Jeep Wrangler Forum banner

JKUR gaat naar JTR voor overlanding

3.1K views 30 replies 16 participants last post by  YnotAJeep  
#1 ·
Ik overweeg om van mijn JKUR over te stappen naar een Gladiator voor betere overlanding. Sommige vrienden zeggen dat ik gek ben. Het kost $$$$$$$ om over te stappen. De spullen die de nieuwe JT heeft, zouden geweldig zijn, 8-traps transmissie, 8.4 radio en alle verbeteringen van 2022. Heeft iemand de sprong gewaagd of overweegt die en is het de moeite waard? Ik ben er nog steeds niet van overtuigd.

#2 ·
Ik merk dat wanneer ik overweeg een bestaand voertuig te vervangen en de cijfers bekijk, het gewoon niet kosteneffectief is. De echte vraag is of de JKUR kan doen wat je nodig hebt met een redelijke hoeveelheid mods. Zo niet, dan is het meer een beslissing van voldoet aan de behoeften of voldoet niet aan de behoeften. Zo ja, dan is het meer een beslissing van willen. Uit je woorden vermoed ik dat je er spijt van zou hebben als je nu de stap zou zetten. Meer specifiek heb ik een soortgelijke beslissing overwogen om van een 2-deurs naar een 4-deurs te gaan, maar besloot dat de voordelen niet opwogen tegen de nadelen/kosten voor mij. Als ik dezelfde overweging zou toepassen, maar in plaats daarvan tussen de 2-deurs en de Gladiator, zou ik de verandering om verschillende redenen opnieuw niet doorvoeren - de verbeteringen zijn mooi en de extra ruimte zou geweldig zijn, maar gewoon niet de moeite waard in mijn geval. De jouwe kan anders zijn.

#3 · (Edited)
Voor mij is het 50.000 dollar uitgegeven aan een afbetaalde 2016 JKU overlanding-rig versus 70.000 dollar schulden voor een JLU- of JT-overlanding-rig.
Het is voor mij niet kosteneffectief.

Ik weiger het geld weg te gooien dat ik heb uitgegeven aan mods aan een dealer die meer dan bereid zou zijn om me erdoorheen te halen.

owns 2004 Jeep TJ Rubicon
#4 ·
Ja, mijn JKUR zal net zoveel overlanden en 4x4 rijden als ik wil. Een JT zal het beter doen, vooral op de snelweg, en meer ruimte hebben. Alles zal nieuw en geüpdatet zijn. De gedachte om met mijn JK van hier naar Idaho te rijden, is niet iets wat ik zou willen doen, maar een JT zal het gemakkelijker maken. Mijn JK heeft geen problemen gehad sinds ik hem bezit. Een nieuwe JT zou een garantie hebben voor meerdere jaren. Ik overland maar een paar keer per jaar en op mijn 70e zijn mijn jaren geteld. Ik zoek gewoon een goede reden om de JT wel of niet te doen. Het is allemaal mijn beslissing en ik heb het geld ervoor.

• Like
Reactions: Kev M
#5 ·
Zeker de moeite waard als je het je kunt veroorloven, vooral vanwege de ruimte die je zult winnen als je het gaat gebruiken. Dit is een van de redenen waarom ik een paar jaar geleden mijn 13 jku verkocht. Ik had meer vermogen nodig, ik had meer ruimte nodig voor spullen voor buiten, ik had meer sleep-/transportcapaciteit nodig, in mijn geval eindigde ik met een 4e generatie RAM 1500 crew cab 4x4 truck met een Hemi en ik heb de sukkel uitgerust met Kings, rock sliders, skids, bumpers, lier, 37's en daarna 35's omdat de MPG zuigt :) Nu is die truck onze familie-overlander en we nemen hem mee op lange reizen en ik kocht een andere JKU omdat de Jeep op plaatsen kan komen waar de truck niet kan komen vanwege de bodemvrijheid. In jouw geval zou dat met een JT geen probleem moeten zijn, In mijn geval kan de truck 10.000 lbs slepen en de Jeep slechts 3500 lbs. Niet dat ik ooit zo zwaar hoef te slepen, maar het verschil in vermogensafgifte en laadvermogen en handling bij volle belading of het slepen van 6700 lbs is dag en nacht. Iets wat ik niet kan met een JKU. Als je een JT overweegt, bekijk dan ook de RAM Powerwagon. Als je denkt dat ik gek ben om dat te zeggen, vraag dan Trailrecon naar JT vs Powerwagon, vooral als je echt nadenkt over overlanding en ruimte en dat alles. De PW is een Jeep op steroïden, standaard, is gewoon erg groot, maar je kunt 37's op die biatch standaard monteren, een softopper krijgen en die biatch tot het dak laden en ik ga overal heen met standaard voor/achter lockers. Het is Yuuuge, maar het brengt je overlanding-capaciteiten naar een ander niveau.

#7 ·
Heeft u erover nagedacht om gewoon een overland-aanhanger te kopen om te gebruiken met uw JKU? Het kan u een aantal extra opties bieden voor een lagere prijs dan een JT.
Dit, x100. Je zou gemakkelijk een RTT op een aanhanger kunnen zetten, al je kampeerspullen en overbodige extra's en hem kunnen parkeren als een soort thuisbasis en dan gaan offroaden in een mooie, lichte Jeep zonder het hoge zwaartepunt dat een RTT je geeft. Het stelt je ook in staat om je Jeep en alle mods die hij heeft te behouden. Ik heb om precies deze reden een kleine aanhanger overwogen. Je zou er ook dezelfde wielen en banden op kunnen zetten als je Jeep heeft en in theorie twee extra reservebanden hebben als je in een noodsituatie terechtkomt door meerdere lekke banden te hebben. Ik weet dat je de aanhanger achter zou moeten laten en terug zou moeten komen om hem op te halen, maar als het een slechte situatie is, kan het de moeite waard zijn.

#8 ·
^ Dit is eigenlijk wel de richting die ik op wil in de toekomst. De ruimte in een TJ is minimaal. Als je JK is afbetaald, of bijna, zou ik hem houden en een aanhanger nemen, maar dat is slechts mijn mening in deze kwestie. Als ik een vrachtwagen nodig heb, neem ik een full-size vrachtwagen, de laadbak van de Gladiator is te klein voor mijn smaak. Nogmaals, slechts mijn mening FWIW.

#18 ·
Power Wagon was een goede suggestie

@jadmt kocht bijna een JT maar ging in plaats daarvan voor de PW en is er erg blij mee
Het is een beest en zijn capaciteiten zijn behoorlijk ongelooflijk voor zijn formaat. Ik kan niet eens klagen over de mpg. We hebben een nieuwere Honda CRV touring maar de PW is onze favoriete roadtrip auto omdat hij zo comfortabel is.

owns 2024 jeep wrangler rubicon
#11 ·
Uiteindelijk moet ik het daarmee eens zijn ^! We kunnen allemaal meewegen tot we een ons wegen en een 3-gangenmenu koken (of er deel van uitmaken🤤), maar uiteindelijk is jouw comfort veel belangrijker!

#13 ·
Dit is geweldig, bedankt allemaal. Ik heb nog niets gedaan en ik kan doen wat ik wil qua dollars. Mijn Ram diesel is mijn zomer TT-sleepwagen, maar hij is slecht op onverharde wegen en ik heb het ding nodig om een aanhanger van 8500 pond te slepen, dus geen off-road vering ervoor. De hond krijgt de achterbank voor een bed en ik krijg een ARE-shell achterin. De Mojave-wind is een ramp met een tent en daar zal ik zijn met de JKUR. De Power Wagon is gewoon een monster off-road en daar ben ik niet van. De Gladiator ziet er een beetje raar uit voor mij, maar het is de beste mid-size 4x4 truck. Mijn overlanding is niet van het type basiskamp, dus een kampeeraanhanger werkt niet. Voor Berrago blijf ik gewoon in een motel. Ik denk dat ik het op een dag gewoon zal doen en dat de JK te koop zal staan.

#14 ·
Overlanding draait helemaal om daktenten, luifels en koelkasten. Voeg die 3 dingen toe aan je JKU en noem jezelf een overlander.

Een vriend van me maakte een goed punt - als je de beste midsize 4x4 pickup wilt, neem dan een Tacoma.
Als je het ultieme offroad-voertuig wilt, neem dan een 2- of 4-deurs Wrangler.

Ik heb met meerdere Gladiators gereden. Je hebt echt grote banden nodig om dat een levensvatbaar offroad-voertuig te maken. Anders doen ze niets goed.

#15 ·
Doet je Jk het werk? Zo ja, dan zou ik hem houden. Je kunt een aantal serieus geweldige reizen maken met het geld dat je bespaart. Als je een kleine vrachtwagen nodig hebt en ik weet dat dit een JEEP-forum is, MAAR ik zou kijken naar een PROX4 met lage kilometerstand, je kunt er een krijgen voor de helft van de prijs van de JT. Bespaar veel $ voor eventuele mods, of beter nog, besteed het aan reizen!

#16 ·
Ik denk dat er overlanding is en er is overlanding waarbij je soms een basiskamp nodig hebt. Een RTT is een geweldig ding als je jong bent, maar ouder worden werkt niet goed als je een ladder op moet klimmen als je om 3 uur 's nachts moet plassen. Er zijn letterlijk een heleboel offroad-trailers die overlanding nu heel gemakkelijk maken. Verwarming, airconditioning, ja, je kunt het zo ongeveer allemaal krijgen.

Het lijkt er ook op dat een paar bedrijven nu de 8-versnellingsbak in de JK's hebben gedaan.

#20 ·
Ik denk dat er overlanding is en er is overlanding, waarbij je soms een basiskamp nodig hebt. Een RTT is een geweldige zaak als je jong bent, maar ouder worden werkt niet goed als je een ladder op moet klimmen als je om 3 uur 's nachts moet plassen. Er zijn letterlijk een heleboel offroad-trailers die overlanding nu heel gemakkelijk maken. Verwarming, airconditioning, ja, je kunt het zo ongeveer allemaal krijgen.

Het lijkt er ook op dat een paar bedrijven nu de 8-versnellingsbak in de JK's hebben gedaan.
Welk bedrijf doet de 8-versnellingsbak? Ik zou zeker geïnteresseerd zijn!

#17 ·
Ik heb onlangs hetzelfde overwogen. Ik heb een afbetaalde, volledig gebouwde jkur, ik bedoel van top tot teen...alles. Maar ruimte is een probleem als je het hele gezin meeneemt voor overlanding, wat ik in de toekomst vaker wil doen, nu de kinderen zelfstandiger zijn. Ik doe tegenwoordig sowieso meer overlanding dan rotsklimmen, vanwege de rigs van mijn vrienden (Tacomas, 4 runners etc.). Ik heb de cijfers bekeken en kon de verandering en een betaling niet rechtvaardigen. Ik heb besloten om veel kieskeuriger te zijn met de spullen die ik meeneem. Ik zal misschien een kleine slaapwagen bouwen voor als de kinderen in de niet zo verre toekomst komen.

#22 ·
Het lijkt erop dat Motec een tienversnellingsbak aanbiedt voor de Jk.

Zolang je ook een LT-motor inruilt.

#26 ·
Ik word denk ik oud. Ik neem mijn Jeep offroad en kampeer 's nachts. Ik weet niet zeker wat "overlanding" betekent, hoewel ik het zeker doe. RTT's zijn mooi, maar meestal voor de show waar ik woon. Sommige mensen denken dat het een statussymbool is om met al dat gewicht op hun Jeeps door de stad te rijden. Ieder z'n eigen ding, maar ik ben het ermee eens dat om 3 uur 's nachts een ladder afklimmen om te plassen gewoon niet is wat ik wil doen!

#28 ·
Nou, ik ben gegaan en heb een Gladiator Rubicon gekocht, wit geschilderd dak en spatborden, leer, 8.4, schakelaars, zo ongeveer alles behalve geen ACC. Rijdt geweldig, beter dan mijn Wrangler ooit zou kunnen. Alles ziet er veel beter uit en voelt veel beter aan dan de JKUR. Ja, de JKUR is te koop.

#30 ·
Ik zou het hebben uitgehouden tot de Hemi wordt aangeboden.

#31 ·
De productie van de Wrangler 392 is voorbij. Veel meer accuzaken in 2023.