Jeep Wrangler Forum banner

How long did your factory thermostat last?

Hoe lang heeft uw fabrieksthermostaat op uw 3.6 JK meegaan?

1 reading
11K views 39 replies 29 participants last post by  vanhalo  
#1 ·
De mijne ging eruit bij 48.000.

owns 2004 Jeep TJ Rubicon
#3 · (Edited)
Het leven van de Jeep tot nu toe:) .
Ik heb mijn 13 JKU met 140k mijl ingeruild met een ongeschonden fabriek T, en ik heb de koelvloeistof laten vervangen bij 90k mijl, de T niet vervangen.
Mijn 18 JKU heeft tot nu toe 48k mijl op de originele. Ik verwacht echt niet dat ik dat snel zal veranderen.
Je zou een "Ik heb geen problemen ervaren met.." in de opties moeten toevoegen.

• Like
Reactions: vanhalo
#15 ·
Heb de mijne en die van mijn vrouw vervangen bij 160.000 kilometer als preventief onderhoud bij het spoelen van de koelvloeistof.
Ze functioneerden op dat moment prima.

• Like
Reactions: vanhalo
#18 ·
2016. Vervangen na bijna 50.000 mijl.
Iedereen zegt dat je voor een fabrieksvervanging moet gaan (wat ik heb gedaan), maar het lijkt erop dat die ook behoorlijk slecht zijn.
Zijn de aftermarket thermostaten slechter??
Veel mensen hebben hun originele thermostaat er nog in na 100.000 km. De mijne ging kapot bij 48.000 km.

• Helpful
Reactions: bill61
#19 ·
De mijne moet nu vervangen worden (begonnen rond 81.000 km, oftewel ongeveer 50.000 mijl) volgens de P0128-code die steeds terugkomt.

Helaas is het OEM-onderdeel in backorder bij meerdere dealers in mijn buurt en daarbuiten. Een paar onderdelenafdelingen van dealers boden me een aftermarket-eenheid aan (die ze op voorraad hebben om service-werkorders uit te voeren).

Het lijkt erop dat ik online een OEM-thermostaat/behuizing/o-ring ga bestellen.

#20 ·
De mijne moet nu worden vervangen (begonnen rond 81.000 km, oftewel ongeveer 50.000 mijl), volgens de P0128-code die steeds weer verschijnt.

Helaas is het OEM-onderdeel niet op voorraad bij meerdere dealers, lokaal en niet zo lokaal voor mij. Een paar afdelingen van dealeronderdelen boden me een aftermarket-eenheid aan (die ze op voorraad hebben gehouden om serviceopdrachten uit te voeren).

Het lijkt erop dat ik online een OEM-thermostaat/behuizing/o-ring ga bestellen.
Ze zijn verkrijgbaar op Ebay voor $ 75 + belasting.
5184651AH

Je zult overal elders moeten wachten tot ze weer op voorraad zijn tegen prijzen van $ 50-$ 60

#24 ·
Ik heb de mijne vervangen rond de 85.000 km. Het was niet kapot, maar ik was de radiator weer aan het vervangen, dus heb ik hem ook vervangen.

#26 ·
Nieuwe OEM-thermostaten op Ebay nu voor $66 en $69.

• Like
Reactions: bill61 and basicxj
#27 ·
^^ goede info

Na contact te hebben opgenomen met meerdere dealers in Canada en een landelijke backorder van 10.000 eenheden zonder ETA te hebben gevonden, bestelde ik een OEM Mopar thermostaathuis op eBay dat vanuit de VS werd verzonden.

#29 ·
Ik heb net mijn thermostaat vervangen na 40.000 mijl. Ik hoop dat de nieuwe wat langer meegaat...
de mijne @48k ... de o-ringafdichting kwam los met de thermostaathuis. Geen schrapen nodig.

• Like
#31 ·
Ik vraag me nog steeds af of dit onderdeel zal werken om onze plastic behuizingen te vervangen... Het lijkt voor dezelfde 3.6 te zijn die we hebben. Er is een extra sensor, maar ik vraag me af of die eruit gehaald en aangesloten kan worden?

Mijn behuizing is niet defect geraakt.
Het was de thermostaat zelf.

Hoewel sommige mensen wel storingen ervaren in de OEM-behuizing.

• Like