houd ons op de hoogte van je bouwverslag. :happyyes:

#13 ·
U zult niet teleurgesteld zijn met de 9", die in veel opzichten veel beter is dan een 8,8. Ken een paar mensen die ze in YJ's hebben geplaatst en ik heb ze jarenlang in rockcrawler Broncos gebruikt. Ik betwijfel of u hem hoeft te verstevigen, zoals eerder vermeld, hij is sterk genoeg voor een TJ.

#14 ·
31 of 35 spline?

Ik begin na te denken over een bouwplan voor deze as en merkte op 4wheelparts.com dat er geen prijsverschil is tussen een 31 spline en 35 spline detroit locker. Ik neem aan dat de asschachten iets duurder zijn voor 35 spline, maar niet veel. Is het logischer om de 31 spline over te slaan en direct naar de 35 spline te gaan? Wat is het algemene prijsverschil bij het upgraden naar een 35 spline in vergelijking met 31 spline?
Wat is een veelvoorkomende schijfremconversie die mensen ook in deze assen doen? (link zou handig zijn)
Is het de moeite waard om een ​​pinion guard op te zetten? Ik doe aan rock crawling en zou mijn as niet willen beschadigen.
Ik ben van plan om te upgraden van 33" banden naar 35" banden en dat zo te houden. Ik zou er echter niet van staan ​​te kijken als ik uiteindelijk over een lange tijd 37" banden ga gebruiken. Ik heb 4.56 tandwielen voor, is het de moeite waard om de voorkant opnieuw te voorzien van 4.88 of moet ik gewoon 4.56 tandwielen in de 9" plaatsen om wat geld te besparen? Ik geloof dat ik 35" banden prima zou kunnen gebruiken met 4.56 tandwielen. Ik zou zeker opnieuw tandwielen gebruiken voor 37" banden wanneer die dag komt.
Tot slot, zou het de moeite waard zijn om een ​​4-link in de achterkant te doen? Ik weet niet zeker hoe moeilijk dit zou zijn. Ik zou graag bij korte armen willen blijven en zie niet veel over een short arm 4-link setup.
Bedankt!

#15 ·
Er is veel te vertellen, maar ik zal kort zijn. Het 3e lid dat je hebt, werkt niet met 35 spline assen. De Torino en truck 9" 3e gebruikt een 3,1" lager, de aftermarket 3e zijn verkrijgbaar met een 3,25" lager dat nodig is voor de grotere 35 & 40 spline assen.
Ook zijn de standaard behuizingen erg zwak aan de uiteinden, ze hebben grote buizen maar ze taps toelopen aan de uiteinden en zijn gevoelig voor buigen buiten de veren. Je kunt gebruiken wat je hebt en upgraden naar alloy 31 spline assen en het zal werken en een verbetering zijn in sterkte ten opzichte van de D35, maar het is verre van kogelvrij, vooral als je van plan bent om 37" banden te gebruiken. Als dat je doel is, spaar dan en koop een op maat gemaakte behuizing van een van de bedrijven zoals Currie. Tegen de tijd dat je de overbrenging verandert en het Fab-werk doet, heb je minstens de helft van de kosten uitgegeven om de goede set-up in het begin te krijgen. Ik heb dit op de harde manier geleerd en ben door twee standaard behuizingen gegaan voordat ik een fab-behuizing kreeg die ik nu al 7 jaar intensief gebruik zonder problemen. Kijk hier Currie Enterprises TJ-F9300R - TJ F9 9" Rearend Unit (61" Wide, Bolt-In)
Deze unit is compleet met alle mounts en assen klaar om in te bouwen, voeg gewoon je nieuwe big bearing 3e member toe. Ik weet dat het veel geld is, maar wat je nu hebt is mijlenver verwijderd van klaar om te gebruiken in je TJ. Verkoop die set-up aan iemand die een hot rod bouwt en krijg wat je echt nodig hebt de eerste keer.

#17 ·
Er is veel te vertellen, maar ik zal kort zijn. Het 3e lid dat je hebt, werkt niet met 35 spline assen. De Torino en truck 9" 3e gebruikt een 3.1" lager, de aftermarket 3e zijn verkrijgbaar met een 3.25" lager dat nodig is voor de grotere 35 & 40 spline assen.
Ook zijn de standaard behuizingen erg zwak aan de uiteinden, ze hebben grote buizen maar ze taps toelopen aan de uiteinden en zijn gevoelig voor buigen buiten de veren. Je kunt gebruiken wat je hebt en upgraden naar alloy 31 spline assen en het zal werken en een verbetering zijn in sterkte ten opzichte van de D35, maar het is verre van kogelvrij, vooral als je van plan bent om 37" banden te gebruiken. Als dat je doel is, spaar dan en koop een op maat gemaakte behuizing van een van de bedrijven zoals Currie. Tegen de tijd dat je opnieuw versnelt en het Fab-werk doet, heb je minstens de helft van de kosten uitgegeven om de goede set-up in het begin te krijgen. Ik heb dit op de harde manier geleerd en ben door twee standaard behuizingen gegaan voordat ik een fab-behuizing kreeg die ik nu al 7 jaar intensief gebruik zonder problemen. Kijk hier Currie Enterprises TJ-F9300R - TJ F9 9" Rearend Unit (61" Wide, Bolt-In)
Deze unit is compleet met alle bevestigingen en assen klaar om in te bouwen, voeg gewoon je nieuwe grote lager 3e lid toe. Ik weet dat het veel geld is, maar wat je nu hebt, is mijlenver verwijderd van klaar om te gebruiken in je TJ. Verkoop die set-up aan iemand die een hot rod bouwt en krijg wat je echt nodig hebt de eerste keer.
Ik heb eerder naar de currie F9 gekeken. Ik heb niet de banjo-stijl behuizing. Ik heb de nodulaire behuizing, met 3,25" asbuizen en ze lopen niet taps toe zoals sommige andere ford 9" asbuizen die ik heb gezien. Ik zie allerlei antwoorden, sommige zeggen dat de torino-stijl (nieuw groot lager) en dat is wat nodig is voor 35 spline assen, en sommige zeggen van niet. Ik heb echter niet de kleine lagers, waarvan ik weet dat het belangrijk is. 35 spline 9" conversie - Pirate4x4.Com : 4x4 en Off-Road Forum. Hoe dan ook, ik zou het prima vinden om 31 spline chromoly assen met een locker te gebruiken. Ik ben er nooit gasintensief mee, en van wat ik heb gelezen, zijn 31 spline assen erg moeilijk te breken met 35" banden. Ik kan wel of niet eindigen met 35" banden, aangezien 37" banden waanzinnig duur zijn om voor te bouwen, maar je weet maar nooit. Ik kan het prijsverschil echt niet rechtvaardigen als ik deze achterkant goedkoop kan bouwen in vergelijking met het kopen van een gebouwde. Het kopen van een gebouwde was ook het oorspronkelijke plan, maar mijn broer en ik kunnen gemakkelijk een 9" bouwen en het fabriceren.

#23 ·
Geweldig, welk merk 31-spline chromoly assen zijn het beste?
Ik gebruik vrijwel uitsluitend Yukon

Waarom schijfremmen achter? Niet veel betere remprestaties van een conversie naar schijfremmen achter, zeker niet de kosten waard, naar mijn mening en ik denk dat je problemen kunt krijgen met de verdeelklep.

#24 ·
Deze trommelremmen zijn niet meer te repareren, vertelde de man me, gezien de corrosie en hij haalde alle interne onderdelen eruit omdat ze nutteloos waren. Dus het is ofwel het geld uitgeven aan het reviseren ervan, ofwel dat geld uitgeven aan schijfremmen in plaats daarvan. Trommelremmen zijn naar mijn mening echt waardeloos en mijn trommelremmen in de Dana 35 zijn nauwelijks genoeg om me te stoppen en zullen me niet redden in een noodgeval. Ik zou het prima vinden als mijn achterremmen blokkeren voordat mijn voorremmen dat doen. Het is toch een handgeschakelde versnellingsbak, dus ik zit sowieso niet veel op de rem, maar ik heb gemerkt dat de trommelremmen op offroad-trips niet goed genoeg voor me zijn en dat geldt zelfs voor 33" banden. Tegen de tijd dat ik deze trommels reviseer, had ik waarschijnlijk $100 meer kunnen uitgeven en schijfremmen met alle nieuwe componenten kunnen hebben.

#25 ·
Deze trommelremmen zijn niet meer te repareren, vertelde de man me, met de corrosie en hij haalde alle interne onderdelen eruit omdat ze nutteloos waren. Dus het is ofwel het geld uitgeven aan het reviseren ervan of dat geld uitgeven aan schijfremmen in plaats daarvan. Trommelremmen zijn naar mijn mening echt waardeloos en mijn trommelremmen in de Dana 35 zijn nauwelijks genoeg om me te stoppen en zullen me niet redden in een noodgeval. Ik zou het prima vinden als mijn achterremmen blokkeren voordat mijn voorremmen blokkeren. Het is toch een handgeschakelde versnellingsbak, dus ik zit toch niet veel op de remmen, maar ik heb gemerkt dat de trommelremmen op offroad-trips niet goed genoeg voor me werken en dat geldt zelfs voor 33" banden. Tegen de tijd dat ik deze trommels heb gereviseerd, had ik waarschijnlijk $100 meer kunnen uitgeven en schijfremmen met alle nieuwe componenten kunnen hebben
Ik snap het, geef het hier uit of geef het daar uit... Als je trommelremmen op de TJ of een ander voertuig niet goed werkten, moesten ze worden afgesteld, een heel eenvoudig proces om te doen.

Je wilt echt niet dat de achterkant blokkeert voordat de voorkant blokkeert. Onder een harde remconditie kan er zoveel gewichtsverplaatsing naar de voorkant zijn dat de achterremmen blokkeren en slippen. Dat zal je remweg nog meer verlengen dan trommelremmen of erger nog, je raakt uit de controle.

Wat ik bedoel met het verdeelventiel en citeer me hier niet op, want ik ben niet zeker van de TJ. Is dat je niet genoeg druk hebt
in het achterste remsysteem om de remmen zo goed te laten werken als ze zouden moeten. Wat ook je remweg zal verlengen.

Doe je huiswerk hierover, het is de tijd en moeite waard om een goed werkend remsysteem te hebben. Het kan zomaar je leven of dat van anderen om je heen zijn.

#28 ·
Ontdekt dat deze as al een 5x4.5 boutpatroon heeft af fabriek van een '73 Torino. Dit betekent dat ik de naven niet hoef te verwisselen. Heb ook de schokdempers, draagarmen verwijderd en de assen eruit getrokken om dubbel te controleren of ze 28 spline waren in plaats van 31 spline. De as ook een beetje schoongemaakt. Moet uitzoeken hoe ik de aandrijfassen eraf kan halen, want alles is doormidden gesneden, inclusief de aandrijfas, dus het is moeilijk om de 4 bouten los te draaien en de aandrijfas strak genoeg vast te houden.

#30 ·
Wat raden jullie aan voor een locker? Op dit moment is het nog steeds mijn dagelijkse auto en het is een handgeschakelde auto. Ik heb gehoord dat automatische lockers niet zo leuk zijn met handgeschakelde auto's, maar ik heb er geen persoonlijke ervaring mee. Het zal over een paar jaar niet meer mijn dagelijkse auto zijn, maar zal nog wel af en toe op de weg worden gereden.

#31 ·
Wat raden jullie aan voor een locker? Op dit moment is het nog steeds mijn dagelijkse bestuurder en het is een handgeschakelde versnellingsbak. Ik heb gehoord dat automatische lockers niet zo leuk zijn met handgeschakelde versnellingsbakken, maar ik heb er geen persoonlijke ervaring mee. Het zal over een paar jaar niet meer mijn dagelijkse bestuurder zijn, maar zal af en toe nog wel op de weg worden gereden.
Ik heb momenteel een Detroit in de achterkant van mijn TJ en heb ze in al mijn rigs voor en achter gehad. Er zijn eigenlijk geen problemen om ze op de weg te gebruiken. Als je rustig met het gas omgaat, zul je er zelden aan herinnerd worden dat het er is. Als je na het schakelen harder accelereert, zal het iets naar links afdrijven, alsof je een spoor in de weg bent tegengekomen, geen probleem.

Een selecteerbare zou beter zijn, maar voor de prijs en duurzaamheid van de Detroit zie ik het niet zitten om nog eens $200+ neer te leggen voor een ARB, Elocker of OX. Om eerlijk te zijn, ik heb nog nooit een Detroit zien falen. Maar ik weet zeker dat er wel iemand zal reageren die zegt dat ik geen idee heb waar ik het over heb. LoL.

#33 ·
Is deze Ford 9" goed voor een swap?

Ik reed een Detroit in mijn 428 CJ stang close ratio 4 SPd en op natte wegen controleer je de achterkant met het gaspedaal in een bocht, te veel gaspedaal en de achterkant kwam naar voren

Wil geen beginner die een Detroit op gladde wegen bestuurt

Verzonden vanaf mijn iPod touch met Tapatalk

#34 ·
Remmen Update

Ik denk dat ik de route heb gevonden die ik met remmen ga volgen. Ik heb een paar threads gelezen met tips voor deze kit.
https://www.northridge4x4.com/fits/...-4wb-n-rbed-2dr/brake-kits/4354400-teraflex-ford-rear-disc-brake-conversion-kit

https://www.northridge4x4.com/fits/...-5mt-4wd-93-4wb-n-rbed-2dr/brake-lines/4304170-teraflex-universal-e-brake-cable x2

https://www.northridge4x4.com/fits/...wd-93-4wb-n-rbed-2dr/brake-lines/4355400-teraflex-rear-disc-brake-flex-line-kit

Van Northridge met de Wrangler forum korting komt het neer op $550. Lijkt een vrij gangbare schijfrem conversie kit van Teraflex te zijn. Is dit alles wat ik nodig zou moeten hebben?