Jeep Wrangler Forum banner

Hoe meet je de JK-hefhoogte?

128K views 66 replies 26 participants last post by  shanewest0617  
#1 ·
De voorkant lijkt zeer goed gedocumenteerd te zijn.

Maar hoe meten we de achterkant met hetzelfde concept?
Ik heb mijn hefhoogte nog nooit gecontroleerd, vooral de achterhoogte, omdat ik nooit metingen van de fabriek heb gedaan om te vergelijken, dus ik zeg altijd in het algemeen 2" lift :)
Veel dank.

#2 ·
Dit is degene die ik altijd heb gebruikt. Het zal sowieso in de buurt zijn.

owns 2024 jeep wrangler rubicon
#3 ·
Dank u, meneer. Ik zal het nu meten en precies zien wat ik heb.

#4 ·
Ik heb 20 1/2 voor en 7 1/4 achter, dus zo'n beetje 2" lift.
Nogmaals bedankt jadmt.

#8 ·
Dus met behulp van deze info gaf mijn lift me 2,5" aan de voorkant (mijn meting was 21) maar slechts 1" lift aan de achterkant (mijn meting was 6,25) Ik heb een 2015 JKU Sahara en ik heb de 2,5" Teraflex lift geïnstalleerd. lijken deze getallen te kloppen?
De meeste liftkits op de markt elimineren de helling en maken de jeep waterpas. Als je waterpas staat, moet het goed zijn. Als de voorkant omhoog staat, of als je wrijft, dan wil je een spacer toevoegen aan de achterveren.

• Like
Reactions: RayDan
#11 ·
Je hebt iemand met een Wrangler, hetzelfde model als de jouwe, meet vanaf de bovenkant van het WIEL (niet de band - dit haalt de bandenmaat uit de vergelijking) tot de rand van de spatbord. Meet dan de jouwe. Het verschil is je lift. Je moet op een vlakke ondergrond staan en dezelfde wielen hebben (bandenmaat maakt niet uit).

#12 ·
Ik heb de Teraflex 2,5-inch liftkit die wordt geleverd met veren en schokdempers. Het is de kit die volgens mij ongeveer $ 850 kost op quadratec. Hij is geïnstalleerd op een 2013 JK Sport met twee deuren en was al geïnstalleerd toen ik de Jeep kocht.

Ik heb vandaag net gemeten en het lijkt erop dat het me een daadwerkelijke lift van 3,5 inch aan de voorkant heeft gegeven. (Schokdempers gemeten op precies 22" en de spiraalveer was precies 13")

Het lijkt op een lift van ongeveer 2 inch aan de achterkant, want het is precies 7 inch van de bumpstop tot het frame.

Het lijkt erop dat ik mogelijk een spacer aan de achterkant nodig heb. Bekijk de bijgevoegde foto's en geef je mening of het waterpas staat of een beetje doorzakt aan de achterkant.

Zo ja, dan kan het komen door de zware reserveband en bumper. En mijn achterschokdempers zijn absoluut shit, waardoor het misschien een beetje kan zakken. Ik laat die waarschijnlijk volgende week vervangen
4429231
4429232

#22 ·
Ik heb de Teraflex 2,5-inch liftkit die wordt geleverd met veren en schokdempers. Het is de kit die ongeveer $ 850 kost, geloof ik, op quadratec. Hij is geïnstalleerd op een 2013 JK Sport two door en was al geïnstalleerd toen ik de Jeep kocht.

Ik heb vandaag gemeten en het lijkt erop dat het me een daadwerkelijke lift van 3,5 inch aan de voorkant heeft gegeven. (Schokdempers gemeten op precies 22" en de veer was precies 13")

Het lijkt op ongeveer een 2" lift aan de achterkant, want het is precies 7" van bumpstop tot frame.

Het lijkt erop dat ik een spacer aan de achterkant nodig heb. Bekijk de bijgevoegde foto's en geef je mening of het waterpas staat of een beetje doorzakt aan de achterkant.

Zo ja, dan kan het komen door de zware reserveband en bumper. En mijn achterschokdempers zijn absoluut waardeloos, waardoor het misschien een beetje kan zakken. Ik laat die waarschijnlijk volgende week vervangen View attachment 4429231 View attachment 4429232
Dat lijkt inderdaad veel lift aan de voorkant voor een 2,5" kit. Ik vraag me af of je uiteindelijk 2,5" 4dr voorveren hebt (die leveren 3,5" op een 2dr).

#13 ·
Het ziet er goed uit voor mij, maar het is niet mijn Jeep. Als je de achterkant een halve inch of zo omhoog wilt, voeg dan een set spacers toe aan de achterkant.
Houd er rekening mee dat wanneer het niveau gelijk is, de opening tussen de voorband en de spatbord iets groter zal zijn dan de opening tussen de achterband en de spatbord. De twee spatborden, voor en achter, zijn niet identiek.
Wat je ook doet, zorg ervoor dat je koplampen goed zijn afgesteld. Het nivelleren van de Jeep, of het toevoegen van spacers aan de achterkant van de Jeep, zal de afstelling van de koplampen veranderen.

#14 ·
Het ziet er goed uit voor mij, maar het is niet mijn Jeep. Als je de achterkant een halve inch of zo omhoog wilt, voeg dan een set spacers toe aan de achterkant.
Houd er rekening mee dat wanneer de auto waterpas staat, de opening tussen de voorband en de spatbord iets groter zal zijn dan de opening tussen de achterband en de spatbord. De twee spatborden, voor en achter, zijn niet identiek.
Wat je ook doet, zorg ervoor dat je koplampen goed zijn afgesteld. Het waterpas zetten van de Jeep, of het toevoegen van spacers aan de achterkant van de Jeep, zal de afstelling van de koplampen veranderen.
Dat is een goed punt over de koplampen. Was nog niet eens in me opgekomen!

#16 ·
Ik heb een Jeep uit 2012 met een Rough Country-lift die is doorgezakt en versleten. Ik weet niet wat de liftmaat is. Kan iemand me vertellen hoe ik het kan meten als het is doorgezakt?
Je kunt het alleen meten om te zien waar je momenteel bent. Van daaruit kun je waarschijnlijk achterhalen waar je bent begonnen.
Ook de hoeveelheid bump stop-verlenging KAN je helpen om erachter te komen welke lift je hebt.
Je kunt ook je schokdempers verwijderen om te zien wat hun uitgeschoven en ingedrukte lengtes zijn.
Maar waarom maakt het uit?
Je kunt misschien een thread starten waarin je meet, de metingen plaatst en misschien foto's van je lift toevoegt. Je kunt ook toevoegen wat je wilt.

#19 ·
Heb een 2,5" RE progressieve veerlift geïnstalleerd, zware bumpers, bandendrager met 35", tuffy security achterbak, lier aan de voorkant, softtop erop en ik krijg een volle 2,5" aan de voorkant en slechts ongeveer 0,75" aan de achterkant. Ik wil wat spacers toevoegen voor wat extra hoogte, ik denk dat ik iets hoger achterin moet gaan dan voorin
Je kunt spacers toevoegen om de ophanging waterpas te zetten of om extra gewicht te compenseren. De meeste liften zullen meer aan de voorkant dan aan de achterkant liften, meestal ongeveer een inch tot anderhalve inch verschil. Dat is om de standaard rake die ze hebben te egaliseren. De jouwe klinkt een beetje extreem, en als dat is wat je hebt, lijkt het erop dat hij aan de voorkant hoog zit.
Je kunt gewoon een set van 1" spacers achterin toevoegen.
Je rig klinkt niet erg zwaar, maar de RE-veren staan niet bekend als overdreven geweldige veren, dus je krijgt soms waar je voor betaalt.

#21 ·
Ik heb een e-mail naar Rubicon Express gestuurd om te zien wat ze zeggen. Hier zijn een paar foto's van mijn rig. Je kunt zien dat ik 21" voor en slechts 6" achter meet. Als ik een waterpas op de kofferdeksel leg (waar de softtop de zijkant raakt), is deze bijna perfect waterpas.

View attachment 4437922 View attachment 4437923 View attachment 4437924 View attachment 4437925
Je kunt misschien een draadje over je vragen beginnen in plaats van ze hier in deze sticky te plaatsen.
Daar kun je je Jeep en wat je vragen/klachten ook zijn bespreken.

#23 ·
Gemeten mijn volgens de diagrammen. De voorkant meet 12" en de achterkant meet 5". Ik ben een beetje in de war omdat ik zou denken dat als iemand een ~3" lift in de voorkant zou plaatsen, er zeker iets in de achterkant zou moeten komen. Kan iemand dit voor mij ophelderen? Heb het net gekocht en de vorige eigenaren weten niet zeker welk merk of welke hoogte het is. Rijdt op 33x12.5x17 banden. Het is ook een 2-deurs 2008 "X" trim, als dat ook bekend moet zijn. Bedankt!

#24 ·
Gemeten de mijne volgens de schema's. De voorkant meet 12" en de achterkant meet 5". Ik ben een beetje in de war omdat ik zou denken dat als iemand een ~3" lift vooraan plaatst, er zeker iets achterin moet komen. Kan iemand dit voor mij ophelderen? Heb het net gekocht en de vorige eigenaren weten niet zeker welk merk of welke hoogte het is. Rijdt op 33x12.5x17 banden. Het is ook een 2-deurs 2008 "X" trim, als dat ook bekend moet zijn. Bedankt!
Dat klinkt als een 2,5" lift die aan de achterkant doorzakt. Meestal tilt een 2,5" lift tussen de 2,5" en 3" aan de voorkant en 1" - 2" aan de achterkant. Die verminderde lift achterin helpt om de standaard helling van de Jeep, zoals hij vanuit de fabriek werd geleverd, te nivelleren. Als de Jeep nu hoger staat aan de voorkant dan aan de achterkant, kunt u de veren vervangen of spacers aan de achterkant toevoegen om de verloren hoogte terug te winnen (of om hem waterpas te zetten).
Foto's van de ophangingsonderdelen (schokdempers, veren, enz.) kunnen helpen om het te identificeren.

#26 ·
@Teddybehr11 OK. Aan de achterkant, toen u de hoogte mat door te meten vanaf de beker voor de Jounce (rubberen bumper) tot aan de as, heeft u toen gemeten tot aan de platte pad op de as of tot de metalen beugel die op die pad is vastgeschroefd en die we een bump stop extension noemen? Ik vermoed dat u tot de op de bout gemonteerde beugel heeft gemeten die de bump stop pad verhoogt. U moet meten tot aan de pad direct op de as, zoals getoond in de afbeelding. De afbeelding toont geen beugels of bump stop extensions die op de as zijn vastgeschroefd, maar als die er zijn, negeer ze dan voor deze meting. Ik vermoed dat u een 2" bump stop extension heeft die per ongeluk in uw meting is opgenomen. Dat betekent dat u ongeveer 2" lift aan de achterkant en ongeveer 3" lift aan de voorkant heeft. Dat zou typisch zijn voor een 2,5" lift. Betere schokdempers zijn zeker een optie. Een aantal leveranciers biedt schokdempers van betere kwaliteit voor een 2,5" lift.

#27 ·
@Teddybehr11
OK. Aan de achterkant, toen u de hoogte mat door te meten vanaf de cup voor de Jounce (rubberen bumper) tot aan de as, heeft u toen gemeten tot aan de platte pad op de as of tot de metalen beugel die op die pad is vastgeschroefd en die we een bump stop extension noemen? Ik vermoed dat u hebt gemeten tot de opgeschroefde beugel die de bump stop pad verhoogt. U moet meten tot aan de pad direct op de as, zoals in de afbeelding wordt getoond. De afbeelding toont geen beugels of bump stop extensions die op de as zijn vastgeschroefd, maar als die er zijn, negeer ze dan voor deze meting. Ik vermoed dat u een 2" bump stop extension heeft die per ongeluk in uw meting is opgenomen. Dat betekent dat u achter ongeveer 2" lift heeft en voor ongeveer 3" lift. Dat zou typisch zijn voor een 2,5" lift.
Betere schokdempers zijn zeker een optie. Een aantal leveranciers bieden schokdempers van betere kwaliteit voor een 2,5" lift.
Er is een verhoogde beugel onder de bump stop waar ik vanaf heb gemeten. Ik moet er weer onder om het opnieuw te meten, maar het is ongeveer 2 inch vanaf de bovenkant van de as. Bedankt voor het helpen! Alleen al dat weten helpt om te weten welke onderdelen ik moet halen.

#30 ·
Dat is zeker veel lift. Ik zou gokken op 3,5” - 4” lift. Over het algemeen leveren de meeste veren meer lift dan geadverteerd. Dus een lift van 3,5” zal meestal 4” of meer lift opleveren.
Dus als je nieuwe schokdempers koopt, heb je waarschijnlijk schokdempers nodig voor een lift van 3,5”.
Met zo'n low-end lift van onbekende afkomst kun je overwegen om gewoon een kwaliteitslift van de gewenste maat te nemen. Het zal waarschijnlijk goedkoper en beter zijn op de lange termijn.

#31 ·
Dat is zeker veel lift. Ik zou gokken op 3,5” - 4” lift. Over het algemeen leveren de meeste veren meer lift dan geadverteerd. Dus een lift van 3,5” zal meestal 4” of meer lift opleveren.
Dus als je nieuwe schokdempers koopt, heb je waarschijnlijk schokdempers nodig voor een lift van 3,5”.
Met zo'n lage lift van onbekende afkomst kun je overwegen om gewoon een kwaliteitslift te kopen van de gewenste maat. Het zal waarschijnlijk goedkoper en beter zijn op de lange termijn.
Het probleem is dat de Fox-schokdempers met aparte reservoirs die ik kreeg, alleen verkrijgbaar waren met een lift van 1,5-3,5” of 4-6”

Aangezien ik iets meer dan 4” gemeten lift heb, denk ik dat de laatste het beste zou zijn.

Ik bekijk nieuwe spiraalveeropties en ik vind de 4,5” MetalCloak qua prijs goed, en er zijn ook 4” Rancho Rear Progressive Rate en ook EVO 4” Plush Ride waar ik een paar gunstige beoordelingen over heb gezien.

Nieuwe spiraalveren, nieuwe schokdempers. Allemaal 4,5”, ik zou niets anders hoeven te doen, vermoed ik.

Ik ben dit net aan het leren en het vervangen van de veren is niet nodig, ik weet gewoon niet wat ze zijn, dus ik gok dat ik ze kan vervangen door iets beters voor een redelijke prijs...... Ik kan het ook helemaal mis hebben.

#35 ·
x2 24,5 lange schokdemper zou je ongeveer bovenaan hebben, net geparkeerd. Je zou ook wat bump stops moeten hebben. Al was het maar om coil bind te voorkomen. Sommige veren kunnen leven met coil bind, andere niet zozeer.

owns 2024 jeep wrangler rubicon
  • Like
Reactions: Beatrice
#36 ·
+1, je wilt de langere. Zelfs toen ik een RK 2,5" had, waren de voorkanten langer dan de achterkanten. Toen ik naar 3,5" lift ging, moest ik de achterkanten veranderen in de langere. Ik heb de Fox Resis, 985-24-011 voor en 985-24-012 achter.

• Like
Reactions: Beatrice
#39 ·
Vergeet niet om bump stop spacers toe te voegen op basis van de ingeklapte lengte van de schokdemper. De 16.85 heeft 2" bump stop verlengingen nodig om ze te beschermen. De 14.85 heeft geen verlengingen nodig.

#47 ·
Mijn vriendin is vandaag positief getest op COVID, dus dankzij een verplichte quarantaine heb ik genoeg tijd om aan de jeep te werken

Dit zijn bumpstops. Ervan uitgaande dat het internet me niet verkeerd heeft voorgelicht View attachment 4449985 View attachment 4449986
Dat lijken je bumpstops van de achteras te zijn. De rubberen bumper is aan het frame bevestigd en dat platte kussen op de as is wat de rubberen bumper raakt om de veerweg te stoppen. Je lijkt standaard te zijn, zonder verlengingen aan de bovenkant of op het kussen op de as.
Voor die schokdempers heb je waarschijnlijk 2 inch verlenging nodig, meestal op het kussen op de as.

#48 ·
Trouwens, dat is gek, zoveel lift hebben en geen bumpstop-verlengingen. Ik zou gokken dat de schokdempers de veerweg van de achterwielophanging stoppen. Of je schokdempers zijn veel te kort voor de hoeveelheid lift. Omdat ik nog nooit schokdempers heb gezien die lang genoeg zijn voor 3,5” - 4” lift en die samengedrukt zijn tot dezelfde lengte als de standaard schokdempers.

#50 ·
Voorkant lijkt zeer goed gedocumenteerd te zijn

Maar hoe meten we de achterkant met hetzelfde concept?
Ik heb mijn lift hoogte nog nooit gecontroleerd, vooral de achterhoogte, omdat ik nooit metingen heb gedaan om te vergelijken, dus ik zeg altijd 2" lift in het algemeen :)

Bedankt.
Ouder draadje, maar krijg net een bevestiging van de metingen. Ik heb de mijne gebruikt gekocht zonder specificaties. Een lift uiteraard, maar kan niet vinden wat voor soort/hoeveelheid. Het nummer op de veren hielp niet via Google. Mijn schokdempers maten 21,5" en de veren waren 13" geparkeerd op een vlakke betonnen ondergrond op basis van deze foto. Veilig om aan te nemen dat het dan een 3" liftkit is? Op de markt voor stuurdelen en op zoek naar een sleepstang, zal die gebruiken om de standaardconfiguratie te bevestigen versus de behoefte aan een top mount. Bedankt!!

#55 ·
Dus ik heb een 2-1/2" Rough Country lift geïnstalleerd op mijn 2014 JK 2-deurs. En het mat 3-1/2" aan de voorkant en iets meer dan 2" aan de achterkant. Ik heb zware bumpers, lieren etc. Mijn schokdempers zijn gelukkig Bilstein 5100 1" tot 3-1/2" lift schokdempers. Gewoon een beetje verrast om te zien dat mijn Jeep van -2" aan de voorkant naar +3-1/2" ging en -1" naar +2" aan de achterkant. Ik wou dat fabrikanten (OEM en aftermarket) wat opener zouden zijn over veerconstanten en metingen. Zou handig zijn om dit wat gemakkelijker uit te zoeken.

#56 ·
Dus ik heb een 2-1/2” ruwe Country lift geïnstalleerd op mijn 2014 JK 2-deurs. En het mat 3-1/2” aan de voorkant en iets meer dan 2 aan de achterkant. Ik heb zware bumpers, lieren etc. Mijn schokdempers zijn gelukkig Bilstein 5100 1” tot 3-1/2” lift schokdempers. Gewoon een beetje verrast om te zien dat mijn Jeep van -2” aan de voorkant naar +3-1/2” ging en -1” naar +2” aan de achterkant. Ik wou dat fabrikanten (OEM en aftermarket) wat opener zouden zijn over veerconstanten en metingen. Zou handig zijn om dit wat gemakkelijker uit te zoeken.
Grappig dat je dit post.

Ik heb net de mopars een paar weken geleden geïnstalleerd en de nieuwe banden op nieuwe velgen gekregen. Moest de nieuwe velgen niet gebruiken, ze zagen er niet goed uit met mijn jeep en er was het wielmoerding.

na het plaatsen van de nieuwe banden op de oude salta-velgen terug in de show.

Nu moet ik uitzoeken hoe ik het kan finetunen zodat het waterpas staat en ik tevreden ben met de totale hoogte. Het kan me niet schelen welke netto hoogte ik daadwerkelijk krijg, alleen dat het er goed uitziet.

In het begin lijkt het te hoog voor 33.0 banden en hoewel ik dat wist, was ik van plan te wachten om de ogen te laten wennen en het volgende zomer te bekijken.

Als ik over opties nadenk, ga ik waarschijnlijk voor standaard mopar/rubicon mopar veren en 2,5 en 0,5 spacers links en 2,5 en 1,0 spacers rechts voor de benzinetankhelling. Houd de achterkant hetzelfde met 2 inch mopar veren en kijk hoe dat eruit ziet voor een netto van 3,0 links voor de looks. Dan kan ik minder spacers achter gebruiken dan nu of dezelfde standaard mopar veren en alleen spacers.

Ik zou liever veren hebben dan alleen spacers, maar ik wil dat het er goed/goed uitziet.

Als ik eerst alleen de voorkant doe en het ziet er goed uit, dan houd ik de 2 inch veren achter en de voorkant heeft stabilisatorstangen.

Als ik echt grotere articulatie nodig heb, kan ik 35 banden erop gooien en waarschijnlijk oké zijn, anders zou ik het op de meeste trails moeten kunnen doen.

Ik heb 3,75 voor en 1,75 achter gekregen van de 2 inch mopars.