De mijne ging eruit bij 48.000.
Veel mensen hebben hun originele thermostaat er nog in na 100.000 km. De mijne ging kapot bij 48.000 km.2016. Vervangen na bijna 50.000 mijl.
Iedereen zegt dat je voor een fabrieksvervanging moet gaan (wat ik heb gedaan), maar het lijkt erop dat die ook behoorlijk slecht zijn.
Zijn de aftermarket thermostaten slechter??
Ze zijn verkrijgbaar op Ebay voor $ 75 + belasting.De mijne moet nu worden vervangen (begonnen rond 81.000 km, oftewel ongeveer 50.000 mijl), volgens de P0128-code die steeds weer verschijnt.
Helaas is het OEM-onderdeel niet op voorraad bij meerdere dealers, lokaal en niet zo lokaal voor mij. Een paar afdelingen van dealeronderdelen boden me een aftermarket-eenheid aan (die ze op voorraad hebben gehouden om serviceopdrachten uit te voeren).
Het lijkt erop dat ik online een OEM-thermostaat/behuizing/o-ring ga bestellen.
Mijn behuizing is niet defect geraakt.Ik vraag me nog steeds af of dit onderdeel zal werken om onze plastic behuizingen te vervangen... Het lijkt voor dezelfde 3.6 te zijn die we hebben. Er is een extra sensor, maar ik vraag me af of die eruit gehaald en aangesloten kan worden?
4893865AC - Thermostat Housing 2014-2024 Ram | OEM Mopar Parts Store
OEM Mopar Thermostat Housing #4893865ac Fits 2014-2024 Ram: Enjoy Savings Up To 35% Off Of MSRP With Our Special Online Only Pricingwww.oemmoparpartsstore.com