Jeep Wrangler Forum banner

LED-balken illegaal?

21K views 41 replies 29 participants last post by  Steeljag  
#1 ·
Dus ik was upgrades aan het bespreken met mijn collega, en voordat ik dit zeg, wil ik niet dat dit bericht politiek is, maar ik hoorde dat Trump een wet heeft aangenomen waarin staat dat LED-verlichting boven de voorruit nu illegaal is? Ik heb het gegoogeld maar heb eigenlijk niets gevonden... dus mijn vraag is, zijn ze nog steeds legaal of worden ze nu als illegaal beschouwd?

#2 ·
De lichtbalken zijn en zijn in veel gebieden illegaal voor gebruik op de weg. Off-road is prima. Hier in Florida zijn in principe slechts 6 lichten naar voren toegestaan: 2 koplampen, 2 amberkleurige en 2 mist-/rijlichten. De lichten zelf hebben ook een maximaal vermogen. Maar nogmaals, dit is voor gebruik op de weg en off-road is prima om het te verlichten.

#5 ·
De lichtbalken zijn en zijn in veel gebieden illegaal voor gebruik op de weg. Off-road is prima. Hier in Florida zijn in principe slechts 6 lichten naar voren toegestaan: 2 koplampen, 2 amberkleurige en 2 mist-/rijlichten. De lichten zelf hebben ook een maximaal vermogen. Maar nogmaals, dit is voor gebruik op de weg en off-road is prima om het te verlichten.
Ja, geen gebrek aan respect, maar ik wist dat ze ze niet op de weg konden gebruiken, off-road oké, maar ja, zoals hij het zei, was het alsof je ze niet meer in winkels kunt kopen en dit en dat.

#3 ·
Sterker nog, als je zo'n vraag hebt, begin dan een gesprek met je lokale politieagent en hij/zij zal je het daadwerkelijke antwoord geven voor waar je woont. Sterker nog, je dichtstbijzijnde politiebureau zou een nummer moeten hebben om te bellen om te vragen of iets legaal is of niet. Het zou zuigen om te worden aangehouden en te zeggen: "Maar agent, het internet zei dat het oké was!"

#4 ·
Dus ik was upgrades aan het bespreken met mijn collega, en voordat ik dit zeg, ik wil niet dat deze post politiek wordt, maar ik hoorde dat Trump een wet heeft aangenomen waarin LED-verlichting boven de voorruit nu illegaal is? Ik heb het gegoogeld maar heb nog niets gevonden.. dus mijn vraag is, zijn ze nog legaal of worden ze nu als illegaal beschouwd?
In CA afik is de wet dat ze legaal zijn zolang ze bedekt zijn tijdens het rijden op de weg.

Zo'n federale wet zou niet kunnen worden aangenomen die zoiets zou verbieden. Het zou aan de staten zijn. Zoals de CHMSL is het een federale wet dat het geĂŻnstalleerd moet worden, maar na aankoop is het aan uw individuele staat of het onderhouden moet worden of niet, niet alle staten vereisen het.

#7 ·
Dus ik was met mijn collega upgrades aan het bespreken, en voordat ik dit zeg, ik wil niet dat deze post politiek is, maar ik hoorde dat Trump een wet heeft aangenomen waarin LED-verlichting boven de voorruit nu illegaal is? Ik heb het gegoogeld maar heb nog niets gevonden... dus mijn vraag is, zijn ze nog legaal of worden ze nu als illegaal beschouwd?
Waar halen mensen dit vandaan?!?!?! Trump heeft een wet aangenomen over LED-lichtbalken? Echt waar? Hmm, misschien is dat wel hoe hij van plan is om Amerika weer groot te maken? Serieus? Zeg het hardop...en vraag jezelf af of het zin heeft! Met alles wat er mis is met dit land en hij gaat zich concentreren op lichtbalken? Ik ben benieuwd waar je dit "gehoord" hebt???

#9 ·
Waar halen mensen dit vandaan?!?!?! Trump heeft een wet aangenomen over LED-lichtbalken? Echt waar? Hmm, misschien is dat hoe hij van plan is om Amerika weer groot te maken? Serieus? Zeg het hardop...en vraag jezelf af of het zin heeft! Met alles wat er mis is met dit land en hij gaat zich concentreren op lichtbalken? Ik ben benieuwd waar je dit "gehoord" hebt???

#11 ·
Het internet zei dat Trump de Hitlergroet terugbrengt en stiekem kleuters "Seig Heil" laat zeggen.

Het internet zei ook dat Trump een swastika op zijn kont getatoeëerd heeft.

Waar kan ik protesteren tegen de wet die lichtbalken verbiedt?

Slechts een grapje... Ik heb dat allemaal verzonnen. Net als veel van de onzin op het net waar mensen over "horen". Als het past bij je persoonlijke politieke overtuiging, moet het wel waar zijn. Zo niet, dan moet het wel onwaar zijn.
Gebruik je verstand.
Sinister6 heeft gelijk. "Zeg het hardop".

Succes, L.M.

owns 1987 JEEP Wrangler
#16 ·
Ik denk dat je geen vraag kunt stellen op een algemene discussiepagina zonder dat deze wijsneuzen je afkraken LOL Bedankt iedereen voor hun input, en wat de wijsneuzen betreft, nou ja, blijf genieten van je gelukkige leven lol
Om eerlijk te zijn, denken dat Trump zijn best deed om een wet aan te nemen die LED-lichtbalken illegaal maakt, is best dom... Het is allemaal goed :)

#14 ·
Een vriend werd laatst in CA aangehouden voor zijn LED-verlichting. Hij plakte er schilderstape overheen en de agent liet hem wegkomen met een waarschuwing. Ik wist niet dat de wet nog steeds werd gehandhaafd, maar ik herinner me de tijd van de KC Daylighters en wist toen dat die afgedekt moesten worden.

Vraag geen willekeurige agent om juridisch advies. Ik wil de politie niet afvallen, maar er zijn er meer dan een paar die de details van verschillende wetten niet kennen. Vraag er een die je persoonlijk kent of zoek de herziene statuten van je staat op. Eén vertelde me ooit dat ik mijn wapen niet mocht gebruiken om mezelf te verdedigen, tenzij mijn aanvaller een wapen had. Als hij met een mes op me afkwam, mocht ik mezelf alleen met een mes verdedigen. Ik ben er vrij zeker van dat hij nog erg groen was.

#27 ·
Een vriend is laatst in CA aangehouden voor zijn LED-verlichting. Hij plakte er schilderstape overheen en de agent liet hem wegkomen met een waarschuwing. Ik wist niet dat de wet nog steeds werd gehandhaafd, maar ik herinner me nog de tijd van de KC Daylighters en wist toen dat die afgedekt moesten worden.

VRAAG geen willekeurige agent om juridisch advies. Ik wil de politie niet afkraken, maar er zijn er meer dan een paar die de details van verschillende wetten niet kennen. Vraag er een die je persoonlijk kent of zoek de herziene statuten van je staat op. Eén vertelde me ooit dat ik mijn wapen niet mocht gebruiken om mezelf te verdedigen, tenzij mijn aanvaller een wapen had. Als hij met een mes op me afkwam, mocht ik mezelf alleen met een mes verdedigen. Ik ben er vrij zeker van dat hij nog erg groen was.
Ik ben benieuwd, is je vriend specifiek aangehouden voor zijn LED's? Ik zie veel onbedekte LED-lichtbalken rondrijden. Bestuurders- en passagiersramen met raamfolie zijn hier in CA ook illegaal, maar dat weerhoudt mensen er niet van.

#17 ·
Ik wed een dollar dat je collega in de war raakt over welk toilet hij moet gebruiken. Praat over een geval van TDS....Trump Derangement Syndrome.

"In mijn eerste 45 dagen ga ik het die 4-wielaandrijvingen aandoen en hun behoefte om in het donker te zien met de nieuwste en beste verlichtingstechnologie" Yep.

#19 ·
Terug naar de basis: het Congres neemt wetten aan - niet de president.
Ik heb gehoord dat Trump een wet heeft aangenomen waarin LED-verlichting boven de voorruit nu illegaal is?
Even de boodschap herhalen. Hoe dan ook, je moet ze waarschijnlijk gewoon bedekt houden als je onderweg bent. Ik denk dat dat de enige beperking is die erop zit.

#21 ·
Vereisten van de staat CA voor lichtbalk:

Alle lichtbalken zijn bij de staat geregistreerd als een "aanvalslichtbalk".
Vergunning en antecedentenonderzoek om een lichtbalk te bezitten.
Slechts één rij, dubbele rij (hoge capaciteit) illegaal.
Verkopen of kopen aan een particulier moet via een dealer met antecedentenonderzoek gebeuren.
Schakelaar moet vergrendelbaar zijn en vergrendeld zijn wanneer deze niet in gebruik is.
Schakelaar moet buiten bereik van de bestuurder zijn, geplaatst in de kofferbak/achterkant van het voertuig.
Stroom moet worden losgekoppeld wanneer deze niet in gebruik is.
10 dagen wachttijd om een lichtbalk te kopen.
Koop 1 lichtbalk in een periode van 30 dagen.

Ik ben zo blij dat ik in de lichtbalkvriendelijke staat AZ woon.

#22 ·
State of CA requirements for light bar: All light bars are registered with the state as an "assault lightbar" Permit and background check to own a light bar Single row only, double row (high capacity ) illegal Selling or buying to a private party must be done thru a dealer with background check Switch must be lockable and locked when not in use. Switch must be out of reach of driver, located in trunk/rear of vehicle. Power must be disconnected when not in use. 10 day waiting period to buy lightbar. Buy 1 lightbar in a 30 day period. I am so happy I live in the lightbar friendly state of AZ
En terecht...Lichtbalken doden! Ik begrijp niet hoe iemand zoveel licht nodig heeft!

#25 ·
LMAO, een paar behoorlijk grappige antwoorden hier.

Voordat ik mijn Jeep kreeg, vroeg ik het aan een lokale LEO die ik al een paar jaar ken. Hij vertelde me dat je hier in Louisiana niet op een weg mag rijden met meer dan vier lichten tegelijk aan, 2 koplampen en 2 mistlampen, etc. Hij vertelde me dat LA geen specifieke wetten had (voor zover hij wist) die vereisten dat off-road lichten bedekt moesten worden tijdens het rijden op de weg.

Dat gezegd hebbende, zie ik vaak vrachtwagens rondrijden met mist-/rijstijl-verlichting op de borstbeschermer/bull bar, samen met zowel mistlampen als koplampen.

In de zeldzame gevallen dat ik mijn bumperverlichting of A-stijlverlichting aanzet, heb ik meestal mijn vinger boven de schakelaar, voor het geval ik een andere auto tegenkom. Ik zet ze weer uit als ik ook maar een zweem van gloed zie van een paar naderende koplampen.

Voor de OP, de bottom line, ik denk dat je veilig bent voor vervolging als je een LED-lichtbalk zou kopen.

Exco

#26 ·
Dus ik was upgrades aan het bespreken met mijn collega, en voordat ik dit zeg, wil ik niet dat dit bericht politiek wordt, maar ik hoorde dat Trump een wet heeft aangenomen waarin LED-verlichting boven de voorruit nu illegaal is? Ik heb het gegoogeld maar heb nog niets gevonden... dus mijn vraag is, zijn ze nog legaal of worden ze nu als illegaal beschouwd?
Ga hierheen Constitution 101 | Hillsdale College

Leer hoe je een burger kunt zijn en geen boer. Veel minder een slaaf van sociale media.

#28 ·
Het is het enige waar de agent hem voor bekeurde. Hij rijdt vrijwel nooit te hard en hij volgt de wet vrij goed. Eerlijk gezegd ben ik verbaasd dat hij niet bekeurd werd voor het ontbreken van spatlappen.

AZ heeft een maximum van 35% tint op de voorste 2 zijruiten, maar ik zie ze vaak zwart gemaakt. Ik denk niet dat veel agenten mensen daar nog voor bekeuren, omdat het vaker lijkt voor te komen dan een paar jaar geleden. Of misschien viel het me pas nu echt op.

#29 ·
Het is het enige waar de agent hem voor bekeurde. Hij rijdt vrijwel nooit te hard en hij volgt de wet vrij goed. Eerlijk gezegd ben ik verbaasd dat hij niet bekeurd werd voor het ontbreken van spatlappen.

AZ heeft een maximum van 35% tint op de voorste 2 zijruiten, maar ik zie ze vaak zwart gemaakt. Ik denk niet dat veel agenten mensen daar nog voor bekeuren, omdat het vaker lijkt voor te komen dan een paar jaar geleden. Of misschien viel het me pas nu echt op.
Ik heb net een 20" op mijn motorkap gemonteerd en KC-schijnwerpers op de pilaren en een 10" lightbar op de ft. beugel. Ik kan maar beter een rol blauwe tape gaan meenemen.

#34 ·
Ik heb een vraag die lijkt op deze thread. Ik heb een 2010 Wrangler Unlimited. Ik heb een lichtbalk met DRL's en koplampen/mistlampen met DRL halo's. Ik ben meerdere keren aangehouden omdat ik mijn DRL's op mijn lichtbalk aan had staan en agenten kunnen me niet vertellen waarom ze illegaal zijn, behalve dat Colorado slechts 4 naar voren gerichte lichten tegelijkertijd toestaat. 2 koplampen - 2 mistlampen. Ze tellen mijn lichtbalk DRL als 1 licht. Maar mijn vraag is, hoe zijn de nieuwe Jeep Cherokee's legaal? Ze hebben 6 lichten die naar voren gericht zijn.
Image

#40 ·
Ik heb een vraag die vergelijkbaar is met deze thread. Ik heb een 2010 Wrangler Unlimited. Ik heb een lichtbalk met DRL's en koplampen/mistlampen met DRL halo's. Ik ben meerdere keren aangehouden omdat ik mijn DRL's op mijn lichtbalk aan had staan en agenten kunnen me niet vertellen waarom ze illegaal zijn, behalve het feit dat Colorado slechts 4 naar voren gerichte lichten tegelijk toestaat. 2 koplampen - 2 mistlampen. Ze tellen mijn lichtbalk DRL als 1 licht. Maar mijn vraag is, hoe zijn de nieuwe Jeep Cherokee's legaal? Ze hebben 6 lichten aan de voorkant.
Dit komt meestal omdat het zo uit de fabriek kwam. Alles wat uit de fabriek komt, is meestal legaal volgens de meeste staatswetten van het ministerie van Verkeer en Vervoer.

-Rick

#38 ·
En dit is mijn jeep met de DRL's aan.
Ik ben helemaal geen fan van Halos, MAAR hoe verschilt dat echt van de markeringslichten op mijn Dually, behalve dat de mijne af fabriek zijn??? Koplampen en je "markeringslichten" op de lichtbalk.

#36 ·
Ik ben onlangs in Pennsylvania aangehouden omdat mijn A-stijlverlichting niet afgedekt was. Ik kon een vriend overtuigen om afdekkingen te maken en moest naar de rechtbank om te laten zien dat ze afgedekt waren om te voorkomen dat ik een boete moest betalen. Mij werd uitgelegd dat alles boven de motorkap afgedekt moet zijn, zodat het licht niet op de weg kan schijnen.