Jeep Wrangler Forum banner

Hoe vaak komt het voor dat een radiator lekt?

4.4K views 30 replies 20 participants last post by  Redhook  
#1 ·
Mijn 2013 Jeep Wrangler Sport heeft een lek in de radiator. De auto heeft 110.000 mijl. Ik heb geen referenties van eerder onderhoud in dit specifieke opzicht van de vorige eigenaren. Ik vroeg me af hoe vaak het voorkomt om dit probleem van het vervangen van de radiator tegen te komen.

#2 ·
Hoe vaak zouten mensen hun popcorn?

owns 2004 Jeep TJ Rubicon
#3 ·
De mijne is uit 2013 en heeft nog nooit gelekt. Dus nee, het is niet erg gebruikelijk. Ik baseer dat op vele jaren in dit forum en het aantal klachten van onze leden. Maar ja, het is wel eens gebeurd en meer dan eens voor dezelfde persoon. MOPAR heeft de druk van de radiatordop op hun vervangende doppen verlaagd naar 17 lbs. Dus als je hem vervangt, zorg er dan voor dat je een nieuwe MOPAR 17 LB. drukdop installeert.

#6 ·
Ik herinner me dat toen ik in 2017 terugkwam op het forum, er een lange draad was over de kachelkern en radiateurlekken die de modellen van 2012-2013 beïnvloedden.

#7 ·
Nou, in tegenstelling tot @Old Dogger zit ik aan mijn 4e radiator in minder dan 100.000 mijl. Dus kies maar.

• Wow
Reactions: jeepers29
#9 ·
Ik denk dat de rad problemen meer een probleem waren met de 3.6 Gen 1s.
ik zit op 52k geen problemen.

• Like
Reactions: chentetinoco
#10 ·
Oké. Dus in deze korte peiling hebben we allerlei kilometerstanden per radiator. Bedankt voor jullie inzichten. Ik vraag me dan af wat de levensduur van de radiator zou kunnen verergeren. Geografische locatie, temperatuur, gebruik, verkeerde koelvloeistof.. enz.? Het vervangen van één zou ongeveer $800 kunnen kosten, correct?

#13 ·
Ok. Dus, in deze korte peiling hebben we allerlei kilometerstanden per radiator. Bedankt voor jullie inzichten. Ik vraag me dan af wat de levensduur van de radiator zou kunnen verergeren. Geografische locatie, temperatuur, gebruik, verkeerde koelvloeistof.. etc? Het vervangen van een radiator zou ongeveer $800 kunnen kosten, correct?
Kan geen gegevens verstrekken om het te onderbouwen, maar ik vermoed dat sommige van de radiateurdefecten te wijten kunnen zijn aan hoe vaak de Jeep is bewerkt waarbij de slangen moesten worden verwijderd. Ik heb nog geen storing gehad met de radiator in mijn Jeep 2Dr (nog), maar wel twee in mijn XJ. De storingen deden zich voor nadat er werkzaamheden waren verricht om een waterpomp en later een motor te vervangen. In beide gevallen scheurde de plastic tank bij de onderste radiatorslang.

#11 · (Edited)
Er zijn verschillende revisies van de radiator geweest. Ik behandel het als de oliekoeler…Ik verwacht een bepaalde levensduur, maar het is nog steeds een onderhoudsitem voor ons. Ik heb er een gekocht en op de plank gelegd, net als de Dorman Oil Cooler,
beide heb ik tot nu toe niet nodig gehad.

#14 ·
Ik heb een 2017 jkur met 55k op de teller.
Begon ongeveer 1,5 jaar geleden naar koelvloeistof te ruiken. Bracht het naar de dealer. Ze zeiden dat er een kleine scheur zat aan de zijkant van de radiator aan de bestuurderskant. Ze deden alsof dit normaal was. Zeiden dat ik het in de gaten moest houden en het moest vervangen als het erger werd. Begin te denken dat ik er misschien een wil kopen als reserve.
Gelukkig heeft het voertuig een verlengde garantie.

#15 ·
Ik heb een 2017 jkur met 55k op de teller.
Begon ongeveer 1,5 jaar geleden naar koelvloeistof te ruiken. Bracht het naar de dealer. Ze zeiden dat er een kleine scheur zat aan de zijkant van de radiateur aan de bestuurderskant. Ze deden alsof dit normaal was. Zeiden dat ik het in de gaten moest houden en het moest vervangen als het erger werd. Begin te denken dat ik er misschien een als reserve wil kopen.
Gelukkig heeft het voertuig een verlengde garantie.
Ja, dat is de gebruikelijke locatie.

#17 ·
De mijne lekte bij ongeveer 9.000 mijl. De dealer heeft hem onder garantie vervangen en sindsdien is het goed. 60.000 op de Jeep nu.

#23 ·
Mijn 13 JKU had 140k mijl toen ik hem inruilde met originele radiator. Ik heb 54k mijl op mijn 2e JKU met originele radiator.

#25 ·
Mijn 2016 heeft 35.000 mijl. Als ik voor de Jeep sta en de motor warm is, krijg ik een vleugje koelvloeistof van de hete lucht die uit de grillsleuven komt. Kan geen lek vinden. Niets druppelt van de radiator. Ik bekijk al ongeveer een maand het niveau in het koelvloeistofreservoir en het lijkt niet te dalen.

Ik denk dat het een klein gaatje is,,, Maar ik denk dat het slechts een kwestie van tijd is voordat het groter wordt. Moet van mijn kont afkomen en de radiator vervangen :)

#26 ·
Mijn 2016 heeft 35.000 mijl. Als ik voor de Jeep sta en de motor warm is, krijg ik een vleugje koelvloeistof van de hete lucht die uit de grillsleuven komt. Kan geen lek vinden. Er druppelt niets uit de radiator. Ik heb het niveau in het koelvloeistofreservoir nu ongeveer een maand in de gaten gehouden en het lijkt niet te dalen.

Ik denk dat het een klein gaatje is,,, Maar ik denk dat het slechts een kwestie van tijd is voordat het groter wordt. Moet van mijn kont afkomen en de radiator vervangen :)
Kans is groot dat je het een tijdje zou zien. Meestal zit het achter de ventilatorscherm en hoog. De koelvloeistof verdampt voordat het de grond raakt.

#30 ·
$800 als je het door de dealer laat doen, maar dat was de prijs van gisteren. Wie weet wat het nu zou kosten. $1000 na belastingen?