Ik ben op zoek naar advies, waarvan ik weet dat het voor iedereen subjectief zal zijn, maar beter dan niets, waar ik nu ben. Vorig jaar heb ik een Teraflex puck leveling kit geïnstalleerd en het was mijn eerste echte aanpassing aan mijn nieuwe 2010 JKU. De standaard 255/70/17 SRA's zaten er toen nog op en na de installatie was de rit vrijwel hetzelfde als standaard, met uitzondering van meer windgeruis op de snelweg, wat ik toeschreef aan het minder aerodynamisch maken van een doos. Dit voorjaar heb ik een aantal Falken P285/70/17's gemonteerd, samen met Qtech Hardrock-wielen. Geen enorme banden in de Jeep-wereld, maar toch zwaarder dan standaard. De rijkwaliteit van mijn dagelijkse ritten is verslechterd sinds ik de nieuwe bandenconfiguratie heb gebruikt en ik zou deze graag willen verbeteren en ik vraag me af of nieuwe schokdempers de juiste aanpak zouden zijn. Wat het gebruik betreft, mijn Jeep is bijna uitsluitend een dagelijkse bestuurder. Ik woon in de omgeving van Boston en iedereen die hier heeft gereden, zal bevestigen dat onze secundaire wegen waardeloos zijn - veel stotterende hobbels, kuilen, scherpe overgangen in het wegdek, uitzettingsvoegen van bruggen, enz. en mijn setup heeft de neiging om zich er soms nogal hard overheen te slaan en te stuiteren. Ik schrijf dit grotendeels toe aan het extra onafgeveerd gewicht van de wiel/bandenconfiguratie. De Jeep heeft 52.000 mijl op de standaard schokdempers. De tag van mijn voorveer geeft aan beide zijden 6317AC aan. De code van de achterveer is 4458AA. Ik begrijp dat een goede lift rondom beter is, maar ik ben nog niet klaar om die weg in te slaan. Zou het installeren van andere schokdempers helpen met de zwaardere bandenconfiguratie en de slechte wegomstandigheden? Aanbevelingen voor welke schokdemper hier beter geschikt voor is?