Jeep Wrangler Forum banner

Nieuwe wielen/banden - zouden nieuwe schokdempers mijn rit verbeteren?

9K views 28 replies 16 participants last post by  RubiconSS  
#1 ·
Ik ben op zoek naar advies, waarvan ik weet dat het voor iedereen subjectief zal zijn, maar beter dan niets, waar ik nu ben. Vorig jaar heb ik een Teraflex puck leveling kit geïnstalleerd en het was mijn eerste echte aanpassing aan mijn nieuwe 2010 JKU. De standaard 255/70/17 SRA's zaten er toen nog op en na de installatie was de rit vrijwel hetzelfde als standaard, met uitzondering van meer windgeruis op de snelweg, wat ik toeschreef aan het minder aerodynamisch maken van een doos. Dit voorjaar heb ik een aantal Falken P285/70/17's gemonteerd, samen met Qtech Hardrock-wielen. Geen enorme banden in de Jeep-wereld, maar toch zwaarder dan standaard. De rijkwaliteit van mijn dagelijkse ritten is verslechterd sinds ik de nieuwe bandenconfiguratie heb gebruikt en ik zou deze graag willen verbeteren en ik vraag me af of nieuwe schokdempers de juiste aanpak zouden zijn. Wat het gebruik betreft, mijn Jeep is bijna uitsluitend een dagelijkse bestuurder. Ik woon in de omgeving van Boston en iedereen die hier heeft gereden, zal bevestigen dat onze secundaire wegen waardeloos zijn - veel stotterende hobbels, kuilen, scherpe overgangen in het wegdek, uitzettingsvoegen van bruggen, enz. en mijn setup heeft de neiging om zich er soms nogal hard overheen te slaan en te stuiteren. Ik schrijf dit grotendeels toe aan het extra onafgeveerd gewicht van de wiel/bandenconfiguratie. De Jeep heeft 52.000 mijl op de standaard schokdempers. De tag van mijn voorveer geeft aan beide zijden 6317AC aan. De code van de achterveer is 4458AA. Ik begrijp dat een goede lift rondom beter is, maar ik ben nog niet klaar om die weg in te slaan. Zou het installeren van andere schokdempers helpen met de zwaardere bandenconfiguratie en de slechte wegomstandigheden? Aanbevelingen voor welke schokdemper hier beter geschikt voor is?

#2 ·
Schokdempers kunnen sommigen helpen, vooral een zachte schokdemper zoals een rancho 5000x. Ook, welke psi is de bandenspanning? Vaak gebruiken mensen ze met een te hoge psi, wat zorgt voor een ruwe rit.

owns 2024 jeep wrangler rubicon
  • Like
Reactions: Call Of Duty MW3
#3 ·
Nieuwe schokdempers kunnen de rijkwaliteit zeker verbeteren. Zolang de nieuwe schokdempers van hogere kwaliteit zijn dan de originele schokdempers, wat niet al te moeilijk is, maar zeker niet automatisch. Er zijn een aantal goede maar goedkope schokdemperopties. Rancho, OME, Bilstein, Fox, etc.
Zorg er, zoals gezegd, voor dat uw bandenspanning goed is. Met grotere banden wilt u waarschijnlijk een lagere luchtdruk gebruiken dan met de banden van de originele maat.

#4 ·
Rubi-schokdempers zijn goedkoop en geschikt voor uw setup.

• Like
Reactions: Retired-Not-Dead
#6 ·
Ik rijd de banden op 32 psi. Houd er rekening mee dat dit standaard belasting/P-metrisch is. De garage had ze op 35 toen ze werden gemonteerd en de Jeep zwerf meer dan wat dan ook. Het algemene gevoel dat ik krijg bij het raken van hobbels is dat de schokdempers het gewicht niet zo goed kunnen beheersen.

#7 ·
Wauw. Ik had gezworen dat je een D of slechtere E-belasting was toen ik de titel van de thread las.
De "magie" van een combinatie van veer en schokdemper is precies dat.
Ik ging voor standaard belasting Toyo 285/70-17 en in vergelijking met OE MT's was dat een verbetering.
Toen deed ik de @Rancho progressieve Sport 2" lift met verstelbare rs9000 schokdempers en het werd nog beter.

Veringen zijn evenveel kunst als wetenschap.

#8 ·
Deze jongens hebben het bij het rechte eind. Bandenspanning is enorm belangrijk. Vaak pompen mensen te veel op. Ten tweede kan een schokdemper van hogere kwaliteit vaak wonderen verrichten. De draagvermogen en het bandentype veranderen ook dingen. MT vs AT vs SRA straatband, etc, etc. Hoewel hij rechtuit moet rijden en niet je vullingen eruit moet rammelen, heb ik ervaren dat een meer off-road waardige Jeep wat straat "verfijning" opgeeft tijdens de bouw. Je kunt er geld in gooien, maar het is vaak relatief.

#10 ·
Ik denk dat je absoluut nieuwe schokdempers nodig hebt. Je standaard schokdempers kunnen behoorlijk versleten zijn, aangezien ze 7 jaar oud zijn, en ik vond dat mijn standaard Sport-schokdempers slecht waren toen ze nieuw waren, toen ik een paar C-load 265/70/17 duratracs op 32 psi monteerde. Mogelijk moet je nog een beetje met de druk spelen. Je Falkens zijn groter en waarschijnlijk nog steeds stijver dan de fabriek SR-A, ook al zijn het P-banden.

#11 ·
Ik voel je pijn. Ik heb onlangs 285/70-17 Mickey Thompson ATZ P3's op qtec rubicon extreme wielen gezet. Ziet er precies uit zoals ik het wilde!

Maar ik ben er klaar mee om de zware, E-rated band te laten rijden en accelereren zoals ik wil. Ik heb mijn psi verlaagd naar 28 (verbeterd maar nog steeds traag en ruw rijden) Ik heb schokdempers toegevoegd (rancho 5000x) wat de handling enorm verbeterde en de rit een beetje.

Toen vond ik de zilveren kogel!

Standaard Sahara wielen/banden. Rijdt, rijdt en klinkt nu als een droom. Omdat ik de qtec wielen en de 285/70-17 bandenmaat erg mooi vind, heb ik net de Bridgestone duelers in die maat besteld. Ik wissel de mt's naar fabriekssportwielen voor off-road gebruik en we zullen zien of ik eindelijk tevreden ben met het uiterlijk en de rit!

Verzonden vanaf mijn SM-G920V met Tapatalk

#22 ·
Ik voel je pijn. Ik heb onlangs 285/70-17 Mickey Thompson atz p3's op qtec rubicon extreme wielen gezet. Ziet er precies uit zoals ik het wilde!

Maar ik ben er klaar mee om de zware, E-geclassificeerde band te laten rijden en accelereren zoals ik wil. Ik heb mijn psi verlaagd naar 28 (verbeterd maar nog steeds traag en ruw rijgedrag) Ik heb schokdempers toegevoegd (rancho 5000x) wat de handling enorm verbeterde en de rit een beetje.

Toen vond ik de zilveren kogel!

Standaard Sahara-wielen/banden. Rijdt, rijdt en klinkt nu als een droom. Omdat ik de qtec-wielen en de bandenmaat 285/70-17 erg mooi vind, heb ik net de Bridgestone duelers in die maat besteld. Ik wissel de mt's om naar fabriekssportwielen voor offroad-gebruik en we zullen zien of ik eindelijk blij ben met het uiterlijk en de rit!

Heb gisteren de Bridgestone duellers erop gezet. 240 mijl later en ik hou weer van mijn Jeep! De rit is ongelooflijk... de acceleratie is enorm verbeterd... en het brandstofverbruik is 19,9 vergeleken met de consistente 17,9 die ik kreeg met de e-rated mtz's (de tijd zal het leren).

#12 ·
Soms draaien we helemaal rond om de juiste oplossing te vinden! Ik ga deze week met het gezin naar Maine voor een roadtrip. De Jeep zal meer dan normaal beladen zijn met mensen en spullen, dus ik zal vooral letten op het rijgedrag en de handling. Ik zal de bandenspanning waarschijnlijk zo laten, maar bij aankomst meer experimenteren. Daarna zijn misschien nieuwe schokdempers het overwegen waard. Ik wil gewoon geen schokdemper die is afgestemd op omstandigheden die mijn Jeep 99% van de tijd niet zal zien.

#13 ·
Op 7-jarige leeftijd is het tijd om de schokdempers te vervangen, dus dan kun je ze net zo goed upgraden. Als je ze eenmaal hebt geïnstalleerd, pas je de bandenspanning aan totdat je het comfort/geluidsniveau hebt dat je zoekt.

Houd een gedetailleerd notitieboek bij van de wijzigingen, herhaal het offroad-gedeelte van de test totdat je volledig tevreden bent, ga dan terug en controleer de gegevens regelmatig om er zeker van te zijn dat ze nauwkeurig blijven. Als je door je echtgenote wordt ondervraagd, leg dan uit dat je de bandenspanning (PSI) moet blijven aanpassen en het offroad-gedeelte van de test moet uitvoeren, omdat de banden en schokdempers na verloop van tijd verslechteren en je er absoluut zeker van wilt zijn dat ze de meest comfortabele rit krijgt... :lmao:

#14 ·
Met de installatie van de nivelleerset zijn de standaard schokdempers verlengd om de pucks te accommoderen. Iemand enig idee hoeveel dit invloed heeft op de rijkwaliteit? Ik vraag dit omdat het idee om Rubi takeoffs als eerste stap te proberen een goedkoper experiment is, maar de lengte zal hetzelfde zijn als mijn OE-schokdempers, neem ik aan.

#15 ·
Je zou naar de schokdempers van de Rancho 9000-serie kunnen kijken. Ze zijn verstelbaar, zodat je de rit kunt afstemmen op de weg versus offroad versus slepen/beladen, enz.

#18 ·
Ik was geschokt toen ik las dat je problemen had met de rijkwaliteit met een P-band. De schokdempers kunnen het probleem zijn.
P-banden met verschillende ontwerpen/maten/merken zullen echter anders rijden. Hetzelfde kan ook gezegd worden voor de LT-banden. Mijn 285/75r17 load C ridge grapplers zijn heel anders dan de 265/70r17 load C duratracs die ik eerder had. Hij is op zijn minst groter geworden dan de standaardmaat, dus het extra gewicht en de grootte alleen al zullen de rit veranderen, ongeacht de load rating.

#20 ·
Schokdempers hebben absoluut invloed op de rijkwaliteit. Sterker nog, het kan de meest significante verandering in uw rit zijn. Hoewel het verlagen van 50 psi naar 30 psi een behoorlijke verandering is.

Ik ben een groot fan van de Rancho 5000X, maar als je niet weet wat je leuk vindt, is de verstelbaarheid van de 9000XL erg fijn.

De Rancho-korting eindigt deze maand, dus als je daarin geïnteresseerd bent, plaats dan zo snel mogelijk een bestelling.

#24 ·
Ik heb het waarschijnlijk gemist, maar ik heb nooit gezien welke JK je had (Sport, etc.) ALS het inderdaad een Sport is, dan Ja .... Absoluut! Nieuwe schokdempers gaan een enorme verbetering zijn.
ALS je je huidige puckhoogte wilt behouden, loopt de deal van @Rancho tot het einde van de maand. ALS je de 2" Progressive lift krijgt, krijg je nieuwe progressieve veren en de RS9000XL verstelbare schokdempers (laten we zeggen van @Quadratec). Combineer de korting en de korting en je zit goed met een geweldige ophanging en verstelbaarheid.
Het komt niet vaak voor dat je zo'n upgrade krijgt voor zo weinig uitgaven.

#25 ·
Ik heb het waarschijnlijk gemist, maar ik heb nooit gezien welke JK je had (Sport, etc.) ALS het inderdaad een Sport is, dan Ja .... Absoluut Nieuwe schokdempers gaan een enorme verbetering zijn.

ALS je je huidige puckhoogte wilt behouden, loopt de deal van @Rancho tot het einde van de maand ALS je de 2" Progressive lift krijgt, krijg je Nieuwe progressieve veren en de RS9000XL verstelbare schokdempers (laten we zeggen van @Quadratec) combineer de korting en de korting en je zit goed met een geweldige ophanging en verstelbaarheid.

Het komt niet vaak voor dat je zo'n upgrade krijgt voor zo weinig uitgaven.
JKU Sport. Ik heb hem gebruikt gekocht en als ik me goed herinner, had hij het trekhaakpakket op basis van de VIN#-opzoeking. De 9000xl's lijken erg goed te worden ontvangen, dus dat is misschien de route die ik ga. Eerlijk gezegd ben ik mijn Jeep waarschijnlijk ook een goede krijttest verschuldigd.

#27 ·
UPDATE: Uiteindelijk heb ik rondom Rancho RS5000x schokdempers geïnstalleerd. Een grote verbetering is al merkbaar als ik de slechte plekken en kuilen tegenkom. Zal ik er spijt van krijgen dat ik de verstelbare 9000x's niet heb gekregen? Misschien wel, maar het is één ding minder waar ik me geen zorgen over hoef te maken en continu te proberen af te stellen voor elk aspect van mijn rijomstandigheden.

#28 ·
UPDATE: Uiteindelijk heb ik rondom Rancho RS5000x schokdempers geïnstalleerd. Een grote verbetering is al merkbaar als ik de slechte plekken en kuilen tegenkom. Zal ik er spijt van krijgen dat ik niet de verstelbare 9000x's heb gekregen? Misschien, maar het is één ding minder waar ik me zorgen over hoef te maken en continu op af te stellen voor elk aspect van mijn rijomstandigheden.
Die 5000X'en zijn een erg goede allround schokdemper en zelfs beter omdat ze ook een geweldige prijs-kwaliteitverhouding hebben.