Jeep Wrangler Forum banner

Toyo Tires Open Country A/T III - Eerste indrukken

33K views 28 replies 14 participants last post by  Juno58  
#1 ·
Hallo Wrangler Forum,

Begin vorig jaar hebben verschillende forumleden van AutoGuide (evenals ikzelf) gesolliciteerd om de kans te krijgen om een aantal nieuwe banden te testen. Ik dacht, oké, ik heb niets meer gewonnen sinds ik als kind een krat Coka-Cola won, maar ik dacht, wat maakt het uit en deed mee. Ik weet zeker dat het niets te maken had met mijn admin-status en meer te maken had met mijn glanzende nieuwe Gladiator, maar ik heb gewonnen! Toyo gaf me deze banden om te testen... Ik zal binnenkort een volledige review hebben, maar hier zijn mijn eerste gedachten. Ik ben absoluut geen professional en ik zal nooit geld verdienen op YouTube, maar hier is mijn video:

4512400
4512401
4512402

#3 ·
Ik kan de video niet beluisteren, maar alleen lezen, maar heeft u de maat genoemd?
Even een vraagje: zijn dat de witte letters met de witte rand aan de binnenkant? Ik vraag dit omdat ik die ook heb, 275/70r18, en ik merkte dat de WOL-banden een veel minder agressieve schouder hadden dan de BSW-banden. Ik weet dit omdat de WOL-banden niet stopten met trillen bij ongeveer 50 mph. Ze hebben het 4 keer geprobeerd, en uiteindelijk hebben ze ze vervangen door de BSW-banden, en die waren perfect. Maar ik merkte meteen het agressieve verschil in het schouderprofiel. Dat wil zeggen, die nokken aan de zijkant die een stukje langs de zijwand lopen. Bij de BSW zijn ze dieper en gaan ze verder naar beneden.
Het is echter een geweldige band en presteert in alle modi beter dan mijn vorige KO2's, en ik was dol op die banden.

#5 ·
Ik kan niet naar de video luisteren, maar alleen lezen, maar heeft u de maat genoemd?
Even een vraagje: zijn dat de witte letters met de witte rand aan de binnenkant? Ik vraag dit omdat ik ze ook heb, 275/70r18, en ik merkte dat de WOL-banden een veel minder agressieve schouder hadden dan de BSW-banden. Ik weet dit omdat de WOL-banden niet stopten met trillen bij ongeveer 50 mph. Ze hebben het 4 keer geprobeerd en ze hebben ze uiteindelijk vervangen door de BSW-banden, en die waren perfect. Maar ik merkte meteen het agressieve verschil in het schouderprofiel. Dat wil zeggen die nokken aan de zijkant die een beetje langs de zijwand naar beneden gaan. Op de BSW zijn ze dieper en gaan ze verder naar beneden.
Het zijn echter geweldige banden en ze presteren in alle modi beter dan mijn vorige KO2's, en ik hield van die banden.
Ik heb de Nitto Terra Grapplers, kan het verschil niet zien tussen die en de Toyo's, hetzelfde bedrijf en een collega heeft de Toyo's, kan het verschil niet zien. Hoe dan ook, ik herinner me dat ze bij de montage vroegen welke zijwand ik naar buiten wilde hebben, omdat ze aan elke kant verschillend zijn voor het schouderprofiel.

#11 ·
Ik wacht af hoe goed ze off-road presteren. Die op mijn vrachtwagens werken goed. Maar die voertuigen gaan niet op veel extreme trails, in tegenstelling tot mijn hoop.
Ze zijn beter in de modder dan mijn ko2's waren. Ze grijpen zelfs natte rotsen goed. Ik twijfel nog steeds over de 2-laags zijwand in mijn maat versus de 3-laags in mijn ko2's. Ik heb ze echter behoorlijk goed tegen een stoeprand geschoven zonder schade, FWIW. Ze zijn nog steeds een all-terrain, maar presteren beter dan mijn ko2's in basis offroaden hier in New England. Geen boulder crawler echter, dus ik kan niet zeggen hoe ze het daarin zullen doen. Verzonden vanaf mijn SM-G975U met Tapatalk

#12 ·
Ik heb met deze banden de nieuwe JT van Beastmasters bestuurd. Ik vond dat ze de weg heel goed vasthielden en mooi en soepel waren voor E Rating. We gingen ook offroad op een vervelende wasbordweg. Voor 10 ply's vingen ze de hobbels en trillingen heel goed op..IMO

• Like
Reactions: Bobnh
#13 ·
De C-banden 35/11.5-17 hebben ook een 3-laags zijwand. Mijn enige kritiekpunt op de ATIII is dat ze iets korter zijn dan bijvoorbeeld een Toyo RT of MT in dezelfde maat.

owns 2024 jeep wrangler rubicon
#17 ·
Binnen een maand na levering van mijn Willys Edition Wrangler heb ik de Firestone Destination M//T-banden (255/75R17) vervangen door een complete set Toyo ATIII-banden (285/75R17) en geef ik de voorkeur aan de Toyo-banden vanwege hun handling, off-road prestaties en hoe stil ze zijn in vergelijking met de Firestones.

#25 ·
Binnen een maand na levering van mijn Willys Edition Wrangler heb ik de Firestone Destination M//T-banden (255/75R17) vervangen door een complete set Toyo ATIII-banden (285/75R17) en geef ik de voorkeur aan de Toyo-banden vanwege hun handling, off-road prestaties en hoe stil ze zijn in vergelijking met de Firestones.

Voor:

View attachment 4513416

Na:

View attachment 4513417
Hoi! Deze zien er geweldig uit. Ik wilde Mickey Thompson Baja Boss-banden bestellen, maar je foto kan me misschien van gedachten veranderen. Vraag echter - hoe rijden ze? Geen verandering nodig in de overbrengingsverhouding? Wrijven? Ik dacht erover om de 285/70/r17 te bestellen om veilig te zijn. Bedankt!